تغییرات فایل 1 نظرخواهی ترکیب بندی جدید بخش فیلمسازی

Iverson

Active Member
مرسی ماندانا

همون برای بخش نرم افزار پریمیر و افتر افکتز باشه

یک بخش دیگه هم بزنیم برای نرم افزار های دیگر...که شامل فاینال کات، اوید و تا حدودی ادیوس میشه
 

Mandana

Active Member
در این شکل فرضی شما چند تا مورد هست که من مخالفم اما نظر نهایی با خودتون.
پیش تولید رو کلا بردارید و اجازه بدید سوالات مربوط به این در همان انجمن مدیریت و پروسه تولید مطرح شود چون واقعا گاهی حتی در طول 1 ماه 1 پست هم در این مبحث پیش تولید زده نمی شود.
در این دسته بندی تصویربردای و نورپردازی مفروض نشده. در صورتی که برای کاربران مجیدآنلاین مهم ترین و جذاب ترین بخش البته در انجمن تولید همین نور و تصویر هست که نیاز به یک انجمن مجزا داره . ضمنا تجهیزات فیلمبرداری همگی یا به نور مربوطند یا به دوربین که در همین انجمن نور و تصویر تجهیزات رو هم تحت پوشش قرار می دهیم. تجهیزات صدا هم که در انجمن خودش مطرح می شه.
مبحث سخت افزار رو نمی شه تو انجمن تولید گنجاند چون سخت افزار مربوط به کامپیوتریست برای کار ادیت و خود به تنهایی نه جز فیلمسازی است نه پس تولید و بهتره یک انجمن باشه اما زیرانجمنی نداشته باشه. ضمنا دوستانی که در مورد سخت افزار نظر می دهند متخصصین همین رشته هستند و اغلب ممکن است تخصصی در تجهیزات سینمایی نداشته باشند پس از این منظر کاربران سخت افزار و تجهیزات سینمایی نباید به صورت مختلط در یک انجمن گنجانده شوند.
انجمن صدا رو طوری در نظر گرفتید که پروسه صدابرداری به طور کل حذف شده است . به نظرم تفکیک بشه صدابرداری و صدا گذاری چون 2 شغل متمایز است و هیچ ربطی هم به هم ندارند.
جلوه های ویژه در این انجمن هیچگاه منظور جلوه های میدانی نبوده و همیشه بحث جلوه های کامپیوتریست که فکر می کنم مبحث جلوه های ویژه از بخش تولید به بخش نرم افزارها نقل مکان کند.
باز تاکید دارم بخش تولید فقط 2 زیر انجمن داشته باشد : 1. تصویربرداری و نورپردازی 2. پروسه و مدیریت تولید


موافقم.بخش پیش تولید پس هیچی
بخش تصویربرداری و نورپردازی هم بخاطر شما اضافه می کنم.اما ظرف یکماه اگر تعداد پستهاش به حد نصاب نرسید با مدیریت پروسه تولید ادغامش می کنم
خداییش جلوه های ویژه ارتباطی به نرم افزار نداشته باشه.چون خود جلوه های ویژه شامل افتر و غیره هم میشه.ولی منظور از جلوه های ویژه در اینجا استفاده از ابجکتهای مختلف سه بعدی، استفاده از پلاگینهایی مثل fume fx یا karakatoa یا حتی نرم افزارهایی مثل ریل فلو هست که باسه جلوه های ویزه بکار میره.و منظور بحث راجب نرم افزار نیست بحث راجب خود جلوه ویژه ست.برای مثل برای ساخت یک حرکت آب خوب از کاراکاتوآ و ریل فلو و ال و بل استفاده میشه و طبیعتن مهم توانایی ایجاد چنین جلوه ویژه ای هست نه بلد بودن ریل فلو.باسه همین به نظرم جلوه های ویژه از اصول اصلی فیلمسازی هستش

باسه صدابرداری و صداگذاری هم بخش جدا زیر انجمن صدا لحاظ میشه
اگر پیشنهاد بازم هست ممنون میشم بگید.اگر نه که فردا تعطیل هست و بیکارم و می تونم بخش ها رو درست کنم.زحمت اداره ی تاپیک ها هم با مدیرای مربوطه ی گُل:rose:
ممنون از همگی.مخصوصن مولی مهربون و حسین هاین.جدن گیج شده بودم چجوری بهتره تا هم کاربر پسند تر باشه و هم آسون تر.یک دنیا ممنون
موفق بباشین:rose:
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
ماندانا من امیدوارم تقسیم بندی جدید نتایج دلخواهی هم به دنبال داشته باشه. از پیگیری شما برای بهبود تالار فیلمسازی ممنونم و مسلما هر تغییر مثبتی به سود من ِ کاربره.
 

sabalangraphic

کار بر متخصص افتر افکتز
دست همگی درد نکنه:rose:
ماندانا صورتی باشه فکر کنم قشنگ تر میشه انجمن فیلمسازی:green:
 

Soheil_2034

کاربر متخصص افتر افکتز
سلام به نظر من بخش افتر افکتز یه جورایی در مرحله فراتر از تدوین و غیره قرار داره دلیلشم اینه ما کار تدوین شده که شامل ( ادیت - احیاناً مدلینگ - ترکینگ و ...... ) میشه رو برای افکت گزاری نهایی می بریم تو افتر

می خوام اینو بگم طرف اگه 3d کار باشه یا تدوینگر باشه یا کلاً دستی تو کار ساخت یه چیزی باشه که بهش بشه گفت ویدئو باید با نرم افزار افتر افکتز آشنا باشه و بتونه باهاش کار کنه

البته این رو هم انکار نمیکنم که این تعامل 2 طرفه هست

نتیجه : انجمن افتر افکتز مجید آنلاین در حال حاضر بهترین و به روز ترین انجمنی هست که تو ایران داریم و باید بیشتر هم شناخته بشه پس هر کاری که در این راستا از دستتون بر میاد ماندانا خانم کوتاهی نکنین :green:

بسیار ممنون مقاله مرتبط با شما رو هم تو PersianGFX خوندم و اون خاطره کافی نت ساری رو که خیلی هم جالب بودش ( قصد اسپم نبود ) :)
 
آخرین ویرایش:

geraphic22

New Member
toro khodaaaaaaaaaaa help kasi illution balade bad jor karam gireeeee
mikham ye atish tosh doros konam bebaram to after effect
plez heeeeeeeeeeelllllllllllllllllllppppppppppppppppppppppp
 

جدیدترین ارسال ها

بالا