نصب اوبونتو به همراه xp

سلام

دوستان من ویندوز xp دارم

می خوام اوبونتو هم نصب کنم.

چه خاکی باید تو سرم بریزم که ویندوز xp هم نپره و هاردم هم سالم بمونه.

آخه اطلاعاتش خیلی مهمه. نمی خوام Fdisk شه.

لطفا یکی راهنمایی کنه.
 

F.Yazdani1363

New Member
نصب اوبونتو

سلام
من يك بار اين كار را انجام داده ام.به اين صورت كه xp در درايو C بود و درايو D كاملا خالي.
در يكي از مراحل نصب اوبونتو (مراحل اوليه) پس از اينكه لينوكس درايوهاي موجود را تشخيص داد از شما ميخواهد تا درصدي از يكي از درايو ها را به خودش اختصاص دهد. من در اين موقع حدود هفتاد درصد از درايو D را در اختيار لينوكس قرار دادم. پس از آن لينوكس شروع به جدا كردن اين بخش از درايهاي ويندوز كرده و آن را (دقت كنيد فقط بخشي را كه كاربر در اختيار اوبونتو قرار ميدهد را) فرمت ميكند و پس از آن كاري به درايو هاي ديگر نداشته و مانند ويندوز شروع به نصب بر روي آن قسمت از درايو مذكور ميكند.:wink:

دقت كنيد كه اگر در اين مرحله عمليات نصب به هر دليلي مثلا انصراف شما از نصب كردن اوبونتو قطع گردد هيچ آسيبي به سيستم شما وارد نمي شود و فقط آن قسمت از درايو مورد نظر كه در اختيار اوبونتو قرار داده ايد را ديگر نخواهيد ديد (در ويندوز). يعني به اصطلاح بخشي از درايو شما ميپرد كه اين نيز به راحتي قابل حل است. عمليات زير را براي برگرداندن بخش حذف شده هارد انجام دهيد:

بر روي My Computer راست كليك كرده و به Manage برويد و در آنجا Disk Management را انتخاب كنيد. حال شما همه درايوها را ميبينيد و نيز بخش حذف شده هارد را به رنگ سبز روشن مشاهده ميكنيد. شما در اينجا دو راه در پيش رو داريد

1- بخش آزاد را به يك درايو جديد و اضافه تبديل كنيد. (با كليك راست كردن بر روي آن و انتخاب كردن گزينه ساخت درايو جديد)
2- بخش باقي مانده درايو مورد نظر (D در مثال بنده) را نيز در همين جا حذف كنيد (البته ميدانيم كه در اين بخش نيز هيچ اطلاعاتي وجود ندارد) تا آن نيز به بخش آزاد و پارتيشن بندي نشده هارد بپيوندد. حال ميتوانيد از اينجا درايو قبلي خود را بسازيد بدون هيچ گونه تغييري نسبت به قبل.

اميدوارم بتوانيد اوبونتو را به آساني نسب كرده و از آن لذت ببريد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا