نمونه کارهای من ( سری مدلسازی ) - سر یک پیرزن

Sadegh_Art

New Member
با درود

مدل سر بازیگر زن قصه های مجید که مال یکسال پیش میباشد.


رفرنس :
m7.jpg


مدل بیس تقریبی :


m3.jpg


m4.jpg


m5.jpg


مرسی - صادق
 

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
خوب داری پیش میری فقط بنظرت بیش از اندازه پوست مدلی که ساختی چین و چروک نداره؟!

عکس اصلی پوست صاف تری داره!!
 

.:. soroosh .:.

Active Member
يك مقداري مشكلات كوچولو داره .
مثلا بيني كمي مشكل داره . كناره هاي بيني خيلي صافه رفته بالا . يعني خيلي يكتيكه رفته بالا ( يعني قسمت بالاي سوراخ بيني اصلا جدا نيست )
چونه خيلي نوك تيز شده . ضمنا وسط چونه هم بايد تو رفته باشه در صورتي كه مدل شما اومده بيرون .
روي چروك ها بيشتر كار كن . ( منظورم روي همون بامپ هاست )
خطوط نامنظمي ايجاد كردي . ( به خصوص رو اين عكس آخري بيشتر مشخص شده .) خطوط خيلي درهم ايجاد شده )
اما در كل كار زيبايي شده .
چشم‌ها خيلي خوب شده . اما برجستگي زير چشم يه كمي زياد شده ( همون قسمتي كه پوست افتاده شده )
تكسچر هم تكسچر زيبايي استفاده كردي اما بهتره كه تعداد خال‌هاي كمتر بشه .
يه چيز ديگه هم اينكه پيشاني خيلي صاف شده . در صورتي كه تكسچر به نسبت سايه روشني هايي كه داره بايد مدلتون هم كمي برجستگي و يا تو رفتگي داشته باشه .
ميبخشيد كه زيادي حرف زدم .
موفق باشيد .
 

Sadegh_Art

New Member
خوب داری پیش میری فقط بنظرت بیش از اندازه پوست مدلی که ساختی چین و چروک نداره؟!

عکس اصلی پوست صاف تری داره!!

بهتر بود میگفتی خوب داشتی پیش میرفتی چونکه این مدل و تکسچر یکسال پیش طراحی شده .

در مورد چین و چروک باید بگم که این تصمیم در آن زمان گرفته شد که مدل پیرتر و سالخورده تر نشان داده شود گرچه در نماهای مدیوم و در محیط از برجسنگیهای چهره کاسته میشود ولی ما تصمیم گرفتیم مدل را با بیشترین فیوچر چهره آغاز کنیم تا در آخر
تنها شدت آنها را کاهش دهیم. والبته کنترل چروکها بسیار آسان بود چونکه تکسچر من شامل بیش از 40 لایه برای اجزا و کانالهای چهره بود و به راحتی نیز میتوان فیوچرهای چهره را کنترل نمود.

مرسی - صادق
 

Sadegh_Art

New Member
يك مقداري مشكلات كوچولو داره .
مثلا بيني كمي مشكل داره . كناره هاي بيني خيلي صافه رفته بالا . يعني خيلي يكتيكه رفته بالا ( يعني قسمت بالاي سوراخ بيني اصلا جدا نيست )
چونه خيلي نوك تيز شده . ضمنا وسط چونه هم بايد تو رفته باشه در صورتي كه مدل شما اومده بيرون .
روي چروك ها بيشتر كار كن . ( منظورم روي همون بامپ هاست )
خطوط نامنظمي ايجاد كردي . ( به خصوص رو اين عكس آخري بيشتر مشخص شده .) خطوط خيلي درهم ايجاد شده )
اما در كل كار زيبايي شده .
چشم‌ها خيلي خوب شده . اما برجستگي زير چشم يه كمي زياد شده ( همون قسمتي كه پوست افتاده شده )
تكسچر هم تكسچر زيبايي استفاده كردي اما بهتره كه تعداد خال‌هاي كمتر بشه .
يه چيز ديگه هم اينكه پيشاني خيلي صاف شده . در صورتي كه تكسچر به نسبت سايه روشني هايي كه داره بايد مدلتون هم كمي برجستگي و يا تو رفتگي داشته باشه .
ميبخشيد كه زيادي حرف زدم .
موفق باشيد .

از توجه شما ممنون.

در رابطه با چونه با شما زیاد موافق نیستم چونکه در تصویر ما یک برامدگی نرم داریم نه تورفتگی.

در رابطه با تکسچر باید بگم که از هیچ تصویری استفاده نکردم و نکسچر را از صفر خودم paint نمودم که دست آخر یک فایل تقریبا 40 لایه ای بدست اومد که به راحتی میشد کانالهای مختلف رو از اون استخراج کرد. ولی در تصویر فعلی تنها از دو کانال
رنگ و برامدگی استفاده شده است.

لایه ی رنگ :

5notvn.jpg



لایه ی bump نه displace

fmqly1.jpg



مرسی - صادق
 

(MRE)

Well-Known Member
اگر تازه شروع به مدلسازی کردی خیلی عالیه.
برای نظر دقیق دادن بهتره wire کار را در حجم کم بزاری ولی با این حال می شه بعضی مشکلات اتصال در دهان وبینی و چشم را فهمید.
فکر می کنم poly by poly کار کردی که برای این کار اول باید هر قسمت را جدا و با جزییات کم و متناسب با هم بسازی و بعد از اتصال رو جزییات کار کنی.
 

Sadegh_Art

New Member
اگر تازه شروع به مدلسازی کردی خیلی عالیه.
برای نظر دقیق دادن بهتره wire کار را در حجم کم بزاری ولی با این حال می شه بعضی مشکلات اتصال در دهان وبینی و چشم را فهمید.
فکر می کنم poly by poly کار کردی که برای این کار اول باید هر قسمت را جدا و با جزییات کم و متناسب با هم بسازی و بعد از اتصال رو جزییات کار کنی.

خیر من تازه کار نیستم.به زودی شاهد مدلهای بیشتری در زمینه های مختلف از من خواهید بود.

منظورتون از wire کار این است که یک پروکسی رو آپلود کنم یا تصویری از مدل در مد wireframe !

راستشو بخواین من به هیچوجه منکر مشکلات موجود در مدل نیستم چونکه خیلی سریع اونو ساختم و البته تصاویر رفرنس هم کیفیت خوبی نداشتند چونکه با موبایل 2 مگاپیکسلی و در شرایط نوری بد گرفته شده بودند و با یکدیگر هم تراز دستس نداشتند. و البته زمانی که خواستم مدل رو
کامل کنم تمامی ایرادات موجود رو رفع خواهم کرد.

من برای مدلینگ ایم کار از روش تکه ای روی پروفایل استفاده کردم ولی در مورد توضیحتان باید عرض کنم که فلسفه ی مدلسازی و مجسمه سازی یعنی همین : درآوردن مدل بیس و فرم کلی و سپس افزودن جزئیات.

با نشکر از شما - صادق
 
کارت قشنگه یعنی یه جورایی خیلی تمیزه ولی لکه های صورتش زیاد بچشم می زنه. نمی دونم شاید اشتباه از من باشه ولی اونی که اونجا دیده میشه صورت تمیزتری داره.
یه چند تا مورد دیگه اینکه اگه واقعا می خوای کپی عکس بشه بنظرم نوک بینیش تو عکس یکم پایینتر و کوفته تره و یکمی هم به راست انحراف داره. یکیم چشم سمت راست پوف کمتری داره ولی تو مدل مال تو هر پوف یکسانی دارن.
اینارو میگم نه اینکه من بلدم فقط خواستم یکمی توجهتو به این مورد ها بیشتر کنم.
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا