مي خواستم بدونم که پچ هاچگونه عمل مي کنند؟؟

shagerd

Member
مي خواستم بدونم که اين پچ هايي که براي کرک کردن برنامه هاايجادمي شن طبق چه اصولي عمل مي کنند؟؟يعني اينکه چگونه يک پچ باعث کرک شدن يک برنامه مي شود؟؟؟
خواهشاهرکي دراين مورداطلاعاتي داره بگه

ممنون
 

Babak Sateli

Active Member
دوست عزيز

Patch با Crack فرق دارد و اصولاْ دو مقوله مجزا هستند.

patch.gif

Patch در زبان انگليسي به معناي تكه است و در معني كامپيوتري اصولاْ به برنامه و يا كدي مي گويند كه در زمان برنامه نويسي جا افتاده و يا درست عمل نمي كرده و قرار است آن را بعداْ به برنامه ملحق كنند. دقيقاْ مانند زماني كه شما يك وصله به يك لباس مي زنيد ، در حقيقت از يك Patch استفاده كرده ايد. زماني كه برنامه اي مشكلي دارد ديگر برنامه نويسان نمي آيند كه تمامي كد آن را تغيير بدهند. به جاي اين كار مي آيند و آن قسمت از كد لازم را به عنوان يك فايل Patch در كنار برنامه قرار مي دهند تا برنامه از آن استفاده كند و اين بار صحيح عمل كند.

بسياري از برنامه هاي خوب ، فايلهاي متعددي دارند كه در آنها دستورات و عملكردهاي برنامه جداسازي شده تا اگر در آينده احتياج به يك به روز رساني و يا تغيير بود ، با تغيير دادن همان قسمت يا بهتر است بگوييم همان فايل ، برنامه Update شود.

اين مثلاْ كاري است كه شركت Microsoft هر چند وقت يك بار براي فايلهاي ويندوز انجام مي دهد كه شما مي توانيد آنها را استفاده نماييد...

اين معني Patch ....

.
.
.

اما Crack ...

wseico.gif

Crack را مي توان (رخته كردن) معني كرد. در كامپيوتر هم به معني رخنه كردن در يك برنامه است. فرض كنيد در قسمتي از يك برنامه ( يك فايل ) ، برنامه مي آيد و قفل را بررسي مي كند و يا از شما شماره سريال مي خواهد. برنامه نويسان قدرتمند Assembly كار مي توانند با استفاده از دستورات اسمبلي ، اين اعمال را رديابي كنند و از روي آنها به اصطلاح كامپيوتري Jump كنند و يا بپرند !!! با اين كار ديگر برنامه قفل را بررسي نمي كند و يا شماره سريال نمي خواهد و مستقيم وارد برنامه مي شود. اين به معناي Crack كردن آن برنامه است !!!

.
.
.

اميدوارم توضيح مناسبي داده باشم. اگر باز هم موضوع برايتان گنگ بود ، باز هم بيشتر توضيح مي دهم.

با تشكر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا