مینی پی سی چیست؟

minaa2512

New Member

1611669431255.jpeg

مینی پی سی یک PC کوچک با راندمان بالا است که تمامی امکانات، مشخصات و قابلیت های یک کامپیوتر PC معمولی را با توان مصرفی بسیار کم تر و اندازه کوچک ارایه میدهد.





Mini Pcها انداره ی کوچکی دارند و فضای بسیار کوچکی را اشغال میکنند كه قابليت نصب در پشت مانيتور يا قرار گیری روي ميز را دارند. همچنین این دستگاهها وزن بسیار کمتری نسبت به انواع ATX یا mini ATX دارند.




این دسنگاه ها جایگزینی مناسب برای كامپيوترهاي قديمي و بزرگ مي باشد و به راحتی تمامی نیاز های کاربران را در هر زمینه ای برطرف میسازند.





این نکته را باید یادآور شد که مینی پی سی ها با انواع مادر بوردهای ATX یا Mini ATX تفاوت داشته و نباید این مدلها را در زمره مینی پی سی ها قرار داد.





در انواع با کیفیت مینی پی سی اندروید ، با تلفیق مناسب پردازنده های الترابوکی (سری U در انواع پردازنده های اینتل) و هیت سینک (خنک کننده های فلزی) نیاز به اسفاده از فن های خنک کننده از میان میرود و در نتیجه تجربه کار با یک دستگاه در سکوت محض را به کاربر ارایه میدهد. به علاوه حذف فن از یک دستگاه، ریسک آسیب دیدن کامپیوتر به علت خراب فن را به صفر میرساند و همچنین مصرف توان الکتریکی در بخش خنک کننده هم به صفر خواهد رسید.





به تمام موارد ذکر شده باید توان مصرفی بسیار پایینتر پردازنده در سری U را هم باید افزود.
این Mini pc ها قابلیت نصب تمامی سیستم عامل ها را دارد و معمولا به دلیل استفاده از کانفیگ قدرتمند و هارد های پرسرعت (SSD) سرعت بوت بالا و اجرای سریع برنامه ها را به همراه دارد.





با توجه به نیاز اغلب کاربران به ارتباط با شبکه، مینی پی سی ها دارای پورت شبکه LAN و همچنین قابلیت مجهز شدن به کارت های شبکه بیسیم wifi را دارا هستند. شما میتوانید برای آشنایی با تین کلاینت اینتل مطلب تین کلاینت اینتل را بخوانید.






برخی از امتیاز های مثبت مینی پی سی نسبت به PC های معمولی:



• انداره کوچک تر آنها نسبت به PC ها



• مصرف توان الکتریکی بسیار پایین تر (تا 90% صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی)



• عمر بالاتر محصول به علت حذف کردن قطعات مکانیکی ( بدون فن – هارد جامد)



• تولید گرمای کمتر و کاملا بدون صدا (مدلهای بدون فن )



• قابلیت ارتقا همانند کامپیوترهای معمولی



• طیف وسیعی از کانفیک ها و امکانات جانبی (بسته به نیاز مشتری)



• قابلیت استفاده در شرایط کاری سخت (مدل های صنعتی)




شرکت نیاکو اطلس قشم، مفتخر است ،با کیفیت ترین محصولات را با برند NIACO ، جهت استفاده های خانگی ،اداری، گرافیکی ، مهندسی و صنعتی به مشتریان گرامی عرضه دارد. منبع : مینی پی سی نیاکو



NC1037 :Dual core


NC1900 :Quad core


NC5005: Core i3


NC4200: core i5


NC4500 : Core i7
 

جدیدترین ارسال ها

بالا