مهم.لطفا بخوانيد . عاقلانه و حرفه اي پاسخ دهيد.

NextWorld IT

Active Member
با سلام خدمت دوستان بسيار گرامی و ارجمند

بعد از مطالعه بخشهای متفاوت majidonline.com به مسله ای برخوردم که واقعا لازم دونستم كه کمی توضيح در باره این مطلب بدم.

قبلا از حوصله شما براي خواندن اين مطلب قدرداني ميكنم.

طرف بحث من windows,linux,php و asp هست
وقت رو برای توضيح در باره اینها صرف نميکنم چون مطمن هستم که همگی شما دوستان به خوبی و خيلی خيلی بهتر از من اینهارو ميشناسيد و در كار با اين سيستم ها هيچ مشكلي نداريد.
نکته اي که من ميخوام اشاره کنم این هست که بحث هايی در انجمن ها اتفاق افتادن که واقعا جاي تاسّف داره
من مخالفه بحث نيستم .چه بسا که ممکنه در همين بحثا ایده هاي جالب پيدا بشن و شده اند...امّا عجله نکنيد مطمن هستم که شما هم با کمی تفکر با من همراه خواهيد شد.

لطفا قبل از خواندن ادامه این مطلب topic زير رو مطالعه کنيد.


http://forum.majidonline.com/viewtopic.php?t=7086


اميدورم که متوجه شده باشيد که دوستان به دودسته تقسيم شدند کسانی که ترفداره windows هستند و کسانی که از linux ترفداری ميکنند
من ميخوام در اینجا این مطلب رو روشن کنم که این دو سيستم کاملا متفاوت هستند و هر کدام در جاي خود کار برده متفاوتی دارند و هرکدام مزيت هايی دارند که مقايسه این 2 سيستم رو کاملا غيره ممکن ميکند.

چند هفته پيش من از دانشگاهی بازديد کردم که مخترع virtual memory و stored program concept بود که مطمن هستم شما خيلی خوب ميدانيد که این دو انقلابی در اين صنعت بودند.
در دانشکده كامپيوتر و خيلی دانشکده هاي ديگره این دانشگاه که داراي هزاران كامپوتر و هزاران كاربر متفاوت هستند که هر کدام در زمينه متفاوتی در حال تحقيق هستند هم از linux استفاده ميشود و هم از windows. بر رويه تماميه computer هاي این دانشکده ها هم linux وجود داره هم windows.

همچنين در دانشگاهی ديگر که پيشرو در زمينه جغرافيا هست و روزانه با هجم عزيمی از data سرو کار داره نيز ضرورت استفادي همزمان از این دو سيستم کاملن قابل مشاهده هست.
و بر روي هر هزار كامپيوتر این مرکزه تحقيقات هر دو سيستم عامل نصب شده اند.



فكر ميکنيد اگر يکی از این دو سيستم بر ديگری برتری داشته باشند يک دانشگاه این همه هزينه براي خريده license windows و نسب 2 سيستم عامل و خدمات بعد از نسب و اموزش پرسنل و ارتقا دستگاه هّا براي پشتيبانيه 2 os و بسياری جوانبه ديگه ميکنه ؟
خير
این دو سيستم هردو قابليتهايی دارند که براي پيشرفته این صنعت حياتی هستند و بدون ایندو سيستم هايي عضيمی چون e-commerce, online shopping, online banking, telecommunication, system controling ,image processing, computerized modelling و خيلی سيستم هاي ديگه که دنيا براي ان برنامه ريزی کرده دستنيافتنی هستند.

در ضمن خاطر جمع باشيد که microsoft و linux به تبليغات من و شما به هيچ وجه احتياج نداره..تنها چيزی که اون ها به دنبالش هستند این هست که user ها در هر زمينه اي که هستند بتوانند يک گام به جلوتر بردارند به وسيله این دو سيستم راه جديد تری براي اونها باز کنند که سيستم ها ي جديد تری رو طراحی کنند
دوستانی گفته بودند که فراگيري php اسان تر از asp هست. در دنياي کامپبوتر هيچ چيزی¡ هيچ زبانی اسان نيست بلکه تنها چيزی که در این دنيا سخن ميگه 1- دانش استفاده از يک زبان 2- خلاقيت 3- analys دقيق 4- design صحيح و در اخر 5 - maintanance صحيح و به جا خواهد بود.
در این صورت طراحی سايت مثل ebay.com که هزاران user در روز دارد بايد اسان تر باشه در محيط PHP تا asp. خير اینطور نيست. این بستگی داره به تيم طراحی كه چقدر قدرت استفاده از امكانات زبان را داشته باشند.

در باره سرعت این 2 سيستم : دنيا به جايی رسيده که سرعت این سيستم هارو با supercomputer هايی که ميليون ها دلاّر پولشون هست مقايسه ميکنند. من خودم شاهده اجراي برنامه اي بودم که 3 ماه بروي يک سوپر كامپوتر در حال اجرا بود يعنی 3 ماه طول کشيد که به جواب اخر برسه و به صورت همزمان با OS هاي متفاوت در تماس بود.
این هم در جواب دوستانی که سرعت این سيستم هارو با همچين الگوريتمی ميسنجند

كد:
کد:
       Dim MArr(5000, 5000), x, g As Int16,Count1 As Date = Now 
        For x = 1 To 5000 
            For g = 1 To 5000 
                MArr(x, g) = 5 
            Next 
        Next 
       Console.Write(Now & "  -  " &  Count1)

پس بياييم بجاي يه تاپيك که 240 ارسال داره و به جاي فرستادن نمودارهاي پيچيده و شاخ و شونه کشيدن براي تحميل يك سيستم بر ديگري از این دو سيستم براي ارتقاي IT در دنيايی که درحال انفجاره اطلاعات هست استفاده کنيم و وقتمان را بر روي استفاده از اين سيستمها متمركز كنيم نه صرفا صحبت درباره انها.
متشکرم که وقتتون رو به من داديد

منتظر نظرات شما اساتيد هستم
 

oxygenws

Active Member
با 99.9 درصد حرفات موافقم :)
دوست دارم نظرت رو در مورد open source هم بدونم :) ممنون
موفق و پیروز باشی، امید
 

Majid

مدیر سایت
عضو کادر مدیریت
من هم با نظراتت موافقم و حرفهاي خيلي جالبي زدي... مهم همون 5 تا مسئله اي هستش كه شما مطرح كردي و زبان فرقي نميكنه..

مجيد
 

AliReza26

Active Member
آخي
بابا دمت گرم بلكه تو مي آمدي و دعوا را تموم مي كردي
دستت درد نكنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا