نحوه تمیز کردن پارکت لمینت

vahid_4991

New Member
روش های عمومی تمیز کردن پارکت لمینت

1. به طور منظم و هر چند روز یکبار، گرد و غبار و ذرات ریز ریخته شده روی سطح کفپوش را جارو کنید.
2. در صورت ریختن مایعات روی سطح بلافاصله با استفاده از پارچه یا اسفنج آن را تمیز کنید. اجازه ندهید مایعات و حتی رطوبت برای مدت طولانی روی زمین باقی بماند.
3. برای تمیز کردن بهتر پارکت لمینت، از یک تی اسفنجی بهمراه پارچه نرم استفاده نمایید. توجه کنید که از بخار شو یا بافر استفاده نکنید.
4. در صورت نیاز به قدرت تمیز کنندگی بیشتر، از سرکه یا مواد شوینده ملایم محلول در آب فراوان استفاده کنید. همچنین می توانید از یک محصول پاک کننده تجاری مخصوص کفپوش های چند لایه استفاده کنید. از استفاده از پاک کننده هایی که وعده ایجاد یک سطح براق می دهند خودداری کنید، زیرا این محصولات می توانند باعث ایجاد یک لایه موم مانند در کف شوند.
اگر قصد پارکت کردن منزل یا محل کار خود را دارید، حتماً از محصولات شناخته شده که دارای رضایت مندی بالا هستند استفاده نمایید. ما به شما پارکت یونیک را توصیه میکنیم، چرا که از با کیفیترین محصولات موجود در بازار بوده و امتحان خود را بخوبی پس داده است.
تمیز کردن پارکت لمینت با آب گرم
یک سطل را با آب گرم پر کنید. نیاز نیست آب تا حدی داغ باشد که بخار کند اما باید از حالت ولرم گرمتر باشد. شستشوی کامل سطح به روش مرطوب هر چند ماه یکبار یا بعد از اینکه قسمت وسیعی از سطح کثیف شد انجام شود. آب گرم اغلب یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن پارکت لمینت محسوب می شود، زیرا اگر به درستی انجام شود، رگه ای روی سطح باقی نمی گذارد. همچنین کمترین احتمال آسیب به پوشش محافظ لمینت را دارد. یک تی اسفنجی که از روی آن یک دستمال نرم نیز اضافه شده را در آب گرم خیس کنید و حتما آنرا خوب بچلانید تا فقط بصورت ملایم مرطوب باشد. تمام پارکتها را با دقت کامل تی بکشید و در انتها برای خشک کردن زمین از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید.

روش تمیز کردن پارکت لمینت با سرکه
محلول سرکه و آب درست کنید. 1/4 فنجان (60 میلی لیتر) سرکه سفید را درون یک بطری اسپری که حجم (940 تا 1000 میلی لیتر) دارد، بریزید. بقیه بطری را با آب پر کنید و به خوبی تکان دهید تا ترکیب شوند (یعنی حدوداً به ازای هر 1 واحد سرکه، 16 واحد آب اضافه کنید). همچنین می توانید با ترکیب 3/1 فنجان (80 میلی لیتر) سرکه با 3 افشرده مایع ظرف شویی (یعنی 3 بار فشار دادن مایع ظرف شویی که معمولا هر بار 2-3 قطره از آن خارج می شود) و 1 گالن (4 لیتر) آب گرم، یک محلول مبتنی بر سرکه درست کنید.
سرکه رقیق به ویژه زمانی مفید است که کف لمینت شما بخاطر گِل و لای یا چیزهای دیگر لکه دار شده و باعث شده که رنگ پارکت محو و کسل کننده شود. همانطور که می دانید سرکه خالص بسیار ساینده است پس بنابراین حتما باید آن را با آب ترکیب کنید.
محلول سرکه را روی پارکت اسپری کنید. توجه نمایید که هر بار مربعی به اندازه 30 سانتی متر را اسپری کنید و بلافاصله پس از پاشیدن محلول سرکه، محل را با یک تی اسفنجی مرطوب یا پارچه حوله ای مرطوب پاک کنید. اسپری کردن به یکباره کل کف باعث جلوگیری از تمیز کردن سرکه می شود و سرکه شروع به ساییدن لایه محافظ لمینت خواهد کرد. سپس ناحیه مرطوب را خشک کنید.
اگر قصد پارکت کردن منزل یا محل کار خود را دارید، حتماً از محصولات شناخته شده که دارای رضایت مندی بالا هستند استفاده نمایید. ما به شما پارکت یونیک را توصیه میکنیم، چرا که از با کیفیترین محصولات موجود در بازار بوده و امتحان خود را بخوبی پس داده است.
استفاده از پاک کننده های ملایم
تقریباً 1 گالن (4 لیتر) آب داغ را داخل یک سطل بزرگ بریزید. نیاز نیست آب تا حدی داغ باشد که بخار کند، اما باید به میزان قابل توجهی گرمتر از آب ولرم باشد. 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) شامپو بچه یا مایع ظرفشویی ملایم را درون آب داغ بریزید. از مواد ظرفشویی معطر یا رنگ شده استفاده نکنید. محلول را مخلوط کنید تا مواد شوینده در آب حل شود و حباب ها شروع به شکل گیری کنند. یک پارچه حوله ای یا تی اسفنجی را در محلول صابون خیس کنید. سپس آن را کاملا بچلانید تا فقط کمی مرطوب بماند. تمام کفپوش ها را با دقت کامل تی بکشید و سپس با استفاده از یک پارچه میکروفیبر آن را با دست خشک کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا