سلام دوستان اول نمره هام را اعلام کنم کار 4ام ماله خودمه به رندرش نمره نمی دم چون رو تکستچرش نرسیدم کار کنم رندر هم نگرفتم به مجید جان هم گفتم و تاکید هم کردم که اعلام کنن اما ... اما نمره ها
مدلینگ و وایر و رندر
1 - نمره من به این کار 6.5 (پلیگان هاش خیلی زیاده فکر کنم هم رو حالت اسموس باشه دسته ی کلت هم در عکس یه ذره حالت قلمبه ای در اومده اما این نه . میشد با خود تکستچر این حالت را در آورد عقب کلت هم حالت دنده دنده داره که در نیوردید منظورم اینه تو رندرش زیادی اسموت به نظر میرسه )
2- نمره من به این کار 8 ( دو نمره را قفط به خاطره وایرش کم کردم که یه ذره زیاده و اینکه بعضی جاهاش زیادی نا مرتبه اما رندرش عالی شده اگه می خواستم جدا جدا نمره بدم بهش 9.5 میدم نیم را هم به خاطر خشاب از رندر کم می کردم یه ذره رندر نشده به نظر میرسه)
3-نمره من به این کار 9 (دلیل 1 نمره کم هم فقط مثله دوستانه دیگه اینه که مثله بقیه وایرش زیاده اما کمتر از دوستاندیگست رندرش هم جدا جدا نمره میدادم این را 10 میدادم به شرطی که رو میزی یا جایی شبیه به اون بود کلته رندرش عالی شده اما زیرش...)
4- کار خودمه بهش نمره نمیدم نمره را باید دوستان در این مورد بدند فقط در مورد رندرش بگم که اصلا نمره نداره چون آماده از خود scene عکس گرفتم چون تکستچرش را به علت امتحانات فشرده(برنامه نویسی) انجام نداده بودم اصلا رندر نگرفتم پس ممنونم از اینکه همین طوری به رندرش نمره دادیم اما چند تا نکته :
در مورد وایر نه از خود تعریف می کنم نه می گم کم دادید یا زیاد در هر صورت هر کس نظر شخصیه ی خودش را می گه از نظر شبیه شدن آره قبول دارم زیاد شبیه به خودش نشده اما اگه تکستچر را روش می زاشتم خیلی شبیه تر میشد (تمومش می کنم و در گالری می زارم البته منظورم با تکستچرش هست)
اما نکته ی بعدی که از همه ی دوستان نمره کم کردم و دلیل اینکه خودم این قدر پلیگان ها را کم ساختم از رو وایرش یه بار دیگه نگاش کنید دلیلم واسه این کار را دوستانی که در گیم تخصص دارند بهتر می دونند اینه که در اکثر گیم انجین ها قفط اشکال triange یا همون 3گوش واسه کار مورد قبول میشه به همین دلیل می گند شکل را qude یا 4 گوش بسازید که وقتی حالت triange را بهش نسبت میدیم فقط هر مربع بشه 2تا مثلث (در جواب دوستانی که می گند چرا باید سعی کرد 4گوشه یا quad ساخت و نکته ی بعدی این که هرچی کمتر باشه گیم اینجین راحت تر میتونه با حافظه رم کار کنه و دوستانی هم که مدل سیستم هاشون از یه حدی پایین تره ممکنه نتونند یا این که سیستموشون نکشه اون بازی را با اون حد پلیگان قبول کنه واسه همین از تکنیکی که من استفاده کردم استفاده می کنند درحد ممکن ممکن 1- quade میسازند 2-پلیگانه کم 3-از نرمال مپ به جای دیتایل دهی و ساختن تک تکه اجزا استفاده می کنند که هم وقت کمتر تلف میشه هم بدون وایر معلوم نیست اون قسمت مدل نشده و هم کار به شدت سبک میشه واسه استفاده ی عملی که نرمال مپ را هم میشه یه high resolation از مدلت بسازی بعد نسبتش بدی به اون low polygon هم اینکه می تونی بری تو فتوشاپ و با استفاده از plug-in شرکت Nvidia که اسمش normal map هست استفاده کنی(من این کارا کردم لیبته یه چند تا تکنیک دره مثلا باید نقاطی را که می خوای بزنه بیرون روشن و نقاظی را که می خواد بره تو تیره تر کنی) و در هر صورت من مدل نرمال مپ واسه کلت را از شرکت call of duty دیده بودم تو ماهواره هم با مدلینگ کار شرکتشون صحبت کرد شاید شما هم دیده باشید از اونجا فهمیدم چطوری با این دیتایل زیاد این قدر کاراشون سبکه و رو اکثر سیستم ها بدون مشکل کار میده این صحبت ها را خدا شاهده به دلیل نمره ها یا نظر دوستان نکردم به دلیل سوال زیاد دوستان در مورد quade و triangle بودن و سوال دوست آخرمون کردم موفق باشید (خیلی زیاد شد
)