ویژه نامه mwc2011: بزگترین رویداد نمایشگاهی دنیای تلفن همراه ××همه در یک تاپیک××

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ نخستین گوشی نوکیا با ویندوز فون 7 امسال عرضه می‌شود

شرکت نوکیا به دنبال برگزاری کنفرانس خبری در نمایشگاه MWC 2011 اعلام کرد که نخستین گوشی هوشمند خود مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون 7 را طی سال جاری میلادی وارد بازار جهانی می‌کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) "استیفن ایلاپ"(Stephen Elop) مدیرعامل نوکیا در نخستین کنفرانس رسمی "کنگره جهانی تلفن‌همراه" مهم‌ترین اهداف خود برای آغاز همکاری با مایکروسافت را مطرح کرد و توضیح داد که این روند می‌تواند به نفع هر دو شرکت باشد.

"جو هارلو"(Jo Harlow) از دیگر مدیران ارشد نوکیا در این کنفرانس تایید کرد که نخستین گوشی هوشمند نوکیا مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون 7 طی سال 2011 میلادی به دست کاربران می‌رسد. او گفت: «ما یک گروه ویژه تشکیل داده‌ایم که در حال کار کردن در این زمینه هستند تا زمان تولید نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر ویندوز فون 7 را به حداقل برسانند. مدیر نوکیا به من گفته که از عرضه نخستین گوشی هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل در سال 2011 بسیار خرسند می‌شود و ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهیم».

او همچنین خاطر نشان کرد که نوکیا طی ماه‌های آتی سرمایه‌گذاری خود روی سیستم‌عامل سیمبین را افزایش می‌دهد و در عین حال، نسل جدید محصولات خود با سیستم‌عامل متن‌باز MeeGo را نیز روانه بازار می‌کند.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باMWC2011/ گوشی هوشمند Xperia Play سونی‌اریکسون معرفی شد

با آغاز به کار بزرگترین نمایشگاه موبایلی دنیا موسوم به "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011)، شرکت سونی اریکسون آخرین گوشی هوشمند خود موسوم به Xperia Play را به صورت رسمی معرفی کرد و آن را در اختیار کاربران و روزنامه‌نگاران قرار داد تا با انجام آزمایش‌های لازم، در جریان آخرین پیشرفت‌های گوشی قرار بگیرند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) گوشی هوشمند Xperia Play نخستین محصول از سری گوشی‌های هوشمند PlayStation Phone محسوب می‌شود که در اصل تلفیقی از تلفن‌همراه و کنسول بازی سونی است و یک صفحه سخت‌افزاری کشویی مخصوص بازی‌های رایانه‌ای را در خود جا داده است که اجرای انواع بازی‌ها را آسان می‌کند.

این گوشی که قرار است طی سال جاری میلادی به دست کاربران جهانی برسد، ضمن داشتن سیستم کنترلی ویژه برای بازی‌های رایانه‌ای کلیه قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شود و شرکت سونی هم‌اکنون چند بازی ویژه برای آن طراحی کرده است.

روی این گوشی هوشمند نسخه Gingerbread سیستم‌عامل متن‌باز اندروید نصب شده و سونی اریکسون اعلام کرده است که این محصول در زمان ورود به بازار همراه با 50 بازی ویژه به دست کاربران می‌رسد.

سونی اریکسون به همراه این محصول گوشی هوشمند دیگری را با نام Xperia Arc عرضه کرده است که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ساخته شده و تنها 7/8 میلیمتر ضخامت دارد.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ سامسونگ باریک ترین گوشی هوشمند دنیا را عرضه کرد

1300062800.jpg


1300084728.jpg

شرکت سامسونگ با برگزاری کنفرانس خبری ویژه خود در "کنگره جهانی تلفن‌همراه" در بارسلونای اسپانیا دومین نسل از گوشی‌های هوشمند Galaxy S II خود را معرفی کرد و رایانه لوحی 10 اینچی Galaxy Tab خود را در معرض دید عموم قرار داد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این دو محصول جدید مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ساخته شده‌اند و به عنوان رقبای محصولاتی محسوب می‌شوند که دیگر شرکت‌ها آن‌ها را در نمایشگاه CES 2011 به نمایش گذاشته بودند.


شرکت سامسونگ هنوز تاریخ و قیمت دقیق این دو محصول را مشخص نکرده است، اما توضیح داده که کاربران آمریکایی در آینده نزدیک می‌توانند به هر دوی آن‌ها دسترسی داشته باشند.


شرکت سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy S II را با ضخامت 49/8 میلیمتر با عنوان "باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا" معرفی کرده است. روی این گوشی پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتزی و نسخه Gingerbread سیستم‌عامل متن‌باز اندروید نصب شده است. از مهم‌ترین امکانات این گوشی نیز می‌توان به جک استاندارد 5/3 میلیمتری برای هدفون، گیرنده ماهواره‌ای GPS، حافظه داخلی 16 گیگابایتی به همراه کارت حافظه 32 گیگابایتی microSD، 116 گرم وزن و باتری 1650 mAh اشاره کرد.


رایانه لوحی 1/10 اینچی Galaxy Tab نیز شامل آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید گوگل موسوم به Honeycomb می‌شود و نمایشگر آن قادر به پخش تصاویر با کیفیت 1280 در 800 پیکسل است. این رایانه لوحی دوربین 8 مگاپیکسلی دارد که می‌تواند با کیفیت 1080 پیکسل تصاویر ویدیویی را ذخیره کند. برای این محصول دوربین دوم 2 مگاپیکسلی برای برقراری کنفرانس‌های تصویری نیز در نظر گرفته شده است. رایانه لوحی جدید سامسونگ 9/10 میلیمتر ضخامت دارد و شامل پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتزی می‌شود.



منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/با mwc2011/ معرفی نخستین پردازنده 4 هسته‌ای برای تلفن‌های همراه

در حالی که کاربران و تولیدکنندگان تلفن‌همراه از عرضه نخستین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر پردازنده‌های دوهسته‌ای بسیار خرسند هستند، شرکت Qualcomm در "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011) نخستین پردازنده چهارهسته‌ای تلفن‌های همراه را به نمایش گذاشت.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این پردازنده که Snapdragon APQ8064 نام دارد، بر اساس میکروساختار 28 نانومتری Krait ساخته شده است و سرعت آن می‌تواند به 5/2 گیگاهرتز برسد.
با توجه به اینکه هر یک از هسته‌های پردازشگر در این پردازنده توان کمتری نسبت به مدل کنونی دارند، میزان مصرف انرژی نیز در این محصول 25 درصد از نخستین پردازنده‌های Snapdragon کمتر است.
این پردازنده جدید برای نسل آتی گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی طراحی شده است. افزایش تعداد هسته‌های پردازشگر و بالا رفتن سرعت پردازنده باعث تسریع در باز شدن برنامه‌ها و اجرای همزمان چند برنامه بدون بروز مشکل خواهد شد که این فرآیند در کنار داشتن یک پردازنده گرافیکی خوب می‌تواند تلفن‌همراه را به رایانه قابل‌حمل تبدیل کند.
روی این تراشه موبایلی 4 هسته‌ای پردازنده گرافیکی Adreno A320 نصب شده است. از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که پردازنده APQ8064 شامل می‌شود می‌توان به سیستم ارتباطات کوتاه‌برد NFC، شبکه بی‌سیم Wi-Fi، بلوتوث، گیرنده ماهواره‌ای GPS، رادیو FM و قابلیت پشتیبانی از دوربین‌های دیجیتالی تا 20 مگاپیکسل اشاره کرد

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/با mwc2011/ عرضه گوشی جدید با طولانی‌ترین عمر باتری در جهان

شرکت Sonim در بزرگترین نمایشگاه موبایلی جهان موسوم به "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011) گوشی جدیدی را مبتنی بر شبکه مخابراتی GSM به نمایش گذاشت که از آن با عنوان "طولانی‌ترین عمر باتری در جهان برای انجام مکالمات تلفنی" یاد می‌شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این گوشی به گونه‌ای ساخته شده است که بیشتر برای برقراری مکالمات تلفنی و ارسال پیام کاربرد دارد. از دیگر قابلیت‌هایی که در این محصول به کار رفته است می‌توان به شناسایی فضاهای کاری و محل‌های مختلف در سازمان، برقراری ارتباط با دیگر کارمندان، سیستم کارت‌زنی در سازمان‌ها، به‌روزرسانی لحظه‌ای اطلاعات برای تعداد ساعات کاری مفید کارمندان در روز، سیستم برنامه‌ریزی کاری و سیستم یادآوری قرارهای ملاقات اشاره کرد.
این گوشی که به صورت ضدضربه ساخته شده است، باتری ویژه‌ای را در خود جا داده که به کمک آن می‌تواند به مدت 20 تا 24 ساعت انرژی لازم برای مکالمات تلفنی را در خود نگه دارد. در زمان استفاده از گیرنده ماهواره‌ای این گوشی نیز توان باتری به همین مقدار است. این گوشی در حالت آماده‌باش(Standby) به مدت 800 ساعت انرژی را در خود ذخیره می‌کند.
اطراف گوشی XP3300 Force را لایه‌ای از فیبر پوشانده است که علاوه بر جلوگیری از ضربات احتمالی، ورود آب به سیستم داخلی گوشی را نیز غیرممکن می‌کند. این گوشی نمایشگر 2 اینچی رنگی را در خود جا داده و در مقابل شوک‌های شدید و خراشیدگی‌ نیز مقاومت می‌کند.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/با MWC2011/ اینتل: سیستم‌عامل MeeGo نوکیا را نجات می‌دهد

شرکت اینتل به دنبال برگزاری کنفرانسی در "کنگره جهانی تلفن‌همراه" توضیح داد که نوکیا می‌تواند به واسطه سیستم‌عامل متن‌باز MeeGo رقابت بیشتری را با اپل و گوگل انجام دهد و بار دیگر محبوبیت از دست رفته خود نزد کاربران را به دست آورد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) اگرچه شرکت اینتل از تصمیم اخیر نوکیا مبنی بر آغاز همکاری با مایکروسافت و استفاده از سیستم‌عامل ویندوز فون 7 رضایت چندانی ندارد، اما این مرکز تولیدکننده تراشه‌های الکترونیکی توضیح داده است که "MeeGo نتیجه تلاش مشترک نوکیا و اینتل نبوده و حاصل تلاش جمعی صنعت جهانی تلفن‌همراه محسوب می‌شود".
به گفته اینتل، MeeGo به گونه‌ای ساخته شده است که در انواع دستگاه‌های الکترونیکی از رایانه‌های لوحی گرفته تا گوشی‌های هوشمند، گیرنده‌های تلویزیونی، سیستم‌های هوشمند داخل خودروها و ... به کار می‌رود. این سیستم‌عامل متن‌باز که بر پایه لینوکس طراحی شده است، امکان توسعه ابزارهای لازم را برای شرکت‌های نرم‌افزاری فراهم می‌کند و پایه آن شباهت زیادی به اندروید گوگل دارد. هم‌اکنون تلویزیون‌های مجهز به سیستم‌های عامل MeeGo و اندروید در بازار بریتانیا فروخته می‌شوند.
شرکت اینتل در مقایسه با اپل، گوگل، مایکروسافت و بلک‌بری، سیستم‌عامل متن‌باز MeeGo را در رده پنجم سیستم‌های عامل موبایلی قرار می‌دهد و معتقد است که در آینده نزدیک این محصول گوی سبقت را از اپل و گوگل می‌رباید.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/با mwc2011/ سهم ویندوز فون 7 از بازار جهانی دو برابر می‌شود

شرکت مایکروسافت به دنبال حضور در "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011) که هم‌اکنون در بارسلونای اسپانیا در حال برگزار است توضیح داد که از اواخر سال جاری میلادی کاربران در سراسر دنیا می‌توانند به نسل جدید گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون 7 دسترسی داشته باشند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) "اندی لیز" مدیر مرکز تجاری ارتباطات موبایلی مایکروسافت به دنبال سخنرانی خود در این نمایشگاه اعلام کرد که "ما هم‌اکنون صاحب 42 درصد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند هستیم که این رقم را در پایان سال جاری میلادی به 88 درصد می‌رسانیم". او توضیح داد که برخی مشکلات پیش‌رو در کشورها از جمله لهستان موجب شده است که این محصول با تاخیر به دست کاربران برسد.
لیز این سخنان را در حالی ایراد کرد که "استیو بالمر" مدیرعامل مایکروسافت در مراسم بازگشایی نمایشگاه MWC 2011 مدل آتی از گوشی‌های هوشمند مجهز به ویندوز فون 7 را به نمایش گذاشت و بر انعقاد قرارداد جدید مایکروسافت و نوکیا بسیار تاکید کرد.
نسخه جدید ویندوز فون 7 به گونه‌ای ساخته شده است که به کاربران امکان می‌دهد از طریق مرورگر اینترنتی IE 9 بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را در فضای پردازش ابری(Cloud Computing) مایکروسافت موسوم به Skydrive ذخیره کنند و به کلیه سرویس‌های مایکروسافت از طریق این فضا دسترسی داشته باشند.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/با MWC2011/ ایسر یک گوشی هوشمند-تبلت و سه تبلت Iconia را به نمایش گذاشت

ایسر در کنگره جهانی تلفن همراه امسال یک گوشی هوشمند مبتنی بر آندروید از سری تبلت‌های Iconia را معرفی کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این گوشی هوشمند که دارای صفحه نمایش 4.8 اینچی است و به گفته Acer صد درصد گوشی هوشمند و صد درصد یک تبلت است.
Iconia Smart که مبتنی بر سیستم عامل آندروید 2.3 Gingerbread است دارای صفحه نمایش با رزلوشن 480×1024، دو دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی و پردازنده یک گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon است.
شرکت Acer در کنار گوشی هوشمند-تبلت Iconia smart دو تبلت آندروید 7 و 10 اینچی و همچنین یک تبلت مبتنی بر ویندوز از سری Iconia را نیز در MWC 2011 به نمایش گذاشته است.
صفحه نمایش 7 اینچی با رزلوشن 600×1024، دو دوربین و سیستم عامل آندروید 3.0 از ویژگی‌های تبلت Iconia Tab A100 است. تبلت Iconia Tab A500 نیز دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزلوشن 768×1280 و ویژگی‌های مشابه با تبلت 7 اینچی Acer است.
تبلت W500 با دیگر محصولات سری Iconia متفاوت است و مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 7 و همراه با صفحه کلید مجزا عرضه خواهد شد.



منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/با mwc2011/ ممکن است آیفون 5 صفحه کلید کشویی داشته باشد

به نظر می رسد اپل به شدت برروی نسخه پنجم از آیفون کار می‌کند تا بتواند همچنان با این گوشی به رقابت با شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند بپردازد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ظاهرا شرکت اپل برای آیفون 5 سه مدل اولیه مختلف طراحی کرده است که یکی از این مدل ها دارای صفحه کلید QWERTY کشویی است.
ارائه طرحی از آیفون با صفحه کلید فیزیکی از سوی اپل که کاملا با صفحه کلیدهای فیزیکی مخالف است شاید برای بیشتر افراد تعجب برانگیز باشد.
دو مدل ارائه شده دیگر از سوی اپل برای آیفون 5 مشابه با آیفون 4 است اما احتمالا از عمر باتری بیشتر و رزلوشن دوربین بالاتری برخوردار خواهد بود.
برخی اخبار نیز حاکی از آن است که اپل برای رقابت با گوشی های هوشمند جدید آندروید که دارای اندازه های بزرگی هستند قصد دارد سایز 4 اینچی صفحه نمایش خود را افزایش دهد.



منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/با mwc2011/ گوشی‌های فیس بوکی htc رونمایی شدند

شرکت HTC در کنگره جهانی تلفن همراه 2011 به شایعات منتشر شده در مورد گوشی‌های فیس بوکی خود پایان داد و دو گوشی ChaCha و Salsa فیس بوکی را رو نمایی کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این دو گوشی که نام‌های عیجبی نیز دارند، دارای یک دکمه فیس بوک اختصاصی هستند و از سیستم عامل آندروید 2.3.3 پشتیبانی می‌کنند.
براساس اطلاعات منتشر شده از این دو گوشی که دسترسی طرفدارن فیس بوک را به این شبکه اجتماعی محبوب آسان‌تر خواهد کرد، ChaCha دارای صفحه نمایش 2.6 اینچی و صفحه کلید QWERTY است و گوشی Salsa نیز دارای صفحه نمایش 3.4 اینچی لمسی است.




منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/با mwc2011/ آغاز عصر دستگاههای الکترونیکی سه بعدی جیبی در کنگره جهانی موبایل


کنگره جهانی موبایل همانند سالهای گذشته در شهر بارسلونای اسپانیا گشایش یافت در این کنگره برای اولین بار از دستگاههای الکترونیکی سه بعدی جیبی بدون عینک رونمایی شد.

به گزارش مهر، عصر دستگاههای سه بعدی جیبی بدون عینک آغاز شد و سرانجام دنیای تبلتها به کنگره جهانی موبایل راه یافت کنگره جهانی موبایل (MWC 2011) از عصر روز دوشنبه 14 فوریه همانند سالهای گذشته در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به کار کرد. این نمایشگاه که تا 17 فوریه ادامه دارد، مهمترین رویداد در معرفی دنیای تلفنهای همراه است.

در این نمایشگاه 50 هزار اپراتور بزرگ موبایل از 200 کشور به همراه بیش از هزار و 300 شرکت تولید کننده تلفنهای همراه هوشمند در فضایی به وسعت 142 هزار متر مربع تازه ترین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه ترین محصولات خود را معرفی می کنند.

در این دوره از MWC تبلتها جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. این لوح- رایانه ها که از سال گذشته با ورود "آی- پد 1" محصول اپل وارد میدان رقابت با تلفنهای همراه هوشمند و نت بوکها (مینی نوت بوکها) شدند امسال با سیستم عامل آندروئید گوگل تجربه تازه ای را به کاربران خود ارائه می دهند.

برخی از تبلتهای برپایه "آندروئید" از جمله "گلاکسی تب" محصول سامسونگ به توفیق رسیدند و برخی دیگر همچون "فولیو 100" محصول توشیبا علیرغم تبلیغات زیاد نتوانستند با اقبال روبه رو شوند.

در این خصوص "کونیماسا سوزوکی"، معاون رئیس بخش Computer Entertainment سونی اظهار داشت: "بسیاری از شرکتها تبلتهای خود را معرفی کردند اما بین اطلاع رسانی و دسترسی یک محصول در بازار تفاوت بسیاری وجود دارد. ما عجله نکردیم: در سال 2012 بیش از 500 میلیون تلفن همراه هوشمند، 250 میلیون رایانه شخصی و تنها 50 میلیون تبلت به فروش خواهند رفت."

تبلتهای دو هسته ای گوگل

پس از معرفی سیستم عامل آندروئید 3.0.2 که گوگل ویژه تبلتها عرضه کرده است در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل موجی از لوح- رایانه های ضد "آی- پد" برپایه سیستم عامل آندروئید "هانی کامب" وارد شد. این سیستم عامل سازگاری بالایی با پردازشگرهای دو هسته ای دارد بنابراین با کمک آن تولیدکنندگان می توانند رایانه های قابل حمل ارزان را عرضه کنند.

از جمله این تبلتها می توان به این محصولات اشاره کرد: Optimus Pad محصول 8.9 اینچی شرکت "ال. جی"، Xoom محصول موتورولا که در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی لاس وگاس 2011 نیز رونمایی شده بود، تبلت جدید توشیبا، مدلهای تبلت محصول "اچ. تی. سی" که امروز رونمایی می شود و Tab 10.1 سامسونگ که در ماههای آینده وارد بازار خواهد شد.
ائتلاف دو غول مایکروسافت و نوکیا

چندی قبل اندی رابین، رئیس بخش "آندروئید" گوگل درخصوص تلفنهای همراه هوشمند توضیح داده بود: "این دستگاهها دیگر تنها یک تلفن همراه نیستند بلکه اکوسیستمهای دیجیتالی جیبی هستند. با انقلاب برنامه های جانبی بدیهی است که تلفنهای همراه هوشمند به ساختارهای پیچیده ای تبدیل شده اند که عملکردهای مختلفی را انجام می دهند. به همین دلیل فکر می کنم که در آینده تنها بعضی از شرکتها (واقعا کم) بتوانند بازار رقابت را در دست داشته باشند."

احتمالا این موضوع را نوکیا و مایکروسافت نیز می دانستند و به همین دلیل در روزهای اخیر با هدف رقابت با اپل و گوگل با یکدیگر ائتلاف کردند.

از این رو، بازار موبایل در انتظار تلفنهای همراه هوشمندی است که به زودی شرکت فنلاندی نوکیا برپایه سیستم عامل ویندوز فن 7 مایکروسافت عرضه خواهد کرد تا بتواند در مقابل موج آندروئید و آی- فن ایستادگی کند.

سه بعدی بدون عینک در نسخه جیبی

در نمایشگاه MWC 2011 بارسلونا شرکت کره ای "ال. جی" تلفن همراه هوشمند سه بعدی Optimus 3D را رونمایی می کند. این تلفن همراه سه بعدی بدون نیاز به عینک دارای یک پردازشگر دو هسته ای و یک نمایشگر 4.3 اینچی است.

درحقیقت پس از اعلام عرضه 3DS 4، کنسول جدید قابل حمل نینتندو که ماه مارس وارد بازار می شود و پس از دو تلفن همراهی که شرکت شارپ باید تا پایان ماه فوریه وارد بازار کند و پس از دوربین فیلمبرداری جیبی سه بعدی Bloggie 3D که سونی معرفی کرد، اکنون به نظر می رسد که این شرکت کره ای نیز تصمیم گرفته است وارد میدان سه بعدیهای بدون عینک شود.

این تلفن همراه دارای دو دوربین 5 مگاپیکسلی است. قیمت این محصول 600 یورو است.

پلی استیشن- تلفن همراه سونی اریکسون

یکی دیگر از نوآوریهای بزرگ ارائه شده در نمایشگاه بارسلونا Xperia Play است که همچنین با عنوان "پلی- استیشن فن" نیز شناخته می شود. این محصول سونی اریکسون که ترکیبی از کنسول بازی "پلی استیشن قابل حمل" و تلفن همراه هوشمند است از ماه آوریل به قیمت 599 یورو وارد بازار می شود.

این تلفن همراه یک نمایشگر 4 اینچی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی دارد و سونی اریکسون اظهار داشته است که گرافیک دیجیتالی آن 6 تا 7 برابر سریعتر از سایر تلفنهای همراه هوشمند است.

بر روی این دستگاه همچنین می توان بازیهای ویدیویی چون "فیفا" و یا "سیم ها" را نصب کرد.



منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ دل تبلت ۱۰اینچی آندروید خود را رونمایی کرد

شرکت دل که سال هاست یکی از پرطرفدارترین شرکت های تولید کننده کامپیوتر و سخت افزار در جهان به شمار می آید تنها دو مدل تبلت 5 و 7 اینچی را به بازار عرضه کرده است و یک مدل 10 اینچی از تبلت های خود را که از ویندوز 7 بهره می برد، معرفی کرده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این شرکت در کنگره جهانی تلفن همراه 2011 یک تبلت 10.1 اینچی را نیز به خانواده تبلت های خود افزوده است.
تبلت 10.1 اینچی دل نیز همانند تبلت Xoom موتورولا، Optimus Pad ال جی و گلکسی سامسونگ مبتنی بر نسخه 3.0 آندروید عرضه خواهد شد.
جزئیات بیشتری در مورد تبلت 10.1 اینچی Streak دل که همراه با Honeycomb آندروید به بازار خواهد آمد احتمالا اواخر سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ سه تبلت آندروید nec به نمایش در آمدند

در MWC امسال که شرکت های مختلف تبلت های خود را به رخ یکدیگر می کشند شرکت NEC نیز سه تبلت آندروید خود را معرفی کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) NEC که این سه تبلت را به بازار ژاپن عرضه خواهد کرد احتمالا برای جلب محبوبیت این سه تبلت را به بازارهای اروپا و آمریکا نیز صادر خواهد کرد.
از این سه تبلت آندروید که گفته می شود سیستم عامل آنها آندروید 3.0 نیست یک مدل متعارف به بازار راه یافته است و مدل دیگر که دارای صفحه کلید است طی هفته آینده به بازار راه خواهد یافت و تبلت سوم که دارای دو صفحه نمایش از به زودی عرضه خواهد شد.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ گوشی های آندرویدی zte معرفی شدند

شرکت ZTE چین در کنگره جهانی تلفن همراه امسال گوشی هوشمند آندروید Skate را معرفی کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این گوشی که مبتنی بر سیستم عامل آندروید 2.3 است دارای صفحه نمایش 4.3 اینچی و دوربین 5 مگاپیکسلی است و از فن آوری NFC و شبکه های HSPDA بهره می برد.
هنوز قیمت این گوشی که از ماه می عرضه می شود اعلام نشده است، اما براساس مشخصات آن گفته می شود احتمالا قیمت آن حدود 150 پوند انگلیس خواهد بود.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باMWC2011/ اچ پی دو گوشی و یک تبلت WebOS خود را نمایش داد

شرکت HP که با خرید Palm در آپریل سال 2010 به سازندگان گوشی تلفن همراه پیوسته است در MWC 2011 دو گوشی و یک تبلت webOS خود را معرفی کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) گوشی HP Veer که کوچکترین گوشی هوشمند مبتنی بر webOS جهان تاکنون است دارای صفحه نمایش لمسی 2.6 اینچی و صفحه کلید کشویی QWERT است.
پشتیبانی از فن آوری های Wi-Fi و 3G، بلوتوث و GPS از دیگر ویژگی های این گوشی 103 گرمی است.
گوشی HP Pre3 نیز که همانند Veer از webOS بهره می برد از نظر ظاهری جذابیت بیشتری نسبت به Veer دارد. این گوشی دارای پردازنده 1.4 گیگاهرتزی و صفحه نمایش 3.6 اینچی با رزلوشن بالا و دو دوربین 5 مگاپیکسلی و VGA است.
تبلت TouchPad محصول دیگر webOS نمایش داده شده از سوی HP است که سیستم عاملش کاملا آن را از دیگر رقبایش در بازار تبلت متمایز می کند.صفحه نمایش 9.7 اینچی، پردازنده 1.2 گیگاهرتزی از دیگر ویژگی های این تبلت است.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باMWC2011/ گوشی اندرویدی Xperia Pro سونی اریکسون رونمایی شد

شرکت سونی اریکسون که این روزها بخش اعظم سهم خود در بازار جهانی تلفن‌همراه را از دست داده است، گوشی هوشمند جدید Xperia Pro را در "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011) در بارسلونای اسپانیا به نمایش گذاشت تا این محبوبیت از دست رفته را به‌دست آورد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 7/3 اینی می‌شود که تصاویر با کیفیت 854 در 480 پیکسل در آن به نمایش می‌آیند. برای این گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی مجزا در نظر گرفته شده است که دوربین پشتی برای تصویربرداری و عکس‌برداری با کیفیت 8 مگاپیکسل و دوربین مقابل برای برقراری کنفرانس‌های تصویری با کیفیت 2 مگاپیکسل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که این دوربین دیجیتالی فلش LED را نیز در خود جا داده است.
روی این گوشی هوشمند پردازنده مرکزی یک گیگاهرتزی Qualcomm Snapdragon و پردازنده گرافیکی Bravia Graphics Engine نصب شده است تا امکان پخش تصاویر با کیفیت بسیار بالا و اجرای بازی‌های رایانه‌ای جدید فراهم شود.
این گوشی شامل نسخه 3/2 سیستم‌عامل متن‌باز اندروید موسوم به Gingerbread می‌شود و طول،‌ عرض و ضخامت آن به‌ترتیب 120، 57 و 5/13 میلیمتر اعلام شده است. گوشی جدید سونی اریکسون 140 گرم وزن دارد و از دیگر مشخصه‌های آن می‌توان به صفحه‌کلید سخت‌افزاری کامل QWERTY به صورت کشویی و 8 گیگابایت حافظه داخلی microSD اشاره کرد که کاربران می‌توانند آن را در رنگ‌های نقره‌ای، قرمز و مشکی در اختیار بگیرند.
1300201320.jpg


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ معرفی سه گوشی جدید htc + عکس

شرکت HTC در پی حضور خود در "کنگره جهانی تلفن‌همراه" در بارسلونای اسپانیا، سه گوشی هوشمند جدید خود را که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید گوگل ساخته شده‌اند، در معرض دید عموم قرار داد که این سه گوشی با نام‌های Desire S، Incredible و Wildfire S شناخته می‌شوند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این سه گوشی که پیش‌تر مدل اولیه آن‌ها وارد بازار شده بود و بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته بود، شامل رابط کاربری HTC Sense می‌شوند.

شرکت ودافون اعلام کرده است که این سه گوشی هوشمند اندرویدی را در فصل دوم سال جاری میلادی وارد آمریکا می‌کند که همزمان با آن، محصولات یاد شده به دست کاربران در دیگر کشورهای دنیا نیز می‌رسند. به گفته شرکت HTC، این سه محصول بهترین سرعت و کیفیت برای خدمات موبایلی را در اختیار کاربران می‌گذارند و از این حیث با تمام محصولات مشابه موجود در بازار برابری می‌کنند.
گوشی هوشمند Desire S شامل پردازنده یک گیگاهرتزی Snapdragon MSM8255 می‌شود و از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به نمایشگر لمسی 7/3 اینچی با کیفیت WVGA، دوربین دیجیتالی با قابلیت تصویربرداری با کیفیت HD و پشتیبانی از نسل جدید شبکه‌های مخابراتی اشاره کرد.
گوشی Incredible S نمایشگر لمسی 4 اینچی را در خود جا داده است و دوربین دیجیتلای 8 مگاپیکسلی آن علاوه بر تصویربرداری با کیفیت HD، دو فلش LED را نیز شامل می‌شود و از امکانات دیگر آن می‌توان به برقراری تماس‌های تصویری، پخش مستقیم برنامه‌های تلویزیونی و پشتیبانی از فناوری DLNA اشاره کرد.
دوربین Wildfire S نیز دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس را در خود جا داده است و 13/10 میلیمتر ضخامت دارد که بر این اساس از باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود. این محصول نمایشگر لمسی 2/3 اینچی با کیفیت HVGA دارد.
1300168448.jpg

1300154629.jpg

1300215715.jpg



منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باMWC2011/ اینتل تبلتی با سیستم‌عامل MeeGo عرضه کرد!

به دنبال انتشار خبری از سوی نوکیا مبنی بر استفاده از سیستم‌عامل MeeGo در نسل جدید محصولات خود، اینتل در "کنگره جهانی تلفن‌همراه" (MWC 2011) یک رایانه لوحی جدید مجهز به این سیستم‌عامل را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) سیستم‌عامل MeeGo که به صورت مشترک بین دو شرکت اینتل و نوکیا تولید شده است، نرم‌افزاری متن‌باز بر پایه سیستم‌عامل لینوکس محسوب می‌شود که قابلیت سازگاری با انواع دستگاه‌های الکترونیکی همراه را دارد.

شرکت نوکیا هفته گذشته اعلام کرد که در نظر دارد از سیستم‌عامل MeeGo در یکی از محصولات جدید خود استفاده کند که قرار است این دستگاه تا پایان سال جاری میلادی روانه بازار شود.
در این میان، شرکت اینتل نیز به منظور استفاده کافی از این محصول مشترک، در "کنگره جهانی تلفن‌همراه" رایانه لوحی جدیدی را به نمایش گذاشته که روی آن سیستم‌عامل MeeGo نصب شده است.
"دارن ویلسون"(Darren Wilson) یکی از مهندسان طراح MeeGo در این خصوص توضیح داد: «سیستم‌عامل MeeGo کاربران را در مرکز ابزارها و نرم‌افزارهای موبایلی مورد نیازشان قرار می‌دهد. شما با دیگر سیستم‌های عامل موجود در بازار باید ابزارهای مورد نیاز خود را بارگذاری کرده و به خدمات آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اما در MeeGo هرآنچه که تصور کنید وجود دارد و بدون هرگونه بارگذاری می‌توانید آن‌ها را در اختیار بگیرید».
ویلسون اعلام کرد که رایانه لوحی جدید مبتنی بر MeeGo به گونه‌ای ساخته شده است که ابزارها و خدمات را به صورت شخصی در اختیار کاربران می‌گذارد تا نیازهای او را به عنوان یک فرد واحد و متفاوت با دیگر کاربران ارایه دهد.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ أیفون 4 اپل بهترین گوشی نمایشگاه شد!

اگرچه شرکت اپل در "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011) آخرین مدل از سری گوشی‌های هوشمند خود موسوم به آیفون 4 را به نمایش نگذاشت، اما این محصول موفق شد عنوان "بهترین دستگاه الکترونیکی همراه" در این نمایشگاه را از ان خود کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) شرکت اپل در MWC 2011 مانند نمایشگاه CES 2011 که حدود یک ماه قبل در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شده بود، گوشی هوشمند آیفون را به نمایش نگذاشت. اما با این وجود داوران بزرگترین نمایشگاه موبایلی جهان که هم‌اکنون در شهر بارسلونای اسپانیا در حال برگزاری هستند گوشی هوشمند آیفون 4 را به عنوان بهترین دستگاه موبایلی جهان برگزیدند.
در توضیح مربوط به انتخاب این محصول به عنوان "بهترین دستگاه موبایلی جهان" آمده است: «نمایشگر باکیفیت، طراحی زیبا، مواد اولیه کاربردی و قابل بازیافت و اکوسیستم پیشرفته برای عرضه خدمات وابسته و توسعه نرم‌افزارها به کمک شرکت‌های مربوطه. در رقابت تنگاتنگ بازار موبایلی امروز آیفون 4 موفق شده است از تمام رقبای خود پیشی بگیرد و بتواند به عنوان بهترین گوشی هوشمند دنیا برگزیده شود».
لازم به ذکر است که شرکت‌های دیگر موفق شدند در این رقابت رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دهند. شرکت HTC با گوشی Desire توانست رتبه دوم این لیست را از آن خود کند. این شرکت همچنین موفق شد عنوان "بهترین کارخانه تولیدکننده موبایل در سال" را به خود اختصاص دهد.
ابزارهای Angry Birds، Google Maps و BlackBerry Messenger نیز در این میان توانستند در بخش نرم‌افزار صاحب عنوان‌های نخست شوند.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ گوگل نگران توافق مایكروسافت و نوكیا

اریك اشمیث رییس گوگل روز گذشته از برنامه‌های این غول جستجو برای حضور پررنگ تر در دنیای گوشی های هوشمند خبر داد.


به گزارش فارس به نقل از پی سی مگ، وی همچنین از توافق نوكیا و مایكروسافت اظهار نگرانی كرده و گفت از اینكه شنیده نوكیا با مایكروسافت به توافق رسیده تا به جای سیستم عامل آندروید گوگل از ویندوز فون 7 در تولیداتش استفاده كند، متاسف است.
اشمیث گفت: ما دوست داشتیم كه نوكیا آندروید را انتخاب كند، اما آنها دیگران را انتخاب كردند.
وی كه در كنگره جهانی موبایل حضور یافته بود، افزود: من فكر می كنم كه ما باید با قدرت به پیش برویم و فكر می كنم كه نوكیا در نهایت در آینده به این نتیجه برسد كه باید از آندروید استفاده كند.
وی مدعی شد كه آندروید از نظر میزان استقبال در جهان بی نظیر است، ادعایی كه كارشناسان مستقل آن را تایید نمی كنند. اشمیث نقطه قوت آندروید را این دانست كه با استفاده از آن جمع آوری اطلاعات از وب به سرعت و سادگی انجام می شود.
اشمیث همچنین تاكید كرد در طراحی سیستم عامل آندروید به حفظ حریم شخصی كاربران توجه شده است، مساله ای كه گوگل به خاطر بی توجهی به آن در دو سال اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا