مهاجرت به کانادا برای تحصیل

azam_ch74

Member
به منظور مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت کانادا، شیوه های مختلفی وجود دارد که مهاجران بسته به وضعیتشان می توانند یکی از آن ها را انتخاب نمایند چراکه قرار گرفتن در بهترین شرایط، موفقیت مهاجر را تضمین می نماید.

کشور کانادا مهاجران را براساس یکی از این علت های زیر می پذیرد:
  • مهاجرت برای پیوستن به خانواده و خویشاوندان درجه یک
  • مهاجرت به کانادا برای موضوعات بشردوستانه در رابطه با پناهندگانی که به اسکان مجدد احتیاج دارند.
  • دلیل های مالی و علمی.
به دلیل اینکه در کانادا تعداد ایرانی های مقیم کانادا بسیار زیاد است و تعاملات و علاقه آن ها به وطن، خانواده و آشنایان پایدار است، امیدواریم رابطه میان این دو سرزمین، منطقی و با احترام متقابل، ماندگار و توسعه پیدا کند و از نتایج آن، هر دو سرزمین فیض ببرند.

توجه داشته باشید که اگر شما یک شخص خارجی باشید و فرزند شما در کانادا متولد شود شما مقیم همیشگی کانادا به شمار نمی آیید و اقامت از راه تولد کودک دائمی نخواهد شد.

درصورتی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تحصیل در کانادا یکی از شیوه های دریافت اقامت در کانادا برای همیشه است. برخی از طرح های مهاجرتی هستند که برمبنای آن دانشجویان بین المللی قادرند تقاضای مهاجرت همیشگی را داشته باشند. در بعضی از آن ها حتی می توان بدون اینکه پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمایان کشور کانادا داشت، تقاضای خود را ارائه داد.

مزایای درنظر گرفته شده برای دانشجویان بین المللی در کانادا
  • در کانادا علاوه بر تحصیل می توان در هفته بیست ساعت کار کرد و در تعطیلات رسمی تمام وقت به کار مشغول بود.
  • اخذ جواز کار بعد از اتمام تحصیل، که این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند تا پیش از دریافت اقامت دائم در کانادااسکان گزینند.
  • شما قادر خواهید بود شریک قانونی زندگی خود بر مبنای جواز شغل تمام وقت به کانادا بیاورید و او این اجازه را دارد که برای هر کارفرمایی کار کند.
  • آوردن فرزندان خردسال خود به منظور تحصیل درکانادا امکان پذیر است و هزینه تحصیل فرزندان شما مثل کودکان کانادایی می باشد.
  • می توانید اقامت دائم کانادابوسیله طرح متقاضیان استانی، دستگاه مهاجرتی کبک، فدرال یا سامانه مهاجرتی ورود اکسپرس دریافت کنید.
لذا دریافت اقامت بوسیله سرمایه گذاری ، شغل و تحصیل امکان پذیر است. در کانادا اکثر مهاجران، در مناطق شهری بزرگ، مثل تورنتو، ویکتوریا، کلگدی، کبک سیتی، لوتاوا و مونتریال اسکان پیدا می کنند.

این روزها اکثر افراد تمایل دارند در دانشگاه های با اعتبار در سطح بین المللی ادامه تحصیل داشته باشند. اغلب دانشگاه هایی که در کشور کانادا وجود دارند به علت اعتبار بین المللی و آسایش اجتماعی بیشترین درخواست برای مهاجرت را دارند. این سرزمین که بخشی از شمال قاره آمریکا را به خود اختصاص داده است و پس از روسیه پهناورترین کشور دنیا می باشد و نسبت به سایر کشورها از جمعیت کمتری برخوردار است و یکی از مهاجرپذیرترین سرزمین ها می باشد. به علت رده علمی وآموزشی عالی دراین مراکز های آموزشی، سالیانه دانشجویان بسیاری از کل دنیا درخواست دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارند.

درصورتی که به فکر مهاجرت به کانادا برای تحصیل هستید باید بدانید که از لحاظ سازمان ملل، کشور کانادا یکی از برترین سرزمین ها برای گرفتن بورسیه تحصیلی، تحصیل و حتی گذراندن زندگی است. اغلب دانشگاه های کانادا دارای یک هیات علمی با بهترین امتیازات علمی و تجربی برای هدایت هرچه بهتر محصلان در امتداد تحصیلی برتر در رده بین المللی استفاده می کنند.

افرادی که بورسیه تحصیلی در کشور کانادا کسب می کنند قادر هستند به رایگان در یکی از دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند.



شرایط مهاجرت و تحصیل در کانادا
در کانادا همه دانش آموزان باید تا سطح دیپلم درس بخوانند و پس از طی کردن این 12 سال تحصیلی مدرک دیپلم می گیرند و مجوز ورود به دانشگاه را دارند، لذا شخص برای ادامه تحصیل باید دارای شرایط دریافت پذیرش در این دانشگاه ها باشد. در دانشکده ها رشته های پرکاربرد مهندسی ارائه می شود، درضمن دانشجویان باید حداقل مدرک زبان آیلتس 6 را داشته باشند چراکه زبان تحصیل آنان انگلیسی است و در آخر دانشجویان مدرک فارغ التحصیلی دانشکده می گیرند. دراین دانشگاه ها دوره های کارشناسی، فوق لیسانس و دکترا سپری میشود و به دانشجویان مدرک علمی داده می شود.



از شرایط قبول کردن دانشجو در کالج های کانادا، نمره معدل و نمرات دروس سال آخر تحصیل در مدرسه دانش آموزان می باشد. در دانشکده ها در دوره های کوتاه مدت اکثر رشته های فنی حرفه ای، مهندسی تخصصی و کاربردی در برگذار می شود. برخی از رشته های تحصیلی نیز در کالج ها تا سطح لیسانس هم تدریس می شوند که این سطح یا در خود دانشکده تکمیل خواهد شد یا با مشارکت یکی از دانشگاه ها برگزار می شود.

یکی از دانشگاه های کانادا دانشگاه کبک است که تعداد دانشجویان آن به بیش از هشتاد و هفت هزار دانشجو می رسد.

تحصیل در دوره کارشناسی یا ارشد در کانادا چه شرایطی دارد؟
جهت تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه های کانادا شخص باید مدرک دیپلم با حداقل نمره چهارده را گرفته باشد، اگرچه برای قبولی در برخی رشته های تحصیلی تاپ در بهترین دانشگاه ها باید معدل بالای 15 باشد. درضمن دانشجویانی که مدرک آیلتس باید دوره های آموزشی زبان انگلیسی را در دانشگاه بگذارنند که احتمال دارد یک یا دو ترم باشد و هر سال شهریه دوره های آموزش زبان تقریبا 12000 تا 13000 دلار است.

اگر می خواهید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کانادا مهاجرت کنید باید معدل لیسانس شما نیز بالای 14 باشد و همچنین پیشنهادنامه ای از اساتید دوره لیسانس خود و مدرک زبان تافل یا آیلتس حداقل 6.5 را گرفته باشند.

دانشجویانی که می خواهند در دانشگاه های کانادا برای مقطع دکتری درس بخوانند باید مدرک زبان آیلتس 7 را گرفته باشند. هر سال به هزار نفر از دانشجویان دوره دکترابرای همیشه اقامت کانادامی دهند که می توانند در سازمان های دولتی کانادا فعالیت داشته باشند به همین خاطر تقاضا برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در مقطع دکتری بسیار بالاست. به دانشجویان در این دوره وام تحصیلی تعلق می گیرند، درضمن دانشجویان همان اول خودشان محل تحصیل خود را برمی گزینند اگر دانشجو محل تحصیلش را انتخاب نکند در اکثر مواقع پرونده دانشجو به واسطه اعضای هیات علمی دانشگاه رد خواهد شد.

افرادی که تابعیت کانادا و اقامت تحصیلی در آن کشور را دریافت می کنند، این امکان را دارند که از خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها یا پانسیون ها استفاده کرده واسکان گزینند و همچنین قادرند خارج از محیط دانشگاه ها یک سوییت کامل یا یک اتاق اجاره نمایند. هزینه خوابگاه در ماه تقریبا 400 تا 800 دلار بسته به امکانات خوابگاه پرداخت می کنند.

هزینه تحصیل در کانادا
در کانادا اکثر دانشگاه ها خصوصی هستند و هزینه های تحصیل در کانادا بسته به شهر تحصیل فرق دارد که بیشترین هزینه ها به شهر اونتاریو و کمترین هزینه ها به شهر کبک مرتبط است.

برای تحصیل در دوره لیسانس دانشگاه های کانادا سالیانه تقریبا 15000 تا 19000 دلار نیاز است که این هزینه بسته به دانشگاه متفاوت می باشد. در دوره لیسانس، دانشجویانی که از معدل بالایی برخوردارند هرسال تقریبا 5000 دلار کمک هزینه تحصیلی می گیرند.

در دوره کارشناسی ارشد هزینه های تحصیل سالانه بین 8000 تا 11000 دلار است که اگرچه در این دوره برای دانشجویان بین المللی و افرادی که مدرک دانشگاهی سایر کشور ها به جز آمریکا و کانادا را دارند بهرمندی از وام تحصیلی و برآمدن از عهده هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بسیار دشوار خواهد شد.

شهریه تحصیل در مقاطع دانشکده تقریبا سالیانه 13000 تا 15000 دلار می باشد و هزینه زندگی تقریبا ماهیانه 1000 تا 1300 دلار است.



تحصیل در کدام رشته ها در کانادا درآمد خوبی دارد؟


دانشگاه های پزشکی کانادا اعتبار و طرفدار و محبوبیت بی حد و اندازه ای در جهان دارند و دانشجویان بعد از اینکه درسشات تمام شد به آسانی میتوانند در همه کشورهای دنیا مشغول به فعالیت شوند یا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کانادا تحصیل خود را به صورت تخصصی و فوق تخصصی ادامه دهند.

اخذ اقامت دائم کانادا
کسانی که مدرک، دیپلم یا دانش نامه حرفه ای خود را در کشور کانادا اخذ نمایند و سابقه کار در کانادا داشته باشند، امکانات مهاجرتی گوناگون بوسیله طرح های فدرال و استانی شامل حال آن ها می شود. می توانید با پر کردن فرم بررسی مهاجرتی ویزای کانادا، پیشنهادات مهاجرت خود را از بین بیش از 70 طرح گوناگون برای دریافت اقامت همیشگی کانادا تجزیه و تحلیل کنید.

حتی اگر که قبلاً این فرم را پر کرده اید و به شما گفته اند که برای مهاجرت به کانادا از شرایط موردنیاز بهرمند نیستید، فراموش نکنید که همه چیز تغییر پیدا می کند. احتمال دارد برنامه های جدیدی به تصویب رسیده باشد که براساس آن ها شما احراز شرایط باشید و با تقاضای شما موافقت شود.

دانشگاه های ممتاز در کانادا
از جمله دانشگاه های معتبر در کشور کانادا به صورت زیر است:

  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه western Ontario
  • دانشگاه اوتاوا
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه Mc gill
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاهMc master
منبع: ایران پیپر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا