نسخه نهايي نرم‌افزار Google Desktop 2 عرضه ش

H-assan

Well-Known Member
به گزارش بخش خبر تراشه از مجله شبکه، برنامه Google Desktop يک موتور جستجو است که بر روي سيستم‌عامل کامپيوترهاي شخصي قابل نصب است. کاربران به اين ترتيب مي‌توانند داخل متن فايل ها و ايميل‌ها به جستجو بپردازند و اطلاعات روي کامپيوتر خود را به آساني پيدا کنند.

نرم‌افزار Google Desktop 2 در دو نسخه عادي و مخصوص سازمان‌ها (Enterprise) عرضه مي‌شود که هر دو نسخه رايگان است.

از ديگر ويژگي‌هاي مهم اين نسخه مي‌توان به اينترفيس برنامه‌نويس جديد (API) اين نرم‌افزار اشاره کرد که به برنامه‌نويسان امکان مي‌دهد با تکيه بر ذوق و ابتکار خودشان Plug-inهاي اضافي براي موتور جستجوي Google Desktop بنويسند تا امکان جستجو در انواع فرمت‌هاي اطلاعاتي مانند فرمت هاي ذخيره‌سازي ايميل‌ در برنامه‌هاي Outlook ، Lotus ، Eudora ، ياهو و هات ميل و نيز برنامه‌هايي همچون StarOffice يا قسمت History مرورگرهاي وب و حتي داخل آرشيو گفتگوها در نرم‌افزارهاي چت و IM فراهم شود.

برنامه‌نويسان مي‌توانند همچنين با استفاده از جاوا اسکريپت براي پنجره Google Sidebar انواع plug-inهاي کاربردي را ايجاد کنند.

گوگل ادعا مي‌کند هم‌اکنون بيش از 100 نوع plug-in مختلف براي اين نرم‌افزار نوشته شده است. اينترفيس برنامه‌نويس Google Desktop را مي‌توانيد از اين نشاني دريافت کنيد.

پانل نقشه‌ها (Google Map) در پنجره Sidebar امکان ذخيره‌سازي تنظيمات شخصي (Personalization) هرکاربر را دارد. به طوري که وي مي‌توان اين پانل را با توجه به محل جغرافيايي خود و يا محتواي صفحات وبي که بازديد کرده است، شخصي کند.

گوگل همچنين يک وبلاگ مخصوص برنامه‌نويسان و ساير علاقه‌مندان به اين نرم‌افزار راه‌اندازي کرده است که مي‌توانند تازه‌ترين اطلاعات پيرامون Google Desktop‌ را از آنجا به دست آورند
 

جدیدترین ارسال ها

بالا