نحوه مدل کردن نرده این راه پله

سلام میشه بگید چطور میتونم این راه پله رو مدل کنم.بخصوص جاهایی که مشخص کردم.
با فنر میشه این کار رو کرد به عنوان مسیر loft....میخواستم یه راه خوبتر داشته باشم.با loft میشه کج در میاد نمیدونم شاید من نمیتونم.
اما loft اتوکد خیلی بهتره ..مثلا ابتدای راه پله یه لاین میذاشتیم وانتها هم یه لاین . بعد هر دو لاین رو انتخاب میکردیم و loft اگه مسیر بخواد نیازی نیست مسیر انتخاب شده روی محور z ارتفاع داشته باشه.چون خطوط ابتدا و انتها نسبت به اختلاف ارتفاع دارن.ولی loft مکس اینطورنیست.میشه راهنمایی کنید. :rose:


43834078293791599876.jpg
 

پیوست ها

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    46.9 کیلوبایت · بازدیدها: 10
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
خیلی ساده ست. توسط Helix و Extrude کردن و Shell دادن (برای زیر پله) و یا فعال کردن Enable in renderer برای میله ها میتونی استفاده کنی.
همینطور برای پبه ها هم از قرار داردن همون Helix در وسط و Spacing Tool میتونی یک پله رو در امتداد اون لاین کپی کنی.
 

amir.nemati63

کاربر VIP
دوستان با این راهها ممکنه سطح مقطع حجم در راستای لاین بچرخه...بهترین راه استفاده از پله ی خود مکس هست. در غیر این صورت من استفاده از مدیفایر sweep رو بر روی یه لاین پیشنهاد میکنم
 
خیلی ساده ست. توسط Helix و Extrude کردن و Shell دادن (برای زیر پله) و یا فعال کردن Enable in renderer برای میله ها میتونی استفاده کنی.
همینطور برای پبه ها هم از قرار داردن همون Helix در وسط و Spacing Tool میتونی یک پله رو در امتداد اون لاین کپی کنی.

ممنون. ولی از Spacing Tool برای پله ها با مشکل مواجه شدم. پله ها نچرخیدن. وخودم دستی چر خوندم که نشد ویه چیز دیگه ..اگه شعاع پایین وبالا یکی نباشه چی؟ اونوقت چرخش پله ها چی میشه؟

83408319853162583484.jpg
 
آخرین ویرایش:

Vray_Render_Man

New Member

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
همونطور که دوستان گفتن توی پله های آماده ی مکس همچین پله ای موجوده اما با کمی تفاوت، چون شما اسم تاپیک رو نوشتی نحوه ی مدل کردن این پله فرض بر این گذاشتم که از وجود پله های آماده آگاهید و همینطور صد درصد میخواید پله این شکلی باشه نه فقط شبیه ، ضمن اینکه پله های پیش ساخته محدود هستن و وقتی شما بیس کلی کار رو یاد بگیری هر نوع پله ای رو با شکل های دلخواه میتونی رسم کنی.

برای Scaleکردن Helix فقط در محور سطحی باید Scale انجام بشه تا سطح Helix خارجی بالاتر از داخلی نره. همینطور برای نرده ها هم باید همینکار رو بکنید و قبل از اینکه Enable in viewport رو فعال کنید یک بار اون رو Reset XForm کرده و به Editable spline تبدیل کنید تا بیضی شکل نشه.
برای پله ها از Array میتونید استفاده کنید که دیگه این مشکلات رو نداره. منتها اول باید پله رو دقیقا در اول مسیر راه پله بسازید یعنی بین دو نرده، دوم اینکه باید Pivot اون رو به مرکز Helix انتقال بدید (توسط Alt+a) تا با انتخاب حالت چرخشی برای Array و همینطور حرکت در راستای Z پله ها ردیف بشن. خودم الان تست کردم و کاملا جواب داد.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا