ویارستاری نشریه در word ، خواهشا کمک کنید

AliHSlc

Member
به نام الله

سلام خدمت شما عزیزان بزرگوار... برای نشریه دانشگاهی ، نیاز به صفحه آرایی دارم ، و چون قبلا در این مورد تجربه نداشتم به مشکلی بر خوردم که از هر کس ، سوال کردم به نتیجه نرسیدم ،
عزیزان ما فصد چاپ کردن این نشریه را در اندازه َA3 داریم ، یعنی یک A3 که از وسط نصف شده باشه ، پس هر صفحه میشه یک A4 ، در اینجا مشکلی هست ، چون در صفحه سمت راست را به عنوان صفحه اول باشد ، صفحه سمت چپ آن باید صفحه 10 باشد ( به فرض اینکه نشریه ما 10 صفحه داشته باشه ) ، دقیقا مثل روزنامه ها...
حالا برای ایجاد این موضوع در نرم افزار word 2003 یا word 2007 چه راهی وجود دارد ، لطفا تنظیمات page setup را در مورد این موضوع ذکر کنید ! ممنون میشم!
خواهش می کنم اگر براتون امکان داره کمی سریع!
خدا خیرتون بده!
 

pirooz

Member
دوست عزيز معمولاً براي صفحه‏بندي نشريه از نرم‏افزارهاي مخصوص اين كار مانند اينديزاين استفاده مي‏شود.
اما اگر اصرار بر استفاده از ورد هست، بايد بگويم كه روزنامه و نشرياتي امثال آن را به اين صورت در ورد صفحه‏آرايي نمي‏كنند.
بلكه اين ليتوگراف است كه ترتيب چينش صفحات را تعيين مي‏كند. يعني به اصلاح زينگ را مي‏بندد.
اگر نشريه شما قرار است چاپ شود، فرقي نمي‏كند كه صفحه 2 شما كجاي فايل قرار گرفته باشد. در ضمن شما بايد حاشيه را هم آ4 تعريف كنيد و مطالب خود را در صفحه آ4 طراحي كنيد.
اما اگر قرار است كه به صورت فتوكپي اين نشريه تكثير شود، شما به راحتي مي‏تونيد شماره‏اي را كه در صفحات درج مي‏شود تغيير دهيد و مشكلي نخواهيد داشت.
از لينك كردن چهارگوش‏ها هم مي‏توانيد در اين راه استفاده كنيد به اين معني كه شما دو چهارگوش را به هم لينك مي‏كنيد و مطالب داخل يك چهارگوش از حد چهار گوش اول كه بيشتر بشود، به داخل چهارگوش دوم منتقل مي‏شود.
اگر مشكل شما حل نشد، دقيقاً مشكل خود را توضيح بدهيد. من در خدمتم.
 

AliHSlc

Member
به نام خدا
سلام ، آقا فیروز عزیز ، درود بر شما ، ممنونم که اینفدر جامع و کامل توضیح دادید ، انشالله خدا خیرت بده!
اگر لطف کنید و اسم انگلیسی اون نرم افزار رو که فرمودید ، کارش باری همین موضوع هست را بفرمایید ممنون میشم!
در ضمن در مورد چهارگوش من منظور شما رو متوجه نشدم ، چهارگوش چی هست ؟
باز هم از شما تشکر می کنم!
 

AliHSlc

Member
الان که کمی در نت جستجو کردم ، نرم افزار InDesign رو پیدا کردم ، سوالی که از شما دارم این هستش ، که آیا کار کردن با این برنامه برای کسی که تاحالا قیافه این برنامه را هم ندیده میتونه ساده باشه ؟ از آنجایی که ظاهرا این برنامه کار شرکت Adobe هستش ، و ظاهر با کلاسی هم داره ، احتمالا باید مثل فتوشاپ برنامه ی تخصصی باشه!درسته ؟
 

pirooz

Member
درسته اين برنامه كار شركت Adobe هست و آنقدر كار با آن راحت هست كه تصورش رو هم نمي‏تونيد بكنيد. تركيبي از برنامه فتوشاپ و برنامه ورد با امكاناتي مانند پشتيباني از Styleهاي ورد. نمي‏تواني تصورش رو بكني كه چقدر كار را اون نسبت به ورد راحت‏تر و لذت‏بخش‏تر هست.
منظور من از چهارگوش دقيقاً همون TextBox ورد هست. يعني يك مربع يا مستطيلي كه مي‏توني توي اون متن بنويسيد.
موفق باشيد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا