نحوه پولیشکاری فیلامنت طرح فلز

jahan3dd

New Member
مهم ترین مواردی که در کیفیت قطعات چاپ شده با پرینتر سه بعدی موثر است، فیلامنت یا همان مواد اولیه هستند. فیلامنت ها رشته های پلیمری هستند که به عنوان مواد اولیه در چاپگرهای سه بعدی فیلامنتی مورد استفاده قرار می گیرند. فیلامنت ها به شکل رول های نیم کیلویی یا یک کیلویی در بازار موجود هستند. همانطور که کیفیت مواد داخل کارتریج چاپگر معمولی در کیفیت چاپ تاثیر بسزایی دارند، کیفیت فیلامنت استفاده شده در چاپگرهای سه بعدی هم در شکل نهایی محصول پرینت شده تاثیر دارد.

ویژگی های یک فیلامنت مرغوب:
• در طول فیلامنت نباید هیچ گونه قطعی و شکستگی وجود داشته باشد.

• داخل فیلامنت حباب های هوا وجود نداشته باشد، زیرا وجود این حباب ها سبب کاهش کیفیت قطعه خروجی می شوند.

• با اعمال گرما به فیلامنت، نباید از خود بویی متصاعد کند.

• چسبندگی لایه های پرینت خوب باشد.

• رنگ دانه های فیلامنت به صورت کاملاً یکنواخت در داخل آن پخش شده باشند.

در ابتدا با ویژگی های یک فیلامنت خوب آشنا شدید. در ادامه به شما نحوه پولیش کاری فیلامنت طرح فلز را آموزش خواهیم داد. فیلامنت های طرح فلز که برای پرینترهای سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند، برای ساخت مجسمه و دیگر اشیاء به وسیله پرینتر سه بعدی بسیار مناسب هستند. برای اینکه اشیاء چاپ شده با این فیلامنت ها ظاهری نزدیک تر به فلز داشته باشند، باید دانست که چگونه پرداخت نهایی را انجام داد، تا محصول نهایی زیبایی و کیفیت مناسب را داشته باشد.

فیلامنتی که از آن به عنوان فیلامنت طرح فلز یاد می شود، با نام “Metall-fill” شناخته می شود، که ترکیبی شبیه پودر فلز و PLA دارد. یک نکته در مورد فیلامنت طرح فلز وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم.

باید توجه داشته باشید که بعضی از فیلامنت ها فقط دارای رنگ خاکستری هستند و به هیچ عنوان در آنها از پودر فلز استفاده نشده است. پس در هنگام خرید فیلامنت طرح فلز به این نکته توجه ویژه داشته باشید.

وقتی که یک مجسمه و یا هر شیء دیگر که به وسیله پرینتر سه بعدی و با فیلامنت فلزی پرینت می شود، بعد از پایان عملیات پرینت، شیء تولید شده ظاهری شبیه به فلز ندارد و برای اینکه ظاهر فلزی و درخشان به خود بگیرد نیازمند پولیش کاری می باشد.

وسایل مورد نیاز برای پولیش کاری فیلامنت طرح فلز:
اولین چیزی که مهم است، کیفیت فیلامنت مورد استفاده در پرینتر سه بعدی می باشد، زیرا اگر از یک فیلامنت مرغوب برای پرینت قطعه استفاده نکنید، هر چند که به صورت حرفه ای پولیش کاری را انجام دهید، باز هم مجسمه و شیء پرینت شده حس و حال فلزی بودن را به شما منتقل نمی کند. فیلامنت های مرغوبی که در بازار ایران موجود هستند با برند تجاری ColorFabb تولید می شوند. در حال حاضر این برند چهار نوع فیلامنت فلزی مسی، برنجی، برنزی و فولادی را عرضه می کند که از کیفیت خوبی برخوردار هستند و می توانید از آنها بدون نگرانی استفاده کنید.

بعد از انتخاب یک فیلامنت مرغوب نوبت به تهیه وسایل مورد نیاز برای پولیش کاری می رسد، وسایلی که برای انجام این کار نیاز دارید، عبارتند از:

• سیم سمباده فولادی، البته میتوانید از سیم ظرفشویی هم به جای آن استفاده کنید.

• اسپری اکریلیک یا اپوکسی (اسپری اپوکسی برای صیقل کاری قطعات ظریف صنعتی بسیار به کار می آید و باعث می شود که رنگ آمیزی شیء به صورت یکدست باشد. نکته مهم در مورد استفاده از اسپری اپوکسی این است که قبل از رنگ کاری اشیاء پرینت شده، اسپری اپوکسی باید صورت یکدست روی شیء مورد نظر پاشیده شود و بعد از این که خشک شد، رنگ آمیزی قطعه شروع شود.)

• از کاغذ سمباده با درجه های 150 تا 450 استفاده کنید.

• حلال پولیش فلز براسو

نحوه پولیش کاری فیلامنت طرح فلز:
بعد از تهیه فیلامنت مرغوب و وسایل مورد نیاز برای پولیش کاری فیلامنت طرح فلز، نوبت به انجام پولیش کاری می رسد. قبل از اینکه پولیش کاری را شروع کنید بهتر است که به چند نکته توجه ویژه داشته باشید تا پرداخت نهایی محصول به بهترین شکل ممکن انجام شود.

فیلامنت های فلزی به دلیل استفاده پودر فلز در آن ها دارای وزن نسبتاً زیادی هستند. این سنگینی فیلامنت می تواند به نازل دستگاه پرینتر سه بعدی آسیب وارد کند. بهتر است زمانی که از فیلامنت طرح فلز استفاده می کنید، یک نازل مقاوم و با کیفیت در پرینتر قرار دهید.

بعد از آن که نازل متناسب با فیلامنت طرح فلز را در دستگاه قرار دادید، اکنون نوبت به تنظیم مقدار ریترکشن می رسد. مقدار ریترکشن را می توانید به وسیله نرم افزار اسلایسر کاهش دهید تا مشکلی برای دستگاه شما پیش نیاید. یکی از نکات منفی که در فیلامنت فلز وجود دارد این است که این نوع فیلامنت به دلیل سنگین بودن در چاپ برآمدگی ها و اتصالات دچار مشکل می شود و بهتر است که در چاپ قطعه مورد نظر تعداد برآمدگی ها و اتصالات را کاهش دهید.

شروع مراحل پولیش کاری:
مرحله اول: استفاده از کاغذ سمباده
بعد از اینکه مجسمه و یا شیء مورد نظر خود را چاپ کردید، نوبت به شروع عملیات پولیش کاری می رسد. اولین مرحله در عملیات پولیش کاری کشیدن سمباده است، ابتدا از کاغذ سمباده با درجه 150 برای حذف خطوط روی شیء بهره ببرید و سپس برای اینکه سطح جسم صیقلی شود از سمباده با درجه 450 استفاده کنید.

مرحله دوم: استفاده از سیم سمباده فولادی یا سیم ظرفشویی
بعد از اینکه شیء پرینت شده را خوب سمباده کشیدید، مشاهده می کنید که جسم مورد نظر هنوز آن درخشندگی را که می -خواهید، ندارد. در این مرحله باید با استفاده از سیم سمبادی فلزی یا سیم ظرفشویی ذرات فلزی را از شیء پرینت شده بیرون بکشید. برای انجام این کار ابتدا از یک سیم فلزی زبر استفاده کنید و به تدریج آن را با سیم های فلزی نرم تر جایگزین کنید. بعد از پایان این مرحله قطعه پرینت شده، از درخشندگی خوبی برخوردار خواهد بود.

مرحله سوم: استفاده از محلول اکسیداسیون براسو
اگر می خواهید که یک ظاهر قدیمی به قطعه پرینت شده خود ببخشید، میتوانید از محلول براسو استفاده کنید. نتیجه نهایی استفاده از پولیش براسو بعد از حدود 30 الی 40 دقیقه نمایان خواهد شد. حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید که این محلول برای سلامتی مضر است و در هنگام کار با آن از دستکش و ماسک استفاده کنید تا آسیبی به شما وارد نشود.

مرحله چهارم: استفاده از اسپری اکریلیک یا اپوکسی
بعد از پایان مرحله سوم، امکان دارد که مقداری ذرات اضافی بر روی قطعه پرینت شده باقی مانده باشد، در این جا می -توانید به وسیله سمباده کاغذی این ذرات اضافه را به راحتی حذف کنید. در آخر با استفاده از اسپری اپوکسی و یا اکریلیک، اکسیداسیون را بر روی قطعه پرینت شده ثابت کنید.

با انجام مراحل بالا می توانید به راحتی یک قطعه زیبا و با کیفیت را به وسیله پرینت سه بعدی تولید کنید.



خدمات پرینت سه بعدی | جهان 3d

jahan3d.com
 

yasaman56

Member
مهاجرت به فرانسه و تحصیل در این کشور می‌تواند یک تجربه مثمر و جالب باشد. در زیر به چند مرحله برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه اشاره شده است:1. **انتخاب دوره تحصیلی:**- ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه رشته‌ای و در چه سطحی (لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا) می‌خواهید تحصیل کنید.2 **آموزش زبان فرانسه:**- بیشتر برنامه‌های تحصیلی در فرانسه به زبان فرانسه انجام می‌شوند. بنابراین، برای ورود به دوره‌های تحصیلی، نیاز به مهارت‌های خوب در زبان فرانسه دارید. دانشگاه‌ها ممکن است از شما اثبات مهارت زبانی با گواهینامه‌هایی مانند DELF یا DALF بخواهند.3. **انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی:** - فرانسه دارای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بسیاری است. انتخاب دانشگاه و برنامه تحصیلی مورد نظر خود را با دقت انجام دهید.4. **درخواست پذیرش:** - پس از انتخاب دوره و دانشگاه، درخواست پذیرش را ارسال کنید. این مرحله ممکن است شامل ارسال مدارک تحصیلی، نامه تحقیق، و گاهی مصاحبه باشد.5. **ویزای تحصیلی:** - پس از دریافت پذیرش، باید ویزای تحصیلی را درخواست کنید. مطالعه دقیق شرایط و مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا اهمیت دارد.6 **آمادگی برای زندگی در فرانسه:* - مطالعه درباره فرهنگ محلی، سیستم آموزشی، و زندگی روزمره در فرانسه اهمیت دارد. همچنین باید مسائل مالی، مسکن، و بیمه را مدیریت کنید.قبل از شروع هر مرحله‌ای، توصیه می‌شود که با دقت اطلاعات مرتبط با دانشگاه‌ها، برنامه‌های تحصیلی، و الزامات مهاجرت به فرانسه را بررسی کنید و در صورت نیاز از مشاوره مراکز معتبر یا دفاتر مهاجرت بهره‌مند شوید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا