نگاهی دقیق به گوشی موبایل سونی z1

blues5

Member
یکی دیگر از گوشی های سونی، مدل Z1 است. همانطور که از نام آن مشخص است این گوشی از سری گوشی های زد می باشد، بنابراین از قابلیت ضدآب برخوردار است.
در ادامه به بررسی کامل این گوشی می پردازیم. اینکه چند هسته ای است، میزان حافظه و کیفیت دوربین آن چقدر است.
81126613335354629771.jpg

صفحه نمایش و سایز

صفحه نمایش آن از شیشه مقاوم Shatter proof به همراه تکنولوژی Triluminos و X-Reality ساخته شده است که رزولوشن 1920×1080 پیکسل یا همان Full HD را ارائه می‌نماید. این تلفن که از تراکم پیکسل ۴۴۱ پیکسل در اینچ برخوردار است تصاویری ارائه می کند که به طور باورنکردنی واضح و فوق العاده روشن هستند.
سونی فضای خالی هوا در صفحه نمایش حذف کرده و در نتیجه لایه لمسی به سطح نمایشگر نزدیکتر شده است. این کار باعث کاهش میزان انعکاس نور صفحه (OptiContrastT) در زمان تابش شدید آفتاب شده و در نتیجه تصاویر آن واضح تر پخش می شود و زاویه دید صفحه نمایش افزایش می باید .
وزن 170 گرمی گوشی در برابر اندازه 5 اینچ صفحه نمایش چندان زیاد به نظر می رسد. ابعاد دقیق گوشی سونی 74*144 وبه ضخامت 8.5 میلیمتر است.
طراحی و ظاهر

این گوشی سونی از شیشه و فلز ساخته شده است. قاب فلزی دور تا دور گوشی، حس یک گوشی سطح بالا و بسیار با کیفیت به کاربر منتقل می‌شود. قاب پشتی هم که از جنس شیشه است. سطح گوشی کاملا صاف و یکدست است.
لبه‌های گوشی مانند قبل تیز نبوده و اندک منحنی موجود در این قسمت حس بهتری از نگه داشتن گوشی القا می‌کند. با این خصوصیات ظاهری شما هم مانند ما به هنگام در دست گرفتن موبایل سونی Z1 احساس یک گوشی پیشرفته و گران قیمت را خواهید داشت.
31052951619639775871.jpg

سخت افزار داخلی
سونی همچنان قابلیت محافظت در برابر آب و گرد وغبار را در این گوشی نیز رعایت کرده است. اما خبری از درپوش برای جک 3.5 میلی متری صدا در این گوشی نیست، سونی با افتخار این درپوش راحذف کرده است. دره حفاظت آن به مقاوت نیم ساعته در عمق یک و نیم متری زیرآب محدود می شود.
چیپ ست موجود بر روی گوشی سونی Z1 ،کوالکام Snapdragon 800 پردازنده چهار هسته ای از نوع Krait 400 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 است.
2 گیکابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی کار پردازش در گوشی را بسیار راحت تر و سریع تر کرده اند. و آن را به یک گوشی با کیفیت و رده بالا تبدیل کرده اند.
میزان حافظه جانبی که از طریق کارت حافظه جانبی می توانید به گوشی سونی اضافه نمایید، 64 گیگابایت است.
باتری گوشی هم یک باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپر ساعتی است که قادر خواهید بود کمتر از 14 ساعت با گوشی مکالمه انجام دهید، همین طور تا حدود 110 ساعت پخش موسیقی در توان باتری خواهد بود.
دوربین
دوربین 20.7 مگاپیکسلی سونی در این گوشی یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن تلقی می شود. این دوربین دارای قابلیت های فوکوس لمسی، لرزش گیر دست هنگام فیلمبرداری و عکاسی، امکان HDR ، تشخیص چهره و لبخند، قابلیت پانوراما، ثبت موقعیت زمانی و مکانی و بزرگ نمایی دیجیتال 8 برابر است.
این دوربین رنگ های بسیار دقیق تری را ارائه می کند وباکاهش پارازیت، تصاویری با جزئیات فوق العاده واضج را به شما ارائه می کند.
البته در حالت اتوماتیک این دوربین عکس‌ها را با کیفیت 8 مگاپیکسلی ثبت می‌نماید.
کیفیت وب کم آن نیز 2 مگا پیکسل با سرعت فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه می باشد. که برای انجام مکالمات تصویری کیفیت مناسبی است.
فناوری ارتباطی
از فناوری های ارتباطی موجود در این گوشی می توان به پشتیبانی از شبکه 3 جی، GPRS، Edge، GPS، NFC و بلوتوث نسخه 4 با A2DP و aptxنام برد. از طریق هر یک از این رابط های ارتباطی می توان به شبکه اینترنت پر سرعت، اتصال با تلویزیون یا لپ تاپ، انتقال و دریافت انواع فایل ها و اتصال به هدست های هوشمند را انجام داد.
سیستم عامل
سیستم عامل موجود بر روی Xperia Z1 نسخه 4.2 یا JellyBean از سیستم عامل موفق اندروید می‌باشد.
رابط کاربری سونی و همچنین Small Apps که پیش‌تر بر روی چند گوشی دیگر از کمپانی سونی قرار داشت، بر روی این گوشی نیز وجود دارد.




منبع : معرفی موبایل Sony Xperia Z1
 

جدیدترین ارسال ها

بالا