اینولازین چیست؟

MojganAD

Member
اینولازین، نوعی از ارتودنسی شفاف است که به‌جای براکت‌ها و سیم‌های فلزی سنتی از پلاک‌های شفاف و متحرک استفاده می‌کند. این پلاک‌ها به صورت اختصاصی برای هر بیمار طراحی و ساخته می‌شوند و به‌طور دوره‌ای تعویض می‌شوند تا دندان‌ها به تدریج به موقعیت صحیح خود حرکت کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اینولازین، نامرئی بودن آن است که باعث می‌شود بیماران در طول درمان حس ناخوشایندی از ظاهر خود نداشته باشند.

سایر مقالات : زبان جغرافیایی یا التهاب خوش‌خیم مهاجر

مزایای ارتودنسی اینولازین

شفاف و نامرئی: برخلاف براکت‌های فلزی، اینولازین تقریباً غیرقابل مشاهده است، به همین دلیل انتخابی محبوب بین بزرگسالانی است که نمی‌خواهند ارتودنسی آن‌ها جلب توجه کند.

قابلیت جابجایی: این پلاک‌ها قابل جابجایی هستند، بنابراین بیماران می‌توانند آن‌ها را هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن بردارند. این ویژگی موجب راحتی بیشتر در مقایسه با ارتودنسی ثابت می‌شود.

راحتی بیشتر: برخلاف براکت‌های سنتی که ممکن است موجب زخم یا تحریک لثه‌ها شوند، پلاک‌های اینولازین به دلیل ساختار صاف و شفاف خود، هیچ زبری یا درد خاصی ایجاد نمی‌کنند.

زمان کوتاه‌تر درمان: در برخی موارد، اینولازین می‌تواند مدت زمان درمان را نسبت به ارتودنسی سنتی کاهش دهد. البته این بستگی به شدت ناهنجاری دندانی دارد.

سایر مقالات : بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

نحوه عملکرد اینولازین

پس از انجام معاینات و تصویربرداری‌های دقیق از دندان‌ها، پلاک‌های اینولازین به‌صورت سفارشی برای هر بیمار طراحی می‌شوند. این پلاک‌ها معمولاً هر دو هفته یک‌بار تعویض می‌شوند و هر ست از پلاک‌ها، دندان‌ها را به‌صورت تدریجی و مرحله به مرحله به موقعیت صحیح خود حرکت می‌دهد. بیمار باید پلاک‌ها را حدود ۲۰ تا ۲۲ ساعت در روز استفاده کند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

سایر مقالات : بررسی لمینت دندان با تراش

مناسب برای چه افرادی است؟

اینولازین بیشتر برای افرادی مناسب است که ناهنجاری‌های خفیف تا متوسط دارند، مانند فاصله بین دندان‌ها، ازدحام دندانی، یا مشکلات بایت. این روش برای مشکلات شدید فکی و دندانی ممکن است کافی نباشد و در این موارد، ارتودنسی سنتی ترجیح داده می‌شود.

برای دیدن مقالات بیشتر از مجله ترمیم و زیبایی دندان چل آوا کلیک کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا