هرزنامه‌هاي شنيداري در راهند

Maxton

Active Member
حتما شما هم با هرزنامه هاي اينترنتي كه بعضا حجم قابل توجهي از فضاي پست الكترونيك را اشغال مي كنند مواجه شده ايد و از كثرت، تنوع و ارسال مداوم آنها براي خودتان خسته شده ايد. اما درحالي كه هنوز مشكل هرزنامه هاي متني در قالب Email موسوم به Spam حل نشده است نسل جديدي از اين مزاحم هاي اينترنتي موسوم به Spit در راه هستند كه مطمئناً براي كاربران وب دردسر زيادي درست خواهد كرد.

به گزارش بخش خبر تراشه به نقل از هموطن سلام، مطالعات يك موسسه آمريكايي نشان مي دهد كه در كنار هرزنامه‌هاي پستي و متون تبليغاتي ارسال شده براي سرويس‌هاي مسنجر بايد منتظر ظهور هرزنامه‌هاي صوتي و شنيداري موسوم به Spit نيز باشيم كه به طور ويژه اي براي آزار و اذيت كاربران سرويس‌هاي تلفن اينترنتي طراحي شده اند.

شركت Qovia كه در ايالت مريلند آمريكا فعال است، در اين زمينه به استفاده كنندگان از سرويس‌هاي مذكور موسوم به VOIP هشدار داده و مي گويد با توجه به كيفيت مناسب و هزينه كمتر استفاده از تلفن اينترنتي محبوبيت اين خدمات روز به روز در حال افزايش است. در اين ميان افرايش سرعت ارتباطات اينترنتي و نبود مشكلي به نام ماليات بر تلفن بر ميزان اقبال عمومي به اين سرويس‌ها افزوده است.

اما ماهيت فناوري VOIP كه از طريق آن پروتكل هاي اينترنتي امكان ارسال يك پيام براي هزاران كاربر را فراهم مي كند، زمينه را براي سوء استفاده هرزنامه نويسان فراهم مي كند. اين شركت با اجراي يك برنامه شبيه سازي به اين نتيجه رسيد كه با استفاده از يك كامپيوتر و فناوري VOIP مي توان 1000 پيام را در هر دقيقه براي كاربران اينترنت ارسال كرد.

يكي از كارشناسان امنيتي موسسهInter pact هم در اين مورد اخطار كرده است كه كاربران سرويس‌هاي پست الكترونيك صوتي به زودي با حجم انبوهي از آگهي هاي تبليغاتي آزار دهنده روبه‌رو خواهند شد كه ماهيتي مشابه با هرزنامه هاي متني خواهد داشت. وي همچنين معتقد است كه حملات موسوم به denial of service نيز به زودي كاربران سرويس‌هاي اينترنت تلفني را با مشكل مواجه مي كند.

هر چند تاكنون هيچ نمونمه عيني و مستندي از هرزنامه هاي صوتي ياSpit مشاهده نشده است، اما كارشناسان معتقدند كه علت اين مسئله تعداد محدود كاربران سرويس‌هاي VOIP در سراسر جهان است. آنها معتقدند علت افزايش هرزنامه ها وجود اهداف گوناگون بود كه مي توانستند به سادگي مورد حمله قرار بگيرند.

اما تعداد كاربران VOIP نيز به سرعت در حا ل گسترش هستند. در سال 2003 تنها 131 هزار نفر مشترك اين سرويس در آمريكا وجود داشت اما پيش بيني مي شود كه اين رقم تا سال 2008 به 17/5 ميليون نفر برسد كه مسلماً هدف مناسبي براي هرزنامه‌نويسان خواهد بود.

راه حلي كه تاكنون از سوي كارشناسان ارائه شده همان شيوه سنتي استفاده از فيلتر است تا با استفاده از آن هويت تلفن‌كنندگان اينترنت مشخص شود. به عنوان مثال تماس‌هايي كه مدت زمان يكساني داشته باشند يا به سرعت از يك منبع واحد ارسال شوند را مي توان در قالب Spit طبقه بندي كرد. البته برخي كارشناسان معتقدند كه علاقه‌مندان به سرويس‌هاي تلفن اينترنتي بايد با ثبت آدرس و شماره هاي خود قبل از هر تلفن از يك امضاي ديجيتالي استفاده كنند و در اين صورت تنها برقراري تماس‌هايي ممكن خواهد شد كه در فهرست تاييد شده قرار داشته باشد.

يك نكته جالب ديگر از سوي كارشناسان خدماتVOIP مورد اشاره قرار گرفته امكان ارسال ويروس از اين طريق است. اين ويروس‌ها ممكن است به گونه‌اي طراحي شوند كه امكان ارسالSpit هاي بيشتري را فراهم كنند يا حتي زمينه ساز انجام حملات denial of service شوند.
8O 8O 8O 8O 8O
 

جدیدترین ارسال ها

بالا