ویژگی های جدید Mental Ray 3.10

Shahryar Mirbozorgi

Well-Known Member
ویژگی های جدید رندرر قدرتمند کمپانی Nvidia یعنی Mental Ray 3.10 منتشر شد. اما این یادتان باشد که ممکن است تمامی این ویژگی ها در نرم افزار Max 2013، Maya 2013 و Softimage 2013 قابل دسترس نباشد. در ادامه به ویژگی های جدید این رندرر قدرتمند می پردازیم.


پشتیبانی از Ptex: پشتیبانی از سیستم Per-face Texture Mapping سیستمی که شما را بی نیاز از UV خواهد کرد.




900064_3.jpg
Iray 2.0: پیشرفت های خیلی خوبی را در این بخش هم از نظر کارایی و هم کیفیت شاهد هستیم مانند پشتیبانی از BSDF در هسته Rendering. اما این نکته را فراموش نکنید که باید از آخرین نسخه CUDA استفاده کنید تا بتوانید از این ویژگی های جدید استفاده کنید.



پیشرفت در کارایی Hair Ray Tracing: در این بخش هم پیشرفت های مفیدی هم درکارایی و هم در بهینه شدن مصرف حافظه شاهد هستیم. پیشرفت ، خصوصاً در محاسبه سایه ها و جزئیات Shadow Mapها بسیار چشمگیر است.








900064_5.jpg
قابلیت های Detail Shadow Map: کیفیت در Shadow Mapها واقعاً بیشتر شده به علاوه با تنظیمات جدید می توانید اندازه و کیفیت در Shadow Mapها را بهینه کنید.














قابلیت های Unified Sampling: امکانات Unified Sampling در این نسخه پیشرفت فوق العاده ای داشته، به طوری که شما می توانید Shaderهای بیشتری را با Unified Sampling رندر کنید و حتی می توانید اعداد Min/Max را برای هر Object به طور اختصاصی تنظیم کنید.


900064_4.jpg



قابلیت های TIFF Image Format: شما می توانید در Mental Ray 3.10 فایل های TIFF با الگوریتم LZW را هم بخوانید و همچنین فایل های TIFF را در غالبی تکرار پذیر بخوانید و یا Save کنید که فوق العاده برای Cache کردن Textureها مناسب هستند.


900064_2.jpg
OpenEXR Stereo: در این نسخه شما می توانید از فرمت SXR استفاده کنید که این قالب از فایل های EXR قابلیت نمایش تصاویر را به صورت MultiView دارند که فوق العاده برای خلق تصاویر Stereoscopic یا همان تصاویر سه بعدی مناسب هستند.


پشتیبانی از Alembic: در این نسخه شما می توانید با استفاده از Shader جدیدی به نام abcimport فایل های Alembic را در mental ray لود کنید و رندر کنید .


و در آخر تغییرات جدیدی که فوق العاده قدرتمند هستند از قبیل:
- محاسبه حرکت های دوربین در Motion Vectors با استفاده از Raytracing.
- بسته ی جدیدی از Shaderها به نام User IBL.
- Misss_Fast_Shader2(_x) که قابلیت های بسیار زیادی را در زمینه Subsurface Sacttering بوجود آورده است.

-----------------------------------------------------------------
ترجمه:www.cgphd.com
 

madmaster_3d

Well-Known Member
جلل خالق. یعنی چه جوری از uv بی نیاز میشیم؟! بعد من یکی 2بار مکس 2012 ریختم یک رندر الکی همینجوری زدم از یک دایره بگیره دستگاه خیلی زور میزد یعنی موس رو تکون میدادم گیر داشت. این موتور iray منظورمه چرا اینجوریه؟!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا