همه چیز در مورد - Softimage|XSI - کاری از امین صادقوند

شروع موضوع توسط امین تری دی ‏18 ژوئن 2011 در انجمن مباحت آموزشی و مقالات

  1. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    به نام هستی بخش مهربان

    Softimage|XSI​


    [​IMG]

    مقدمه :
    تاریخچه سافت ایمیج
    بخش اول :
    سازگاری با سخت افزارها
    سازگاری با سیستم عامل ها
    بخش دوم :
    Viewport سافت ایمیج
    بخش سوم:
    مدل سازی در سافت ایمیج
    انیمیت در سافت ایمیج
    بافت دهی در سافت ایمیج
    رندر در سافت ایمیج
    کامپوزیت در سافت ایمیج
    برنامه نویسی در سافت ایمیج
    بخش چهارم :
    جلوهای ویژه در سافت ایمیج
    بخش پنجم :
    شرکتهایی که از این نرم افزار استفاده میکنن
    گیم های و فیلمهایی که با سافت ایمیج کار شده
    بخش ششم :
    سایتهای رسمی سافت ایمیج
    ______________________________
    مقدمه :
    در سال 1988 با اسم سافت ایمیج تری دی به دنیا سه بعدی وارد شد که در نمایشگاه بزرگ سیگراف پرده برداری شده و شرکت
    آی ال ام جز اولین شرکتهایی بود که به قدرت این نرم فزار پی برد و در پروژهای سینمایی از این
    نرم افزار استفاده شده فیلمهایی همچون پارک ژوراسیک مورد استفاده قرار گرفت
    شرکت ماکروسافت هم در سال 1994 هم توانست مدتی این برنامه را در لیست نرم افزارهای خود قرار دهد
    که در نسخه
    Softimage|3D Extreme 3.5
    به این نرم افزار قابلیتهای جدیدی اضافه کرد
    Mental ray و Particles Effects
    سافت ایمیج مدتی هم به دست شرکت
    Avid
    بود که تولید کننده بهترین سخت افزارها است
    بعد از اینکه نسخه هفت سافت اینیج در سال 2009 ارائه شد
    شرکت قدرتمند اتودسک توانست با مبلغ بسیار ناچیزی
    سی پنج میلیون دولار سافت ایمیج را خریداری کن و جز محصولات برتر خود قرار دهید
    ______________________________

    سازگاری با سخت افزارها


    سافت ایمیج با انواع سخت افزارهای سازگاری بالایی دارد
    به طوری که روی ضعیف ترین لپ تاپ هم قابل اجرا می باشد
    که این نشان از انعطاف پذیری بالا این نرم افزاردارد
    سافت ایمیج انواع اقسام کارتهای گرافیکی را ساپور میکند
    شرکتهایی که این نرم افزار را ساپور میکنند عبارتند از :
    NVIDIA, ATI/AMD, HP (Hewlett-Packard), Dell, Apple, Lenovo, Fujitsu, and Wacom
    سافت ایمیج قابلت
    dual screen
    را دارد و تا
    resolution of 1920 x 1200 (60Hz)
    در واقع قابلیت
    Multiple Display
    دارد
    قابلیت بسیار بالایی با
    Cuda - open GL - Direct X
    دارد
    ______________________________

    سازگاری با سیستم عامل ها

    سافت ایمیج بر روی تو سیستم عامل بزرگ یعنی ویندوز و لینوکس قابل اجرا است
    بر روی سیستم عامل مکینتاش اجرا نمیشه
    بهترین حالت بر روی ویندوز استفاده از
    windows 7 64 bit
    وبهترین انتخاب برای لینوکس کاران استفاده از
    Fedora Core 14 64bit
    است
    سافت ایمیج به خوبی
    OpenGL
    را اسپورت میکند و تصاویری با عمق دو بافر
    RGBA 8/8/8/8
    را اجرا میکند
    _______________________________

    [​IMG]

    Viewport سافت ایمیج

    Viewport
    سافت ایمیج بسیار انعطاف پذیر و با هر سبک و سلیقه ای قابلب ویرایش شدن است
    شما قادر خواهید بود نماها را بنا به سلیقه شخصی خودتان ویراش نمایید
    رنگها . منو ها و آیکون ها را دستکاری نموده
    قدرت نرم افزار در اجرای صحنه های سنگین با تعداد پلیگانهای بسیار بسیار بالا
    خیلی خوب عمل میکند و احتمال هنگ کردن و کرش شدن سیستم بسیار پایین است
    این نرم افزار قابلیت بسیار جالب و منحصر بفردی دارد به اسم
    Gigapolygon
    که به این معنی است که میتواند پلی گانهای بسیار سنگین مثلا 150 میلیارد پلیگان را راحتی اجرا کنی
    به عنوان مثالی دیگر اگر شما جمعیت 100 هزار نفری از یک ارتش را دارید این
    امکان وجود دارد که تمام کارکترهای با جزییات را در سافت ایمیج اجرا کنید
    در نسخه 2012 اخرین نسخه
    Gigapolygon 3
    به این نرم افزار افزوده شده است

    _______________________________

    [​IMG]

    مدل سازی در سافت ایمیج
    مدل سازی در این نرم افزار بسیار تجربه جالب و هیجان انگیزی است
    مدلسازی توی این برنامه براحتی و بدور از مشکلاتی است که ممکنه نرم فزارهای دیگه داشته باشن
    روش مدل سازی یا پلی گان است یا نربز
    در سیستم پلیگان
    شما ابزارهای متنوعی در اختیار دارید که این امکان وجود دارد که به راحتی مدل خود را بسازید
    و در سیستم نربز هم تمام ابزارهای مورد نیاز وجود دارد واجازه تبدیل کردن پلی به نربز و برعکس هم وجود دارد
    دربخش مدلینگ بیش از 20 نوع متغییر وجود دارد
    در بخش مدل سازی شما قادر خواهید بود بدون نیاز به پلاگین و ابزار دیگری
    به راحتی آبجک خود را ریتوپلوژی کنید

    _______________________________

    [​IMG]

    انیمیت در سافت ایمیج

    انیمیت در این نرم افزار بدون شک بهترین انتخاب برای انیماتور ها است
    که امکانات بی نظیری دارد که شما از کار کردن با آنها لذت میبرید
    امکاناتی همچون:
    Animation Mixer
    Animation Editor
    Charecter
    GATOR
    MOTOR
    FACE ROBOT
    Action
    Shape
    Devices (Capture)

    _______________________________

    [​IMG]

    بافت دهی در سافت ایمیج

    سافیت ایمیج دز زمینه بافتدهی یکی از قدرتمند ترین برنامه های موجود است
    متریال دهی در سافت ایمیج در
    بخشی به نام
    Render Tree
    انجام میشوم
    متریال دهی در سافت ایمیج به صورت درختی انجام میشود
    در واقع سافت ایمیج یک نرم افزار نود گرا است
    وبرای مدیریت و سازماندهی کردن بافتها و متریال های بخش دیگر به اسم
    Material Manager
    وجود دارد که قابلیت دسته بندی متیریالهای را دارد
    و همچنین بخشی دیگر به اسم
    Preset Manager
    دارد که در کار تعداد زیادی متریال آماده وجود دارد که مورد استفاده قرار میگیرد
    در بخش یو وی دهی هم سافت ایمیج بسیار قوی عمل کردم و پلاگین معروف
    Unfold
    را خریداری کرده و یک نسخه کامل از آن را درسافت ایمیج قرار داده
    _______________________________

    [​IMG]

    رندر در سافت ایمیج

    رندر
    رندر سافت ایمیج به صورت پیش فرض رندر منتال ری است
    در واقع سافت ایمیج دو روش رندر دارد
    اولی منتال ری و دومی هارد وار رندراست
    منتال ری در سافت ایمیج در هسته برنامه وجود دارد و مثل مایا و مکس پلاگین نیست
    در واقع شرکت منتال ایمیج .منتال ری را برای سافت ایمیج طراحی و ساخت و بعد از گذشت مدت زمانی
    نسخه ای از این موتور رندر برای مکس و مایا هم تولید شد ولی هیچ وقت به قدرت و بهینگی نسخه اصلی که در
    سافت ایمیج موجود است نمی سد
    موتور های افزودنی دیگری برای سافت ایمیج تعریف شده است از جمله :
    3DElight . Renderman . Royal Render . Maxwell .
    و قدرتمند ترین موتور رندر دنیا یعنی
    Arnold Render
    که قابلیت رندر بیلیونها پلیگان را با سرعت بسیار بسیار بالا دارد به صورت اختصاصی برای سافت ایمیج نوشته و
    طراحی شده است

    فرمتهایی که سافت ایمیج در هنگام رندر خروجی میدهد عبارتند از :
    Softimage Pic
    EXR
    Mental ray Map
    HDR
    Tif
    PNG
    TGA
    CGI
    CT
    ST
    JPG
    BMP
    Alias
    WaveFront RLA
    Pal
    NTSC
    DDS
    _______________________________

    [​IMG]

    کامپوزیت در سافت ایمیج

    سافت ایمیج دارای دو بخش کامپوزیت است
    کامپوزیت درونی که در هسته موجود است
    که به آن
    FX Tree
    می گویند که در نوع خودش بی نظیر است
    کامپوزیت بیرونی که درواقع برنامه مجزا از سافت ایمیج است به نام
    Composite
    و علاوه برا این نرم افزار
    Mach Mover
    نیز همراه سافت ایمیج ارائه میشود

    _______________________________

    [​IMG]

    برنامه نویسی در سافت ایمیج

    در زمینه اسکریپت نویسی سافت ایمیج بسیار قوی عمل کرده
    Java Script - VB Script - Python

    _______________________________

    [​IMG]

    جلوهای ویژه در سافت ایمیج

    جلوه های ویژه در این نرم افزار بسیار بسیار قوی است
    شما در سافت ایمیج یک خالق هستید و قادر به ساختن هر جلوه عجیب و غریبی هستید و هیچ گونه محدودیتی وجود
    ندارد . در سافت ایمیج تکنیک های متعددی وجود دارد به طوری که شما با در دست داشتن ابزارهای بسیار زیاد و
    همچنین ابزار سازی یعنی این امکان را سافت ایمیج به شما میدهد که برای افکت خاص خودت ابزار سازی کنید
    بخشی که تمام این اتفاقان در آن رخ میدهد به اسم
    ICE Interactive Creative Environment
    آیس در واقع مغز متفکر سافت ایمیج است و در واقع هر کاری میتواند انجام دهد
    بخشهایی که در آیس به طور صد در صد ساپور میشود عبارتند از
    Particles - Modleing - Syflex ( Cloth ) - Deformations - Light - Camera - And ....
    یکی از مزیتهای جالب آیس این است که در هنگام شبیه سازیهای سنگین سیستم همچنان نرم و انعطاف پذیر عمل میکند و اثری از هنگ و کرش شدن سیستم وجود ندارد و شما به راحتی میتوانید در محیط چرخیده و از زوایای مختلف تاثیر افکت را مشاهده کنید
    آیس متشکل شده از بخش های زیر
    Particles
    Deformation
    Lagoa
    Topology
    Syflex ICE
    Tool

    در سافت ایمیج نسخه 2012 بخشی طراحی شده به نام
    Interpol
    که این امکان را میدهد که شما به راحتی از مکس یا مایا صحنه خود را به سافت ایمیج برده و
    افکتهای و جلوه های خود را بسازید و بعد مجداد به مکس یا مایا برگردانید
    همچنین نرم افزار
    Mudbox
    را هم به طور کامل ساپورت میکند

    _______________________________

    شرکتهایی که از این نرم افزار استفاده میکنن

    شرکتهای بسیار زیادی در سراسر دنیا از این نرم افزار به شکل گسترده ای استفاده میکنند
    در سایت
    xsibase
    نام
    250 شرکت برده شده که ازسافت ایمیج استفاده می کنند
    شرکتهای معروفی همچون

    Pixar - Blur Studio - Ubisoft- ILM

    _______________________________

    [​IMG]

    گیم های و فیلمهایی که با سافت ایمیج کار شده

    در زیر بخشی از فیلمها و گیم ها معرفی شده

    Game development
    Bayonetta
    Dark Chronicle
    Devil May Cry 4
    Fable II
    Final Fantasy X
    Final Fantasy X-2
    Final Fantasy XIII
    Genji: Dawn of the Samurai
    Half-Life 2
    Lost Planet
    Mass Effect 2
    Metal Gear Solid 3
    Metal Gear Solid 4
    Ninja Gaiden 2
    Prince of Persia: The Two Thrones
    Resident Evil 4
    Resident Evil 5
    Rogue Galaxy
    Yakuza 3
    Shenmue
    Shenmue II
    Street Fighter IV
    Star Wars Battlefront
    Star Wars Battlefront II
    Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
    Super Mario 64
    The Last Remnant
    Virtua Fighter 5

    Film and video

    [​IMG]

    Thor
    Tron
    Alice In Wonderland
    Red Cliff
    John Adams
    GI Joe: Rise of the Cobra
    The Mist
    Happy Feet
    300
    Appleseed (film)
    Appleseed Ex Machina
    The Brothers Grimm
    Charlotte's Web
    Coca-Cola commercials
    M&M's commercials
    Pocoyo
    Sin City
    Transformers
    Barnyard
    VeggieTales (1st half)
    District 9

    ______________________________

    سایتهای رسمی سافت ایمیج

    www.area.autodesk.com
    www.xsibase.com
    www.si-community.com
    www.xsiforum.de
    www.en.wikipedia.org/wiki/Autodesk_Softimage
    www.xsi-blog.com
    کانال رسمی آموزش رایکان سافت ایمیج
    www.youtube.com/softimagehowtos

    _____________________________


    دانلود سافت ایمیج 2012 سرویس پک 1

    32 بیت

    http://images.autodesk.com/adsk/files/autodesk_softimage_2012_sp1_english_japanese_win_32bit.exe

    64 بیت

    http://images.autodesk.com/adsk/files/autodesk_softimage_2012_sp1_english_japanese_win_64bit.exe

    نسخه لینوکس 64 بیت

    http://images.autodesk.com/adsk/files/autodesk_softimage_2012_sp1_english_linux_64bit.tar.gz

    دانلود Help ساقت ایمیج 2012 تحت ویندوز

    http://images.autodesk.com/adsk/files/softimage2012_help_enu_win.exe

    دانلود Help ساقت ایمیج 2012 تحت لینوکس

    http://images.autodesk.com/adsk/files/softimage2012_help_enu_lnx.tar

    کرک سافت ایمیج 2012

    http://hotfile.com/dl/121230367/a862137/Crack_XSI_2012.rar.html

    یا

    http://amincgi.dl.rapidbaz.ir/k6E3c/Crack%2BXSI%2B2012.rar

    ___________________________________

    سخن آخر

    من با 9 سال سابقه کار در زمینه سی جی به همه دوستانی که به پیشرفت در این عرصه علاقه دارند
    سافت ایمیج را پیشنهاد میکنم و اگر میخواهید از رقبا سرتر باشید حتما بعد از خوندن این مقاله
    سافت ایمیج را به صورت جدی شروع کنید
    یا حق


    ایمیل من :

    [email protected]

    کارهای من

    http://vimeo.com/channels/cgocean


    :rose:
     
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏18 ژوئن 2011
    Zeus1، Violet89، MazyarPivot و 54 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    سوالات خود را در همین تایپیک مطرح کنید

    متشکرم
     
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏18 ژوئن 2011
    MazyarPivot، massoudn، ::reza:: و 10 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. HOSSEIN.D

    HOSSEIN.D Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    755
    تشکر شده:
    1,219
    امتیاز دستاورد:
    93
    سلام.
    ممنونم امین جان.
    راستش من از همون اول شیفته این نرم افزار بودم.
    باش هم کار کردم.
    ولی چون آموزش های بیشتری واسه مایا بود.
    مایا رو یاد گرفتم.
    کارم هم مدلینگ هستش.به صورت تقریبا حرفه ای.
    میدونم که این نرم افزار نسبت به بقیه محصولات این شرکت کمترین باگ رو داره. (حداقل من که ندیدم:green:)
    میدونم که توی مدلینگ، ابزار ها و دسترسی راحت تری داره.
    حالا امین جان یه سوال:
    میشه چند تا لینک از آموزش اولیه سافت ایمیج توی بخش مدلینگ بذاری؟
    راستش بدون آموزش میتونم یاد بگیرم ولی وقتم کمه:green:
    ممنونم امین جان:rose:
     
    نوشته شده توسط HOSSEIN.D در ‏18 ژوئن 2011
    MazyarPivot، massoudn، hamed.f و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏18 ژوئن 2011
    MazyarPivot، massoudn، ::reza:: و 9 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏18 ژوئن 2011
    massoudn، BehrouzPc، ::reza:: و 11 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  6. pclord

    pclord کاربر متخصص

    ارسال‌ها:
    1,524
    تشکر شده:
    3,031
    امتیاز دستاورد:
    113
    ممنون امین جان، امید وارم یه قسمت هم تو انجمن برای این برنامه اختصاص بدن.

    در ضمن از این برنامه آموزش خیلی پیدا میشه، من خودم الان بیش از 200 گیگ از این برنامه آموزش دارم، راستش من مایا در حدمتوسط کار میکردم که به پیشنهاد امین جان میخوام با xsi کار کنم و برای همین گشتم و تمام آموزش هاشو پیدا و دانلود کردم.

    شرکت هایی مثل Digital-tutors،NOESIS،3D Tutorial و... آموزش های زیادی برای این برنامه منتشر کردن.


    موفق باشید.
     
    آخرین ویرایش: ‏18 ژوئن 2011
    نوشته شده توسط pclord در ‏18 ژوئن 2011
    massoudn، hamed.f، ::reza:: و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. Ps.Dude

    Ps.Dude Member

    ارسال‌ها:
    172
    تشکر شده:
    354
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام.
    احساس میکنم تو ایران کسی یا موسسه ی معتبری نیست که این نرم افزار رو تدریس کنه؟
    اگه عزیزان جایی رو میدونن که تدریس میکنن لطفا نام موسسه رو در این تاپیم بذارید.
    من میخوام اولین تجربه ی 3d رو تو این تابستون امتحان کنم. همین xsi مناسبه؟
     
    نوشته شده توسط Ps.Dude در ‏18 ژوئن 2011
    massoudn و hamed.f از این پست تشکر کرده اند.
  8. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    دنبال موسسه نگرد دوست عزیز
    توی این موسسات هنوزم فکر میکنن تنها نرم افزار سه یعدی تری دی مکس بیشترشون از سافت ایمیج هیچ اطلاعی ندارن
    اموزش ها رو از آقا pclord تهیه کن گویا ایشون تمام آموزش ها رو دارن

    یا حق
     
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏18 ژوئن 2011
    massoudn، hamed.f، ::reza:: و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  9. CG_Master

    CG_Master کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,625
    تشکر شده:
    2,524
    امتیاز دستاورد:
    36
    ممنون امین جان .. خسته نباشی بابت مقاله خوبت

    میخواستم یه نکته به صحبت های امین اضافه کنم

    اونم اینه که توی مکس یه چیزی به نام Biped داشتیم و داریم که تو Xsi هم هست

    اما توی مکس فقط رابط استخوانها Bone to bone بوده و هیچ کنترولرگری وجود نداره اما توی XSI بایپد همراه کنترولر گر ها ایجاد میشه و کاربر به راحتی میتونه کاراکتر ررو ریگ و انیمیت کنه

    حالا یه سوال از امین عزیز

    خود شما اگه بخوای یه کاراکتری رو ریگ کنی دونه دونه bone ایجاد میکنی و بهشون دستور و کنترولز معرفی میکنی یا اینکه از بایپد Xsi استفاده میکنی؟
    اگه دستی یا همون دونه دونه Bone میزاری دلیلش رو بگو اگه که با بایپد اینکارو میکنی که هیچی ....

    چند تا سوال در مورد xsi داشتم

    من شنیدم دینامیک hair تو XSI جالب نیست .... آیا صحت داره؟؟
    Cloth مکس بهتره یا Xsi؟
    چرا توی xsi وقتی داریم بایپد رو با فیگور کاراکترمون match میکنیم ابزار mirror برای قرینه کردن بایپد وجود نداره و باید دستی جهت مخالف رو تنظیم کنیم؟ آیا صحت داره؟

    آیا ریگ کردن کاراکتر برای انیمیشن با ریگ کردن کاراکتر برای بازی فرق میکنه؟ دلیلش چیه؟

    امین جان اینا سوالایی بود که گویا فقط خودت میدونی و با جواب دادنش به خیلیا مثل من کمک میکنی

    یا علی و بازم ممنون:rose:
     
    نوشته شده توسط CG_Master در ‏18 ژوئن 2011
    massoudn، hamed.f، arbab_arch و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. imanbaraty

    imanbaraty کاربر متخصص افتر افکتز

    ارسال‌ها:
    959
    تشکر شده:
    1,441
    امتیاز دستاورد:
    16
    ممنونم از توضیحات کامل شما
    اینم چیزهایی که گیر آوردم
    XSI در سه نوع بسته متفاوت اصلي، اساسي و پيشرفته مطابق با نياز مشتريان و كاربران به بازار عرضه شده‌است. علاوه بر اين، براي آشنايي و آموزش كاربران اين نرم‌افزار، شركت سافت ايميج بسته آموزشي با نام Softimage|XSI EXP به‌طور جداگانه به بازار عرضه كرده است كه كاربران به‌وسيله آن مي‌توانند بدون خريد نرم‌افزار، با طرز كار آن آشنا شوند. دونسخه از اين نرم‌افزار به طور تخصصي حاوي برنامه‌هاي كاربردي براي طراحي و ساخت بازي‌هاي مختلف رايانه‌اي و مُدهاي مختلف بازي‌ها هستند. يكي از اين نسخه‌ها، نرم‌افزار Mod Tool نام دارد كه به‌عنوان نرم‌افزار كامل كننده نرم‌افزارValve Software در طراحي و ساخت بازي‌ها مورد استفاده قرارمي‌گيرد. از جمله بازي‌هاي معروفي كه با اين نسخه ازXSI طراحي و اجرا شده است مي‌ توان به «نيمه جان 2» اشاره كرد.
    .
    توی ایران برای ساخت مجموعه ها از این نرم افزار استفاده شده ؟
    .
     
    نوشته شده توسط imanbaraty در ‏18 ژوئن 2011
    massoudn، hamed.f، arbab_arch و 6 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  11. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام
    مرسی از سوالت خوبت
    عرض کنم که من زیاد با bip سافت ایمیج کار نمیکنم ترجیح میدم خودم ریگ کنم دلیلشم اینه که بایپد سافت ایمیج بیشتر برای گیم مناسبه تا انیمیشن البته کنترول های خوبی داره ولی اگر بخوای برای انیمیشن استفاده کمی باید کمی سفارشی ترش کنی که کمی زمان میبره برای همین ترجیح میدم با خود سافت از بیس ریگ کنم که همون طور که دوستان میدونن برای ریگ امکاناتش محشره

    hair :
    دینامیک مو در سافت ایمیج مثال زدنی
    ساخت موی رئال و داینامیکی توی سافت ایمیج یکی از ویژگیهای منحصر به فرد سافت ایمیج که توی هیچ سافری به قدرت و نرمی پیدا نمیکنی

    باید عرض کنم خدمت شما که سافت ایمیج داری 3 سیستم طراحی لباس است
    اول Cloth Physx
    دوم Syflex
    سوم Syflex ICE

    توی گزینه سوم دیگه هیچ محدودیتی وجود نداره

    دیگه چی از این بهتر ؟


    باید فعال شود زمانی که از بایپد سافت ایمیج استفاده میکنی تو تنظیماتش گزینه Symmety رو فعال کن


    Game And Animation

    بله فرق میکنه توی گیم نیازی به کنترول های عجیب و غریب نیست
    برای همینه میگم که BIP سافت ایمیج بهترین گزینه برای گیم است
    چون با سیستم موشن کپچر هم مچ است و bvh csm bip را هم ساپور میکنه
     
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏19 ژوئن 2011
    Zeus1، MazyarPivot، hamed.f و 8 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    مرسی از توضیحاتت imanbaraty جان .
     
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏19 ژوئن 2011
    MazyarPivot، hamed.f، wolf of aria و 2 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  13. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    سیستم Hiar ساقت ایمیج :

    4 سیستم Hairسازی در Softimahe|XSI موجود است

    1- سیستم Hair And Shave که برای مکس هم وجود داره و البته برای مایا پلاگین
    2- سیستم Hair ICE که به نام strand
    3-سیستم Kristiana Hair
    4-سیستم Melana Hair


    موفق باشید
     
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏19 ژوئن 2011
    MazyarPivot، hamed.f، ::reza:: و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. borhani59

    borhani59 .

    ارسال‌ها:
    1,564
    تشکر شده:
    5,839
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام استاد
    از اینکه مشخصات برنامه رو برامون میشکافی و توضیح میدی خیلی ممنونم. من به شخصه خیلی دوست دارم یه نرم افزار بزرگ رو با تجربه های یه دوست شروع کنم.
    تا حالا یه چیزایی فهمیدم اما یه لطفی اگه بفرمایید برای کسی که شاید هنوز نکات حرفه ای برنامه ها رو نمیدونه کمی ساده تر توضیح بفرمایین تا بیشتر درک کنیم. من از سیستم های مو مثلا اطلاعی ندارم و یه معرفی تیتروار کمی ظاهر کارو برام سخت میکنه. اگه به بهانه های مختلف نکات این نرم افزار رو بیشتر توضیح بدید خیلی کمک بزرگیه.

    یه عرض دیگه هم داشتم استاد... من تازه دارم تو یه تیم انیمیشن سه بعدی تلویزیونی وارد میشم. خب به نظر شما آیا میشه یه تیم مکس کار قوی ولی بازاری رو با سافت ایمیج مچ کرد. آیا اصلا پیشنهادش چیز مناسبیه. شیفت کردن از مکس به سافت ایمیج به نظر شما چقدر تو عمل میتونه سریع باشه. آیا ارزش آموزش همزممان توی یه پروژه یه ساله رو داره یا نه؟

    ببخشید از سوالات طولانی. طمع کردیم از دانشتون استفاده کنیم. کار منظم و مرتبیه دستت خوش باشه!:rose:
    یا علی
     
    نوشته شده توسط borhani59 در ‏19 ژوئن 2011
    hamed.f، ::reza::، pclord و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  15. hosienmax100

    hosienmax100 3D Artist

    ارسال‌ها:
    1,786
    تشکر شده:
    2,718
    امتیاز دستاورد:
    36
    مرسی امین جان

    در خصوص این شورتکات ها میشه اصلی ها رو یه چند نمونه بزاری ؟

    کلید های اصلی ویو ها / سلکتیو ها /مبدل ها / چیزایی که خودت صلاح میدونی

    ممنون میشیم

    بازم دمت گرم
     
    نوشته شده توسط hosienmax100 در ‏19 ژوئن 2011
    hamed.f، ::reza:: و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  16. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام

    منظور شما رو از مچ کردن یک تیم مکس کار با مکس متوجه نشدم شما میخواید که مکس کارها رو سافت ایمیج کار کنید ؟
    برای آموزش سافت ایمیج شما باید تمام وقت روی این برنامه وقت بزارید نه اینکه صبح تا بعد از ظهر مکس کار کنی بهد آخرشب یک دو ساعت سافت اایمیج کار کنی اینطوری هیچ نتیجه ای نمیگیری

    من مدت زمان یادگیری سافت ایمیج رو بسته بو هوش طرف بین 2 الی 3 ماه تخمین میزنم البته با کار شبانه روزی نه یک روز در میان یا هر وقت که احساس کرد حوصله داره بشینه پای سافت ایمیج

    اگر واقعا میخوای یاد بگیری از همین الان شروع کن و آموزشهای ویدیوی رو تهیه کن و بسمه االله بگو
     
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏19 ژوئن 2011
    hamed.f، ::reza::، wolf of aria و 3 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  17. امین تری دی

    امین تری دی Active Member

    ارسال‌ها:
    2,009
    تشکر شده:
    5,105
    امتیاز دستاورد:
    36
    توی سافت ایمیج دو حالت اصلی داره برای شرت کات ها

    یکی حالت پیش فرض سافت ایمیج و حالت مایا

    من پیشنهاد میکنم روی حالت سافت ایمیج کار کنید

    برای Move کردن کلید X
    برای Rotate کردن کلید C
    برای Scale کردن کلید V
    برای Quick Render کردن کلید Q
    برای حالت Object Mode کردن کلید Space
    برای رفتن به حالت Render Tree کلید 7 و حالت Render Manager کلید Ctrl+7


    :)
     
    نوشته شده توسط امین تری دی در ‏19 ژوئن 2011
    hamed.f، ::reza::، 3dsmax_davood و 5 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  18. CG_Master

    CG_Master کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,625
    تشکر شده:
    2,524
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام امین جان

    میشه از کلید هاییی که تو مکس استفاده میکردیم تو اینجا هم استفاده کنیم؟
    یعنی پریستی واسه مکس وجود داره یا نه.؟
     
    نوشته شده توسط CG_Master در ‏19 ژوئن 2011
    hamed.f، ::reza:: و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  19. wolf of aria

    wolf of aria Member

    ارسال‌ها:
    388
    تشکر شده:
    495
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام استان هنر سه بعدی
    چندتا سوال داشتم خوشهال میشم جواب و توضیح بدید.

    1- سیستم مو Shave and hair که گفتید همون پلاگین Shave and Hair cut مایا هست یعنی ماننده اون کار میشه ؟

    2- اگر خواسته باشیم توی سافت امیج موحیط جنگل بسازیم که مملو از درخت و الف باشه چکار باید بکنیم آیا بخش جداگانه برای این کار وجود داره یا این که تک تک اونهارو بسازیم؟

    3- توی ویدو های که شما کار کردید منظورم نمونه کارهای تون میگم یه ویدیو بود که زمین ترک میشه آیا در اون کار قدرت خود سافت امیج کار گرفته شده یا این که پلاگینی استفاده کردی ؟

    4- موتر رندر پیش فرض سافت امیج گفتید منتال ری هست خوب این موتر در سافت هیج هم مانند مایا بعضی چیزارو ساپرد نمیکنه ؟
    یا اینکه هم چیزه میشه رندر گرفت از مدلهای ساخته شده گرفته تا داینامیک , مو , لباس و ..... ؟

    منظورم موتر پیش فرض مایا مایا سافتور تمام چیزهارو میشه رندرگرفت.

    ممنون از مقاله خوب تون.
     
    آخرین ویرایش: ‏20 ژوئن 2011
    نوشته شده توسط wolf of aria در ‏20 ژوئن 2011
    T.IronHide، hamed.f و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.
  20. wolf of aria

    wolf of aria Member

    ارسال‌ها:
    388
    تشکر شده:
    495
    امتیاز دستاورد:
    16
    ببخشید این یه سوال دیگه
    در سافت امیج هم سیستمم Fluid هست ؟
     
    نوشته شده توسط wolf of aria در ‏20 ژوئن 2011
    T.IronHide، hamed.f و borhani59 از این ارسال تشکر کرده اند.

به اشتراک بگذارید