fardinamiri

New Member
مهم ترین لوازم سفری که هر مسافری به آنها نیاز دارد، کدام ها هستند؟ هیچ چیز بدتر از فراموش کردن لوازم سفر هنگام رسیدن به فرودگاه، یا فرود در یک کشور جدید نیست. اما چه لوازمی را باید در سفر همراه داشته باشیم؟ تا بتوانیم در آرامش کامل، از مسافرت خود لذت ببریم. در ادامه به برسسی مهمترین لوازم و تجهیزات سفر می پردازیم و لازمه وجود هر کدام را در شرایط مختلف بررسی می کنیم.

هواپیمایی که مسافران را به مقصد می برد


1.چمدان و کوله مناسب مسافرت
کوله و چمدان معمولا در طول زندگی هر فرد، به تعداد محدودی خریداری می شود؛ در طول هر مسافرتی وجود این لوازم سفر بسیار الزامی است! پس در خرید آن نهایت دقت را داشته باشید.

چمدان ها چرخدار در سه سایز مختلف


انتخاب چمدان مناسب می تواند به شما در رفع ناراحتی هایی همچون دور ریختن و اتلاف پولتون و حرس خوردن سر مسائلی همچون عدم جاگیری برخی لوازم داخل چمدان یا کوله و یا پایین بودن کیفیت و عدم وجود ظاهر مناسب، کمک کند. با خرید یک چمدان یا کوله مناسب مانند مارک آکولاک، خود را آسوده کنید و حمل و نقلی پر از آرامش و راحتی را تجربه کنید. اما بیایید برای انتخاب درست چند نکته و مسئله را بررسی کنیم:

متداول ترین انواع این تجهیزات سفر کدام هستند؟

چمدان مسافرتی در اشکال و اندازه های مختلفی ارائه می شود؛ از کوله پشتی گرفته تا چمدان های نورد. در زیر سه نمونه از معمول ترین چمدان ها را معرفی می کنیم.
چمدانهای نورد
چمدان های سنتی که دارای چرخ هایی برای حمل و نقل آسان هستند و در دو مدل وجود دارد: hardside و softtside. کیسه هایی که از موادی مانند پلی پروپیلن و پلی کربنات ساخته شده است. کیف های نرم را می توان از پارچه هایی مانند میکرو فیبر، چرم، نایلون، پی وی سی یا پلی استر تهیه کرد. برخی از کیف های نرم قابل ارتقا هستند و در صورت نیاز به فضای بیشتر؛ می توانید تا 25 درصد حجم آنها را افزایش دهید.

چمدان چرخ دار نورد

کوله
کوله پشتی ها در اندازه های مختلف، چه با قاب و چه بدون قاب عرضه می شوند. آنها وسیله خوبی برای هرکسی هستند که قصد مسافرت، پیاده روی، باشگا و یا انجام سایر فعالیتهای فضای باز را دارد. برخی کوله ها دارای چرخ هایی هستند، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند. حتی یک چمدان می تواند وقتی که بندهای پشتی داشته باشند؛ یک نمونه کوله شوند.
کوله پشتی مشکی زیبا

کیف های دافل
کیف های دافل دیگر مانند گذشته فقط یک کیسه نیستند تا بتوانید لباس های خود را بعد از بدن سازی داخل آن بندازید. جدیدا بسیاری از دافل های مدرن دارای لوازم جانبی مانند چرخ ها و دسته قابل جمع شدن هستند. این کیف ها اغلب به عنوان "وسیله مسافرتی" فروخته می شوند. در حالی که یک کیسه دوفل کوچک یا متوسط سنتی به سادگی در محفظه سربار جای می گیرد، اما در برخی شرایط مجبور می شوید آن را برای مسافت های طولانی حمل کنید، که در این صورت؛ بازو یا شانه شما را اذیت می کند! درنتیجه برای مسافرتهای گسترده، همیشه به دنبال قطعه ای باشید که دارای چرخ یا تسمه های عقب باشد.
کی چرخ دار دافل به رنگ مشکی

چمدان های سخت و نرم: کدام یک را باید انتخاب کنیم؟
بسیاری از مسافران هنگام صحبت از چمدان در مقابل مبل راحتی، اولویت های خود را دارند! اما هر کدام بسته به سبک سفر و بسته بندی شخصی، می تواند خوب باشد. در زیر برخی از جوانب مثبت و منفی هر نوع ذکر شده است.
چمدان Softside
اگر می خواهید چمدان انعطاف پذیری داشته باشید، چمدان softside انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. کیسه های نرم نسبت به چمدان های سخت مخصوصا برای حمل بار متداول تر اند و راحت تر در محفظه های سربار بسته می شوند.

چمدان نرم و انعطاف پذیر


این کیف ها سبک هستند؛ این باعث می شود تا بتوانید راحت تر جابجا شوید. در مورد پارچه ها اختلاف نظر داشته باشید. به دنبال کیف ساخته شده از نایلون بالستیک (یا نایلون بادوام دیگر) باشید که بهترین مقاومت را در برابر سایش و پارگی دارد، اما بهتر است؛ مطمئن شوید پارچه ضد آب و ضد لک است.
اگر دوست دارید از جیب های بیرونی برای ذخیره وسایلی مانند کتاب یا کیسه پلاستیکی پاک مایعات و ژل های خود استفاده کنید ، به احتمال زیاد آنها را روی یک کیف نرم قرار می دهید. چمدان های نرم می توانند یک محفظه داخلی بزرگ داشته باشند، قسمت جلوی کیف به عنوان نوعی "درب" عمل می کند، در حالی که اکثر چمدان های نگهدارنده به سبک طلایی طراحی شده اند.
چمدان hardside
به نظر می رسد چمدانهای سخت پوسته تقریباً روزانه ارتقا و بهبود می یابند. هم اکنون شرکت ها از مواد بسیار سبک وزن، مانند پلی کربنات و پلاستیک های خاص، برای ساخت کیسه های قابل حمل که دارای وزن کم اما بسیار با دوام هستند استفاده می کنند.
چمدانهای سخت می توانند نسبت به چمدان های نرم؛ وسایل شکننده را بهتر محافظت کنند، تمیز کردن آنها نسبت به چمدان های نرم راحت تر است و ظاهر محکم و استوار تری نیز دارند.
چمدانچمدان hardside با استحکام بالا

دو چرخ یا چهار؟
چمدان دو چرخ
چمدان های دو چرخ، که به عنوان چمدان چرخدار نیز شناخته می شوند؛ روی چرخ هایی که در قسمت موردی قرار دارند به جلو و عقب می چرخند. این علاوه بر سهولت حمل، حتی در سطوح نا هموار، از چمدان شما نیز محافظت می کند. چمدان های آکولاک نیز مدل های بسیار خوبی در این نمونه دارد.
چمدان های چهار چرخ
کیف های چهار چرخ یا اسپینرها دارای چرخ هایی هستند که 360 درجه می چرخند؛ به این معنی که می توانید کیف را از هر جهت بچرخانید! این قابلیت تحرک بهتری را فراهم می کند و گزینه هایی را در اختیار شما قرار می دهد: می توانید کیف را در کنار خود بچرخانید، آن را فشار دهید یا آن را بکشید. اما آن چرخ های بیرون زده فضای زیر سطحی را می گیرند و به احتمال زیاد آسیب می بینند. عاقلانه است که قبل از خرید این نوع کیف، ضمانت آن و کیفیت آن را بررسی کنید.
دوربین برای مسافرت
دیدن بیشتر منظره ها به صورت حضوری، تقریباً باورنکردنی است. شما تلفن خود را بیرون می آورید تا عکس از مناظر عکس بگیرید، اما بعداً که به آن نگاه می کنید؛ حس خوبی را به شما القا نمی کند! چرا که دوربین های عکاسی خیلی بهتر از تلفن همراه می توانند صحنه ها را به یادگار بگزارند.
یا به زبان ساده تر؛ تلفن ها برای عکس های نزدیک شاید بتوانند صحنه ها را به خوبی نشان دهند، اما! عدالت عکاسی برای منظره را انجام نمی دهند. اگر به دنبال عکس گرفتن از تصاویر با وضوح بالا در سفر هستید، تلفن شما به اندازه کافی راضی کننده نیست. با تصاویر با کیفیت می توانید صحنه ها را زنده کنید.
در نتیجه اگر؛ قصد بازدید از هاوایی، اروپا یا یک ماجراجویی جدید از منظره های زیبای ایران عزیزمان را دارید؛ یک دوربین عکاسی از بهترین لوازم سفر خواهد بود.
هدفون بلوتوث
در صورتی که مسافرت شما با وسایل عمومی از جمله هواپیما صورت می گیرد؛ این وسیله در بسیاری مواقع مانند نیاز به آرامش برای داشتن خوابی آرام، عدم مزاحمت خروپف افراد چاق یا گریه نوزادان، یک وسیله بسیار کاربردی خواهد بود.
در نتیجه توصیه می شود در مسافرت های طولانی و بخصوص با وسایل حمل و نقل عمومی؛ حتما یک هدفون همراه خود داشته باشید، چرا که یکی از تجهیزات سفر کاربردی است.




فروشگاه کیف و چمدان parkbag با بیش از نیم قرن سابقه در توزیع و فروش اینترنتی محصولاتی همچون کیف، چمدان و محصولاتت چرمی مانند کمربند و کیف های اداری و ...، در خدمت رسانی به متقاضیان محصولات، در تمام نقاط ایران، آماده است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا