tehranpanasonic

New Member

نویز تلفن بی سیم پاناسونیک​

یکی از محصولات پر طرفدار برند پاناسونیک تلفن بی سیم است که در بازار ایران نیز با استقبال زیادی روبرو شده است. به همین دلیل آشنایی با مشکلات رایج آنها و راه حل مناسب برای برطرف سازی آنها همواره اهمیت بسیار بالایی دارد. یکی از مشکلاتی که در زمان استفاده از تلفن پاناسونیک مشتریان را آزار می‌ دهد، نویز تلفن بی سیم پاناسونیک است. در صورتی که به این مشکل برخوردید، باید به افراد فعال در زمینه تعمیرات تلفن پاناسونیک مراجعه کرده و از آنها کمک بخواهید. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که در برخی از موارد مشکل ایجاد نویز تلفن بی سیم پاناسونیک می‌ تواند به دلیل وجود اختلال در مدار بیرون از تلفن پیش بیاید. در ادامه این مطلب از سایت تهران پاناسونیک که عاملیت تعمیر و فروش تلفن پاناسونیک می‌ باشد بیشتر در مورد نویز تلفن بی سیم پاناسونیک صحبت خواهیم کرد.
آشنایی با مشکل نویز تلفن بی سیم پاناسونیک

آشنایی با مشکل نویز تلفن بی سیم پاناسونیک​

ممکن است بسیاری از ما با تلفن پاناسونیک یا سایر انواع دیگر این محصولات، داشتن نویز روی صدا را تجربه کرده باشیم. شنیدن صدای خش خش در زمان صحبت کردن قطعا بسیار آزار دهنده است و می‌ تواند دلایلی مانند تداخل الکترونیکی، نداشتن قدرت کافی، اتصالات ضعیف و… رخ دهد. بسیاری تصور می‌ کنند به محض مشاهده این مشکل باید سراغ مراکز تعمیرات تلفن پاناسونیک بروند. اما نکته مهمی که در این میان باید در نظر داشته باشید، این است که تنها وقتی تعمیرات تلفن در این زمینه برای شما کارآمد خواهد بود که مشکل از بخش‌ های داخلی تلفن باشد. پس به این صورت در شرایطی که عامل بوجود آورنده این مشکل در بیرون از تلفن پاناسونیک باشد، باید این اختلال را پیدا کرده و اقدامات لازم برای برطرف سازی آن را انجام دهید. برای درک بهتر این موضوع لازم است که عوامل بوجود آوردنده نویز تلفن بی سیم پاناسونیک را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

تداخل در امواج بین گوشی و پایه​

روند اتصال گوشی و پایه در تلفن‌ های بی سیم بوسیله امواج رادیویی انجام می‌ شود. به همین دلیل ممکن است وقتی درون محیط مورد نظر شما تلفن‌ های بی سیم دیگری وجود داشته باشند یا دستگاه‌ های تولید کننده امواج رادیویی کار کنند، به مشکل وجود نویز در زمان مکالمه بر بخورید. به همین دلیل برای پیشگیری از بروز این مشکل پیشنهاد می‌ شود که
تلفن بی سیم پاناسونیک را از دستگاه هایی مانند ماکروویو، کامپیوتر، مودم و سایر لوازم الکترونیکی دور نگه دارید. از سوی دیگر ممکن است مشکل نویز تلفن بی سیم به دلیل کم شدن شارژ گوشی پاناسونیک باشد. چرا که هرگاه گوشی شارژ کم شود ممکن است اختلالاتی در عملکرد آن مشاهده گردد. در ضمن در برخی از موارد مشاهده می‌ شود که عدم جایگیری درست باتری در پشت گوشی باعث بروز چنین اختلالاتی می‌ شود و با درست قرار دادن باتری شاهد حل مشکلات مربوط به نویز تلفن بی سیم پاناسونیک خواهیم شد.

از بین بردن نویز‌های روی خط​

استفاده همزمان از مودم و تلفن روی یک خط و یا استفاده از خطوط تلفن شهری باعث ایجاد نویز روی خط و در نتیجه صدای خش خش در زمان مکالمه می‌ شوند. دلیل بروز این مشکل در خطوط تلفن این است که این خطوط ظرافت کار بسیار بالایی دارند و به همین دلیل با کوچکترین اختلالی ممکن است دچار نویز شوند. از سوی دیگر در صورتی که خط تلفن شما در مسیر سیم کشی از کنار سیم کشی برق عبور کند و هیچ گونه سیستم نویزگیری روی سیم‌ ها موجود نباشد، شاهد آن خواهید بود که نویز در زمان مکالمه‌ های تلفنی شما را آزار می‌ دهد.
یکی از ابزارهای بسیار ساده که اجازه می‌ دهد به راحتی این مشکل را برطرف کنید، استفاده از اسپلیتر یا نویزگیر است. در صورتی که مشکل نویز تلفن بی سیم پاناسونیک به دلیل نویزهای روی خط باشد، با نصب این محصولات شاهد حل شدن مشکلات خود خواهید بود. مورد بعدی که در این زمینه باید مد نظر قرار دهید این است که حتما باید مد نظر داشته باشید این است که استفاده همزمان از تلفن و مودم روی یک خط بدون استفاده از اسپلیتر باعث ایجاد نویز و اختلال در عملکرد مودم و تلفن خواهد شد.
در صورتی که بعد از نصب اسپلیتر مشکل برطرف نشد بهتر است سراغ افراد متخصص در زمینه تعمیرات تلفن پاناسونیک بروید. یکی از راه های ساده برای امتحان کردن وضعیت خط این است که با استفاده از یک تلفن دیگر وضعیت نویز موجود روی خط را از ابتدای سیم کشی خانه یا آپارتمان بررسی کنید. در صورتی که همچنان صدای نویز به گوش رسید، مشکل از خط و در صورتی که نویزی وجود نداشت مشکل از تلفن بوده و باید به مراکز تعمیرات تلفن پاناسونیک مراجعه نمایید.

خراب شدن اسپلیتر​

در بخش قبلی اطلاعات مختصری در مورد اسپلیتر را با شما در میان گذاشتیم و گفتیم که این تجهیزات وظیفه برطرف سازی نویز روی خط را بر عهده دارند. در صورتی که بعد از مدت طولانی استفاده از اسپلیتر به مشکل برخوردید نوبت به آن می رسد که وضعیت سلامت اسپلیتر یا نویزگیر را مورد بررسی قرار دهید. قرارگیری این وسایل در شرایط جوی مختلف مانند مکان‌ های مرطوب یا زیر باران باعث خراب شدن اسپلیتر می‌ شود. اسپلیترها معمولا دارای انواع مختلفی هستند و قیمت مناسبی هم دارند به همین ترتیب در صورت خرابی این قطعات به راحتی می‌ توانید آنها را تعویض کنید. در ضمن بهتر است برای داشتن اطمینان بیشتر سوکت‌ های ورودی و خروجی اسپلیتر را مورد بررسی قرار دهید تا در صورتی که مشکل از این قسمت هاست نیز اقدامات لازم را انجام دهید.
خراب شدن اسپلیتر

سایر دلایل نویز تلفن بیسیم پاناسونیک​

  • در نمونه هایی از تلفن‌های بی سیم پاناسونیک که دارای بیش از 1 گوشی هستند، مشکل بوجود آمدن نویز می‌ تواند به دلیلی متصل نبودن یکی از گوشی‌ ها باشد. برای حل این مشکل باید گوشی دوم را به صورت دستی به دستگاه وصل کنید و دوباره شرایط نویز در مکالمات را مورد بررسی قرار دهید.
  • توجه به آنتن دهی دستگاه: خراب بودن آنتن دهی، داشتن فاصله زیادی بین گوشی و پایه یا وجود موانعی از جنس خاص باعث می‌ شود که روند آنتن دهی با مشکل مواجه شود. پس بهتر است به این موضوع دقت داشته باشید و در صورتی که دلیل بوجود آمدن نویز فاصله زیاد بین گوشی و پایه بود، پایه را در مکان مناسب تری قرار دهید.
  • مشکلات داخلی گوشی و پایه تلفن پاناسونیک: در صورتی که پایه و گوشی تلفن بی سیم پاناسونیک آسیب دیده باشند، ممکن است در زمان مکالمه نویز شما را آزار دهد. این مشکلات می‌توانند دلایل مختلفی مانند نوسانات برق، ضربه دیدن و.. داشته باشند. برای حل آنها نیز باید حتما سراغ مراکز تعمیرات تلفن پاناسونیک بروید.
دلایل نویز تلفن بیسیم پاناسونیک

بهترین روش برای تعمیرات تلفن پاناسونیک​

برای تعمیرات تلفن یا سایر وسایل الکترونیکی یکی از بهترین روش ها، استفاده از خدمات نمایندگی‌ های معتبر می‌ باشد. نمایندگی ارائه خدمات و تعمیرات پاناسونیک متخصصین و تعمیرکارانی را در اختیار دارد که آموزش‌ های لازم در خصوص تلفن پاناسونیک را دیده اند و با ساختار داخلی این محصولات آشنا هستند. از سوی دیگر قطعات یدکی و قسمت‌ های مختلف که در تلفن‌ ها باید تعویض شوند را به صورت اصل و با کیفیت در اختیار دارند و همین باعث می‌ شود تا نتیجه نهایی ورند تعمیرات تلفن به خوبی طی شود.
البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که بسیاری از تعمیرکاران غیر حرفه ای که با محصولات پاناسونیک آشنا نیستند، ممکن است با یک اشتباه کوچک به سایر بخش‌ های تلفن پاناسونیک آسیب برسانند. این موضوع قطعا باعث می‌ شود که زمان و هزینه شما به هدر رود. تجربه بالای متخصصین فعال در نمایندگی‌ های پاناسونیک قطعا باعث می‌ شود تا روند تعمیرات را بهتر طی کنند و در نهایت شاهد حل شدن مشکل خود باشید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا