وظایف کارشناس تولید محتوا چیست و یک تولیدکننده محتوا چهکاری انجام میدهد؟ مهارتهای موردنیاز برای تولید یک محتوا چه نوع مهارتهایی هستند و الزامات شغلی تولیدکننده محتوا چه مواردی است.
تولیدکنندگان محتوا ممکن است وظیفه ایجاد محتوای اصلی را از ابتدا داشته باشند، اما اغلب به آنها برخی از بخشهای محتوا داده میشود تا در فرآیند تولید محتوا استفاده کنند. این بخشها شامل کلمات کلیدی یا موضوعات محتوایی میشوند. محتواها ممکن است شامل مواردی مانند پستهای وبلاگ، فیلمها، اینفوگرافیک ها و غیره باشند.
برخی از وظایف کارشناس تولید محتوا:
نکته مهم
یک تولیدکننده محتوا معمولاً به شرایط زیر نیاز دارد:
تولیدکنندگان محتوا ممکن است وظیفه ایجاد محتوای اصلی را از ابتدا داشته باشند، اما اغلب به آنها برخی از بخشهای محتوا داده میشود تا در فرآیند تولید محتوا استفاده کنند. این بخشها شامل کلمات کلیدی یا موضوعات محتوایی میشوند. محتواها ممکن است شامل مواردی مانند پستهای وبلاگ، فیلمها، اینفوگرافیک ها و غیره باشند.
تولیدکننده محتوا چه کسی است؟
تولیدکننده محتوا یا کارشناس تولید محتوا مسئول ایجاد و مدیریت تمام محتوایی است که در یک وبسایت، صفحه رسانههای اجتماعی یا سایر پلتفرمهای دیجیتال ظاهر میشوند. آنها از نزدیک با طراحان و توسعهدهندگان وب کار میکنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها به شیوهای جذاب ارائه میشود، اما همچنین باید مطمئن شوند که در همه سیستمعاملها دقیق و سازگار است.وظایف کارشناس تولید محتوا
حال که به خوبی با تولیدکننده و کارشناس محتوا آشنا شدید در خصوص وظایف کارشناس تولید محتوا نیز باید اطلاعاتی را به دست بیاورید. یک تولیدکننده محتوا معمولاً دارای طیف گستردهای از مسئولیتها است که میتواند شامل موارد زیر باشد.برخی از وظایف کارشناس تولید محتوا:
- بررسی استراتژیهای بازاریابی برای تعیین اینکه کدام استراتژی در جذب مشتریان جدید یا افزایش فروش مؤثر است.
- ایجاد و ارسال محتوای اصلی، مانند مقالات، ویدئوها، پادکستها و اینفوگرافیک ها.
- توسعه مفاهیم اصلی برای محتوایی که برای مخاطبان هدف خاص جذاب باشد.
- ویرایش محتوای موجود برای اطمینان از صحت گرامری و جذاب بودن آن برای خواننده.
- مصاحبه با رهبران صنعت، کارشناسان یا سایر افراد دارای دانش مرتبط در مورد یک موضوع خاص برای جمعآوری اطلاعات برای پستهای وبلاگ یا مقالات.
- همکاری با طراحان یا برنامه نویسان برای تولید محتوای بصری مانند اینفوگرافیک یا تصاویر متحرک.
- توسعه مفاهیم برای کمپینهای تبلیغاتی ازجمله استراتژیهای قیمتگذاری، قرار دادن محصول و پیامهای هدفمند به مخاطبان خاص.
- انجام تحقیقات بازار برای شناسایی روندها و فرصتهای رشد در صنایع یا موضوعات خاص.
- کمک به کسبوکارها برای بهبود حضور آنلاین خود با ایجاد حسابهای رسانههای اجتماعی، افزودن محصولات به یک سایت تجارت الکترونیک، یا بهروزرسانی وبسایت شرکت با محتوای جدید.
حقوق و چشمانداز تولیدکننده محتوا
حال که با وظایف کارشناس تولید محتوا آشنا شدید شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که با توجه به اینهمه وظیفه و شرایط کاری حقوق یک کارشناس تولید محتوا چقدر است؟ درواقع دستمزد تولیدکنندگان محتوا بسته به سطح تحصیلات، سالها تجربه و اندازه و صنعت شرکت متفاوت است. آنها همچنین ممکن است موارد اضافی در قالب پاداش دریافت کنند.- متوسط حقوق سالانه برای یک کارشناس تولید محتوا در امریکا، حدوداً 62500 دلار در سال است (معادل 30.05 دلار در ساعت)
- اگر کارشناس تولید محتوا جزء 10% نفرات تولیدکننده محتوا حرفهای باشد میتواند حقوق سالانهای معادل 95000 دلار در سال درآمد داشته باشد (معادل 45.67 دلار در ساعت)
نکته مهم
انتظار میرود فرآیند جذب و اشتغال تولیدکنندگان محتوا در دهه آینده بسیار سریعتر از میانگین رشد کند. درواقع انتظار میرود تقاضا برای تولید محتوای دیجیتال، مانند پستهای رسانههای اجتماعی و تبلیغات آنلاین، افزایش یابد زیرا افراد بیشتری از دستگاههای تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند. درنتیجه تقاضا برای کارشناس تولید محتوا بهشدت افزایش خواهد یافت.
الزامات شغلی تولیدکننده محتوا
حال که با وظایف کارشناس تولید محتوا و دستمزد یک تولیدکننده محتوا آشنا شدید بهتر است در خصوص الزامات شغلی آنهم اطلاعات را به دست بیاورید.یک تولیدکننده محتوا معمولاً به شرایط زیر نیاز دارد:
- تحصیلات: تولیدکنندگان محتوا معمولاً باید دارای مدرک لیسانس در روزنامهنگاری، ارتباطات، انگلیسی یا سایر رشتههای مرتبط باشند. برخی از کارفرمایان ممکن است تولیدکنندگان محتوا را استخدام کنند که دارای مدرک کاردانی یا مدرک روزنامهنگاری یا ارتباطات هستند.
- آموزش و تجربه: تولیدکنندگان محتوا معمولاً در حین کار آموزش میبینند. این آموزش ممکن است شامل یادگیری راهنمای سبک شرکت و نرمافزار ویرایش باشد.
- گواهینامهها و مجوزها: درحالیکه معمولاً گواهینامهها برای نقشهای تولیدکننده محتوا لازم نیست، اما میتواند به کارشناس تولید محتوا کمک کنند تا در شرایط شغلی و در مقابل رقبا متمایز جلوه کند.