بی بی کد هتل

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. اول از همه از فرشید معذرت خواهی میکنم. چون قرار شد دیگه بچه ها کارهایی که معمولی هست رو تو گالری نزارن تا سطح گالری بالاتر بره. و من این قانون رو با آگاهی تموم شکوندم.
واقعیت امر اینه.بعضی از کارهایی که تاپ گالری میره تاپ چون از بقیه بهتر هست.واقعیت اینه اگه اینجوری پیش بره اول از همه خودم درجا میزنیم.باید جاه طلبی داشته باشیم. این یعنی ماها باید سطح کارهامون رو بالا ببریم. ( اگه لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمیبره!!‌ :lol: )
این از کار.
فایل مکس
یه هتل هست که مدلسازی اون توی اتوکد انجام شده. وارد مکس کردم.
بعد از مدتها دوری از کالر مپینگ exponentil دوباره رفتم سراغش.اما نکته جالبی که باهاش روبرو شدم.
همه ما می دونیم وقتی از کالر مپینگ exponential استفاده میکنیم باعث میشه نور ها تعدیل بشه.درکنارش رنگها هم نابود میشه!
اما اگه از تکنیک گاما 2.2 استفاده بکنیم فقط نورها تعدیل میشه و رنگ ها و کنتراستها کمتر تحت الشعاع قرار میگیرن.
تقریبا هر رندری رو 10 لایه با المنت گرفتم.
VRayRawGlobalIllumination
VRayRawLighting
VRayRawReflection
VRayRawRefraction
VRayRawShadow
VRayReflection
VRayReflectionFilter
VRayRefraction
VRayRefractionFilter
VRayRenderID
VRayUnclampedColor
دارم آموزش میسازم براش.می دونین چجوری هست؟
رندر اصلی اوربرایت شده.اما با استفاده از این المنتها هم میشه رفلکت و اینها رو کنترل کرد هم نور رو تو بعضی جاها بیشتر کمتر کرد.بعضی مواقع مثل این رندر بدون المنت چیز خوبی از آب درنمیاد.
attachment.php

 

پیوست ها

  • final0000.jpg
    final0000.jpg
    496.4 کیلوبایت · بازدیدها: 350
  • final0001.jpg
    final0001.jpg
    557.5 کیلوبایت · بازدیدها: 82
  • final0002.jpg
    final0002.jpg
    429.7 کیلوبایت · بازدیدها: 63
  • final0005.jpg
    final0005.jpg
    507.8 کیلوبایت · بازدیدها: 71
  • final0006.jpg
    final0006.jpg
    367.3 کیلوبایت · بازدیدها: 65
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
رندرهای دیگر
 

پیوست ها

  • final0007.jpg
    final0007.jpg
    213.3 کیلوبایت · بازدیدها: 84
  • final0008.jpg
    final0008.jpg
    206 کیلوبایت · بازدیدها: 75
  • final0004.jpg
    final0004.jpg
    542.4 کیلوبایت · بازدیدها: 93
  • final0003.jpg
    final0003.jpg
    601.4 کیلوبایت · بازدیدها: 110
  • final0009.jpg
    final0009.jpg
    223.5 کیلوبایت · بازدیدها: 70

max vray

کاربر VIP
سلام عارف جان کار خوبی شده مخصوصا نورش.زیادی به خودت گیر میدی.همیشه نورت خوبه فقط جزییات کارت معمولا توجه نمیکنی وگرنه اصول کارت همیشه خوبه.
اما این کارت نقات قوت زیاد داره از نور و دوربین تا اون تایم رندرات که من هنوز درک نمیکنم چجوری تو 7 دقیقه رندر گرفتی؟
بچه سرور خریدی؟
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی از همه بچه ها.یکی از راه هایی که اینقدر تایم رندر پائین هست اینه که محاسبات gi رو جدا به اندازه نصف کادر رندر بدون رفلکت حساب میکنم.بعد موقع رندر زیاد به سابدیوایز بالا گیر نمیدم.
نتیجه میشه این
در مورد چمن آره قبول دارم.راستش خیلی عجله ای شده بود.واقعا وقت سرخاروندن نبود واسه همین دیتیل و اینها مثل چمن خوب نشده.
 
سلام.مرسی از همه بچه ها.یکی از راه هایی که اینقدر تایم رندر پائین هست اینه که محاسبات gi رو جدا به اندازه نصف کادر رندر بدون رفلکت حساب میکنم.بعد موقع رندر زیاد به سابدیوایز بالا گیر نمیدم.
نتیجه میشه این
در مورد چمن آره قبول دارم.راستش خیلی عجله ای شده بود.واقعا وقت سرخاروندن نبود واسه همین دیتیل و اینها مثل چمن خوب نشده.
سلام
غولی شدی سید فقط ماها داریم زیر پات له میشیم:green::rose:
ولی سید کوچیتر از اونم که بخوام جلوی استادی مثل شما سر بلند کنم و به چشت نگا کنم و حرفی بزنم همه ما میدونیم این رندرهایی که میگیری مخصوصا فضای خارجی به خاطر مشغله کاری زندگی و.......50%کارتو نشون میده که همینم خیلی خوبه ولی تو دلمون موند که یه کار archexterior برای دل خودتون بزنید که عجله ای نباشه و کاری هم نباشه و اونوقت ماها از کف میایم بیرون:):green:
ایشالا اموزشی که تهیه کردین عیدی خوبی باشه برای ما:rose:
استاد اینو نگرفتم :-?
((محاسبات gi رو جدا به اندازه نصف کادر رندر بدون رفلکت حساب میکنم.بعد موقع رندر زیاد به سابدیوایز بالا گیر نمیدم.))
 
سلام بر کاربر متخصص کارت حرف نداره
اول از همه حس می کنم که کارو باید از رو پلان زده باشی یعنی مدل کردی عالی شایدهم اشتباه کرده باشم
یک انتقاد در مورد طرز تفکرت تو تنظیمات دارم به نظرم این تنظیمات گاما و کنتراست و کلا کالر مپینگ رو واسه هر ویو رو یک تنظیمات خاص در نظر میگیری یعنی فکرت اینه که واسه داخلی یک تنظیمات و اکستریور یک تنظیم این از نظر من اشتباهه یعنی دیرتر به نتیجه می رسی به نظرم واسه این ویو تنظیمات و نور بگراند دیگه ای رو باید اعمال میکردی تو یک همچین ساعتی از روز فکر نمی کنم همچین سایه ای داشته باشیم مثلا بر پشتی هتل که سایست باید نور کمتر و متفاوت تر داشته باشه
مثلا اینو من الان دارم رندر میگیرم
سایه ها توی روز خیلی تاریک ترند
 
آخرین ویرایش:

hossein j j

Active Member
سلام آقا عارف،استاد گرام...
من سواد درست حسابی توی Exterior ندارم و نمی تونم نظر فنی بدم...
ولی به اعتقاد من این کار نسبت به کارهای قبلی شما خیلی چشم نواز تر شده ، هرچند که در کارهای قبلی ، ارزش علمی و سطح دانش تخصصی شما برای بنده پر واضح بود...
در پایان فقط اگه لطف کنین در مورد تایم رندر کمی بیشتر توضیح بدید ممنون میشم...
یعنی باید صبر کرد که محاسبات GI کامل انجام بشه و render image هم تمام بشه یا نه نیازی به render image نیست و میشه بعد از اتمام محاسبات GI به اندازه نصف کادر ، پنجره رندر رو بست و دوباره در اندازه اصلی رندر گرفت ؟
با سپاس فراوان ... :rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی از دوستان
این آموزش ذخیره محاسبات gi هست مال خودم
رفرنس: majidonlinevraybook
سلام.
آپدیت 12 مهر 1390
ترفند افزایش سرعت محاسبات در فرآیند Global illumination

خلاصه مطلبی که میخوام بگم:
برای محاسبه gi لازم نیست رفلکت ها روشن باشه.چون هیچ تاثیری در کیفیت gi نداره و میتونه زمان محاسبات gi تا 15 برابر افزایش بده و این اصلا خوب نیست.

راه حل این مشکل:
محاسبات gi رو بدون رفلکت انجام بدیم.یه جا ذخیره کنیم.موقع رندر نهایی رفلکت رو روشن کنیم و فایل محاسبه gi رو Load کنیم.

« راه تکنیکی »
برای مثال یکی از پروژه های خودم با مشخصات زیر رو مورد جراحی قرار دادم.
یه خونه تقریبا 200 متری هست.تو این رندر سعی کردم از یه ویو بگیرم که همه چی توش باشه.
تقریبا تمامی متریال ها رفلکت دارن.از شمع گرفته تا کف و لامپ ها.
بیشتر آبجکت ها پروکسی هستن.التبه فرش مویی رو خاموش کردم چون زمان رندر رو تصاعدی بالا می برد.
52 تا منبع نور وجود داره.
620هزار تا فیس داره.حجم فایل مکسش تقریبا 60 مگ هست.البته حجم فولدر تکسچر و پروکسی هاش از گیگ تجاوز کرد.
منظور از نوشته های بالا: یه صحنه خیلی سنگین انتخاب کردم تا تست معتبر باشه.

مرحله اول:
فایل رو لود میکنیم.زاویه رو تعیین می کنیم و فیکسش میکنیم.

part-1.jpg


مرجله دوم

فایل رو تنظیمات نهایی انجام می دیم. و رندر میگیریم.
زمان محاسبات Gi یک ساعت و 10 دقیقه. ( 70 دقیقه )

زمان رندر با کیفیت متوسط: یک ساعت و 10 دقیقه. ( 70 دقیقه )



part-2.jpg


مرحله سوم

اندازه کادر رندر رو نصف میکنیم و
part-3.jpg



مرحله چهارم
تو قسمت indirect illumination باید انجین های irradiance map و light cashe انتخاب بکنیم.چون قابلیت save شدن محاسبات رو دارن.
اگه دقت کرده باشین تنظیمات رو هم دسته بالا گرفتم.
به خاطر اینکه دیگه نیاز نباشه از ambeint occasion استفاده بکنیم.می دونین چرا ambient occasion نه؟؟ چون هم رندرتایم بالا میره و هم یه سیاهی مصنوعی دورتادور آبجکت ها رو می گیره.

به عکس زیر توجه کنین.باید روی حالت single frame میزاریم.زیر گزینه این ها دکمه browse میزنیم پنجره ای باز میشه که از ما آدرس save‌شدن فایل محاسبات gi رو میخواد.
محاسبات رو save‌میکنیم و دکمه رندر رو میزنیم.
جالبه بدونین که زمان محاسبه gi تو حالت عادی 70 دقیقه بود و الان با این شد 7 دقیقه!!! یعنی یک دهم!!

part-4.jpg

مرحله پنجم

تنظیمات رو به حالت عادی بر میگردونیم و رندر میگیریم.

part-5.jpg


مرحله ششم
حالا وارد تنظیمات indirect illumination میشیم و هم irradiance map و هم light cashe رو روی حالت from file مزاریم.طوری که این گزینه انتخاب بشه یه پنجره باز میشه
اینجا ما باید فایل gi که save کرده بودیم رو انتخاب بکنیم.

مرحله آخر : رندر میگیریم تمام.
می بینیم کیفیت رندر هیچ فرقی با قبلی نداره و زمان رندر ما کلی صرفه جویی شد.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام. خسته نباشی قشنگ شده. اگر قرار باشه تازه کار ها کارهاشون رو نزارن پس کی تشویقشون کنه که اونها هم حرفه ای بشن؟! والا حالا همچین بچه های این سایت هم حرفه ای نیستن. 2تا نمای داخلی زدن دیگه خودشون رو بد گم کردن!!!. سطح کدومه بابا. همین کارا رو می کنید پول ایران از در آخر سومه دیگه. به هم کمک کنید. امید بدید. تا به یه جایی برسیم. از آرف خان هم تشکر می کنم که آموزش گزاشتن برای ملت.خسته نباشی
 
سید چیزی که واقعا ادمو به تعجب وا میداره همین محاسبات gi رو بدون رفلکت انجام بدیم و اخر کار فعال کنیم هست :shock:این یعنی زمان رندر وحشتناک پائین میاره :neutral:
سید در مورد Dynamic memori شما قبل در اموزشهاتون میگفتید اگر این رو 0 کنید بهتره اما در اینجا میبینیم به اندازه 16 گیگ سیستمتون که رم داره این عدد رو گذاشتین ؟!!!:-?
 

ssevil

Well-Known Member
با سلوم خدمت اقا عارف
اول عذر خواهی میکنم از اقا عارف بخاطر این پستم
اما دوست عزیز alipower شما کلا لحن حرف زدتون تو محیط فروم جالب نیست
من به عنوان یک ادم مبتدی انتظلر دارم وقتی تو تاپیک متخصص معماری میام بهترین کارو ببینم
در ضمن دیدن کارهای معمولی هیچ پیشرفتی برای ادم نداره پس اگه همون دو نفر که میگین خودشون گم کردن دوتا کار عالی بزارن از 1000 تا کار معمولی با ادمایی که خودشون گم نکردن بهتره.
و اینکه تو سایت پر از بچه های حرفه ایی و احتمالا کم بچه ها رو میشناسین.اگه خواستین با افراد سایت اشناتون کنم.
کامروا باشین.
 

ALI_TAKHTI

Active Member
با سلوم خدمت اقا عارف
اول عذر خواهی میکنم از اقا عارف بخاطر این پستم
اما دوست عزیز alipower شما کلا لحن حرف زدتون تو محیط فروم جالب نیست
من به عنوان یک ادم مبتدی انتظلر دارم وقتی تو تاپیک متخصص معماری میام بهترین کارو ببینم
در ضمن دیدن کارهای معمولی هیچ پیشرفتی برای ادم نداره پس اگه همون دو نفر که میگین خودشون گم کردن دوتا کار عالی بزارن از 1000 تا کار معمولی با ادمایی که خودشون گم نکردن بهتره.
و اینکه تو سایت پر از بچه های حرفه ایی و احتمالا کم بچه ها رو میشناسین.اگه خواستین با افراد سایت اشناتون کنم.
کامروا باشین.

غلااااااااااااااام ادبیاتتم ها.
 

ALI_TAKHTI

Active Member
عارف چیز خفنی یاد دادی هاااااااااااااا.کفم برید. باید برم خودم تست بزنم ببینم
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.از یه نظر من هم نظر علی رو قبول دارم و هم نظر سویل خانم.
به نظر شخصی من اصلا نباید محدودیت باشه.خود کارهای اولی من رو ببینید تا صبح میخندین!:lol:
اما اگه کارهای تاپ مثل احسان علی فرشید افشین و ... رو نبینم دلسرد میشم! اما وقتی کار خوب میبینم به خودم یه تکون میدم.
اما اون موقع شاخ های گالری فرخ متین نخل احمدی امین هادی سیدی بودن..کم کم پیشرفت کردیم.
یادمه 4 سال پیش مکسول کارهایی بودن که تو اون زمان کارهاشون در سطح بین المللی مقام داشت .اما کم کم بارشون رو بستن و اینجا رو فراموش کردن.
من هیچ وقت نمیگم کارهام توپ هست.شاید اطلاعات زیاد داشته باشم اما به خاطر شرایط کاری دارم درجا میزنم و این چیزی هست که همتون بهش واقف هستین.اما واقعا اگه به خاطر معمولی بودن کارهام نیام نزارم اینجا چطور حرفه ای هایی مثل سعید پاکزاد ایراد کارامو بگیرن؟
گالری محل آزاد هست.برای همه. اما هدف فرشید هم از اون تایپیک این بود که یه تکونی همه به خودمون بدیم و سعی کنیم بهتر کار کنیم.
یه نکته ای که باید برای پیشرفت بهش دقت کنیم بیشتر کارهای تاپ تک فریم هستن.یعنی طرف با یه فریم سر وکار داره.طبیعتا سعی میکنه باهمون یه دونه بترکونه.اما برای این پروژه ها باید کلش ساخته بشه.همین الان که دارم چت میکنم اینجا باید تا فردا صبح یه کاررو تحویل مشتری بدم!

 

.:BehzAd:.

Active Member
سلام عارف خوبی؟

رندر های خوبی گرفتی فقط تو ویوها یکی درخت ها خوب نشده بود فکر کنم بعدا با نرم افراز ادیت تصویر اضافه کردی در کل خوبه و خسته نباشی.:rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.آره سوتی دادم یادم رفت رنگ کف رو درست کنم.توی فتوشاپ تغییر دادم کامل درست نشد:green:
 

(Hamid)

Well-Known Member
عارف پسر تو که باز ترکوندی دادا :green:
خیلی قشنگ شده تبریک مازنی ریکا:rose:
متریال شیشه هات چیه عارف؟ من هر کار میکنم این رفلکس خوشگل رو نمیتونم داشته باشم؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا