نحوه ی ساخت انیمیشن های دوبعدی

.:BEHNAM:.

Active Member
سلام دوستان

یک سوال هست که همیشه ذهنم رو بخودش مشغول می کنه.اونم اینه که
نحوه ی ساحت انیمیشن های دوبعدی که امروزه پخش میشه یا ساخت میشه.
مثلا الان من میدونم برای ساخت انیمیشن سه بعدی باید چیکار کنند و با مایا و مکس و
موتور های رندر کار می کنند و یکی مدلها رو میسازند و توی صحنه میگذارند و ریگ و ... .
ولی نمی دونم انیمیشن های دوبعدی چطوریه ؟!

می خوام بدونم هنوز هم از تکنیک والت دیزنی استفاده میشه یا یک شخصیت میسازند
و بعد تمام حرکت ها روش اعمال میشه؟!

منظور من در مورد انیمیشن های دوبعدی مثل Mr.bean یا این 3 تا پشه ها که شاید همگی
دیده باشید منظورم این سبک کارتون هاست ...

ممنون میشم اطلاعاتی در مورد :

1- مراحل ساخت از اول تا اخر
2- نرم افزار هایی که در سطح حرفه ای (استودیو ها استفاده می کنند) و چیزی که الان برای
ساخت انیمیشن های دوبعدی استفاده میشه(مثلا نرم افزاری مثل مایا که الان توی سه بعدی
نقش داره معادلش توی دوبعدی که همه کارست و توی اکثر انیمیشن ها استفاده میشه چیه؟)

و هر چی که خودتون می دونید ؟!
 

animations

Active Member
تکنیک ها با هم فرق دارن. ولی امروز کامپیوتر خیلی از کارها رو ساده کرده.

الان از روش والت دیزنی تقریبا می شه گفت استفاده نمی شه. یعنی استفاده از طلق منقرض شده و کامپیوتر جاش رو گرفته. ولی هنوز انیمیشن سنتی و دستی، به مفهوم کشیدن همه کلیدها و بتوین ها طرفدار زیادی داره. (اطلاعات بیشتر راجع به مراحل ساخت)

من نمی دونم مستر بین رو با تکیه بر برنامه خاصی ساختن یا بیشتر دستیه... ولی از برنامه هایی مثل AnimaStudio یا ToonBoomStudio یا حتی AfterEffects برای ساختن خیلی از سریال های انیمیشن استفاده می شه. یه چیزی می شه بین کات اوت و انیمیشن سنتی.

اطلاعاتم راجع به AnimaStudio فقط در این حده که امکان ریگ داره. قبلا توی انجمن Flash یه تاپیک راجع بهش زده بودن.
 

asrenovin

Member
خب . اجازه بدید من یه سری چیزها رو بگم. هر چند من بسیار کوچیکتر و آماتور تر از این حرفها هستم. اما اون چیزی رو که میدونم میگم.

به قول دوست عزیزم ، روش دزنی دیگه تقریبا منسوخ شده. به جای اینکه از روش طلق استفاده کنند . حالا میان و توی نرم افزارهایی همچون تون بوم استدیو یا انیما استدیو و نرم افزاری همچون فلش از لایه ها استفاده میکنند. هر چند عمق دهی به فیلم در انیمشن سازی قبل زیباتر بود . اما جدیدا تون بوم یه نرم افزار زده که عمق زیبایی به فیلم میده.
خب اگه به درد بخور بود بگو تا یه سری اطلاعات دیگه بزارم.
یا حق
 

.:BEHNAM:.

Active Member
خب اگه به درد بخور بود بگو تا یه سری اطلاعات دیگه بزارم

بله خوشحال میشم اطلاعات بیشتری بگیرم.
در مورد انیمه استودیو و تون بوم استودیو هم اگه میشه یکم بیشتر توضیح بدید و با هم مقایسشون کنید ...
مثلا کدوم بهتره ؟!

شما نمی دونید انیمیشن های دوبعدی مثل مستر بین و دیگر انیمیشن های این شکل چطوری ساحته میشه؟!

خود کسانی که توی این کار حرفه ای هستند با چه برنامه هایی کار می کنند؟!
 
می تونم بگم الان با فلش هم انیمیشن های دو بعدی زیبایی میشه ساخت.به عنوان مثال ما الان تو پروژمون تمام مکالمه های کتاب
زبان(inter chang) رو انیمیت کردیم و کار خوبی از آب درومده.ولی چیزی که خیلی مهمه ذوق و استعداد تو انیمیشنه که به شخصیتهای تو روح میده و اونا رو زنده میکنه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا