هکرها چگونه مودم را هک میکنند به همراه آموزش افزایش امنیت

behi16

Member
همانطور که می دانید مودم ها منبع کلیدی انتقال داده در خانه هستند. رایانه ها، لپ تاپ ها و گوشی ها همگی از مودم برای انتقال اطلاعات به سایت های سرتاسر جهان استفاده می کنند. این موضوع باعث می شود این دستگاه به طور طبیعی هدف ارزشمندی برای هکرها باشد تا از اطلاعات آن استفاده کنند. هکرها به کمک روش های زیر می توانند از مودم های خانگی استفاده کنند.
هکرها چگونه مودم را هک میکنند به همراه آموزش افزایش امنیت
تبدیل آن ها به بات نت:
طبق گزارش ZDNet هکرها مودم های خانگی را به بدافزارهای بات نت آلوده botnet می کنند و از آن ها در حملات DDoS علیه وب سرورها بهره می برند. کاربران آلوده ممکن است متوجه نشوند که مودم هایشان در حملات دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. بات نت مورد عجیبی است و تعمیر آن بسیار ساده است. کافیست روترتان را ریستارت کنید. با اینحال اکثریت قریب به اتفاق افراد هرگز مودم هایشان را حتی لمس نمی کنند مگر اینکه مشکل ارتباطی داشته باشند. این موضوع بدین معنی است که بدافزار برای مدت زمان طولانی شناسایی نمی شود.

چگونه می توان با این روش مبارزه کرد؟

اگر نگران این هستید که مودم تان به بات نت تبدیل شود، مطمئن شوید که فرم ویر روترتان را به طور منظم به روز می کنید. ممکن است مجبور شوید به راهنمای مودم نگاهی بیندازید و نحوه انجام اینکار را بیاموزید.
دسترسی و استفاده غیر قانونی:
از آنجایی که مودم هاب مرکزی برای انتقال اطلاعات در خانه است ، می تواند هدف خوبی برای هکرها باشد. اگر هکر بتواند دسترسی به روترتان را مدیریت کند قادر خواهد بود از طریق آن جاسوسی کند یا اینکه اطلاعات شما را بدزد. اگر از دستگاه های اینترنت اشیا یا شبکه استفاده می کنید هکرها می توانند به آن دسترسی داشته باشند. این موضوع می تواند بسیار وحشتناک باشد. با اینحال احتمال رخ دادنش پایین است چون نحوه دسترسی به مودم در همه شرایط یکسان نیست. در موارد ایده آل، هکر باید در محدوده وای فای مودم شما باشد و نزدیکتان قرار گیرد. اگر در نواحی روستایی زندگی می کنید این موضوع نباید نگران تان کند. با اینحال اگر در شهر یا آپارتمان زندگی می کنید ممکن است همین حالا هم در معرض این نوع حمله قرار گرفته باشید.
چگونه می توان با این موضوع مبارزه کرد؟

اگر در ناحیه پر جمعیتی زندگی می کنید دستگاه تان را به درستی امن کنید. بیشتر مودم های مدرن امروزی از استانداردهای قدیمی استفاده نمی کنند و به طور پیش فرض از نام کاربری و پسورد ادمین بهره نمی برند. با اینحال بهتر است دوباره پسوردتان را بررسی کنید و ببینید پسورد امنی را برای مودم تان انتخاب کرده اید یا خیر.

همچنین بهتر است به روز بودن فرم ویر مودم را هم بررسی کنید. اگر فرم ویر به روز نبود هکر می تواند بدون نام کاربری یا پسورد به مودم تان دسترسی داشته باشد.
تغییر داده ای که از طریق آن عبور می کند:
اگر هکر نخواهد به مودم دسترسی داشته باشد یا از آن برای نیازهای خودش بهره ببرد می تواند آن را به محلی برای انتقال اطلاعات تبدیل کند. به این شرایط DNS spoofing می گویند و در برگیرنده تغییر کش DNS روتر برای انتقال افراد به سایت نادرست و نا امن است. کش DNS همانند دفترچه تلفن برای اینترنت است و نام و آی پی آدرس همه سایت هایی که قبلا بازدید کرده اید را ذخیره می کند. DNS spoofing به این دفترچه تلفن نفوذ می کند و آی پی آدرس ها را عوض می کند. به عنوان مثال هکرها می توانند ورودی آمازون را در کش DNS عوض کنند و شما را به سایت تقلبی هدایت نمایند.

چگونه می توان با این روش مبارزه کرد؟

زمانی که از اینترنت استفاده می کنید چشمتان را بر روی جایی که داده ها و جزییات وارد می شود باز نگه دارید. معمولا سایت ها اطلاعات لاگین را به کمک گواهینامه HTTPS می خواهند تا این اطلاعات را رمزگذاری نمایند. سایت های تقلبی این لایه از محافظت را ندارند و می توان به کمک آن چنین سایت هایی را شناسایی کرد. اگر احساس کردید موم تان شما را به سایت بدی هدایت می کند سعی کنید DNS روتر را عوض کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا