tchapnegar
New Member
نکات طلایی در طراحی و چاپ بروشور :
موضوع بروشور :
دانستن موضوع بروشور و انتخاب و تفکر در زمینه مورد نظر طراحی بروشور نکته بسیار حائز اهمیت می باشد بطوری که دیدن نمونه ها بسیار و انتخاب رنگ بندی جهت انتقال داده از طریق بروشور به مخاطب باید به جد بررسی و مورد تفکر قرار گیرد.
شناخت مخاطبین مورد توجه :
مطالعه کامل با توجه به محتوی و شناخت مخاطب محصول یا مخاطب موضوع دیگری است که باید در نظر داشت که مشتری یا مخاطب به چه علت و با چه نیازی به بروشور شما توجه و نیاز پیدا می کند و انتظار دریافت چه چیزی را از بروشور دارد .
لذا تعیین مخاطب و نیاز مشتری از بروشور باعث جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در مورد کالا یا خدمات هر مجموعه را به دنبال داشته و سبب دست یافتن به بروشوری پرمعنا و کاربردی را برای مخاطب فراهم میکند .
استفاده از تصویر در بروشور:
استفاده از تصویر همیشه مورد نظر قرار گرفتن مخاطب قرار داشته و استفاده از عکس محصول با کیفیت و مناسب به نوعی باعث زیبایی بروشور و اطمینان خاطر پیدا کردن از نوع محصول یا کالای ارایه شده و در بحث خدمات با رایه تصاویر خدمات ارایه شده و نمونه کاره باعث هر چه بیشتر مخاطب را بهمراه دارد
اندازه نوشته و نوع فونت
اندازه نوشته و نوع فونت استفاده شده در متن توضیحات سر تیتر ها و نکات مهم امری دیگر بوده که رعایت این موارد نیز زیبایی خاصی به بروشور می دهد .
متفاوت بودن در عین حال سادگی هر بروشور :
استفاده زیادی از عکس های تکراری یا استفاده از تضاد بیش از حد در رنگ بندی نوشته ها و بکراند و بالعکس که باعث آزار چشم و مخاطب میشود پرهیز شود
کپی برداری یا تشابه که امروزه بسیار رایج شده و باعث یکنواختی طرح های گرافیکی در اکثریت مجموعه های طراحی به چشم میخورد باعث مردگی طرح هادر بروشور و تراکت ها را به دنبال داشته که این امر سبب عدم توجه مخاطب یا مشتری ها را به دنبال دارد.
منبع : چاپ نگار / نکات طلایی چاپ بروشور
موضوع بروشور :
دانستن موضوع بروشور و انتخاب و تفکر در زمینه مورد نظر طراحی بروشور نکته بسیار حائز اهمیت می باشد بطوری که دیدن نمونه ها بسیار و انتخاب رنگ بندی جهت انتقال داده از طریق بروشور به مخاطب باید به جد بررسی و مورد تفکر قرار گیرد.
شناخت مخاطبین مورد توجه :
مطالعه کامل با توجه به محتوی و شناخت مخاطب محصول یا مخاطب موضوع دیگری است که باید در نظر داشت که مشتری یا مخاطب به چه علت و با چه نیازی به بروشور شما توجه و نیاز پیدا می کند و انتظار دریافت چه چیزی را از بروشور دارد .
لذا تعیین مخاطب و نیاز مشتری از بروشور باعث جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در مورد کالا یا خدمات هر مجموعه را به دنبال داشته و سبب دست یافتن به بروشوری پرمعنا و کاربردی را برای مخاطب فراهم میکند .
استفاده از تصویر در بروشور:
استفاده از تصویر همیشه مورد نظر قرار گرفتن مخاطب قرار داشته و استفاده از عکس محصول با کیفیت و مناسب به نوعی باعث زیبایی بروشور و اطمینان خاطر پیدا کردن از نوع محصول یا کالای ارایه شده و در بحث خدمات با رایه تصاویر خدمات ارایه شده و نمونه کاره باعث هر چه بیشتر مخاطب را بهمراه دارد
اندازه نوشته و نوع فونت
اندازه نوشته و نوع فونت استفاده شده در متن توضیحات سر تیتر ها و نکات مهم امری دیگر بوده که رعایت این موارد نیز زیبایی خاصی به بروشور می دهد .
متفاوت بودن در عین حال سادگی هر بروشور :
استفاده زیادی از عکس های تکراری یا استفاده از تضاد بیش از حد در رنگ بندی نوشته ها و بکراند و بالعکس که باعث آزار چشم و مخاطب میشود پرهیز شود
کپی برداری یا تشابه که امروزه بسیار رایج شده و باعث یکنواختی طرح های گرافیکی در اکثریت مجموعه های طراحی به چشم میخورد باعث مردگی طرح هادر بروشور و تراکت ها را به دنبال داشته که این امر سبب عدم توجه مخاطب یا مشتری ها را به دنبال دارد.
منبع : چاپ نگار / نکات طلایی چاپ بروشور