نمی دونم اسمش باگه یا چی؟!

madmaster_3d

Well-Known Member
اقا داشتم مکس کار می کردم که خلاصه تو همون نمای ویو پرت یکدفعه جهت های x y z این شکلی شدن. تو نمای prespective :lol:
البته درست شد . فقط گزاشتم بچه ها هم فیض ببرن .
مکس 2013
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
یهو اینجوری نشد مد جون، شما axes ـت رو گذاشتی رو حالتی به غیر از حالتworld

این یعنی حتما بعد اتمام مدل یا همین الان یه reset Xform از تب utilities بهش بده و بعد convert to edit poly ـش کن حله.


ـــــــــــــــــــــــــــــــ ویرایش
الان به عکست نگاه کردم دیدم آره مود axes رو گذاشتی رو parent ، اون موقع ندیده بودم، دقیقا مشکلت همینه
 
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
سلام
bubo جان با Reset XForm دادن به جسم مشکلش حل نمی شه .چون تو مد Parent ــه .
در واقع جسم والد باید Reset XForm بشه .
کلا این مشکلها به این دلیل به وجود می یاد که بچه ها تو مدلینگ برای کوچک بزرگ کردن جسم هاشون جسم رو Scale می دن ( به جای اینکه برن تو مد Element یا اینکه XForm بدن) . این کار باعث می شه Transform Matrix جسم تو یه عدد ضرب بشه و در نهایت شکل محور ها ی یکه جسم به هم بریزه که یکی از نتایجشم که خیلی مرسومه همینه که وقتی جسم رو می چرخونی Scale جسم هم عوض می شه . ResetXForm هم در واقع می یاد Transform matrix جسم رو نرمالایز می کنه و بعد معکوسش رو به مدیفایر Xform میده تا جسم به حالت اولش بر گرده.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
مرسی بچه ها
نه این یک باگ بود. خودش همون موقع خود به خود درست شد. فقط می خواستم بزارم ببینید . جالب بود.
اقا عکسی که دیدید بین خودمون باشه :)) . گریفون با تو هستم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا