ویژه نامه mwc2011: بزگترین رویداد نمایشگاهی دنیای تلفن همراه ××همه در یک تاپیک××

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
سلام خدمت همه دوستان گلم
امیدوارم خوب و خوش باشید.

در این تاپیک کل اخبار نمایشگاه MWC2011 (بزگترین نمایشگاه سالیانه دنیای تلفن همراه)که همه ساله در بارسلونای اسپانیا برگزار میشه و حدود 20روز پیش برگزار شده را قرار میدم .

امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیره:rose:
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
رشد 163 درصدی فروش جهانی گوشی‌های htc

ICTna.ir - شرکت HTC با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فصل پایانی سال 2010 میلادی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و از نتایج مالی کسب شده در این دوره زمانی راضی است.


به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستتا) شرکت تایوانی HTC که بزرگترین مرکز تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌های عامل ویندوزموبایل و اندروید در دنیا محسوب می‌شود، طی سه ماهه پایانی سال گذشته موفق شد 1/9 میلیون دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند که این رقم در مقابل تعداد گوشی‌های HTC فروخته شده در مدت مشابه سال قبل از آن رشد 163 درصدی را نشان می‌دهد.


این گزارش مالی حاکی از آن است که در دوره زمانی مذکور درآمد شرکت HTC به 57/3 میلیارد دلار رسید که این رقم نیز نسبت به درآمد فصل پایانی سال 2009 میلادی 153 درصد بیشتر شد.


شرکت HTC طی سال 2010 میلادی توانست موفقیت خود را به کلیه شرکت‌های رقیب ثابت کند. درسال گذشته تعداد گوشی‌های هوشمند HTC که در بازارهای جهانی عرضه شدند با رشد دو برابری نسبت به سال 2009 به 6/24 میلیون دستگاه رسید. در سال 2009 تنها 7/11 میلیون گوشی هوشمند HTC وارد بازارهای جهانی شده بود.


این شرکت تایوانی اعلام کرده است که در 2011 میلادی تمرکز خود را بر تولید محصولاتی متناسب با شبکه 4G معطوف خواهد ساخت. این شرکت اعلام کرد که "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011) که ماه آینده در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، 6 گوشی جدید و یک رایانه لوحی را معرفی خواهد کرد.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
انتشار نخستین تصاویر از اولین گوشی سه‌بعدی جهان

1299996005.jpg

به دنبال انتشار شایعات مختلف در مورد بهترین گوشی هوشمند LG موسوم به Optimus 3D، پایگاه‌های خبری نخستین تصاویر از این محصول را منتشر کردند.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این گوشی که قرار است در "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011) در بارسلونای اسپانیا برای نخستین بار به نمایش درآید، شباهت چندانی به مدل پیشین خود موسوم به Optimus 2X ندارد. مهم‌ترین قابلیتی که این گوشی هوشمند را مدل‌های مشابه موجود در بازار متمایز می‌کند، قابلیت پخش تصاویر سه‌بعدی در آن است.
برای این گوشی هوشمند پردازنده دوهسته‌ای Tegra 2 در نظر گرفته شده است و از دیگر امکانات مهمی که در آن به کار رفته می‌توان به نمایشگر لمسی 3/4 اینچی با قابلیت با قابلیت پخش سه‌بعدی تصایور، دو دوربین دیجیتالی مجزا، کلیدهای حسی برای استفاده آسان از امکانات داخلی و ... اشاره کرد.
این محصول نخستین گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود که قادر است بدون نیاز به عینک مخصوص، تصاویر را به صورت سه‌بعدی به نمایش بگذارد. برخی منابع آگاه قیمت این گوشی را 500 دلار اعلام کرده‌اند.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
معرفی یک آنتن کم مصرف و کوچک ویژه شبکه های موبایل

1299938377.jpg

شرکت فرانسوی "آلکاتل- لوسن" در نمایشگاه کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا نوعی آنتن رادیویی مکعبی شکل کوچک را معرفی می کند که می تواند تحولی در شبکه ها و آنتن های موبایل ایجاد کند.
به گزارش مهر، نمایشگاه بین المللی "کنگره جهانی موبایل"" (MWC 2011) همانند سالهای گذشته از 14 تا 17 فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می شود.


امسال در این کنگره بین المللی، شرکت فرانسوی "آلکاتل- لوسن" به اپراتورهای موبایل ابزاری را معرفی خواهد کرد که در آینده ای نزدیک می تواند جایگزین برجهای رادیویی پر مصرف ویژه شبکه های موبایل شود.


این آنتن جدید که LightRadio نام دارد یک مکعب کوچک 300 گرمی است که مجهز به یک تراشه محصول شرکت Freescale است.


این تراشه از سیستم جدیدی برخوردار است که یک ایستگاه رادیویی با مصرف انرژی بسیار پایین را عرضه می کند.


با استفاده از این آنتن مکعبی، اپراتورها می توانند در فضاهایی که تاکنون امکان نصب آنتن در آنها وجود نداشت شبکه های بی سیم را وارد کنند و به علاوه از مصرف انرژی شبکه های خود تا حد قابل ملاحظه ای بکاهند.





مسئول فعالیتهای بی سیم این شرکت فرانسوی در این خصوص توضیح داد: "تا سال 2015 سه میلیون ایستگاه برج رادیویی در سراسر دنیا وجود خواهند داشت که هر یک از آنها هزاران وات انرژی مصرف می کنند."


وی افزود: "این ایستگاه جدید رادیویی که با شبکه های مختلف موبایل از نسل دوم تا نسل چهارم سازگار است می تواند به طور همزمان از چندین استاندارد مختلف حمایت کند. سه نکته منفی برای ایستگاههای فعلی وجود دارند به طوری که این ایستگاههای رادیویی انرژی بسیار زیادی مصرف می کنند، در بخش وسیعی از دنیا امکان نصب آنها وجود ندارد و برای راه اندازی آنها به برجهای بسیار زشتی نیاز است که چشم انداز منطقه را خراب می کنند."


براساس گزارش eWeek، این درحالی است که LightRadio تنها دو وات انرژی مصرف می کند، می تواند به راحتی در همه جا نصب شود و تنها به منبع انرژی و یک کابل اتصال نیاز دارد. این آنتن های جدید می توانند در همان محلی که نصب شده اند برای سازگاری با استانداردهای جدیدی مثل نسل چهارم به روز شوند.


در حال حاضر سه اپراتور "اورنج" فرانسه، "ویریزون" آمریکا و "چاینا موبایل" چین فاز آزمایش این محصول را آغاز کرده اند که پس از این آزمایشات نمونه های آزمایشی اولیه ای در نیمه دوم سال جاری عرضه می شوند. به علاوه Freescale شرکت "اچ. پی" نیز از شرکای بخش فنی این پروژه است.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmcw2011/ عرضه سه گوشی هوشمند جدید htc

1299953345.jpg

شرکت HTC در نظر دارد طی "کنگره جهانی تلفن‌همراه 2011" که بزرگترین نمایشگاه موبایلی جهان محسوب می‌شود، گوشی‌های جدید خود را با نام Desire 2، Desire HD و Wildfire 2 به کاربران معرفی کند.


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این نمایشگاه از تاریخ چهاردهم فوریه آغاز به کار می‌کند و با توجه به اینکه شرکت HTC گوشی Desire را پیش‌تر با موفقیت وارد بازار کرده بود، هم‌اکنون پیش‌بینی می‌کند که معرفی این محصول در نمایشگاه MWC 2011 مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.


این گوشی به پردازنده یک گیگاهرتزی Qualcomm 8250 SnapDragon مجهز شده است و شامل نمایشگر 7/3 اینچی Super LCD می‌شود که این بخش گوشی مذکور را از تمام رقبای موجود در بازار متمایز می‌کند. برای این گوشی دوربین دیجیتالی 5 مگاپیکسلی در قسمت پشت و دوربین دیجیتالی 2 مگاپیکسلی برای برقراری کنفرانس‌های تصویری در نظر گرفته شده است و از دیگر قابلیت‌های مهم آن می‌توان به سیستم ضبط تصاویر ویدیویی با کیفیت HD، رم 512 مگابایتی و حافظه داخلی 4 گیگابایتی اشاره کرد.


بر اساس گزارش رسیده گفته می‌شود که گوشی Desire HD 2 نیز با پردازنده دوهسته‌ای 2/1 گیگاهرتزی Qualcomm SnapDragon، دوربین 8 مگاپیکسلی، 512 مگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی به دست کاربران برسد.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ مهم‌ترین اتفاقات بزرگترین نمایشگاه تلفن‌همراه جهان

بزرگترین اتفاق موبایلی سال که همه ساله با نام "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC) در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، تا چند روز دیگر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این اتفاق که تمامی بزرگان صنعت تلفن‌همراه در شهر بارسلونا گرد هم می‌آورد، فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان قطعات مختلف موبایل محسوب می‌شود و طبق عادت هرساله، شرکت‌ها می‌کوشند با معرفی محصولات جدید خود در آن، بازار مناسبی را برای خود به وجود آورند.


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) طبق آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده، در نمایشگاه MWC 2011 که از تاریخ 13 فوریه فعالیت خود را آغاز می‌کند، بیش از 50 هزار علاقمند به صنعت تلفن‌همراه حضور میابند.


این نمایشگاه از تاریخ 13 فوریه آغاز به کار می‌کند که البته روز نخست به بزرگان صنعت تلفن‌همراه اختصاص دارد و فعالیت آن در تاریخ 17 فوریه 2011 به پایان می‌رسد که احتمال می‌رود در نمایشگاه امسال صدها فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جدید برای گوشی‌های معمولی و هوشمند معرفی شوند. مهم‌ترین اتفاقات برای نمایشگاه امسال به قرار زیر هستند:
آغاز همکاری‌های موبایلی مایکروسافت و نوکیا
به‌روزرسانی سیستم‌عامل موبایلی ویندوز فون 7
عرضه گوشی PlayStation شرکت سونی
گوشی هوشمند Galaxy S 2 سامسونگ با پردازنده دوهسته‌ای و سیستم‌عامل اندروید
گوشی‌های سه‌بعدی و رایانه‌های لوحی LG
عرضه پلتفورم موبایلی Honeycomb گوگل
عرضه گسترده پردازنده‌های دوهسته‌ای موبایلی
مشخص شدن چشم‌انداز شرکت‌های بزرگ برای ادامه حضور در بازار جهانی تلفن‌همراه

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ عرضه پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ

1299935252.jpg

از هم‌اکنون تنها یک روز تا آغاز بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی تلفن‌همراه جهان موسوم به MWC 2011 باقی مانده است و منابع خبری از این فرصت استفاده کرده‌اند تا آخرین پیش‌بینی‌های خود برای گوشی هوشمند جدید سامسونگ موسوم به Galaxy S2 را منتشر کنند.


به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) طی چند روز گذشته منابع خبری مختلف شایعاتی را در این زمینه منتشر کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به خبر سایت PocketNow اشاره کرد. این سایت اعلام کرده است که سامسونگ به همراه Galaxy S2 چند گوشی هوشمند دیگر مجهز به سیستم‌عامل اندروید را روانه بازار می‌کند.


این طور که در منابع خبری آمده است، گوشی هوشمند Galaxy S2 سامسونگ شامل نمایشگر لمسی 3/4 اینچی Suoper AMOLED می‌شود و از دیگر امکانات قابل ملاحظه به کار رفته در آن می‌توان به رم 512 مگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی، دوربین 8 مگاپیکسلی و دوربین دوم 2 مگاپیکسلی اشاره کرد.


این گوشی قابلیت پشتیبانی از سیستم‌های ورودی و خروجی HSPA+، HDMI،‌ NFC و بلوتوث را دارد و به گیرنده ماهواره‌ای GPS نیز مجهز شده است.


برای این گوشی هوشمند پردازنده دوهسته‌ای Qualcomm با توان 2/1 گیگاهرتز در نظر گرفته شده است و کارشناسان آن را یکی از پیشرفته‌ترین محصولاتی می‌دانند که قرار است در نمایشگاه امسال معرفی شود.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
باmwc2011/ گوشی هوشمند جدید htc با کلید ویژه برای فیس‌بوک

1300029810.jpg

- شرکت تایوانی HTC گوشی هوشمندی را مجهز به سیستم‌عامل اندروید برای نمایشگاه MWC 2011 آماده کرده است که شامل یک کلید ویژه برای فیس‌بوک می‌شود و روی آن آرم شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشته شده است.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) بر اساس اخبار منتشر شده از سوی منابع آگاه، روی این گوشی هوشمند که هنوز نام آن مشخص نشده است آرم‌نوشته شرکت فیس‌بوک هک نخواهد شد تا بر این اساس کاربران آن را تولید شرکت فیس‌بوک بدانند. اما با این وجود کلید ویژه‌ای در گوشی مذکور تعبیه شده است که کاربران با فشردن آن به صورت مستقیم می‌توانند وارد این شبکه اجتماعی شوند.

این شایعات از روز گذشته در اینترنت منتشر شده است که البته دو شرکت فیس‌بوک و HTC هنوز آن‌ها را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. کارشناسان اعلام کرده‌اند که اندروید یکی از مهم‌ترین عواملی خواهد بود که موفقیت HTC برای حضور در نمایشگاه MWC 2011 را تایید می‌کند.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ گوشی htc برای علاقه‌مندان تصاویر ویدیویی

شركت HTC در بزرگترین نمایشگاه موبایلی جهان موسوم به "كنگره جهانی تلفن‌همراه "(MWC 2011) گوشی هوشمند جدیدی را به نمایش می‌گذارد كه برای علاقه‌مندان به تصاویر ویدیویی ساخته شده است.


به گزارش فارس به نقل از تی‌3، شركت HTC در آگهی تبلیغاتی خود نشان داده است كه یك فرد با این گوشی Wildfire نام دارد، به سادگی تصاویر ویدیویی خود را با دوربین ذخیره كرده و با فشردن یك دكمه آن را روی اینترنت منتشر می‌كند.
این شركت همچنین گوشی ویژه‌ای را در نمایشگاه MWC 2011 به نمایش خواهد گذاشت كه شامل كلید ویژه برای شبكه اجتماعی فیس‌بوك می‌شود تا كاربران از این طریق بتوانند به راحتی خدمات مورد نظر خود را در اختیار بگیرند.
بر اساس اخبار منتشر شده گفته می‌شود كه این شركت تایوانی در نمایشگاهMWC 2011 كه از فردا فعالیت خود را آغاز می‌كند، نخستین رایانه لوحی خود موسوم به Flyer را به همراه گوشی هوشمند پیشرفته‌ای موسوم به Desire 2 نیز عرضه خواهد كرد.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ آنچه از mwc 2011 انتظار می رود

بزرگترین همایش تلفن همراه جهان یعنی گنگره جهانی تلفن همراه از فردا کار خود را در بارسلونا آغاز خواهد کرد و شرکت های مختلف فعال در صنعت تلفن همراه گرد هم خواهند آمد تا جدیدترین دستاوردهای خود را تا 17 فوریه عرضه کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) پیش از آغاز کنگره جهانی تلفن همراه با توجه به اخبار و شایعات منتشر شده برخی پیش بینی ها و گمانه زنی نیز از محصولات کنگره 2011 انتشار یافته اند:

همکاری نوکیا- مایکروسافت
آغاز همکاری میان نوکیا و مایکروسافت یکی از مهمترین اخباری است که کنگره امسال را تحت تاثیر قرار داده است. این همکاری بر دیگر شرکت های تولیدکننده گوشی نیز تاثیر گذار است و این سوال را مطرح می کند که آیا شرکت هایی مانند HTC و سامسونگ که از رقبای نوکیا به شمار می آیند آیا به همچنان به ساخت گوشی های مبتنی بر ویندوز ادامه خواهند داد؟
به روزرسانی های ویندوز موبایل 7. درکنار همکاری با نوکیا، پیش بینی می شود مدیرعامل میاکروسافت، استیو بالمر به روز رسانی های مهم و قابل توجهی را برای ویندوز 7 تلفن همراه اعلام کند.

گوشی PlayStation سونی
پیش بینی می شوند شرکت سونی اریکسون روز 13 فوریه پس از مدت طولانی چشم انتظاری به صورت رسمی معرفی کند.

گلکسی S2 سامسونگ
سامسونگ قصد دارد در کنگره امسال یک گوشی دو هسته ای از سری گلکسی S خود را همراه با تبلت های جدید دوهسته ای و سری جدید گوشی های هوشمند ارزان قیمت مبتنی بر آندروید عرضه کند.
تبلت های و گوشی های سه بعدی ال جی. ال جی امسال فعالیت خود را در زمینه 3D افزایش داده است و قصد دارد گوشی ها و تبلت های با قابلیت نمایش و ضبط سه بعدی را عرضه کرد.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باMWC2011/ لو رفتن اطلاعات Galaxy S 2 و تبلت ۱۰ اینچی سامسونگ

به نظر می رسد سامسونگ قصد داشته در کنفرانس دنیای موبایل بارسلونا در این هفته از Galaxy S 2 پرده برداری کند. اما در دنیای فعلی مخفی نگه داشتن اطلاعات کار سختی است. ‏

به گزارش نارنجی از انگجت این اطلاعات در یک سایت کره ای لو رفته که البته سریعا حذف شده اما با اطمینان نسبتا زیادی می توانیم بگوییم که این گلکسی S دوم است. مشخصاتی که در این صفحه بوده شامل اندروید 2 . 3 به همراه نمایشگر 4 . 3 اینچی و پردازشگر 1GHz دو هسته ای بوده است. وزن اعلام شده هم ۱۱۶ گرم است. و ضخامت تنها 8.49mm که حسابی باریک است. ‏

ماجرا در همینجا تمام نمی شود. در این خبر از تبلت ۱۰.۱ اینچی سامسونگ هم بر اساس اندروید Honeycomb سخن گفته شده و از مشخصات فنی هم اطلاعات جالبی وجود دارد: پردازشگر 1GHz دو هسته ای به همراه دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط تمام HD و دو اسپیکر سوراند. ‏


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ معرفی گوشی جدید lg با نمایشگر سه‌بعدی

1299988238.jpg

شرکت LG در آستانه آغاز به کار "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011) گوشی هوشمند جدید خود موسوم به Optimus 3D را به صورت رسمی معرفی کرد.


به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این شرکت همچنین توضیح داد که علاوه Optimus 3D، سری جدید محصولات خود در خانوادهOptimus از جمله Optimus Pad، Optimus 2X و Optimus Black را طی بزرگترین نمایشگاه موبایلی جهان در بارسلونا به نمایش می‌گذارد.


گوشی هوشمند جدید Optimus 3D P920 شامل پردازنده دوهسته‌ای با توان یک گیگاهرتز می‌شود که نمایشگر لمسی 3/4 اینچی را نیز در خود جا داده است. شرکت کره‌ای LG همچنین توضیح داده است که کاربران می‌توانند به کمک دوربین ویژه مجهز به دو لنز مجزا و بدون استفاده از عینک مخصوص، تصاویر سه‌بعدی را در نمایشگر این گوشی مشاهده کنند.


روی این گوشی هوشمند نسخه 2/2 سیستم‌عامل اندروید موسوم به Froyo نصب شده و البته قابلیت به‌روزرسانی آن به نسخه 3/2 اندروید با نام Gingerbread نیز در نظر گرفته شده است.


نمایشگر 3/4 اینچی این گوشی هوشمند می‌تواند تصاویر را با کیفیت 800 در 480 پیکسل به نمایش بگذارد و دوربین ویژه با دو لنز مجزا در آن امکان می‌دهد که کاربران بتوانند تصاویر سه‌بعدی را در این نمایشگر ببینند.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ رایانه لوحی htc در نمایشگاه عرضه می‌شود

شرکت HTC که بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌های عامل ویندوزموبایل و اندروید در دنیا محسوب می‌شود، تاکنون هیچ برنامه‌ای را برای تولید رایانه لوحی مطرح نکرده است. اما کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این شرکت تایوانی در نمایشگاه MWC 2011 نخستین رایانه لوحی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) روزنامه چینی Economic Daily در یک گزارش ویژه توضیح داده است که شرکت HTC در نمایشگاه امسال نخستین رایانه لوحی خود را مبتنی بر سیستم‌عامل متن‌باز اندروید و با نمایشگر لمسی 7 اینچی معرفی می‌کند و از ماه مارس آن را به دست کاربران می‌رساند.

طبق گزارش منتشر شده در روزنامه چینی، این رایانه لوحی شامل رابط کاربری HTC Sense می‌شود روی آن نسخه 3/2 سیستم‌عامل اندروید گوگل موسوم به AKA Gingerbread نصب شده است.

در این گزارش آمده است که HTC رایانه‌های لوحی دیگری را با نام‌های Flyer و Scribe تولید کرده است که البته این دو محصول نیز هنوز برای ورود به بازار آماده نشده‌اند. از مهم‌ترین رقبای رایانه لوحی HTC می‌توان به Xoom موتورولا، Playbook شرکت RIM، iPad 2 شرکت اپل، Galaxy Tab 2 سامسونگ، Optimus Pad شرکت LG و تعداد زیادی از رایانه‌های لوحی ساخت شرکت‌های Huawei، Viewsonic و Archos اشاره کرد.

منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
با 6 محصول برتر در نمایشگاه

بزرگترین نمایشگاه موبایلی جهان که با نام "کنگره جهانی تلفن‌همراه"(MWC 2011) از روز جاری در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز به‌کار می‌کند، بزرگترین تولیدکنندگان تلفن‌همراه و خدمات مربوط به آن را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد تا کاربران در جریان آخرین تحولات این عرصه قرار گیرند.


به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در این نمایشگاه انواع محصولات، از نسل جدید گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی گرفته تا خدمات مخابراتی و برنامه‌های جانبی به کاربران معرفی می‌شوند که در این میان، کارشناسان از هم‌اکنون 6 محصول برتر که قرار است طی این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گیرند را معرفی کرده‌اند.


رایانه لوحی Flyer شرکت HTC / گوشی فیس‌بوک: از هم‌اکنون دو پیش‌بینی بزرگ برای شرکت HTC صورت گرفته است. نخست آنکه این شرکت یک رایانه لوحی ویژه را مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید در این نمایشگاه معرفی کرده و آن را از ماه مارس به دست کاربران می‌رساند. پیش‌بینی دوم تولید گوشی هوشمند فیس‌بوک توسط شرکت HTC و معرفی آن در نمایشگاه امسال است.
رایانه لوحی HP Touchpad: این رایانه لوحی مبتنی بر سیستم‌عامل webOS ساخته شده است که ضمن معرفی در نمایشگاه امسال، قرار است از ابتدای تابستان وارد بازار شود. شرکت HP این محصول را رقیب اصلی iPad اپل می‌داند.
رایانه لوحی MeeGo: پیش‌بینی شده است که شرکت نوکیا رایانه لوحی MeeGo را در نمایشگاه امسال عرضه کند. سیستم‌عامل MeeGo به صورت اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده بود، اما نوکیا هم‌اکنون تصمیم گرفته است که آن را در رایانه‌های لوحی عرضه کند.
گوشی‌های جدید نوکیا مبتنی بر سیستم‌های عامل اندروید و ویندوزفون 7: به دنبال انعقاد قرارداد جدید مایکروسافت و نوکیا احتمال می‌رود که گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا مبتنی بر ویندوزفون 7 در نمایشگاه امسال معرفی شوند. در عین حال اعلام شده است که نوکیا گوشی‌های جدید اندرویدی خود را در نمایشگاه امسال در معرض دید عموم قرار خواهد داد.
گوشی هوشمند LG Optimus / G Slate: گوشی هوشمند جدید LG که قرار است در نمایشگاه امسال عرضه شود، می‌تواند در نمایشگر خود تصاویر سه‌بعدی را بدون نیاز به عینک مخصوص به نمایش بگذارد. این شرکت همچنین رایانه لوحی ویژه‌ای را با نام G Slate تولید کرده که قرار است از طریق شرکت مخابراتی T-Mobile وارد بازار شود.
گوشی هوشمند Galaxy S و رایانه لوحی Galaxy Tab 2 سامسونگ: این دو محصول مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ساخته شده‌اند که می‌توانند دنیای رایانه‌های لوحی و گوشی‌های هوشمند را به‌روز کنند.



منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ هواوی رایانه لوحی و گوشی هوشمند جدید عرضه می‌کند

huawei-ideo-x3.jpg

ICTna.ir - شرکت Huawei چین از تولید گوشی هوشمند جدیدی خبر داده که قرار است به همراه رایانه لوحی جدید این شرکت با نام S7 Slim در "کنگره جهانی تلفن‌همراه" در بارسلونای اسپانیا به نمایش درآید.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این گوشی هوشمند که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید تولید شده است، نمایشگر لمسی 3/4 اینچی از نوع Super LCD را در خود جا داده است که از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی در قسمت پشت و دوربین 2 مگاپیکسلی در قسمت جلو برای برقراری کنفرانس‌های تصویری اشاره کرد.

گوشی هوشمند جدید چینی با نام IDEOS X3 معرفی شده و در رنگ‌های آبی، قرمز، نقره‌ای و مشکی تولید شده است که شرکت Huawei از آن به عنوان بهترین گوشی هوشمند تولید خود یاد می‌کند.

برای این محصول قابلیت پشتیبانی از خدمات شبکه مخابراتی 4G و LTE در نظر گرفته شده است و از دیگر قابلیت‌های مهم آن می‌توان به سیستم ضبط تصاویر ویدیویی با کیفیت HD، رم 512 مگابایتی و حافظه داخلی 4 گیگابایتی اشاره کرد.

این گوشی قابلیت پشتیبانی از سیستم‌های ورودی و خروجی HSPA+، HDMI،‌ NFC و بلوتوث را دارد و به گیرنده ماهواره‌ای GPS نیز مجهز شده است.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/خیز صاحب‌نامها برای فتح بزرگ‌ترین نمایشگاه تلفن‌ همراه جهان

نمایشگاه MWC 2011 با حضور 1300 شركت و 50 هزار بازدیدكننده از 200 كشور جهان بین روزهای 14 تا 17 فوریه در شهر بارسلونا برگزار می شود و در این نمایشگاه، برندهای صاحب نام می‌كوشند هر آنچه در توان دارند، عرضه نمایند.

به گزارش فارس، تلفن‌همراه كه این روزها به ابزار ضروری زندگی روزمره انسان تبدیل شده است، از كاربردی‌ترین فناوری‌های عصر حاضر محسوب می‌شود و سهم قابل ملاحظه‌ای درآمد صنعت فناوری در هر سال به آن اختصاص دارد. با توجه به افزایش اهمیت این فناوری بین كاربران، هر ساله بزرگترین نمایشگاه موبایلی دنیا موسوم به "كنگره جهانی تلفن‌همراه "(MWC) در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود كه طی آن بزرگترین شركت‌های فعال در این حوزه از سراسر دنیا گرد هم می‌آیند و با معرفی آخرین محصولات خود در زمینه‌های مختلف، كاربران را در جریان آخرین تحوصلات این عرصه می‌گذارند.
نمایشگاه امسال كه با نام MWC 2011 شناخته می‌شود، بین روزهای 14 تا 17 فوریه و طبق سال‌های گذشته در شهر بارسلونا برگزار می‌شود كه "سازمان GSM " متولی اصلی برگزار كننده این نمایشگاه اهم فعالیت آن برای سال جاری را به قرار زیر معرفی كرده است.
برگزاری كنفرانس‌های موبایلی در وسعت جهانی با هدف معرفی آخرین محصولات و ارایه راهكار برای بهبود خدمات كنونی، حضور بیش از 1300 شركت برای نمایش آخرین و پیشرفته‌ترین محصولات خود و معرفی نسل جدید خدمات مخابراتی و ارتباطی، آغاز به كار فعالیت مركز App Planet به عنوان زیرمجموعه‌‌ای از مركز بزرگ App Universe برای ارایه خدمات و ابزارهای موبایلی به صورت جامع، اجرای طرح انتخاب بهترین فناوری موبایلی و برگزیده شدن بهترین نوآوری‌ها در این زمینه و همچنین، انتخاب بهترین راهكارها برای رفع مشكلات كنونی تلفن‌های همراه و اختصاص جوایز نفیس به برگزیدگان بخش‌های مختلف و ارایه فرصت‌های تجاری مناسب، خدمات جدید شبكه‌های مخابراتی و انعقاد قراردادهای جدید برای شركت‌های بزرگ فعال در این حوزه از جمله این اهداف است.
طبق آخرین گزارش منتشر شده از سوی سازمان GSM، نمایشگاه امسال بزرگترین نمایشگاه جهانی تلفن‌همراه است كه تاكنون برگزار شده و بر این اساس گفته می‌شود كه بیشترین شركت‌كننده و بازدیدكننده در آن حضور خواهند داشت. طبق آخرین پیش‌بینی صورت گرفته، در این نمایشگاه 50 هزار نفر از 200 كشور جهان حضور خواهند یافت تا در جریان آخرین اتفاقات موبایلی جهان قرار گیرند.
در نمایشگاه امسال بزرگترین فعالان صنعت جهانی تلفن‌همراه از جمله نوكیا، سامسونگ، موتورولا، HTC، LG، HP، RIM، مایكروسافت، اپل و سونی‌ اریكسون حضور می‌یابند كه در كنار آن شركت‌های كوچك‌تر نیز آخرین محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند. در نمایشگاه امسال هر یك از شركت‌های یاد شده به نوعی حضور خواهند یافت كه كارشناسان مهم‌ترین فعالیت این شركت‌ها را به قرار زیر معرفی كرده‌اند.


** سامسونگ با گالاكسیS2
شركت سامسونگ قصد دارد در نمایشگاه امسال سری جدید گوشی‌های هوشمند خود را معرفی كند. در غرفه سامسونگ در نمایشگاه MWC 2011 قرار است سیستم‌عامل جدید bada، WP77 و نسل جدید گوشی‌های اندرویدی به نمایش درآیند كه در كل گفته می‌شود سامسونگ تاكید اصلی خود برای حضور در نمایشگاه امسال را بر سیستم‌عامل اندروید معطوف كرده است.
مهم‌ترین محصولاتی كه قرار است توسط سامسونگ وارد نمایشگاه امسال شوند گوشی هوشمند Galaxy S2 و رایانه لوحی Galaxy Tab 2 نام دارند.


** اچ‌تی‌سی و گوشی‌های اندرویدی

شركت تایوانی HTC اعلام كرد كه در نمایشگاه امسال سری جدید گوشی‌های هوشمند خود مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را با توانایی رقابت با گوشی هوشمند آیفون روانه بازار می‌كند. این شركت نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را مبتنی بر آخرین نسخه از سیستم‌عامل متن‌باز اندروید موسوم به Gingerbread تولید كرده است كه البته به همراه آن‌ها رایانه لوحی مبتنی بر نسخه Honeycomb اندروید را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

** ال‌جی با گوشی سه‌بعدی می‌آید

شركت كره‌ای ال‌جی كه استراتژی موبایلی خود در سال 2011 را بر پایه سیستم‌عامل اندروید تنظیم كرده است، سه گوشی هوشمند ویژه مبتنی بر این سیستم‌عامل را در نمایشگاه امسال به نمایش می‌گذارد كه مهم‌ترین آن مربوط به یك گوشی ویژه می‌شود كه قادر است تصاویر سه‌بعدی را بدون نیاز به عینك مخصوص در نمایشگر لمسی خود به نمایش بگذارد.
این گوشی Optimus 3D نام دارد و قرار است به همراه رایانه لوحی جدید ال‌جی موسوم به G-Slate عرضه شود.


** موتورولا رقیب آی‌پد

شركت موتورولا كه این روزها استراتژی‌های موبایلی مختلف برای ادامه حضور در بازار رقابتی جهان را بررسی می‌كند، از عرضه چند گوشی هوشمند جدید مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید خبر داده است كه از آن‌ها با عنوان بزرگترین رقبای آیفون اپل یاد می‌كند.
این شركت چندی پیش رایانه لوحی محبوب Xoom و گوشی هوشمند Artix 4G را عرضه كرد.


** چاره‌اندیشی سونی اریكسون برای جذب مشتری

شركت سونی‌ اریكسون نیز كه این روزها با كاهش محبوبیت خود نزد كاربران جهانی مواجه شده است، برای نمایشگاه امسال تاكید فراوانی بر سیستم‌عامل اندروید دارد.
این شركت گوشی هوشمند PlayStation Phone كه گوشی ویژه كنسول بازی سونی محسوب می‌شود را تكمیل كرده و قصد معرفی آن در نمایشگاه MWC 2011 را دارد.
علاوه بر این، قرار است چند گوشی هوشمند جدید سونی اریكسون مبتنی بر سیستم‌عامل متن‌باز اندروید در نمایشگاه امسال معرفی شوند.


** تاچ‌پد HP در راه است

شركت اچ‌پی كه سال گذشته شركت موبایلی Palm را خریداری كرد، نسل جدید دستگاه‌های الكترونیكی خود مبتنی بر سیستم‌عامل webOS را در نمایشگاه امسال عرضه می‌كند.
از مهم‌ترین محصولات اچ‌پی كه قرار است در نمایشگاه امسال عرضه شوند می‌توان به Veer،‌Pre 3 و TouchPad اشاره كرد.


** سازنده بلك‌بری با رایانه لوحی

این شركت كه تولیدكننده گوشی‌های هوشمند بلك‌بری محسوب می‌شود، مدل‌های جدید گوشی‌های خود به همراه رایانه لوحی جدیدش را برای نمایشگاه MWC 2011 آمده كرده است.
رایانه لوحی این شركت كه قرار است در نمایشگاه امسال معرفی شود PlayBook نام دارد كه به زودی وارد بازارهای جهانی می‌شود.


** غوغای مایكروسافت با ویندوز7

شركت مایكروسافت در نمایشگاه امسال با سری مختلف محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز 7 حضور می‌یابد. از جمله مراكزی كه در نمایشگاه امسال با این سیستم‌عامل گوشی‌های خود را معرفی می‌كنند می‌توان به سامسونگ و نوكیا اشاره كرد.
مایكروسافت چند روز قبل خبر انعقاد قرارداد همكاری خود با نوكیا را منتشر كرد و پیش‌بینی می‌كند كه با این اقدام محبوبیت بیشتری در بازارهای جهانی كسب كند.


** نوكیا و گوشی ویندوزی

شركت نوكیا بزرگترین تولیدكننده تلفن‌همراه در جهان قصد دارد در نمایشگاه MWC 2011 علاوه بر معرفی گوشی‌های هوشمند خود، برای نخستین بار گوشی هوشمندی را مبتنی بر سیستم‌عامل مایكروسافتی ویندوز فون 7 به نمایش بگذارد.
این شركت كه در حال از دست دادن محبوبیت خود نزد كاربران است، می‌كوشد از این طریق موقعیت خود در بازار جهانی را حفظ كند.



منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ نسخه آندرویید موبایل کسپرسکی رونمایی می‌شود

آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت پیشرو در ارائه راه حل های امنیت اطلاعات اعلام کرد کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۰ در بارسلونای اسپانیا شاهد رونمایی از نسخه سازگار با آندرویید نرم افزار امنیتی موبایل کسپرسکی خواهد بود.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا) از روابط عمومی کسپرسکی در ایران، غرفه شرکت کسپرسکی در بارسلونای اسپانیا از ۱۴ تا ۱۷ فوریه ارائه کننده راهکارهای امنیتی برای تلفن های همراه خواهد بود.
طی این کنگره، نسخه ۹ آنتی ویروس موبایل کسپرسکی که از سکوهای آندرویید و بلک‌بری پشتیبانی می‌کند، توانایی‌های خود در زمینه حفاظت از تلفن‌های همراه هوشمند در برابر انواع بدافزارها و تهدیدات را به نمایش خواهد گذاشت.
همچنین در این مراسم، یوجین کسپرسکی مدیرعامل شرکت در یک نشست خبری، از نسخه جدید نرم‌افزار رونمایی خواهد کرد و درخصوص تهدیدات آتی دنیای تلفن‌های همراه سخنرانی خواهد کرد.
در بخش دیگری از کنگره نیز وینسنت دیاز، تحلیلگر ارشد تهدیدات سخنرانی خواهد کرد و از برنامه‌های آتی شرکت کسپرسکی در زمینه ارائه راهکارهای ویژه اپراتورهای تلفن همراه خواهد گفت.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باmwc2011/ سونی اریکسون محصولات خود در را معرفی کرد

تنها دقایقی پیش از آغاز بکار گنگره جهانی تلفن همراه 2011 سونی اریکسون در کنفرانس خبری برگزار شده در بارسلونا چندین محصول جدید خود را معرفی کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) گوشی Xperia Play، گوشی Xperia Arc با صفحه نمایش 4.2 اینچی و دوربین 8 مگاپیکسلی، گوشی Xperia Neo با صفحه نمایش 3.7 اینچی و همچنین گوشی Xperia Pro که گوشی آندروید با صفحه نمایش 3.7 اینچی سونی اریکسون به شمار می آید محصولاتی هستند که سونی اریکسون در کنفرانس خبری پیش از آغاز MWC 2011 آنها را معرفی کرده است.


منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باMWC2011/ نرم اافزار Adobe Flash 10.2 به گوشی های هوشمند راه خواهد یافت

شرکت Adob در کنگره جهانی تلفن همراه 2011 از برنامه خود جهت عرضه Flash 10.2 برای گوشی های هوشمند خبر داد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این خبر به این معنا است که به زودی نرم افزارهای Adobe AIR به زودی برروی بیش از 84 میلیون گوشی هوشمند و تبلت مبتنی بر سیستم های عامل آندروید و iOS نصب خواهند شد.

درصورتی که این اقدام Adobe براساس برنامه پیش رود تا پایان سال 2011 بیش از 200 میلیون گوشی هوشمند وتبلت از نرم افزارهای Adobe AIR پشتیبانی خواهند کرد.

براساس اعلام Adobe تاکنون بیش از 20 میلیون گوشی هوشمند همراه با نرم افزار Adobe Flash Player 10.1 به فروش خواهند رسید.



منبع
 

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
/باMWC2011/ اولین تماس صوتی و تصویری LTE جهان از طریق گوشی Revolution ال جی برقرار شد

CTna.ir - شرکت ال جی در اولین روز MWC 2011 اولین تماس صوتی از طریق فن آوری LTE (VoLTE) و تماس تصویری از طریق LTE جهان را به وسیله گوشی هوشمند آندروید Revolution ال جی به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) ال جی از طریق Revolution که اولین گوشی هوشمند 4G LTE این شرکت است، پشتیبانی از پروتکل "One Voice" انجمن GSM را به نمایش گذاشته است.

گوشی Revolution ال جی مبتنی بر سیستم عامل آندروید 2.2 و دارای صفحه نمایش 4.3 اینچی است. این گوشی در نیمه نخست سال 2011 از طریق اپراتور Verizon در ایالات متحده عرضه خواهد شود.


منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا