نرم افزار هوشمند Sculptris ، برادر خوانده کوچک ZBrush

سلام

ویرایش: خب undo داره 11 عدد و redo هم نداره. undo هم با ctrl+ z هست.
سوال خوب باعث میشه جواب مستقیم و کوتاه بگیری تا من همه مشکلاتی که تا حالا باهاش داشتم رو برات لیست نکنم!
به هر حال موفق باشی.

یا زهرا
 
آخرین ویرایش:
سلام

وقت کار کردن با کیبورد باید مطمئن باشی که En باشه چون میونبرهای برنامه برای حرکت نما طوری هست که به راحتی فارسی و انگلیسی به هم شیفت میشه و در حالت فارسی برنامه هیچ دستور کیبوردی رو نمیشناسه.
کنترل زد درسته برای آندو
-------------
ویرایش:
حتی بدون حالت انگلیسی هم جواب میده من هم همون ورژن آلفا 5 رو دارم شاید مشکل از جای دیگه ای باشه.
-----------
یا علی
 
آخرین ویرایش:
سلام.
چه خوب
و توی vimeo هم. تو فروم هاش هم فروم دکتر پیتر هم پیکسولاجیک هم نمونه های جالبی هست

یا علی
 

sadzxc1

Member
سلام اگر میتونی و میخواهی یه مقاله به زبان فارسی که در ان sculptris را اموزش بدی ایجاد کن اگه ساختی سعی کن با فرمت pdf باشه
 
آموزش تصویری جدید!

سلام

از تمام بازدیدکنندگان پرشور این تاپیک بخصوص سجاد تشکر میکنم!
... تو مسابقه نوروزی، فکر کنم بچه ها راجع به این نرم افزار حداقل یکمی کنجکاو شده باشن!
خب میخواستم تجربیاتم رو تو این نرم افزار براتون بذارم شاید کمکی باشه.
وقتی داشتم برنامه رو یاد میگرفتم یه سری تصویر برداشتم تا بعدا برا مرور خودم خوب باشه.
الان همونا رو با یکمی یادداشت میذارم.
کاملا تصویری هست و در حد تخصص خودمه دیگه!:rose: برا مبتدی ها خوبه انشاءا...

برای سهولت استفاده پک شده و کم حجم و یکجا
اونی که اسمش بلند تره شامل چند عکس رولی هست که به سبک آموزش UVL هست و از خودمه:green:
شامل هفت هشت قسمته که این یه نمونه هست ازش!

attachment.php

_____________
فایل های متنی هلپ و میونبرها به لاتین هم یکی دیگه هست
و آخری هم روش ساخت احجام حلقوی و چند تکه که یه مشکل اسکالچریس رو حل میکنه
بازم میگم این برنامه خوبی ها و البته بدی هایی داره که اگه بجا استفاده بشه میتونه دوست خوبی براتون باشه.
با توجه به آینده روشن این نرم افزار امتحان کردنش رو به همه توصیه میکنم. :wink:

موفق باشید

یا علی
 

پیوست ها

  • Sculptris - quick start_ majidonline [full_illustrated].rar
    3.3 مگایابت · بازدیدها: 271
  • Sculptris - HELP & notes [text].rar
    1 مگایابت · بازدیدها: 152
  • MirrorMagic - ring tutor.rar
    2.3 مگایابت · بازدیدها: 176
  • SC quick_start _03.jpg
    SC quick_start _03.jpg
    452.2 کیلوبایت · بازدیدها: 148
آخرین ویرایش:

hidenosore

New Member
چرا من فایل obj که اکسپورت می کنم اینجا توی مکس ایمپورت نمیشه و ارور می ده که
تعداد ایندکس یا پولی ها زیاده؟
 
چرا من فایل obj که اکسپورت می کنم اینجا توی مکس ایمپورت نمیشه و ارور می ده که
تعداد ایندکس یا پولی ها زیاده؟

سلام

شما باید بعد از اتمام کار حجم رو سبک کنید . دکمه w رو بزنید برای دیدن وایر. عدد سمت چپ پایین هم نمایش تعداد پلیگون های مثلثی است.
اگه کار سنگین باشه ممکنه تا چند ملیون پلیگون بره. در حالی که شما با زدن اون دکمه که شبیه X هست میتونید هر بار مش رو سبک و سبک تر کنید. این تا اونجا ادامه داره که مش تغییر فرم اساسی نکنه. یه قلم هم هست برای کم کردن موضعی که همون Y هست. مشکلات مش رو برطرف کنی تو مکس هم باز میشه. اما مش خروجی این برنامه هم مثلثی هست و هم پر تعداد. من تو کار خودم از 200 هزار پلی استفاده میکنم. شما برای ساده کردنش میتونی ریتوپولوژی کنی و مپ نرمال بگیری. اگه کلا اذیت کرد ببرش تو زیبراش و کمی پلیش کن و اونجا سیو کن مکس دیگه باز میکنه.

یا علی
 

sadzxc1

Member
سلام برهانی عزیز و hidenosore

به نظر من این به نرم افزاری که استفاده می کنید بستگی داره مثلا اگر مدلی در sculptris با فرمت obj خروجی بگیرید می توانید بدون اعمال تغییرات ان را وارد بلندر کرده و خود نرم افزار بلندر عمل تنظیم اندازه را انجام می دهد البته نسخه blender 2.49b

خودم تست کردم
 
سلام برهانی عزیز و hidenosore

به نظر من این به نرم افزاری که استفاده می کنید بستگی داره مثلا اگر مدلی در sculptris با فرمت obj خروجی بگیرید می توانید بدون اعمال تغییرات ان را وارد بلندر کرده و خود نرم افزار بلندر عمل تنظیم اندازه را انجام می دهد البته نسخه blender 2.49b

خودم تست کردم

سلام
درسته اما ممکنه مش به علت سنگینی بالا یا یه سری ایرادایی که نرم افزار اونها رو استاندارد نشناسه تو یکی از برنامه های مقصد باز نشه. مش های سنگین ممکنه تو نرم افزار های آنرپ باز نشن. اگه تعداد پلی ها بسیار زیاد باشه uvlayout نمیتونه باز کنه یا مثلا xnormal مش مثلثی رو درست uv رو تشخیص نمیده.
در مورد سنگینی و سبکی به ابزار های مربوطه هم بستگی داره. به علت حالت مش سازی دینامیک sculptris تو خودش optimize به بهترین صورت انجام میشه. توی مکس اگه خطای دیگه ای نداشته باشه هم با مادیفایرهای optimize یا optimze pro یا multirez میشه مش رو سبک تر کرد. غیر از زیبراش و پلاگین decimation master برنامه atango balancer که کرک نداره و برنامه remesh هم این کار رو انجام میده.
فقط بازم باید دقت کنی که مش سالم بمونه تو این انتقالات چون ممکنه مشکلاتی مثل زدگی و سوراخ شدن پوسته براش پیش بیاد که دیگه نرم افزارهای استاندارد هم راحت بازش نکنن...

یا علی
 
سلام

بسیار نکته دار و جالب بود. البته بماند که از هیولا خوشم نمیاد. البته همه قدرتشون رو باهیولا نشون میدن اما خلاقیتشون رو با چیزای سالمتر و دوست داشتنی تر بیشتر میتونن به رخ بکشن...
اگه تو بخش wip یا گالری کارتو بذاری بچه ها نقد کنن خوبه.
به بابا سنجاقک ما هم یه سری بزن خوشحال میشه:
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=168307
اگه کمک خواستی استاد تو مدلای دوست داشتنی کمکتم میتونم بکنم...
راستی ... خلاصه این دفعه آموزش بعدی با شما
یا علی
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام.
سيد واقعا نرم افزار توپي معرفي كردي.
من از سايد زيبراش سنترال كارا رو دنبال ميكنم.
خيلي عاليه.
آلفا 6 نيومد نه؟
اين اووووولين تست من توي كمتر از 5 دقيقه.
همينجوري خواستم ببينم چروك هاي مبل رو چطور ميشه درآورد!!!
كم كم بايد وقتم رو آزاد كنم برم تو كارش:دي
ممنونم برادر:rose:
 

پیوست ها

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    74.5 کیلوبایت · بازدیدها: 20

HOSSEIN.D

Well-Known Member
آقا يه سوال.
توي زيبراش سنترال يكي يه كار گذاشته بود كه چند تا sphere گذاشته بود جفت هم و همه رو يه جورايي با هم يكي كرد و روش كار كرده بود و يه چيز توپ درآورد.
مثلا من چطور يه كاراكتر رو با همين يه sphere مدل كنم؟:-?
ممنون ميشم يه توضيحي بدي يكم روشن شيم:rose:
 
چیزی شبیه بولین تو SC نیست. ولی با G میشه هر فرم اصلی رو از کره ساخت
چند تا کره برای چند تا آبجکت. برای قسمت جدید میزنی رو کره و میگی اضافه کن به قبل (اگه بیراه گفتم ازش عکی بذار شاید ما هم یاد گرفیتیم)
اگه استاد مدلتو آماده کنی بیاری توش راحت تره.
شما که از منبع دنبال میکنی خبر جدید بود ما رو هم خبر کن شاید بی خبر بمونیم.
البته در مورد یاد گرفتن SC خیلی عالیه ولی برای فرار از زیبراش نباشه ها :green:
اگه از مش مربعی شروع کنی میبینی که زیبراش هم راحته اما با همون قلم هایی که اصلی هست کار کن تا گیجت نکنه...

یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا