سلام
من و یکی از دوستان میخواستیم شروع به ساخت یک انیمیشن کوتاه کنیم ولی مشکل از اینجا شروع میشه که یکیمون 3dmax کار کرده و دیگری maya ...
جستجو کردم و جواب روشنی نگرفتم در رابطه با اینکه چطور میشه بین این دو برنامه سوییچ کرد که مشکلی برای آبجکت ها یا تکسچرا یا انیمیت ها و ریگ و ... بوجود نیاد .. مسلما پسوند های obj و fbx کمک میکنند تا بشه اکسپورت و ایمپورت کرد ولی مثلا همین fbx وقتی سوییچ میکنی از 3dmax به مایا میبینید که اسکیل کارکتری که ریگ شده بود بهم ریخته ... شنیدم بعضی از این مشکلات توی 2013 حل شده و رابطه بهتری دارن ولی من نتونستم تغییر شفافی در این مورد پیدا کنم ... از دوستانی که چه مایا کار کردن و چه تری دی اگه در این مورد اطلاعاتی دارن که میشه بین برنامه ها تبادل فایل کرد ممنون میشم که منو در این مورد راهنمایی کنن ...
با تشکر
من و یکی از دوستان میخواستیم شروع به ساخت یک انیمیشن کوتاه کنیم ولی مشکل از اینجا شروع میشه که یکیمون 3dmax کار کرده و دیگری maya ...
جستجو کردم و جواب روشنی نگرفتم در رابطه با اینکه چطور میشه بین این دو برنامه سوییچ کرد که مشکلی برای آبجکت ها یا تکسچرا یا انیمیت ها و ریگ و ... بوجود نیاد .. مسلما پسوند های obj و fbx کمک میکنند تا بشه اکسپورت و ایمپورت کرد ولی مثلا همین fbx وقتی سوییچ میکنی از 3dmax به مایا میبینید که اسکیل کارکتری که ریگ شده بود بهم ریخته ... شنیدم بعضی از این مشکلات توی 2013 حل شده و رابطه بهتری دارن ولی من نتونستم تغییر شفافی در این مورد پیدا کنم ... از دوستانی که چه مایا کار کردن و چه تری دی اگه در این مورد اطلاعاتی دارن که میشه بین برنامه ها تبادل فایل کرد ممنون میشم که منو در این مورد راهنمایی کنن ...
با تشکر