ملک سلیمان رو با چه نرم افزاری کار کردند؟

imanbaraty

کاربر متخصص افتر افکتز
توی بیش از 90 درصد فیلم های دنیا نه فقط هالیوود از مایا استفاده می شه

حالا که حرف مکس و مایا شد من یک سوال دارم
من قصد دارم توی دو الی سه سال آینده اگه خدا کمک کنه و زنده باشم ، برم سمت کانادا یا یه کشور پیشرفته ... حالا سوالم اینجاست :
اواخر سال 81 تا 83 در حدود یک سال و نیم تری دی مکس کار کردم و اون زمان این نرم افزار رو گذاشتم کنار ، ولی الان تری دی مکس رو دوباره از نو شروع کردم .. با این نرم افزار راحت هستم و بهش علاقه دارم و از مایا به دلیل جو سنگینی که برام ایجاد میکنه اصلا جرات نگاه کردن ندارم !! ... توی کشورهای پیشرفته دنیا کار برای تری دی مکس هست ؟ یا اینکه باید به مایا مهاجرت کنم ؟
در ضمن تخصص اصلی من پریمیر و افترافکت هست ....
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
من فکر نمیکنم به نرم افزار بستگ داشته باشه بیشتر دنبال تخصص و کار خروجی هستند ( کار نهایی ) :rose:
 

bahman.k70

Member
همیشه اولین گزینه افتر افکت و تری دی مکس هستن چون هزینه کمتری داره
افترهم قدرت زیادی داره هم هزینه کم
 

Orasion

New Member
قبل از هر چیز من انتظار داشتم دوستانی که در زمینه3D تجربه و معلومات دارند با بنده وارد بحث بشن اینطوری حداقل بدرد دیگر دوستان هم میخورد. متاسفاته این مصداق همون موردی بود که گفتم. بی اطلاعی ...
همون تور که از اسم مستعار شما معلومه “Amin4D” رویc4D تعصب داری و تعصب محصول ندانستنه. من انیمیشن رو از سال 76 و با Animator Pro و 3D Studio ورژن 2 تحت Dos شروع کردم تا سال 81 که به سراغ Maya رفتم و از سال 84 تا به امروز که با Softimage XSI کار میکنم (یعنی 13 سال سابقه) در این بین هم با نرم افزارهای دیگری مثل 3D Studio Viz, Light Wave, Cinema 4D,Poser کار کردم ولی هیچکدوم قویتر از XSI نبوده و نیستند
خوب در رابطه با جوابهایی که دادین به شما بگم که:
- جستجو در اینترنت و استناد به نوشته های دیگران رو بهش نمیگن داشتن اطلاعات و معلومات
- شرکت های معتبر منظورم کمپانی هایی مثل ILM یا Dream Work یا Locus Art یا Veta Art یا Pixar یا Aaron Sims یا Walt Disney ویا Blur Studio بودند که هر کدام خود یک مرجع برای دیگر شرکتها هستند نه شرکتهایی مانند Sony Pictures . این رو هم بدون که هیچ شرکت معتبری اسم نرم افزارهای کاربردیش رو به هیچ عنوان اعلام نمی کنه و دلیلش هم معلومه.
- در حال حاضر حتی نرم افزارهایی مانند Poser هم نمونه کار انیمیشنی دارند پس داشتن نمونه کار دلیل بر قویترین بود نرم افزار نمیشه
- هیچ فیلمی فقط با یک نرم افزار خلق نمیشه بعنوان مثال برای Render کردن کارتون یا جلوه های ویژه از هیچکدام از نرم افزارهای ذکر شده استفاده نمی کنند بلکه Renderman مطعلق به Pixar استفاده میکنند (البته اگه اسمش رو شنیده باشی)
- من دوست داشتم بجای کل کل کردن و ... , شما بحث رو تکنیکی میکردی. من تعجب میکنم شما قویترین و معروفترین امکان XSI رو به c4D نسبت دادید باز اگه از Texturing رو میگفتی یه چیزی. این رو از من بیادگار داشته باش اگر نرم افزاری Biped Generator نداشت بدرد استخوان بندی و حرکت کاراکتر نمی خوره هرچند میشه اینکار رو انجام داد ولی با دردسر زیاد
- حرفهای من نقل قول از استاتیدی مثل آقای بنی اقبال (ایشان یکی از انیماتورهای Veta Art در پروژه ارباب حلقه ها بودند) و شما اگر ایشان رو میشناختی, ابزار دست ایشان رو هم میشناختی
- پارک ژوراسیک اسپیلبرگ مبنای ورود جلوه های ویژه کامپیوتری به سینما بود بد نیست بدونی که ILM این فیلم رو با Softimage 3D ساخته. فیلم 2012 با وجود زیبایی خارق العاده جلوه های ویژش ولی هیچ نوع نو آوری درش نیست چون قبلا فیلمهایی مانند the Day After Tomorrow اینگونه صحنه ها رو به نمایش گذاشته بودند. فیلم Transformer باز یکی از فیلمهای شد که باعث جهش در جلوه های ویژه بود بعنوان مثال روبات (بامبل بی) از ده هزار Object ساخته شده و انیماتورهای ILM زمان Transform کردن روباتها این ده هزار قطعه رو به حرکت در می آورند!!! در انتهای این فیلم از کمپانی Avid (مالک اسبق Softimage XSI) بخاطر همکاری و مشارک Developer هاش در خلق جلوه های ویژه فیلم تشکر کردند. (در حال حاضر Softimage XSI همانند Maya در تملک Autodesk است)
- پروژه هایی که با Softimage انجام شده در سایت XSIBase.com وجود داره این هم بقول شما "سند"
- Softimage زیر سیستمی (Sub System) ای بنام ICE داره که مخصوص جلوه های ویژه است . نمونه کارکرد اون رو هم میتونی در You Tube ببینی و بعد خودت قضاوت کنی
 

Amin 4D

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
قبل از هر چیز من انتظار داشتم دوستانی که در زمینه3D تجربه و معلومات دارند با بنده وارد بحث بشن اینطوری حداقل بدرد دیگر دوستان هم میخورد. متاسفاته این مصداق همون موردی بود که گفتم. بی اطلاعی ...
همون تور که از اسم مستعار شما معلومه “Amin4D” رویc4D تعصب داری و تعصب محصول ندانستنه. من انیمیشن رو از سال 76 و با Animator Pro و 3D Studio ورژن 2 تحت Dos شروع کردم تا سال 81 که به سراغ Maya رفتم و از سال 84 تا به امروز که با Softimage XSI کار میکنم (یعنی 13 سال سابقه) در این بین هم با نرم افزارهای دیگری مثل 3D Studio Viz, Light Wave, Cinema 4D,Poser کار کردم ولی هیچکدوم قویتر از XSI نبوده و نیستند
خوب در رابطه با جوابهایی که دادین به شما بگم که:
- جستجو در اینترنت و استناد به نوشته های دیگران رو بهش نمیگن داشتن اطلاعات و معلومات
- شرکت های معتبر منظورم کمپانی هایی مثل ILM یا Dream Work یا Locus Art یا Veta Art یا Pixar یا Aaron Sims یا Walt Disney ویا Blur Studio بودند که هر کدام خود یک مرجع برای دیگر شرکتها هستند نه شرکتهایی مانند Sony Pictures . این رو هم بدون که هیچ شرکت معتبری اسم نرم افزارهای کاربردیش رو به هیچ عنوان اعلام نمی کنه و دلیلش هم معلومه.
- در حال حاضر حتی نرم افزارهایی مانند Poser هم نمونه کار انیمیشنی دارند پس داشتن نمونه کار دلیل بر قویترین بود نرم افزار نمیشه
- هیچ فیلمی فقط با یک نرم افزار خلق نمیشه بعنوان مثال برای Render کردن کارتون یا جلوه های ویژه از هیچکدام از نرم افزارهای ذکر شده استفاده نمی کنند بلکه Renderman مطعلق به Pixar استفاده میکنند (البته اگه اسمش رو شنیده باشی)
- من دوست داشتم بجای کل کل کردن و ... , شما بحث رو تکنیکی میکردی. من تعجب میکنم شما قویترین و معروفترین امکان XSI رو به c4D نسبت دادید باز اگه از Texturing رو میگفتی یه چیزی. این رو از من بیادگار داشته باش اگر نرم افزاری Biped Generator نداشت بدرد استخوان بندی و حرکت کاراکتر نمی خوره هرچند میشه اینکار رو انجام داد ولی با دردسر زیاد
- حرفهای من نقل قول از استاتیدی مثل آقای بنی اقبال (ایشان یکی از انیماتورهای Veta Art در پروژه ارباب حلقه ها بودند) و شما اگر ایشان رو میشناختی, ابزار دست ایشان رو هم میشناختی
- پارک ژوراسیک اسپیلبرگ مبنای ورود جلوه های ویژه کامپیوتری به سینما بود بد نیست بدونی که ILM این فیلم رو با Softimage 3D ساخته. فیلم 2012 با وجود زیبایی خارق العاده جلوه های ویژش ولی هیچ نوع نو آوری درش نیست چون قبلا فیلمهایی مانند the Day After Tomorrow اینگونه صحنه ها رو به نمایش گذاشته بودند. فیلم Transformer باز یکی از فیلمهای شد که باعث جهش در جلوه های ویژه بود بعنوان مثال روبات (بامبل بی) از ده هزار Object ساخته شده و انیماتورهای ILM زمان Transform کردن روباتها این ده هزار قطعه رو به حرکت در می آورند!!! در انتهای این فیلم از کمپانی Avid (مالک اسبق Softimage XSI) بخاطر همکاری و مشارک Developer هاش در خلق جلوه های ویژه فیلم تشکر کردند. (در حال حاضر Softimage XSI همانند Maya در تملک Autodesk است)
- پروژه هایی که با Softimage انجام شده در سایت XSIBase.com وجود داره این هم بقول شما "سند"
- Softimage زیر سیستمی (Sub System) ای بنام ICE داره که مخصوص جلوه های ویژه است . نمونه کارکرد اون رو هم میتونی در You Tube ببینی و بعد خودت قضاوت کنی
با سلام. دوست من اول در مورد اسمم میگم. Amin4D رو به این خاطر انتخاب کردم چون اولین نرم افزاری که به صورت حرفه ای باهاش 3D رو کار کردم Cinema 4D بوده، و تعصب یا چیز دیگه ای هم در کار نیست و کسایی که منو تا یه حدی میشناسن می دونن که من روی نرم افزار خاصی تعصب ندارم. من با اکثر نرم افزارهای 3D کار کردم. از مکس و مایا و سافت ایمیج بگیر، برو تا مودو، لایت ویو، بلندر، و هودینی. حالا در یه حد کم و بیش. اما با Cinema 4D و Houdini خیلی بیشتر از بقیه کار کردم. با ICE هم توی سافت ایمیج کار کردم. این در مورد من. بعدشم دوست من سابقه ی کار مهم نیست. مهم خود شخص و نمونه کارهای اونه. که نمونه کارهای ساده ی منو می تونید توی لینک امضام ببینید. شما هم به جای گفتن سابقه کار نمونه کاراتون رو بذارید تا اونا رو ببینیم و بیشتر با شما آشما بشیم.
- جستجو در اینترنت و استناد به نوشته های دیگران رو بهش نمیگن داشتن اطلاعات و معلومات
خب دوست من ببخشید می شه بگید پس چه جوری می شه اطلاعات و معلومات کسب کرد؟؟؟؟؟ بی شک حرف های شما هم اکثرشون رو از همین اینترنت بدست آوردید. بعدم هم من توی پست قبلیم لینک جاهای معتبری مثل www.cgsociety.org دادم که فکر کنم همه می دونن چیزهایی که اونجا بیان می شه حرفهای الکی و بی پایه و اساس نیست.
خب مثلا همین Dream Works. توی لینکی که توی پست قبلیم دادم رو نگاه کردید؟؟؟؟؟؟ نه دیگه نگاه نکردید انگار:
http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=5963
ببینید اونجا چی نوشته. این خود Dream Works . ما که اسمی از SoftImage ندیدیم اینجا.
اینم یه لینکه دیگه:
http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=5729
این یکی در مورد فیلم شرک 4 هستش. که شرکت سازندش هم Dream Works هست. اونجا رو هم اگه کامل مطالعه کنید می بینید باز اسم دو نرم افزار مایا و هودینی هست و اسمی از Softimage نیاورده شده.
اینم یه لینک دیگه:
http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=5864
اینجا هم باز از بدشانسی شما فقط اسم دو نرم افزار مایا و هودینی هست و اسمی از سافت ایمیج نیست.
اینم یه لینک دیگه از یه فیلم Dream Works:
http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=5636
اینجا رو هم بگردی می بینی اسمی از سافت ایمیج نیست.
اینم یه لینک در مورد Transformer2:
http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=5153
من اونجا رو هم گشتم چیزی در مورد سافت ایمیج ننوشته بودا. البته باید بگم که اگه اونجا رو بخونید می بینید که بازم هم اسم دو نرم افزار مایا و هودینی اونجا هم آورده شده و زمینه های استفاده شون توی همین فیلم.
اینم ببینید بد نیست:
http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=5249&page=2
من گشتم دیدم اسم max هست ولی اسمی از سافت ایمیج اینجا هم نیست. بگذریم.
کافیه یا بازم لینک بذارم براتون دوست من؟؟؟؟
من اطلاعاتم رو از این سایت و چند تا سایت بزرگ دنیا می گیرم. اگه چیزی هم می گم منبعم همین سایت ها است. اما شما خواهشا در مورد چیزهایی که گفتید یه چند تا لینک بذارید تا ما ببینیم.
ه هیچ شرکت معتبری اسم نرم افزارهای کاربردیش رو به هیچ عنوان اعلام نمی کنه و دلیلش هم معلومه.
اگه نمی گه پس شما از کجا می دونید این شرکت ها از SoftImge استفاده می کنند؟؟؟؟؟؟
دوست من بازم من به پست قبلیتون توجه کردم و دیدم حرف هایی که زدید اصلا درست نبودن و من براتون مدرک و دلیل آوردم و شما به جای اینکه بیاید بگید چرا اون حرفهای اشتباه رو زدید میاید می گید:
دوستانی که در زمینه3D تجربه و معلومات دارند با بنده وارد بحث بشن اینطوری حداقل بدرد دیگر دوستان هم میخورد. متاسفاته این مصداق همون موردی بود که گفتم. بی اطلاعی ...
آخه دوست من من که ادعایی ندارم و نمی گم کسی هستم ولی شما که می گی اطلاعات داری بفرمایید این رو بر چه اساس نوشتید:
1. Cinema 4D فقط و فقط بعلت دارا بودن قیمت پائین اونهم توسط کمپانیهای غیر مطرح استفاده میشه
2. 3d Max بیشتر برای آموزش به کاربران مبتدی و گیم های سطح پائین استفاده میشه
تمامی فیلمهای هال وودی و کارتونهای 3 بعدی درست و حسابی با نرم افزار Softimage XSI تولید میشه البته Maya هم استفاده های زیادی داره ولی فقط برای مدل سازی
یا این حرفتون:
- هیچ فیلمی فقط با یک نرم افزار خلق نمیشه بعنوان مثال برای Render کردن کارتون یا جلوه های ویژه از هیچکدام از نرم افزارهای ذکر شده استفاده نمی کنند بلکه Renderman مطعلق به Pixar استفاده میکنند (البته اگه اسمش رو شنیده باشی)
آخه من کجا گفتم مثلا از مایا برای رندر انیمیشن استفاده می کنن، یا یه همچین چیزی؟ من ازصلا در مورد رندر کردن حرف زدم دوست من؟؟؟
بعدشم دوست من آره رندر من رو هم می شناسم، بعد هم سعی کنید توهین یا جسارت نکنید توی حرفاتونف خواهشا.
اینم بدونید که فیلم های هالیوود رو به جز از رندرمن از یه موتور ندر پر قدرت دیگه هم استفاده می کننف البته شاید استفاده ازش کم باشه، اما به مرور زمان به خاطر قدرت بالایی که داره کم کم جا میفته، و اون موتور رندر اسمش Mantra هست، موتور رندر هودینی.
در مورد این حرفتون هم من متوجه نشدم منظورتون رو، می شه بیشتر توضیح بدید:
قویترین و معروفترین امکان XSI رو به c4D نسبت دادید
بازم می گم من قصد جسارت یا توهین به کسی رو ندارم، مخصوصا شما دوست عزیز، و اگه یه همچین کاری رو هم کردم صمیمانه معذرت می خوام.
نتیجه گیری رو هم می ذارم به عهده ی دوستان. من فقط یه سری لینک دادم خودشون برن ببینن توی فیلم های بزرگ از شرکت های بزرگی مثل Dream Works از چه نرم افزارهایی استفاده می شه. این حرفا از من نیست، و لینک گذاشتم، شما هم برای حرفاتون خواهشا چند تا لینک هم بذارید.
موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
این هالیودیها عقلشون نمیرسه ها چرا از افتر افکتز استفاده نمی کنند :green:

بی خیال سافت ور هیچ چیزی جای ذهن خلاق نمی گیره ( سخنان گوهر بار ):wink:
 

bahman.k70

Member
soft image چیزی نیس که بابا لینکارو رفتیم نمونه کارایشم دیدیم اگه ایناس که هیچی نیست فقط یکم سطحش از سینما فور دی بالاتر باشه !!
بابا اینایی که با سافت ایمیج ساختن خیلی کارتونیه که
 

bahman.k70

Member
soft image چیزی نیس که بابا لینکارو رفتیم نمونه کاراشم دیدیم اگه ایناس که هیچی نیست فقط یکم سطحش از سینما فور دی شاید بالاتر باشه !!
بابا اینایی که با سافت ایمیج ساختن خیلی کارتونیه که
 

vahid m2

Member

دوست گرامی !
cinema 4d فقط بخش سه بعدی کار هست ..در صورتیکه
fusion مربوط به کامپوزیت و جلوه های ویژه هست .
در مورد 2012 بخش های کامپوزیت و یک سری از جلوه ها رو با
fusion کار کردن
fusion یک محصول مشابه افترافکت هست... و این روزها افترافکت کارهای حرفه ای به سمت فیوژن کشیده شدن
اینجور که بچه های صدا و سیما میگن و از گفته ها میاد اینه که فیوژن کیفیت رنگ بهتری ارائه میکنه
حالا توی این رقابت کی سرتر هست خدا عالم هست ...... مثل رقابت 3dmax و maya یا رقابت asp و php ...
.
.
اقا شرمنده تو بحثتون میپرم. ولی اینو باید بگم که افتر و فیوژن رو با هم مقایسه نکنید به نظر من این دو نرم افزار اصلان قابل مقایسه باهم نیستن . درسته یه کارایی هست که هر دو میتونن انجام بدن (مثل کامپوزیت )ولی اصلان شبیه نیستن به نظر من مقایسه این دو مثل مقایسه فتوشاپ با کورل باشه .
موفق باشید
 

shirani

مدیر انجمن <A href="http://forum.majidonline.com/f
اقا شرمنده تو بحثتون میپرم. ولی اینو باید بگم که افتر و فیوژن رو با هم مقایسه نکنید به نظر من این دو نرم افزار اصلان قابل مقایسه باهم نیستن . درسته یه کارایی هست که هر دو میتونن انجام بدن (مثل کامپوزیت )ولی اصلان شبیه نیستن به نظر من مقایسه این دو مثل مقایسه فتوشاپ با کورل باشه .
موفق باشید

حالا افتر کورل یا فیوژن :rose:

اتفاقاً هر کاری که با فیوژن میشه انجام داد با افتر هم میشه انجام داد و بلعکس
 

mehrdad_sady

New Member
عزیزان من دوستان گرامی، متاسفانه بعلت نبود امکانات و یا هر دلیل دیگری که شاید گفتنی نیست، اطلاعات ما از دنیای انیمیشن و جلوه های ویژه بسیار کم و ناچیزه. درسته که اکثر شرکتهای انیمیشنی ایرانی دارن از 3D max استفاده میکنند ولی در دنیای حرفه ای اینگونه نیست.
1. Cinema 4D فقط و فقط بعلت دارا بودن قیمت پائین اونهم توسط کمپانیهای غیر مطرح استفاده میشه
2. 3d Max بیشتر برای آموزش به کاربران مبتدی و گیم های سطح پائین استفاده میشه
تمامی فیلمهای هال وودی و کارتونهای 3 بعدی درست و حسابی با نرم افزار Softimage XSI تولید میشه البته Maya هم استفاده های زیادی داره ولی فقط برای مدل سازی
در مورد 3ds max باید بگم که انیمیشن planet 51 و بازی assasins creed 2 با 3ds max کار شده که این رو تو بروشور خود نرم افزار نوشته که میتونید از سایت اتودسک دانلودش کنید.
http://images.autodesk.com/adsk/files/3dsmax2011_brochure_us.pdf

همچنین بروشور های مربوط به maya & XSI هم تو سایت موجوده
http://images.autodesk.com/adsk/files/softimage_2011_brochure_us.pdf
http://images.autodesk.com/adsk/files/maya_2011_whats_new_brochure_us.pdf
در این آدرس هم میتونید لیست فیلم هایی رو که Houdini Master تو اونا استفاده شده رو ببینید
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=44&Itemid=88
 
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
درسته هوديني توي فيلمها نقش داشته اما در كنار نرم افزارهايي مثل مايا و مكس و نرم افزارهاي ديگر مثلا توي ساخت فيلم شورش كبري من ديدم از Fumefx مكس استفاده كردند بستگي به شركت سازنده جلوه هاي بصري داره بعضي شركتها از هوديني بعضي از مايا و بعضي ها از Thinking particle , fumefx , afterburn مكس استفاده ميكنن مي تونيد بريد توي سايت Cebas , سايت AfterWork ببنيد درسته يا نه.

فقط دوستان وقتي با هوديني يك سيستم دود مي سازي رندر كردنش ادمو ديوانه مي كنه اين واقعا به سخت افزار بستگي داره اگر داره سيستم دوست من خيلي قوله ولي اونجا هم اين مشكل رو داره.
 

chicchicqq

New Member
سلام آقا این بحث های شما هیچ ربطی به ملک سلیمان نداره

کمی در مورد ملک سلیمان بگید
 
سلام دوستان اگه شما پشت صحنه فیلم ملک سلیمان را دیده باشید می فهمید که با نرم افزارهایی از قبیل maya,flame,adobe after effects,و شاید هم smokeاستفاده شده است جز اینها چیز دیگه ای نیست. الیته این فیلم از نظر جلوه های بصری ارزش بحث و تحقیق رو نداره.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا