نقد تهران 1500 از هر لحاظ

به انیمیشن تهران 1500 چه امتیازی میدهید؟


  • مجموع رای دهندگان
    42
  • نظرسنجی بسته .

shirini_forush

Well-Known Member
متاسفانه قیاسی که انجام دادین مع الفارق هست یعنی ارتباطی با موضوع ما نداره. مثال ِ شما برای موضوع "ساختار شکنی" مثال درستیه اما نکته اش در اینه که وقتی نیما این کار رو کرد ، یک ساختار ِ جدید به وجود آورد. از این جهت قیاسی که انجام دادید بی ارتباط هست که آقای عظیمی بی توجه به تمام چیزهایی که برای انیمیشن ارزش حساب میشه کاری ساخته و هیچ چیز جدیدی هم در عوض ارائه نداده. بهتره مثال ِ دیگه ای بزنید تا منظورتون واضح تر باشه این مثال برای من صحیح نبود.
این که هیچکس مسئول هدایت این کاروان نیست به این معنا نیست که هیچکس در هدایتش تاثیر نداره. تلاش ما هم برای همینه که اون رو به مسیر درستش ببریم و این به معیار هر شخص برمیگرده. معیار شما ممکنه چیزی باشه که کار آقای عظیمی رو تایید بکنه اما برای من ابدا چنین نیست.


خوب شما نمی تونید یک خط کش دستتون بگیرید و بگید منتقدها این طرف و انیماتورها اون طرف ! اتفاقا به نظر ِ من کسی از کارش درک ِ درستی داره که بتونه به همون اندازه که کار می کنه درست و غلط و خوب و بد ِ کارش رو هم بفهمه. در هر صورت همینکه من تمام تلاشم رو کردم که تا اونجایی که دستم می رسیده چه در محل کار چه در همین جامعه مجید آنلاین دیگران رو تشویق به انیمیشن بکنم. و اتفاقا این حق رو به خودم می دم که آقای عظیمی رو زیر سوال ببرم و از ایشون بپرسم با اون همه امکاناتی که داشتن چقدر مثبت برای انیمیشن عمل کردن؟


درد هم همینه دوست ِ من. کسانی که فقط به پول تعهد دارند ، وارد زمینه های مختلف می شن و اون رو به گند می کشن. از فوتبال گرفته تا انتشار کتاب های زرد و شعر و سینما و حالا هم گل ِ نوآراسته ی این باغ یعنی انیمیشن. وقتی هیچکس سر جای خودش نیست. خوش به حال آقای عظیمی که موفق بودن، امیدوارم هرچه زودتر یک کار پُر درامدتری پیدا کنن مثلا برن توی انبوه سازی یا واردات قطعات تا هم به آرزوهای کودکی شون برسن هم شاید یکی که لیاقت بیشتری داره و دلسوزه بیاد جای ایشون.

بیخیال این بحث. به جایی نمیرسه.

میدونید تهران 1500 از کجا شروع شد؟ از یه کبابی! ابولحسنی، عظیمی رو توی کبابی میبینه و میگه "تو همونی که سیا ساکتی رو زدی؟" و میگه بیا من پول میدم یه همچین کاری بزن.

منم که دعوایی با شما و بقیه منتقدا ندارم. خودمم این فیلمو ندیدم.

من میگم بیاید شما و بقیه کسایی که حرفه ای هستن (و واقعا به این اعتقاد دارم که بچه های انجمن از بیشتر تجاری-کار ها حرفه ای تر هستن) تیم بشید و کار بزنید.
حتی اگر مجانی باشه. چون مثلا سیا ساکتی باعث شد چهره ی عظیمی واسه یکی مثل ابولحسنی آشنا باشه.
شما ولو به صورت مجانی یه کار حرفه ای بزنید تا معروف بشید، بعد میان سراغتون.

اتفاقا توی تماشا خانه یکی از بچه ها یه کار جلوه های ویژه ی قشنگ گذاشته به اونم گفتم اگه تیم بشید با بچه ها یه کار اساسی کنید خیلی خوبه.
یه هر حال این انجمن ها واسه همینه.

من تو انجمن های خارجی زیاد میبینم که از چند جای دنیا با هم تیم میشن و پروژه های خیلی خفن و معروف میزنن.
همین
 

arminAnim

کاربر متخصص
بیخیال این بحث. به جایی نمیرسه.

اوکی :)

من میگم بیاید شما و بقیه کسایی که حرفه ای هستن (و واقعا به این اعتقاد دارم که بچه های انجمن از بیشتر تجاری-کار ها حرفه ای تر هستن) تیم بشید و کار بزنید.
حتی اگر مجانی باشه. چون مثلا سیا ساکتی باعث شد چهره ی عظیمی واسه یکی مثل ابولحسنی آشنا باشه.
شما ولو به صورت مجانی یه کار حرفه ای بزنید تا معروف بشید، بعد میان سراغتون.

خوب این اصلا چیز بدی نیست اما صرفا تئوریک جواب میده و با شرایط جامعه ی ما سازگار نیست. مشکل اول اینه که انیمیشن هنر گرونیه، تجهیزات و وقت می خواد، یک لیدر و راهبر میخواد. اینکه ما الان بیشترمون توی سنی نیستیم که بتونیم کاملا قید درآمد رو بزنیم چون نمی تونیم دیگه از بابا مامانامون پول بگیریم. و انجام یک پروژه ی خوب حداقل 6 ماه وقت میخواد. اکثر بچه های اینجا یا از این کار درآمد دارن یا درآمدشون چیز دیگه ایه و انیمیشن براشون علاقه است، هرکدوم از این افراد بخوان کار کنن باید کار و زندگیشون رو تعطیل کنن. اما مساله ی مهمتر اینه که مشکل اصلا کار خوب انجام دادن نیست. بحث اینه که توی ایران تخصص مطرح نیست اصلا بلکه رابطه است که مهمه. ما هم اوائل اینطوری فکر میکردیم که اگه کار خوب بسازیم کسی تحویلمون میگیره، ما سال 85 - به اعتراف ِ دوست و دشمن - بهترین انیمیشن ایران رو کلید زدیم که هنوزم مثل اون کسی به خودش جرات نداده که سمتش بره اما صبا پشتمون رو خالی کرد و هیچ کسی هم نیومد بگه خرمون به چند... من اگر نقدی می کنم با توجه به تمام این مسائلی که دیدم و تجربه کردم میگم....
 
دوستان بیایید از این بحث یه استفاده مفید داشته باشیم ماها الان میشه گفت فعالترین های انیمیشین ایران هستیم از همه جای ایران تا وقتی این صنعت صنف نداشته باشه همینه که هست کاری به تهران 1500 ندارم مافیا بازیهاش و مسخره بازی هاش را می گم چرا نمیایید همین جا یه انجمن بشیم کسانی که تو کار انیمیشن هستند همه بیاند و اصلا تعرفه را خودمون اینجا مشخص کنیم با سطح بندی های مختلف اول یکی را به عنوان لیدر انتخاب کنیم زیاد که شدیم یکی به نماینگی از صنف ما بره و واقعا این صنعت را به ثبت برسونه آمریکایی ها هم به خدا همین طوری شروع کردند یرید کتاب همه چیز در مورد انیمیشین را بخونید حق خود شخص آقای والت دیرنی تا مدت ها ضایع می شد خیلی های دیگه هم همین طور اما وقتی این صنعت صنف پیدا کرد کپی رایت مافیا بازی کم حقوق دادن و هزاران چیز دیگه نابود شد اینطوری دیگه اگه کسی تقریبا تو اکثر مباحث قویه با خودش نمیگه کاش یک قسمتش را فقط چسبیده بودم که الان فقط کار داشتم و جایی میرفتم واسه کار بلکه به اسم سوپر وایزر از همه بیشتر می گیره و کسی هم که فقط تو یه مبحث قویه و با خودش میگه اینطوری فایده نداره کار گیرم نمیاد باید همش را یاد بگیرم بعد که تو همه چیز رفت نوک زد بگه کاش همون یه چیز را ادامه داده بودم و هزاران چیز دیگه هرکی موافقه موافقت خودشا اعلام کنه تا یک تایپیک بزنیم برای مشخص کردن یک نماینده برای این صنف باور کنید اگه بیاید و سفت بایتید صنف را خودمون می تونیم ایجادش کنیم تعارف هم نداریم موافقا اعلام وجود کنند
 
آخرین ویرایش:

Mehran coyote

Well-Known Member
تنهایی بهتر از یه شرکت با یه سیستم corei4 کار را جمع می کنند تو مجیدآنلاین هم دوستان اینطوری زیاد هستند ...

صرفا جهت اطلاع بگم
که core i4 نداریم
لطفا با دقت بیشتری پست بزنید
-----------------------------------
برای موافقت با طرح اقا حمید پستش رو تشکر بزنید
 
آخرین ویرایش:

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
arminAnim عزیز
من اصلا صحبتم سر جبهه گیری نیستش،ببین برادر من شاید کارم خیلی خیلی از شما ضعیف تر باشه(اینو گفتم که یه وقت فکر نکنی میخوام چیزی رو به رخ بکشم)
اما باور کن 7-8 ساله با تهیه کننده و کارگردان جماعت سر و کله میزنم و خوب شناختم اخلاق خودمون و همکارامون رو تو این زمینه
ما تو این مملکت عادت کردیم اگر یه کاری ضعیف بود بیفتیم به حونش و دمار از روزگارش در بیاریم
اما خدا میدونه درستش نیست اینجور نقد کردن،نقد باید سازنده باشه نه توام با تمسخر و کبر و غرور(منظورم شما یا شخص خاصی نیستش)
هر کس توی هر مقامی میتونه نقد کنه اما در حد دانایی هاش،یکی نمیدونه انیمیشن چیه میاد سر دیالوگا به به و چه چه میکنه،از شما انتظار تعریف نمیره چون مشخصه کار ضعیفه و هیچ آدم فنی نمیاد تعریف بکنه
سازنده این کار 10جا گفته میدونم کارم ضعیفه ولی همین که تونستم تمومش کنم خیلی کاری انجام دادم
بخدا راست میگه،گرچه میدون ایشون نتونستن کار رو تموم کنن و یکی دیگه تیم رو نگه داشته
من تمام حرفم سر اینه نقد نباید تند و برنده باشه،تو همین سایت نقد خوندم که نفرت و حسادت و توهین از نوشته های نویسنده میبارید
انیماتوری که به کار بلد بودن نیست،توی هر کاری اگر اخلاق حرفه ای نداشته باشی زمین میخوری
امیدوارم حرفامو خوب درک کنی اخوی و بازم احتیاج به توضیح نباشه :rose:
 

arminAnim

کاربر متخصص
arminAnim عزیز
من اصلا صحبتم سر جبهه گیری نیستش،ببین برادر .....
....امیدوارم حرفامو خوب درک کنی اخوی و بازم احتیاج به توضیح نباشه :rose:

متاسفم اما واقعا حرفاتون رو نمی فهمم. شما مدافع کار ِ عظیمی هستین یا به نقد من ایراد میگیرین؟ اگه بنظرتون کار عظیمی خوبه، یا چیزی برای دفاع کردن داره لطف کنید و همه ی ما رو آگاه کنید. اگر نقد من ایراد داره بگید کجاش رو اشتباه گفتم و کدوم موردی که اشاره کردم نادرست بوده؟ میگید لحن نوشته ی من تنده؟ معلومه که هست، این ایراد ِ نقد ِ من نیست، مشکل از اثریه که نقد شده. کاری که سر تا پا ایراده رو که لای پر قو نمی خوابونن.

بقول شاعر
سیمای نغزو صورت موزون طلب مکن‏
چون می‏ نهی مقابل , روی خر آینه

گر روی زشت،زشت نماید در آینه
مرد حکیم خرده نگیرد بر آینه


من تنها آینه ای مقابل کار گرفتم، اگه بنظر شما زشته دنبال اصل و ریشه ی تصویرش باشید و به آینه گیر ندید، اگر هم میگید اشتباه گفتم لطف کنید و بگید کجای مطلبم خطا بوده مطمئن باشید ازتون ممنون می شم.

ببین دوست عزیز، یک نفر با تمام ِ امکانات کاری ساخته سرتاپا ضعیف - هرچند دوستان واژه ی مزخرف رو هم پیشنهاد دادن که من از بکار بردنش صرف نظر میکنم- حالا ما باید براش سوت و دست بزنیم یا هورا بکشیم چون فقط "یک کار رو تموم کرده" ؟ نه عزیز ِ من کار رو تموم کردن که هنر نیست، کار ِ خوب رو تموم کردن مهمه. با پول و وقتی که آقای عظیمی صرف کرده می شد 3 تا کار با همون کیفیت حداقل ساخت. دیگه من نمی دونم چیزی که چشمام می بینه و کار و زندگیم هست رو باید باور کنم یا صحبت و جانب داری ِ بدون مبنای دوستان رو...

بسیار مشتاقم که این بحث ادامه پیدا کنه که یا من به اشتباهم پی ببرم یا بتونم دید شما رو به قضیه عوض کنم
 
آخرین ویرایش:

hvo

Member
سیمای نغزو صورت موزون طلب مکن‏
چون می‏ نهی مقابل , روی خر آینه
دقیقاً جاش بود .
اول از همه اینو بگم . من اگه کاری قابل قبول باشه تعریف می کنم و همینجا هم میگم کار "ماسوله" آقای عظیمی قابل قبوله و من واقعاً خوشم اومد . داستان خوبی داشت .
ولی تهران 1500 رو تحت هیچ شرایطی نمیشه قبول کرد . دو تا مشخصه اصلی انیمیشن در این فیلم وجود نداشت یکی داستان قوی و دوم هنر . ( وضعیت فنی هم که خودتون می دونید ) اگه شما ببینید تمامی انیمیشن های موفق این دو مشخصه رو دارند .
به نظر من تعریف از تهران 1500 دو حالت داره یا اینکه طرف از سازندگان تهران 1500 ( که در نتیجه نمی تونه بگه ماستم ترشه ) و یا اینکه نه دید فنی رو در نظر گرفته . نه دید هنر رو . و ندید داستان رو .
به قول شعر دوست عزیزمون چیزی که واضحه رو نمیشه ندید
حالا ما میگیم این تابلو کجه هی شما بگو نه راسته تو کج میبینی
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من کلاً نقد دوست دارم بخونم فقط

یک چیز مهم اینکه این فیلم توی سینمایی ایران ساخته شده و خوب تا وقتی سینما ایران حرفی برای گفتن نداره انیمیشن به موازات اون هم همینه

من فیلم ندیدم پس اصلاً هیچی نمیگم در موردش فقط چون تیزرهاش و تیکه هاش دیدم میگم این فیلم یا نباید اکران میشد یا باید همون 4 سال پیش اکران میشد ( نظر شخصی شخصی خودم )

ولی یک چیزی که میخوام بگم اینکه تو ایران انیمیشن کار کردن خیلی سخته از نظر تکنیک و کار بلد بودن نمیگم از نظر و جنبه های جانبیش میگه فقط در این حد بگم که فکر میکنند شما با فوتوشاپ همچین چیزی در میاری کاری به پروسه های طولانی و.... ندارند
 

hesam_dj10

Active Member
یه سوال به عنوان یه مبتدی بپرسم اونم اینه که
اونایی که میکوبن تو سر 1500 میخاستم بدونم که معیارشون برای نقد کردن چیه
1-با انیمیشن های اون ور اب مقایسه میکنن؟؟؟؟؟؟
2-میگن اگه خوشون بودن بهتر میساختن؟؟؟؟؟؟
 

arminAnim

کاربر متخصص
یه سوال به عنوان یه مبتدی بپرسم اونم اینه که
اونایی که میکوبن تو سر 1500 میخاستم بدونم که معیارشون برای نقد کردن چیه
1-با انیمیشن های اون ور اب مقایسه میکنن؟؟؟؟؟؟
2-میگن اگه خوشون بودن بهتر میساختن؟؟؟؟؟؟

دوست عزیز، بحث زیبایی شناسی و هنری صرفا بحث مقایسه نیست. هر کاری اصولی دارد، هر هنر و رشته ای مبنایی. اینکه می گوییم بعنوان مثال خط داستان تهران 1500 پیوسته نیست و دچار پراکنده گویی شده، یعنی از اصول یک روایت خارج شده، و لزوما به معنای مقایسه با کاری نیست. اینکه می گوییم رنگها تخت هستند، تکسچرها خام ، تحلیلی است که از "چشم نواز نبودن" کار بدست آمده. لازم نیست انیماتور یا نورپرداز باشید تا این را بفهمید و سایر ایرادها هم به این روال. وقتی میگویید دیواری کج است، لزوما آنرا با چیزی مقایسه نمی کنید و نمی توانید بگویید آیا نسبت به "برج ِ پیزا " کج است یا "برج ِ میلاد". معیار کج بودن ِ دیوار شاقول است که برای تمام بناهای دنیا یکسان عمل می کند. ... از این که گذشتیم و مشکلات کار را فهمیدیم، آنگاه می توانیم بگوییم که این مشکلات حاصل محدودیت ها بوده، یا ناتوانی یا کم کاری ِ سازندگان. که بحث دیگری است. اما در مورد ِ نقد، بحث مقایسه در کار نیست. شما تیم برتون یا میازاکی را در نظر بگیرید، هرکدام فضا و سبک ِ مخصوص به خود را دارند که لزوما شبیه ِ کارهای پیکسار یا دریم ورکز نیستند. اما چرا به آنها ایراد نمی گیریم؟ چون آنها اصول و قوائد را رعایت می کنند.اما آقای عظیمی نمی تواند بگوید "سبک ِ من این است"، چون انحراف از معیارهای اصلی سبک حساب نمی شود مگر آنکه چیز بهتری یا حداقل برابری جایگزین اصول قبلی گردد. این کار مثل کج کردن ِ شاقول بجای صاف کردن ِ دیوار است. همین.
 
آخرین ویرایش:

hesam_dj10

Active Member
دوست عزیز، بحث زیبایی شناسی و هنری صرفا بحث مقایسه نیست. هر کاری اصولی دارد، هر هنر و رشته ای مبنایی. اینکه می گوییم بعنوان مثال خط داستان تهران 1500 پیوسته نیست و دچار پراکنده گویی شده، یعنی از اصول یک روایت خارج شده، و لزوما به معنای مقایسه با کاری نیست. اینکه می گوییم رنگها تخت هستند، تکسچرها خام ، تحلیلی است که از "چشم نواز نبودن" کار بدست آمده. لازم نیست انیماتور یا نورپرداز باشید تا این را بفهمید و سایر ایرادها هم به این روال. وقتی میگویید دیواری کج است، لزوما آنرا با چیزی مقایسه نمی کنید و نمی توانید بگویید آیا نسبت به "برج ِ پیزا " کج است یا "برج ِ میلاد". معیار کج بودن ِ دیوار شاقول است که برای تمام بناهای دنیا یکسان عمل می کند. ... از این که گذشتیم و مشکلات کار را فهمیدیم، آنگاه می توانیم بگوییم که این مشکلات حاصل محدودیت ها بوده، یا ناتوانی یا کم کاری ِ سازندگان. که بحث دیگری است. اما در مورد ِ نقد، بحث مقایسه در کار نیست. شما تیم برتون یا میازاکی را در نظر بگیرید، هرکدام فضا و سبک ِ مخصوص به خود را دارند که لزوما شبیه ِ کارهای پیکسار یا دریم ورکز نیستند. اما چرا به آنها ایراد نمی گیریم؟ چون آنها اصول و قوائد را رعایت می کنند.اما آقای عظیمی نمی تواند بگوید "سبک ِ من این است"، چون انحراف از معیارهای اصلی سبک حساب نمی شود مگر آنکه چیز بهتری یا حداقل برابری جایگزین اصول قبلی گردد. این کار مثل کج کردن ِ شاقول بجای صاف کردن ِ دیوار است. همین.

تازه فهمیدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اخه من خودم هنوز فیلم رو ندیدم
و تمام نوشته ها رو خوندم و چون تمامی بچه های به نحوی دستی توی انیمیشن دارن من نوشته های اونا رو به عنوان نظر یه استاد میخوندم
شما درست میگید
ولی شما حرفتون رو از دید یه بیننده معمولی زدین که از این فیلم خوشش بیاد یا نه(زیبا باشه یا نه)

نظر من اینه (البته نمیدونم که درسته یا نه چون من خودم هنوز یه مبتدیم)
من میگم اگه مدلی رو ببینم و نتونم بسازمش پس کسی که مدل رو ساخته کارش خوب بوده!(البته نسبت به من )

البته نمیدونم که این حرف تا چه حد درسته (شایدم اصلا درست نباشه) ولی معیار سنجش من اینه
حالا اگه اشتباه میگم دوستان راهنمایی کنن تا متوجه بشم
ممنون
 
من رفتم سینما فیلم رو دیدم، حیف اون پولی که بابت بلیطش دادم!
1- داستان واقعا افتضاح بود!
2- شهر خدائیش خوب بود البته من قبلا مقاله اش رو خونده بودم بهرام عظیمی گفته بود که برای طراحی شهرش از متخصص های معماری استفاده کرده بود.
3- انیمیت به نسبت پولی که گرفته بودن ضعیف بود.
4- طراحی هاش ضعیف بود
5- Hair ضعیف بود
6- تیتراژ و تدوین ضعیف بود
7- رندرینگش هم خدائیش به درد نخور بود (البته غیر از شهرش)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا