نمونه کار vray

vrb_3d

Active Member
با اجازه دوستمون من این کار رو که اولین کار با vrayهستش رو تو این تاپیک قرار میدم.
تازه با vray شروع کردم و دوست دارم سریع پیشرفت کنم!
خواهش می کنم که ایرادات کار رو بهم بگید.ممنون
http://irapic.com/uploads/1191028915.jpg
 

vrb_3d

Active Member
2gwrtxj.jpg
 

Sherlock_Holmes

Active Member
احسنت...
اگه اولين كاره فوق العاده ست...
فقط نور سقف خيلي زياده بيشتر از محيطه....

من فكر ميكنم منابع نوريت زيادند و جاي درستي قرار نگرفتند...
Sample رو هم بالاتر ببر كه اين لكه ها كم بشه...
نور حاكم بر محيط رو بيشتر كن... نورهاي موضعي رو نميگما...بايكي از سه روشي كه تو ترجمه پايين گفته:
نخوندي بخون كمكت ميكنه...
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=79135
كلا كارت بسيارزيبا بود حال كردم....

ها يه چيزي...
در مورد تركيب بندي بايد بگم سقف خيلي شلوغ تراز محيط و كفه! چراغها شايد زياد بزرگند...
اينا نظراي من بود...
دوست داشتي حتما روش كار كن بذار دوباره كارتو ببينيم....
موفق باشي...
 

vrb_3d

Active Member
خیلی خوشحال شودم که ایرادات کار رو گرفتی.
حتما حتما روش کار می کنم و دوباره قرار می دم
این سیتم های ضعیفی که داریم باعث میشه کار کند پیش بره
این رندر 4 ساعت طول کشید
 

vrb_3d

Active Member
راستی اون لینکی که گذاشتی با pdf رو دارم و اون خیلی کمک کرد
دست درد نکنه آقا اون ترجمه خیلی کمک کرد.
تو اون pdfگفته بودی که برای بعضی از rolloutها آموزش قرار میدی؟؟؟
 

Sherlock_Holmes

Active Member
راستی اون لینکی که گذاشتی با pdf رو دارم و اون خیلی کمک کرد
دست درد نکنه آقا اون ترجمه خیلی کمک کرد.
تو اون pdfگفته بودی که برای بعضی از rolloutها آموزش قرار میدی؟؟؟
خوشحالم كه بدردت خورد...
متاسفانه اون مقاله من نبود!! من فقط ترجمه كردم و وعده وعيدهاش توسط نويسندش داده شده!! اما نگران نباش نم كمكي بتونم ميكنم و باقي ترجمه هاش هم بزودي آماده ميكنم تا كمك كنه به هممون..

این سیتم های ضعیفی که داریم باعث میشه کار کند پیش بره
این رندر 4 ساعت طول کشید
تا حدودي موافقم...
بيشترين وقت رندر رو نور و محاسباتش ميگيره... اگه نورهات رو بهينه كني روي زمان رندرت تاثير ميذاره.

ضمن اينكه بستگي داره سيستمت چي باشه...

بهر حال منتظرم تا روش كار كني و جديدشو بذاري...
به نظر من بيخيالش نشو... همين صحنه رو ميگم... انقدر روش كار كن تا همون بشه كه ميخواي..
تجربه به من يكي ثابت كرده روي يه صحنه وقت زياد گذاشتن چيزاي بيشتري بهم ياد ميده تا روي صحنه هاي زياد وقت كم گذاشتن!!
موفق باشي...
 
آخرین ویرایش:

vrb_3d

Active Member
آقا اسمت رو نمیدون.راهنمای های شما واقعا کمک کرد.
حتما روش کار می کنم و دوبار قرار میدم
سیستم ضعیفه
سیستمAMD-sempron 3000 و 768m RAM_256gforc
 

vrb_3d

Active Member
من با این مشخصات رندر گرفتم.اگر ممکنه راهنمایی کنید تا بتونم نورپردازی رو بهتر کنم.
sample:adaptive QMC
filter:mitchel netravali
color maping:linear multiply
vray caustics:eek:ff
 

vrb_3d

Active Member
شرمنده 2-3 روز بود خونه تکونی داشتیم و سیستو جم بود.
دوباره رندر گرفتم ولی یه مشکل بزرگ تو رفلکت داره.
خوشحال می شم بازم از راهنماییهای شما استفاده کنم:-?
2cgh4e8.jpg
 

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام
ميبينم كلي جلو رفتي...
آفرين نور محيط بهتر از قبل شده...
دو تا نكته داره:
اول اينكه مناطقي داري كه Burn شده يعني در اثر نزديكي بيش از حد به منبع نوري و يا نوع Color Mapping سوخته. خودت هم ميبيني كه زيادي روشن شده جوري كه متريال پيدا نيست و اونجاها مثل سقف و اطراف چراغ و اون گلدون كه نزديك تره به دوربين سفيد شدند..
ببينم چه نوع Color Mapping رو انتخاب كردي واسه رندر؟
اگه اشتباه نكنم يه Vraylight بزرگ پشت دوربين گذاشتي درسته؟
سقف در نزديك دوربين روشنتره نسبت به انتهاي اتاق...

دوم استفاده از بازتابهات زياد كنترل شده نيست خودت هم گفتي...
متريال ديوارهات اصلا واقعي نيست... متريال سقف خيلي بهتره.. اينهمه رفلكت براي يه ديوار اونم با اين درجه از دقت (مثل آينه!) درست نيست... رفلكت ديوارها رو يا بردار يا بسيار بسيار كم كن... در عوض به كف كمي رفلكت با مقداري Bump بده... اون حاشيه شطرنجي دور زمين هم از نظر من خيلي ارزش بصري كار رو نسبت به رندر قبلي بالا برده...

نورهاي بالاي سقف اصولا نور موضعي هستند اما اثر موضعي ازشون مشخص نيست... چيزي كه در كار قبلي وجود داشت...

اميدوارم كمك كرده باشم... اينا نظراي من بود... بعنوان بيننده كارت .. مطمئن باش بسرعت داري ميري جلو كاملا مشخصه...
موفق باشي...
 

vrb_3d

Active Member
خیلی ممنون از نظراتت.
دفعه قبل هم راهنمایی های شما تاثیر زیادی داشت.
باز روش کار می کنم و قرار می دم.
شما درست میگی،بهتر رو یه کار تمرین کنی تا اینکه رو کار های مختلف.
 

vrb_3d

Active Member
سلام.
کیفیت پایین تر از کار قبل چون بعضی قسمت ها رو مقدارش رو کم کردم تا زمان کم بشه.
سعی کردم تا یرادات رو برطرف کنم ولی یه مورد رو نتونستم که راهنمایی شمارو لازم داره:
سلام
ببينم چه نوع Color Mapping رو انتخاب كردي واسه رندر؟
اگه اشتباه نكنم يه Vraylight بزرگ پشت دوربين گذاشتي درسته؟
سقف در نزديك دوربين روشنتره نسبت به انتهاي اتاق...
موقعیت قرار گیری دوربین .من نور پشت صحنه قرار ندادم ولی نمی دونم چرا نوره جلوی صحنه شدیده!
2ed886b.jpg

تنظیمات رندر
2qi497b.jpg

رندر
2zq981x.jpg

رندر قبلی بهتر شده بود.:razz:
 
آخرین ویرایش:

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام ميبخشي دير شد جواب دادم...
زاويه دوربين رو كه مشه از رندر نهايي فهميد...
نورهاتو نشون بده چندتاست و كجا ها گذاشتي...
تنظيمات رندرت خوبه ولي باز بايد ديد نورهات چجور قرار گرفته شايد مجبور بشي عوضش كني...
 

vrb_3d

Active Member
حتما
تصیور دیگه ای از مدل میزارم تا موقعیت نورها مشخص بشه.
یه چیزی رو نتونستم درست کنم اون هم(البته شما هم گفتی)زیادیه نور در جلوی کار هستش.
 

vrb_3d

Active Member
تعداد نورها و قرار گیریشون
2wqsrom.jpg

نورمحیطی رو کم کردم و اون شدت نور که جلوی کار بود از بین رفت.
2تا نور omni قرار دادم تا نور انتهای صفحه بیشتر بشه،ولی نور سقف زیاد شد
2ch3sie.jpg
 

pythoN

Active Member
اول از همه مرسی از شرلوک که یه تنه همه رو دریب میزنه .
دوم سلام .
سوم : نور ها منطق ندارن یعنی نسبت به منابع رفلکت های بیجا روی سقف و دیوار ها دیده میشه . و این توی نمای که از استدیو گذاشتی هم مشخصه و اینکه همیشه اول منابع نوریت رو تنظیم کن بعد محل دوربین رو انتخاب کن . سایه توی کار محسوس نیست . کار اخری نارنجی شده .که البته خودت میدونی از کجا باید به حالت اول برگردونی . عکس سمت راست ( نزدیک به دوربین ) از قابش زده بیرون . و در اخر اگر از عکس های متناسب تری استفاده میکردی بهتر بود مثلا چنتا از نقاشی های امپرسیونیسم .
 

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام
متاسفانه نشده بود بعد اينهمه مدت جواب بدم...
چيزايي كه python ميگه كاملا درسته...
نورهات اصلا درست انتخاب نشدن... اصولي هم چيده نشدند... درسته كه فكر ميكني هرجايي ميخواي روشن بشه بايد يه نور بذاري اما هر نوري كه اضافه ميكني روي كل سيستم تاثير ميذاري... پس بايد بهينه و بدقت باشه....
اينهمه نور omini واسه چيه؟!
يه vray light بزرگ بذار روي هم محيطت بتابه ببين چي ميشه... شايد بهتر بشه...:wink:

اول از همه مرسی از شرلوک که یه تنه همه رو دریب میزنه
ما خيلي ارادت داريم ، نفرماييد...
در مورد عكسهاي قاب هم python جان دوستمون عاشق بدنسازي هستند احتمالا!!! آواترشون هم همينه... ايول...
راستي python كم پيدايي... هنوز بر نگشتي؟
 

pythoN

Active Member
ما خيلي ارادت داريم ، نفرماييد...
ما بیشتر :wink:

راستي python كم پيدايي... هنوز بر نگشتي؟

نه هنوز ولی تا چند وقته دیگه العان هم دسترسیم خیلی محدوده و با کلی دردسر .

.........................................................................................................
در ضمن یه چیز دیگه اینکه برای متریال ها از متریال های مخصوص Vray استفاده کن جواب متفاوتی میگیری .
 

vrb_3d

Active Member
سلام.چشب سعی می کنم ایرادات رو برطرف کنم.باز روش کار می کنم و قرار می دم.
کاش دوستان زود تر جواب بدن.این دفعه آخر دیگه داشتم مایوس می شدم.
 

Sherlock_Holmes

Active Member
ميبخشي دير جواب دادم اينبار... اما زياد هم به جواب كار ي نداشته باش... يه چيزايي كشف كن به ما هم ياد بده...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا