sallarmelli
Active Member
آخرین ویرایش:
سالار جون خوب غیر از ماشین و درخت یک ساختمونه . مگه قبلا خودت ساختمون رو مدل نمی کردی!؟! خیلی خوشحالم که خودت دست به کار شدی و مدل می کنی. ایول
سلام مدل سازی خوبه ولی نور پردازی و شیدر سازی و پست باید یه بار بار تجدید نظر کنی روش ، بزرگترین ایرادی که من توی کارهای شما می بینم اینه که زود راضی می شی از کارت و وقت نمیزاری.
اصلا نیاز نیست منتظر باشی کسی بیاد برات نقد کنه کارت رو تا چیزی بخواد دستگیرت بشه فقط کارهای بزرگ رو ببینو با کار خودت مقایسه من به دتیل اون کار توجه کن و تمرین کن خیلی زیاد
این کار رو ببین
http://cdn.ronenbekerman.com/wp-content/uploads/2012/02/6797697703_06d3b115c6_o.jpg
خسته نباشی مدل سازیت و طراحی خوبی شده
به جزئیات زیاد بپرداز برای بهتر شدن کارت بهتر یه کار واقعی رو مدل کنی تا با دیتیل های اجرایش آشنا بشی
ساختمان کناری جان پناه نداره
بهتر تکسچر مناسبی برای کارت استفاده کنی مثلا اون المان مشکی تو کارت استفاده کردی اگه کامپوزیته,سنگ گرانیته یا هر چیز دیگه باید دقیقا همون تکسچرو براش انتخاب کنی
اگه نما شمالیه یا جنوبیه نور هم مطابق اون نما بتابه
موفق باشید
منتظر کارای بعدیتم
خدایی یه بار دیگه یه زحمت بکشه ریزتر بگو تا من بتونم توی کارهای بعدی بهتر رعایت کنمخیلی جا کار داره هم متریال هم نور
سلام سالار جون
کار رو دیدم / برات آروزی موفقیت دارم
موفق باشی
سلام فرشیدجان مرسی از کامنت پر بارت اینی که گفتی یعنی چی؟هر چند وقت یک بار چندتا از این کامنتا بگذار من اسم هیچکدومو که گفتی نشنیدمبهترین انتخاب استفاده از سیستم image based lighting هست
درودسلام فرشیدجان مرسی از کامنت پر بارت اینی که گفتی یعنی چی؟هر چند وقت یک بار چندتا از این کامنتا بگذار من اسم هیچکدومو که گفتی نشنیدم
مرسی
من نمی دونم مشکل از کجاست که نمی تونم عیب کارو خودم رو ببینم یعنی نمی تونم تشخیص بدم فکر می کنم کار خوبی شدهمن با نظر سعید موافقم ...
خودت هم با یک نگاه به کارت میتونی مشکلاتشو تشخیص بدی .
من روزی اگه یه کار می زدم الان اینجا نبودمبه نظر من به جای اینکه روزی یک دونه کار بزنی بهتره روزی یک آموزش از تو نت پیدا کنی و ببینی
برای نقد کردن کارت حتی لازم نیست عکس پیوست رو باز کنیم ... از دور هم مشخصه نورپزدازی کار مشکل داره ... نورپردازی کردن فقط گذاشتن یک vraysun تو صحنه نیست ... تکنیک های مختلفی وجود داره
بهترین انتخاب استفاده از سیستم image based lighting هست... این همه امکانات در دستان شماست ولی استفاده نمیکنید ...نمیدونم چرا
این مجموعه hdir رو دانلود کنید Peter Guthrie-HDRI
برای آموزش ساخت متریال هم میتونید از مجموعه Viscorbal استفاده کنید
بذار یه مقداری باز تر بگم ... الان من این کار رو میبینم ... خب ... سازنده این اثر هیچ تلاشی برای ارائه یک کار خوب انجام نداده ... شما فقط رندر گرفتین ... فقط رندر گرفتن یعنی چی؟ یعنی یک متریال سرپایی! برای مدل تعریف کردن ... نورپردازی رو در ابتداعی ترین شکل ممکن انجام دادن و فشار دادن دکمه رندر
و یک توصیه ... هرگز کاری که مشکل داره رو تو قسمت گالری قرار ندین ... به چندین دلیل ...
ممکنه شنیدن یک جمله مثل "خوب شده" کلا گمراهتون کنه
سطح گالری میاد پایین
برای کارهایی که جای کار دارن بخش جداگانه ای وجود داره
مرسی افشین جان
اطلاعات خوبی بود ممنون
اتفاقا یاس مکس یک کار تو اورموشن داره رندر داخلی کل کارشو فقط با hdri روشن کرده
درود
IBL یا همون image base lighting یعنی به جای استفاده از نور های مصنوعی یک عکس واقعی رو برای نور پردازی استفاده کنید
برای این کار میتونید از عکس های 8 بیت هم استفاده کنید ولی عکس 8 بیت زیاد کارای نداره ... چون جمع هر سه کانال عکس در نهایت میشه 24 بیت ! به این عکس ها میگن LDRI یا low dynamic range image
برای IBL استفاده از HDRI بسیار مناسب تر هست چون همون طور که از اسمش پیداست یعنی High Dynamic range image یعنی عکسی یا محدوده حرکتی بسیار زیاد که به سیستم رنگیش float گفته میشه و میشه 96 بیت
حالا این محدوده حرکتی به چه دردی میخوره ؟
خوب توی LDRI ها اگر دقت کرده باشید نهایتا میشه درخشنده ترین نقطه عکس رو با 255.255.255 اندازه گرفت
ولی در HDRI این محدوده بین 0 تا 20.0000 هست ! یعنی توی این عکس ها اگر خورشیدی وجود داشته باشه اینقدر این تمایز نوری زیاد هست که میتونید بدون استفاده از نور اضافی صحنه رو نور پردازی کنید
پیروز باشید
جالب شده.
موفق باشی.
مرسی افشین جان
اطلاعات خوبی بود ممنون
اتفاقا یاس مکس یک کار تو اورموشن داره رندر داخلی کل کارشو فقط با hdri روشن کرده
یکی از نکات داشتن یه رندر طبیعی داشتن دیتیل به نصب صحنه هستش مثلا یه برج رو شما نمیای دونه دونه پیچهای نما رو مدل کنی چون یه دید کلی می گیری از کارت ولی صحنه رو هم لخت رها نمیکنی ولی وقتی می خوای یه ویو کلوز آپ از یه چراغ خواب بگیری باید اون پیچه و جای انگشت روی قسمت های استیل چراغ خواب معلوم باشه این که می گن دیتیل یه دیتیل قابل قبول به نصبت صحنهمن یه سوال برام پیش اومده
یعنی بدون دیتیل نمی شه یه کار خوب زد؟
من یه رفیق داشتم توی دانشکاه یه فضا طراحی می کرد فقط نور بود متریال کف بود و دیوار و سقف فضاش وحشتناک عالی می شد این رو صرفا من نمی گفتم خیلی ها می گفتن و حرفه ای های ما می گفتن و یکی از دوستانم که 10 سال با این نرم افزار کار کرده بود و کلی توی بازار مشغول کار بود هم می گفت وقعا یه مینمالیست در حد تادئو آندو بود نگاه کنید کار برفی شما هم که رفت تاپ مثل اونه به نظرم
ولی در کل می شه ریزتر بگید چه کار کنم ؟
در کلی خیلی ممنون
من متوجه نشدم ... بضاعت شهرمون اینقدره یعنی چی؟!
در ضمن کسی با کلاس رفتن حرفه ای نمیشه ...
ربطی به شهر هم نداره
مگه شما به اینترنت دسترسی ندارین؟ بهترین آموزش ها رو میتونید از اینترنت پیدا کنید ...
Cgpeers.com
+ utorrent
با سرعت بالا میتونید بهترین آموزش ها رو دانلود کنید.
یکی از نکات داشتن یه رندر طبیعی داشتن دیتیل به نصب صحنه هستش مثلا یه برج رو شما نمیای دونه دونه پیچهای نما رو مدل کنی چون یه دید کلی می گیری از کارت ولی صحنه رو هم لخت رها نمیکنی ولی وقتی می خوای یه ویو کلوز آپ از یه چراغ خواب بگیری باید اون پیچه و جای انگشت روی قسمت های استیل چراغ خواب معلوم باشه این که می گن دیتیل یه دیتیل قابل قبول به نصبت صحنه
بخوام خیلی ساده بگم بهت اینکه طوری کار کن که دوربین رو به فاصله 1متری از هر قسمت از کارت می زاری و رندر می گیری یه چیزه تمیز و قابل قبولی بده
این آموزش رو هم ببین خیلی خوبه
http://www.cgarchitect.com/2012/03/the-making-of-siek-box-house
سلام.فرشید من سرچ زدم چیزی پیدا نکردم.لینکی جیزی داری ؟این مجموعه hdir رو دانلود کنید Peter Guthrie-HDRI