هدف از بک آپ گیری چیست؟

taraznet

Member

طراحی و راه اندازی سیستم ذخیره سازی اطلاعات​

در فناوری اطلاعات و خدمات شبکه کامپیوتری، فرآیند پشتیبان گیری عبارت است از تهیه یک نسخه از داده که ممکن است به منظور بازیابی داده اصلی پس از وقوع حادثه و از بین رفتن داده، مورد استفاده قرار گیرد. تهیه نسخه پشتیبان با دو هدف صورت می‌گیرد. اولین هدف آن بازیابی داده اصلی در هنگام از بین رفتن داده مانند حذف یا خرابی داده است. دومین هدف پشتیبان گیری، بازیابی داده از زمان های قبلی با توجه به خط مشی نگهداری داده‌ی کاربر است. در برنامه پشتیبان گیری مشخص می‌شود که نسخه‌های داده برای چه مدت نگهداری شوند.


هدف از بک آپ گیری این است که در صورت خلل در سخت افزارتان و پاک شدن اطلات به بازیابی سریع و قابل اعتماد داده‌هایتان دسترسی داشته باشید.
روند بازیابی فایل‌های داده پشتیبان به عنوان بازیابی پرونده شناخته می‌شود.
اصطلاحات تهیه نسخه پشتیبان از داده‌ها و محافظت از داده‌ها غالباً به صورت متناوب مورد استفاده قرار می‌گیرد،
اگر چه حفاظت از داده‌ها اهداف گسترده تداوم تجارت، امنیت داده‌ها، مدیریت چرخه عمر اطلاعات و جلوگیری از بدافزارها و ویروس‌های رایانه را در بر می‌گیرد.

چرا ذخیره اطلاعات مهم است؟​

داده‌ها نقشی اساسی در نحوه تصمیم گیری تجاری، تعامل با مشتری و توسعه محصولات و خدمات جدید توسط شرکت‌های کارآمد دارند. برای استفاده از همه این داده‌ها، به روشی برای ذخیره سازی داده‌ها جهت مدیریت و دسترسی لحظه‌ای نیاز دارند. پشتیبانی شبکه کامپیوتری شرکت‌ها همچنین باید مطمئن باشند که از راه حل ذخیره سازی داده‌های کسب و کار خود در برابر حمله سایبری محافظت می‌کنند و برای اینکه اطمینان حاصل شود داده‌ها به دلیل خرابی سیستم از بین نرفته‌اند وجود یک راهکار ذخیره سازی اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در نهایت هر راهکاری که اجرا شود باید با نیازها و توانایی‌های شبکه شرکت همخوانی داشته باشد.

خدمات شبکه ترازنت


انواع سیستم های ذخیره اطلاعات​


ذخیره ساز DAS​

DAS در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هاردهای سرور ظرفیت لازم برای نگهداری اطلاعات را داشته باشد. در واقع DAS یک استوریج دیجیتالی است که به صورت مستقیم به سرور متصل می‌شود.

ذخیره ساز SAN​

یک استوریج با سطح دسترسی Block Level که به سرورهای متصل به ذخیره ساز این اجازه را می‌دهد تا به صورت مستقیم و بدون واسطه به بلاک‌های هارد دسترسی داشته باشند.

ذخیره ساز NAS​

این سیستم یکی از پرکاربرد‌ترین سیستم‌های ذخیره سازی حال حاضر دنیا است. این دستگاه خود به صورت یک سرور عمل می‌کند به صورتی که می‌توان تعداد هارد به آن متصل کرد.

 

جدیدترین ارسال ها

بالا