نظرات و سوالات مسابقه ی هفتگی مدلینگ

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
نیمخوام کار سوم رو زیر سوال ببرم خیلی کار خوبییه

فقط دو تا مشکل ریز داره یکی این که رندرش عجله ای گرفته شده

یکی دیگه این که تو مدلش خیلی از جاها ترینگل ( مثلثی ) شدن

نمره ی وایر باید به نحوه ی مدلینگ کار داده بشه نه به قشنگی چون وایر که رندر نیست

نشون دهنده ی اصولی بودن یا نبودن کاره

:rose:
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام

سلام به همگی
من یه نظری دارم که فکر کنم غلطه ولی می خوام بدونم چقدر غلطه؟
وقتی شما بخوای چهار ضلعی کنی همه رو ، تعداد پلیگان ها می ره بالا و کار سنگین میشه وتوی پروژه های سنگین به مشکل بر میخوره یعنی اونایی که سیستم هاشون ضعیفه به مشکل بر می خورن.و به نظرم وقتی همه چهار ضلعی میشن فقط وایر (ظاهر خط ها ) قشنگ تره و مگرنه وقتی توی رندر نهایی مشکلی از لحاظ مدلینگ دیده نمیشه خب چرا 4ضلعی؟
الابته اینو بگم که این تنها نظر منه و کاملا هم غلطه.ولی دوست دارم یاد بگیرم که ایراداتم رفع بشه لطفا راهنمایی کنید؟
موفق باشید:rose:
 
سلام دوستان اول نمره هام را اعلام کنم کار 4ام ماله خودمه به رندرش نمره نمی دم چون رو تکستچرش نرسیدم کار کنم رندر هم نگرفتم به مجید جان هم گفتم و تاکید هم کردم که اعلام کنن اما ... اما نمره ها
مدلینگ و وایر و رندر
1 - نمره من به این کار 6.5 (پلیگان هاش خیلی زیاده فکر کنم هم رو حالت اسموس باشه دسته ی کلت هم در عکس یه ذره حالت قلمبه ای در اومده اما این نه . میشد با خود تکستچر این حالت را در آورد عقب کلت هم حالت دنده دنده داره که در نیوردید منظورم اینه تو رندرش زیادی اسموت به نظر میرسه )
2- نمره من به این کار 8 ( دو نمره را قفط به خاطره وایرش کم کردم که یه ذره زیاده و اینکه بعضی جاهاش زیادی نا مرتبه اما رندرش عالی شده اگه می خواستم جدا جدا نمره بدم بهش 9.5 میدم نیم را هم به خاطر خشاب از رندر کم می کردم یه ذره رندر نشده به نظر میرسه)
3-نمره من به این کار 9 (دلیل 1 نمره کم هم فقط مثله دوستانه دیگه اینه که مثله بقیه وایرش زیاده اما کمتر از دوستاندیگست رندرش هم جدا جدا نمره میدادم این را 10 میدادم به شرطی که رو میزی یا جایی شبیه به اون بود کلته رندرش عالی شده اما زیرش...)
4- کار خودمه بهش نمره نمیدم نمره را باید دوستان در این مورد بدند فقط در مورد رندرش بگم که اصلا نمره نداره چون آماده از خود scene عکس گرفتم چون تکستچرش را به علت امتحانات فشرده(برنامه نویسی) انجام نداده بودم اصلا رندر نگرفتم پس ممنونم از اینکه همین طوری به رندرش نمره دادیم اما چند تا نکته :
در مورد وایر نه از خود تعریف می کنم نه می گم کم دادید یا زیاد در هر صورت هر کس نظر شخصیه ی خودش را می گه از نظر شبیه شدن آره قبول دارم زیاد شبیه به خودش نشده اما اگه تکستچر را روش می زاشتم خیلی شبیه تر میشد (تمومش می کنم و در گالری می زارم البته منظورم با تکستچرش هست)
اما نکته ی بعدی که از همه ی دوستان نمره کم کردم و دلیل اینکه خودم این قدر پلیگان ها را کم ساختم از رو وایرش یه بار دیگه نگاش کنید دلیلم واسه این کار را دوستانی که در گیم تخصص دارند بهتر می دونند اینه که در اکثر گیم انجین ها قفط اشکال triange یا همون 3گوش واسه کار مورد قبول میشه به همین دلیل می گند شکل را qude یا 4 گوش بسازید که وقتی حالت triange را بهش نسبت میدیم فقط هر مربع بشه 2تا مثلث (در جواب دوستانی که می گند چرا باید سعی کرد 4گوشه یا quad ساخت و نکته ی بعدی این که هرچی کمتر باشه گیم اینجین راحت تر میتونه با حافظه رم کار کنه و دوستانی هم که مدل سیستم هاشون از یه حدی پایین تره ممکنه نتونند یا این که سیستموشون نکشه اون بازی را با اون حد پلیگان قبول کنه واسه همین از تکنیکی که من استفاده کردم استفاده می کنند درحد ممکن ممکن 1- quade میسازند 2-پلیگانه کم 3-از نرمال مپ به جای دیتایل دهی و ساختن تک تکه اجزا استفاده می کنند که هم وقت کمتر تلف میشه هم بدون وایر معلوم نیست اون قسمت مدل نشده و هم کار به شدت سبک میشه واسه استفاده ی عملی که نرمال مپ را هم میشه یه high resolation از مدلت بسازی بعد نسبتش بدی به اون low polygon هم اینکه می تونی بری تو فتوشاپ و با استفاده از plug-in شرکت Nvidia که اسمش normal map هست استفاده کنی(من این کارا کردم لیبته یه چند تا تکنیک دره مثلا باید نقاطی را که می خوای بزنه بیرون روشن و نقاظی را که می خواد بره تو تیره تر کنی) و در هر صورت من مدل نرمال مپ واسه کلت را از شرکت call of duty دیده بودم تو ماهواره هم با مدلینگ کار شرکتشون صحبت کرد شاید شما هم دیده باشید از اونجا فهمیدم چطوری با این دیتایل زیاد این قدر کاراشون سبکه و رو اکثر سیستم ها بدون مشکل کار میده این صحبت ها را خدا شاهده به دلیل نمره ها یا نظر دوستان نکردم به دلیل سوال زیاد دوستان در مورد quade و triangle بودن و سوال دوست آخرمون کردم موفق باشید (خیلی زیاد شد :green:)
 
آخرین ویرایش:

reza_cg

Member
درسته که اصول مدلسازی بر اساس چهار ضلعیه، اما خیلی جاها ناچاریم مثلثی کار کنیم.... توی مدل صورت حرف شما درسته چون قراره مورف داده بشه و سگمنتهای مثلثی باعث خرابی انیمیت میشه... اما در مورد آبجکت ، تا جایی که به صاف و یکپارچه بودن رندر نهایی لطمه نخوره ، اگه بعضی قسمتها هم مثلثی شد قابل چشم پوشیه..... البته این فقط نظر شخصیه... مطمئنا در حدی نیستم که بخام نظر کارشناسی بدم
:sad:
 

E-power

کاربر متخصص
سلام:rose: اول یه نکته در مورد پلی ها به نظرم رسید بهتون بگم بعد میرم سراغ امتیاز دهی....
اساس مدلسازی همیشه برپایه 4 ضلعی بودن پلیگان هاست.همیشه باید سعی بر این باشه که نظم و شکل کلی اونها چهارگوش حفظ بشه. در موارد زیادی استفاده از MeshSmooth و امثاال اون باعث میشه پلی های سه ضلعی به چهار ضلعی تغییر کنند.(اگه دقت کنید) این باعث مشکلی در سطوح میشه که بیشتر در شیدرهای بالا و همچنین Reflect بیشتر به چشم میاد.البته این رو هم بگم در بعضی از قسمتها داشتن سطوح سه ضلعی ممکنه مشکلی رو پدید نیاره.
.
.
.
اما امتیاز ها
با تشکر از همه ی دوستان همه ی کارها قشنگ شده خسته نباشید. سعی کردم بیشتر براساس اصول مدلسازی و رندر امتیاز بدم .
.
1.مدل:4 رندر:4
2.مدل:6 رندر:7
3.مدل :3 رندر:5
4.مدل:3 رندر:؟
....
 

reza_cg

Member
مجید جان اول شدنت رو تبریک میگم.... :rose:
کارت خیلی درسته استاد...
به نظر من واسه مسابقه این هفته یه موضوع کلی تر انتخاب کن....
آخه همش درباره یک آبجکت بوده... مثلا یک فضای خیالی یا یک همچین چیزی.....
نمیدونم دیگه....
مرسی...
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
اول از رضا تشکر میکنم و میخوام ازش که اگه امکانش براش هست تو مسابقه شرکت کنه چون

کارهاش سطح مسابقه رو بالا میبره

توی این تاپیک سعی کنید به هم دیگه کمک کنید و همدیگه رو تشویق به شرکت تو مسابقه

چیزای شبیه این دیگه

اینا بلوپرینتای دوربین هستن


canon450d.jpg


canon500dallaround.jpg


برای دیدن موضوع مسابقه به این تاپیک برید :rose:

http://forum.majidonline.com/showthread.php?p=1106376#post1106376
 

*farshid*

کاربر VIP
سلام ... خسته نباشی مجید جان.

مسابقه باید یه هیئت داوری داشته باشه .
اینجوری که بچه ها میان و نمره میدن مسابقه یه حالت آماتور و "دورهمی" مانندی! پیدا میکنه ... 4 نفر از بچه هایی که کارشون رو قبول داری رو انتخاب کن تا نمره دهی به عهده اونا باشه ...

من پیشنهادم این نفراته :
سروش
بلوط
ماندانا
فرخ

اینجوری رسمیت مسابقه هم بالا میره

موفق باشی

(همه مواردی که گفتم پیشنهاد بودن ... خودت تصمیم نهایی رو بگیر)
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام

سلام به همگی
اول یه تبریک ویژه به مجید جان بگن به خاطر اول شدنش تومسابقه.واین که چه مسابقه ای بشه مسابقه ی بعد :green:.واقعا موضوع سخت و وقت گیریه.امیدوارم تعداد شرکت کننده ها بیشتر بشه .
از بدشانسیه من امتحانام دقیقا تا 2 تیر ادامه داره وامکانش هست که تومسابقه شرکت نکنم (البته اینا بهونست چون مدلش سخته شرکت نمی کنم:wink:)
ولی اگه تونستم حتما شرکت می کنم.چون تجربه ی خوبی می تونه باشه و از دوستان حرفه ای تقاضادارم که اگه وقت دارن ، بیان شرکت کنن تا سطح مسابقه بچسبه به سقف.
موفق باشید:rose:
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
فرشید جان شما ذهن ادمو میخونی این دقیقا تو ذهنم بود

ولی راجع به نفرات داورا

سروش که خیلی کم انلاینه نیست به کل

بلوط هم که میاد نیگاه میکنه میره

ماندانا خوبه چون همیشه انلاینه و کم پیش میاد که نباشه

فرخ هم که افتخار نمیده اگه اونم باشه عالیه

با اجازت تیم داوری رو اینجوری تغییر بدیم

فرشید
فرخ
ماندانا

راستی نبینم حرف از انصراف بزنی تو که همیشه پایه ای
 

reza_cg

Member
آقا مجید واقعا خسته نباشی....
پشتکارت آدمو شرمنده میکنه... :rose:
مسابقه جالبی میشه.... خیلی خیلی مدل پیچیده ای انتخاب کردی مجید جون...
امیدوارم بچه هایی که توی گالری کار میذارن و به همه ثابت کردن که استاد مدلسازی هستن بیان تو این مسابقات هم شرکت کنن...
مثلا داش ممد گل...
نمیدونم چرا شرکت نمیکنی؟؟؟ تو که استادی هستی واسه خودت.... به نظر من با شرکت توی مسابقه خیلی از اشکالاتی که تا حالا از کنارشون میگذشتیم واسمون مهم میشن و سعی میکنیم بجای پیچوندنشون راه حلشو یاد بگیریم...
از همه دوستان خواهش میکنم بیان شرکت کنن.....
:rose::rose::rose:
 

*farshid*

کاربر VIP
من هستم ... فکر کنم برای داوری فرخ و مانی هم اوکی بدن ...
و اینکه ... سعی کن موضوعات ساده تری انتخاب کنی ... یا یه موضوع انتخاب کنی و انتخاب مصداق به عهده ی شرکت کننده باشه ... شاید یکی بخواد یه آبجکت پردیتیل مدل کنه یکی بلد نباشه ... مثلا دوربین باشه موضوع و هر کسی با توجه به تواناییهاش یه دوربیین رو برای مدلینگ انتخاب کنه.
موفق باشی
 

Majid CG

کاربر متخصص مدلینگ
من خودم اول این نظر رو داشتم مثل مسابقه دمبل

چقدر نظراتمون به هم شبیه

بعد چند نفر گفتن

یه مدل خاص رو بسازیم منم گفتم باشه

حالا فکر نکنم مشکلی باشه هر کسی با هر دیتیلی که تونست بسازه

اینجوری خوبه ؟

دوستان لطف کنن در این باره نظرشونو بگن
 
آخرین ویرایش:

*farshid*

کاربر VIP
به نظرم همین کاری که کردی و یه رفرنس برای مدلینگ گذاشتی خیلی کار رو سخت کرده ... یهتره یکم آزاد بذاری.. بچه ها که ماشین مدلینگ نیستن ... هنرمندن ... شاید یکی بخواد خودش یه طرح بده
 

reza_cg

Member
خب اونوقت بر چه اساسی به کارا نمره میدین؟؟؟؟؟ کسی که مدلینگش خوب باشه که واسش فرقی نمیکنه موضوع آزاده یا نیست....
به نظرم با این کار فقط داوری سخت تر میشه.... چون ممکنه یک نفر یک دوربین ساده رو عالی مدل کنه و یک نفر یک دوربین پیچیده رو متوسط مدل کنه....
اونوقت ملاک نمره دادن چیه؟؟؟؟
ممنون..
 
سلام
در باب آزاد بودن جزئیات:
ملاک میتونه انتخاب اجزا و نوع ارائه باشه. شما در شرایط مساوی راحت تر تصمیم میگیری ولی تو یه مزایده یا مناقصه که تو مسابقه های واقعی تر پیش میاد خود نوع پرزنت و انتخاب نمره مهمی داره. من از اون مسابقه دمبل منتظر یه مسابقه راحت ترم. اون نمره های کم عم به نظرم به خاطر ضعف اجرا گرفتم نه تفاوت موضوع. کارهای متفاوت بازم خودشون قابل بررسی هستند و تفاوت های انحصاری استادانه میتونه به رخ کشیدن مهارت و تمرین ارائه های خفن تر باشه. به شرطی که فاز فانتزی هم باشه منم دوست دارم بیام تو مسابقه ...
یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا