ویژگی های نرم افزار 3ds Max 2013

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
- ارتقای ارتباط با نرم افزار Photoshop که شما می توانید رندر نهایی خودتان را به صورت یک فایل لایه ای با فرمت PSD داشته باشید و در Photoshop بر روی لایه های آن کار کنید.


- تغییراتی در قسمت Render Pass System برای خروجی گرفتن از صحنه خودتان به صورت مرحله به مرحله.
900056_4.jpg



- بهینه شدن قسمت Compositing Editor، این بخش به صورت Node Based است و شما می توانید عملیات Compositing را بر روی Pass های رندر خودتان اعمال کنید.


- اضافه شدن ActiveShade جدید که iray را پشتیبانی می کند شما می توانید دوربین، نور، متریال و Objectها را ویرایش کنید و تغییرات آن را در ActiveShade به صورت RealTime ببینید و رندر کنید.


- اضافه شدن قابلیت های جدید در MassFX که مهمترین آنها ماژول جدید mCloth است و همچنین تغییراتی در ظاهر این بخش و کاربر پسند تر شدن آن.
900056_3.jpg



- در دسترس شدن تنظیمات مربوط به Viewport Layout، برای راحتی تغییرات نماها هنگام کار با نرم افزار.
900056_2.jpg



- Track View Retiming: شما با استفاده از قابلیت retime می توانید سرعت قسمت هایی از Animation افزایش و یا کاهش دهید بدون تعریف Keyframe اضافی در آن قسمتها.
900056_5.jpg



- ارتباط متقابل با نرم افزار After Effects.


--------------------------------------------------------
ترجمه: www.cgphd.com

منبع اصلی:www.area.autodesk.com/blogs/ken/3ds_max_2013_announced
 

madmaster_3d

Well-Known Member
والا 2012 خیلی وقت نیست اومده و سنگینه مخصوصا اون موتور رندر جدیدش که نمی دونم اسمش چیه. من که همون 2011 کار می کنم بهتره. تا 13 بیاد ببینیم چی میشه.
 

.:BehzAd:.

Active Member
اول هر سال خودمون اتودسک نرم افزار های خودش رو ریلیز میکنه و معمولا از 20 فروردین به بعد همش در دسترس قرار میگیره.
 
آخرین ویرایش:

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
چیزی که مکس احتیاج داره یه تغییر اساسی تو اینترفیس برنامه ست و قویتر کردن ابزار مدلینگ...
ولی اتودسک زیاد به این مسایل توجه نداره و فقط به دنبال منتشر کردن نسخه های متعدده که عملا فرقی با هم ندارن..
 
فکر نکنم فرق چندانی با مکس 2012 داشته باشه. البته باید امتحانش کرد بعد نظر داد ولی در کل ........
 
کلا داره هر چی پلاگین معروفه رو تبدیل می کنه و اضافه می کنه تو خودش و بعضی چیز هاش رو ارتقا میده که بعضی هاش خوبه و بعضی هاش هم خیلی نیاز نیست . کارشون جالب نیست ...
مثلا ارتقای ارتباط با نرم افزار Photoshop ، همون psd manager هست که یه پلاگینه معروف و حرفه ای ساده هست ، حالا اضافه کرده به خودش
نمی دونم چرا رو iray این قدر کار می کنه ولی روی منتال ری زیاد کار نمی کنن ؟
این سریع تر شدن تغییر ویپوپورت ها ، به نظر من ، اصلا لازم نبود
rector رو حذف کردن جاش massfx گذاشتن که حالا حالا کار می بره جای اون رو بگیره .
این ها نظرات منه و شاید برای خیلی ها این ها مفید باشه ?
 

MBTCG

Member
Naiad توسط Autodesk خریداری شد!

من از این کار autodesk خیلی بدم میاد که نرم افزارهای خوب رو می خره و بنا بر منافع خودش اونا گسترش می ده.
مثل siflex و FaceRobot رو میزاره تو ُSoftimage
dmm رو میزاره برای مایا
و مکس ... متاسفانه دچار کمبود محبت شده. بی چاره فقط Mass FX گیرش میاد.


یکی از آرزوی های من اینه که یه روزی Blender این قدر پیشرفت کرده باشه که دیگه نیازی به Autodesk نباشه.
 

Yar.kh

Member
حالا بعد این همه مدتی که 2013 ارایه شده... دوستانی که ازش استفاده کردن راضین؟
من از 2012 استفاده می کنم. ارزش داره 2013 رو نصب کنم یا چندان تفاوتی نداره؟
 

Mohsen_Moazam

New Member
به نظر من این قابلیت پن کردن صفحه نمایش در هنگام کشیدن اسپیلاین ها تغییر خیلی خوبیه چون واقعا دردسر بود!

ولی در کل به نظرم زیاد تفاوتی با 2012 نداره فقط رم بیشتری برای بالا اومدن میخواد که اونم طبیعیه دیگه!
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
تغیرات خوبی داشته شاید زیاد به چشم نمیاد ولی خیلی بهتر شده
 

جدیدترین ارسال ها

بالا