هندوانه به شرط چاقو، اينترنت به شرط E1

mansoury

New Member
در سالهای اخير با رشد و گسترش شرکت های سرويس دهنده اينترنت در ايران شعارهای تبليغاتی از قبيل خطوط ديجيتال (E1) يا همان خطوط 56K کم کم به يک شعار تبليغاتی مناسب برای اين شرکتها تبديل شد، تا آنجا که امروز کمتر روزنامه و آگهی اينترنتی را می بينی که در آن کلمه فوق نباشد .
اما خط E1 چيست؟
خط E1 شامل 30 خط 56k می باشد که اجازه استفاده 30 کاربر را به طور همزمان می دهد. اما نکته حائز اهميت اين است که انتقال اطلاعات با سرعت 56k تنها مابين سوئيچ های مخابراتی ISP تا خود ISP می باشد و بقيه ارتباط يعنی ارتباط بين کاربر تا سوئيچ مخابراتی آی اس پی کماکان بر روی خطوط تلفنی معمولی (PSTN ) می باشد. اما آيا خريد يک اشتراک اينترنت از يک ISP که دارای خطوط E1 است به تنهايی تضمين کننده ارايه سرويس مطلوب از سوی ISP می باشد؟ آيا آگاهی از مقدار پهنای باند اختصاص داده شده به ISP، تعداد خطوط ارتباطی و بسياری موارد ديگر لازم نيست؟ امروزه مطرح کردن چنين پرسشهايی از يک ISP برابر است با پاسخ هايی دور از واقعيت مثل اعلام پهنای باند چندين برابر پهنای باند واقعی و يا عدم پاسخگويی از طرف ISP با ذکر اين جمله که از نظر مسايل ايمنی و جلوگيری از به دست آوردن اطلاعات ( مقابله با Social Engineering ) از پاسخگويی به سوال شما معذوريم.

حدود يک ماه پيش کارت اينترنت شرکتی را ديدم که روی آن نوشته بود 38 خط ديجيتال E1 !!!!؟
در کشوری که متولی ارائه خدمات E1 ( شرکت مخابرات ايران ) حداکثر آنهم در شرايط خاص 8 خط به شرکتهای ارايه دهنده خدمات اطلاع رسانی می دهد، شعار 38 خط به چه معناست؟ تنها چيزی که به ذهن من می رسد، تنها وجود يک خط E1 ( که شامل 30 خط 56k می باشد و 8 خط تلفن معمولی است. يکی ديگر از مواردی که پشت تبليغات دروغين برخی شرکت ها ديده می شود، استفاده از خطوط تلفن معمولی از طريق دستگاههای channel-bank ايرانی و هندی به پورت E1 روتر متصل می شود و ISP سرويس دهنده همچنان به ارائه خدمات روی E1 اصرار می ورزد.

کسی منکر تبليغات نمی تواند بشود اما بحث بر سر واقعی بودن آنهاست ..
 

جدیدترین ارسال ها

بالا