martin eco
Well-Known Member
سلام خدمت دوستان...اینم طرح 4 بنده که یه هتل بود در قشم
طرح پرمشقتی بود چون استاد واقعا دستمونو در حجم بسته بود و تا هفته آخر داشتیم پلان کرکسیون میکردیم..کسانی که مهندس نوبری رو میشناسن میدونن من چی میگم..ولی ما کلا ایده و نما رو با استاد در میون نذاشتیم تا جلو کارمون گرفته نشه...ایشون در ژوزمان یکم دلخورم بودن ازین قضیه..ولی خب به خوبی و خوشی به پایان رسید
ایده های طراحی :
سایت طرح در شرق جزیره قشم در 700 متری از دریا و اسکله ای تجاری در مشرق سایت و فرودگاهی در مغرب آن در حد فاصل 2-3کیلومتری قرار داشت کشیدگی سایت شمال به جنوب ،باد مطلوب جنوب شرقی وباد نامطلوب باد شمال و شمال شرقی بود.این شرایط بعلاوه دو دید اصلی به دریا و به فرودگاه فرم کلی کار را مشخص میکرد. ایده اصلی با توجه به اقلیم منطقه تعدیل شرایط اقلیمی اعم از دما،وسعت تابش و ... بود بدین منظور ابتدا حالت کلی حجم که در راستای شمال به جنوب بود برای از دست ندادن نور جنوب،استفاده از باد مطلوب و همچنین استفاده از دو دید تعریف شده یه سمت جنوب شرقی دوران کرد، استفاده از پوسته ای برای تعدبل تابش و حبس هوای خنک در پس آن مهمترین انگاره طرح بود با استفاده ازنگاره های حنا که زنان جزیره بر دستها و پاهای خود ترسیم می کنند و طرح های گلیم های جزیره شکل گرفت،فرم هایی شاعرانه که سیالیت فرم را به همراه داشت. در قدم بعد آنتزاعی و استایلیزه کردن کردن این طرح ها مد نظر قرار گرفت و سپس طراحی آنها در قالبی هماهنگ صورت پذیرفت،لازم به ذکر است که این اشکال در سایت پلان مجموعه نیز بکار برده شدند.از آنجاکه این اشکال وام دار اشکال گیاهی بودند سعی شد سیالیت گیاهان در وجه فرمال کار نیز تاثیرگذار یاشد یه همین منظور طبقه دهم(ورزشی و تفریجی) به صورتی تهی طراحی شد تا حالت معلق حجم فرمی سیال را ایجاد کند.در نمای غربی نیز لابی هر طبقه بجای فضای درونی به بیرون و نمای ساختمان منتقل شده است تا علاوه بر استفاده از هوای آزاد ریتم نمای شرقی در این نما به صورت استفاده از تراس های نا همگون و سبز حالتی مواج داشته باشد. در نمای طبقات همکف و منهای 1 هم سعی شد تا با استفاده از نمایی ساده هم تمرکز بصری عابران رعایت شود و هم اینکه تاکید اصلی به طبقات اقامتی معطوف شود.در طبقه هکمف درسمت شرقی قرار گرفتن پنجره های کافی شاپ بر روی استخر محوطه نیز به منظور خلق فضایی با طراوت و شاعرانه با استفاده از تهویه سطجی آب بود.
طرح پرمشقتی بود چون استاد واقعا دستمونو در حجم بسته بود و تا هفته آخر داشتیم پلان کرکسیون میکردیم..کسانی که مهندس نوبری رو میشناسن میدونن من چی میگم..ولی ما کلا ایده و نما رو با استاد در میون نذاشتیم تا جلو کارمون گرفته نشه...ایشون در ژوزمان یکم دلخورم بودن ازین قضیه..ولی خب به خوبی و خوشی به پایان رسید

ایده های طراحی :
سایت طرح در شرق جزیره قشم در 700 متری از دریا و اسکله ای تجاری در مشرق سایت و فرودگاهی در مغرب آن در حد فاصل 2-3کیلومتری قرار داشت کشیدگی سایت شمال به جنوب ،باد مطلوب جنوب شرقی وباد نامطلوب باد شمال و شمال شرقی بود.این شرایط بعلاوه دو دید اصلی به دریا و به فرودگاه فرم کلی کار را مشخص میکرد. ایده اصلی با توجه به اقلیم منطقه تعدیل شرایط اقلیمی اعم از دما،وسعت تابش و ... بود بدین منظور ابتدا حالت کلی حجم که در راستای شمال به جنوب بود برای از دست ندادن نور جنوب،استفاده از باد مطلوب و همچنین استفاده از دو دید تعریف شده یه سمت جنوب شرقی دوران کرد، استفاده از پوسته ای برای تعدبل تابش و حبس هوای خنک در پس آن مهمترین انگاره طرح بود با استفاده ازنگاره های حنا که زنان جزیره بر دستها و پاهای خود ترسیم می کنند و طرح های گلیم های جزیره شکل گرفت،فرم هایی شاعرانه که سیالیت فرم را به همراه داشت. در قدم بعد آنتزاعی و استایلیزه کردن کردن این طرح ها مد نظر قرار گرفت و سپس طراحی آنها در قالبی هماهنگ صورت پذیرفت،لازم به ذکر است که این اشکال در سایت پلان مجموعه نیز بکار برده شدند.از آنجاکه این اشکال وام دار اشکال گیاهی بودند سعی شد سیالیت گیاهان در وجه فرمال کار نیز تاثیرگذار یاشد یه همین منظور طبقه دهم(ورزشی و تفریجی) به صورتی تهی طراحی شد تا حالت معلق حجم فرمی سیال را ایجاد کند.در نمای غربی نیز لابی هر طبقه بجای فضای درونی به بیرون و نمای ساختمان منتقل شده است تا علاوه بر استفاده از هوای آزاد ریتم نمای شرقی در این نما به صورت استفاده از تراس های نا همگون و سبز حالتی مواج داشته باشد. در نمای طبقات همکف و منهای 1 هم سعی شد تا با استفاده از نمایی ساده هم تمرکز بصری عابران رعایت شود و هم اینکه تاکید اصلی به طبقات اقامتی معطوف شود.در طبقه هکمف درسمت شرقی قرار گرفتن پنجره های کافی شاپ بر روی استخر محوطه نیز به منظور خلق فضایی با طراوت و شاعرانه با استفاده از تهویه سطجی آب بود.
پیوست ها
آخرین ویرایش: