نصب سوییچ شبکه

taraznet

Member
سوئیچ جزو مهم‌ترین قطعات یک شبکه است که نصب آن کاری تخصصی و زمان بر است. با توجه به اهمیت سوئیچ، باید دقت داشته باشید که محل نصب سوییچ و شیوه نصب آن به چه شکل است. با تمام این تفاسیر، در ادامه به مهم‌ترین نکات در نصب سوییچ می‌پردازیم.

1. کاهش دسترسی پذیری به سوئیچ​

سوئیچ یکی از قطعات مهم در شبکه است که هزینه بالایی هم صرف آن شده و با توجه به این موضوع، اولین نکته در نصب سوییچ، کاهش دسترسی پذیری افراد غیر مجاز به سوئیچ است. معمولاً سوئیچ باید در اتاقی نصب شود که فقط متخصصین و مدیر شبکه به آن دسترسی داشته باشند.

2. ایمن نگه داشتن سوئیچ از ضربه​

یکی از اشتباهات در نصب سوئیچ، قرار ندادن این وسیله در باکس مخصوص به خود است که احتمال ضربه خوردن و حتی دستکاری سوئیچ را افزایش می‌دهد، پس بهترین کار برای نصب سوئیچ، استفاده از محفظه‌های مناسب و مخصوص سوئیچ است.

3. ایجاد تهویه مناسب در اطراف سوئیچ​

از سایر نکات مهم در نصب سوییچ، می‌توان به ایجاد تهویه و خنک سازی سوییچ اشاره نمود. با توجه به این که سوییچ به طور مداوم فعال است و فشار زیادی روی این دستگاه قرار دارد، تهویه باید به شکلی باشد که گرمای اضافه را خارج و دستگاه را خنک کند.

4. برچسب زدن به کابل‌ها​

با توجه به این که تعداد پورت‌های سوئیچ می‌تواند تعداد بسیار زیادی باشد و به طبع سیستم‌های زیادی به سوئیچ متصل شوند، بهترین کار این است که سیستم‌های مختلف را به صورت لیبل شده به سوئیچ متصل کنیم تا در زمان خرابی و قطعی شبکه، خیلی راحت‌تر بتوان مشکل شبکه را حل نمود.

5. استفاده از پورت‌های با سرعت بالا​

اگر سوئیچ شما دارای پورت‌های مختلف با سرعت متفاوت است و قصد ندارید که تمام پورت‌های سوییچ را اشغال کنید، بهترین کار این است که سیستم‌ها را به پورت‌هایی با سرعت بالاتر نصب کنید.


خدمات شبکه ترازنت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا