ملاک برای رندر exterior

shin shin

Member
من خودم رندر بیرونی زیاد کار می کنم نمونه های شرکت evermotion رو هم که نگاه می مکنم باز می بینم کار های اونها خیلی طبیعی تر از کارهایی که من کردمه شاید برای بقیه دوستان هم اینجوری باشه برای همین بنظرم اومد که یک مبحث تازه اینجا درست کنم و از همه کمک بگیریم بابت بهتر شدن رندرها مخصوصا با vray حالا به نظر شما چه چیزهای برای زنده شدن تو کارهای بیرونی تاثیر داره ؟ چه نکاتی رو باید رعایت کنیم
من خودم فکر می کنم فضا سازی بیرون خیلی مهمخ مثلا گذاشتن ساختمان های جانبی گذاشتن ماشین و اشا انسانی در واقع هر چقدر جزئیات بیشتر باشه نتیجه بهتر خواهد بود نظر شما چیه ؟ هر چی اطلاعات دارین بیاین اینجا با هم share کنیم
 

miladwolf

New Member
سلام.بنده میلاد هستم از شیراز و با max 2012 کار میکنم و بعد از تقریبا 3 سال فیلد مورد علاقم رو پیدا کردم (Environment Modelling)
تمرکزمم بیشتر روی محیطای علمی تخیلیه.با vray حرفه ای کار نکردم اما اموزششو گرفتم که پر از نکته هست مثلا اینکه متزیالها و تکسچرها بسیار زیاد توی کیفیت و واقعی بودن تاثیر دارن چون نوری که به اونا تابیده میشه رو به اطراف رفلکت میکنن و اطراف خودشونو تحت تاثیر قرار میدن و این اثر نامحصوص رو فقط توی رندر نهایی میشه متوجه شد.در ضمن در مورد وجود جزییات که شما مطرح کردید باید بگم که با شما 200% موافقم
 

shin shin

Member
یکی از مشکلاتی که من باهاش درگیر هستم اینه که با این کلی وقت می گذارم روی جزئیات و متریال باز نمیتونم بصورت واقعی اون رو در بیارم یک فایل آماده از شرکت evermotion که باز می کنم می بینم کار خاصی نکرده تنظیم پیچیده ای هم نداره ولی نمیدونم چرا رندر اون با مال من فرق می کنه به نظر شما اونها رو کدوم قسمت قضیه وقت می گذارن که انقدر خوب نتیجه می گیرن
 

miladwolf

New Member
بنده هم تا حدود زیادی این مشکلو داشتم (واقعی در اوردن کار) اما دارم به لطف اموزش vray بهتر میشم.توی مدلهاشونم چیز پیچیده ای نیست فقط مهمترین مورد تعداد و نوع و نحوه ی گذاشتن نورهاست و صد البته تنظیمات رندرر...مثلا شما تعداد فتون هاتونو تنظیم میکنید؟ یا تعداد و فیلترهای برخورد اولیه و ثانویه رو تنظیم میکنید؟
 

shin shin

Member
راستشو بخوای اصلا نمیدونم چی هست من بصورت تجربی صحیح و خطا پیش می رم می گم می تونیم یک کاری کنیم نمونه کارهامون رو اینجا بگذاریم بعد راجعبش صحبت کنیم نظرت چیه ؟
 

miladwolf

New Member
خیلی دوست دارم اینکارو بکنم اما متاسفانه کار کاملی رو با vray نکردم اما همینروزا میخوام یه صحنه ی علمی تخیلی بسازم و با vray رندر کنم بنظرم شما فعلا کاراتو بذار تا من یه چیزی بسازم راستی شما اهل کجایی و چند سالته؟:)
 

shin shin

Member
من یک نمونه کار رندر خارجی گذاشتم در حد حجم سازی و نور آفتاب نظرتون چیه ؟
 

پیوست ها

  • 011.jpg
    011.jpg
    303.5 کیلوبایت · بازدیدها: 59

miladwolf

New Member
اها پس شما کار معماری میکنی...شما باید از تکسچرای با کیفیت تر استفاده کنی و یه نکته ی دیگه این هست که وقتی جزییات ریز توی صحنه هست باید کیفیت رندر رو بالا ببری(با استفاده از سمپلای بیشتر و اپشنای قوی)که مسلما تایم بیشتریو هم میگیره.البته از نظر حجم سازی که خوبه چون فرم کلی فرم پیچیده ای نیست و نور هم سمپلای بیشتری میخواد که با یه تکچر خوب برای ساختمون بهترم میشه
 
آخرین ویرایش:

shin shin

Member
آره من بیشتر کار معماری انجام می دم متوجه منظورت از تکسچر با کیفیت نشدم منظورن مثلا قسمت چمن هستش؟ اپشن قوی تر یعنی چی ؟ می تونی یکم بیشتر توضیح بدی ؟
 

ALI_TAKHTI

Active Member
نور بدک نیستوخوبه. مشکل عمده شما در بخش متریال دهی هست. باید یاد بگیری چطور متریال رو تنظیم کنی.
 

shin shin

Member
خوب اشکال کار دقیقا چیه ؟اگر ممکنخ ریزتر بگید ؟ متریال مشکلش چیه ؟
 

miladwolf

New Member
خوب فکر میکنم اشتباه از من بود و بد جور گفتم.بجای تکسچر با کیفیت باید میگفتم تکسچر مناسبتر.یکی از چیزایی که باعث یه رندر واقعی هست.یه تکسچرینگ خوبه که از میکس چند تا تکسچر بدست میاد.البته من منظور علی رو نفهمیدم که میگه متریالت تنظیم نیست اخه متریالی توی صحنه نمیبینم که تنظیم بخواد...و منظورم از اپشنای قویتر تنظیمات حرفه ای رندره که واقعا نتیجه ی نهایی رو عوض میکنه مثلا استفاده از فیلترای مناسب برای primary bounces and secondary bounces (برخوردای اولیه و ثانویه).تعداد مناسب فتونها.توی منوی GI هست
 

shin shin

Member
خوب شما میگی که من تو قسمت gi چی رو تغییر بدم که کارمو بهتر کنه مثلا عددی رو کمو زیاد کنم ؟ چی کار کنم ؟ ساختمان هم متریال نداره اون خط هایی که میبینید یک جورalcubondهست
 

miladwolf

New Member
اره عزیز میدونم اون خطا چین بنده 3 ساله مدلینگ میکنم.به نظر بنده شما متریالا رو بذار بعدم با تغییر مقدار همون مواردی که عرض کردم یه نتیجه ی بهتر بگیر
 

shin shin

Member
یکم دیگه تغییرات دادم چه جوریه مشکلش چیه ؟
 

پیوست ها

  • 5456454.jpg
    5456454.jpg
    592.1 کیلوبایت · بازدیدها: 19

miladwolf

New Member
اها به این میگن تغییر...خیلی خوب شد دوتاشو گذاشتم کنار هم از زمین تا اسمون عوض شده بنظرم خیلی خوب شده فقط یه کوچولو intensity نور زیاده
 

miladwolf

New Member
عزیز یه نظر رو این بدی ممنون میشم تازه تمومش کردم
 

پیوست ها

  • GRAVE YARD.jpg
    GRAVE YARD.jpg
    538.9 کیلوبایت · بازدیدها: 24

pedi_sa

New Member
miladwolf خیلی خوبه فقط دو تا نکته به نظرم اومد
یه نکته این که خطوط سایه ی روی درخت سمت راست به نظر خیلی شارپ هستن...انگار که یه منبع نور خیلی نزدیک بهش هست که توی عکس به نظر چنین چیزی نباید باشه...
نکته دیگه ای که میخوام بگم از لحاظ بصریه که بیشتر ادیت تصویره تا رندر.. اینکه ماه رو یکمی حالت فلو میکردی بهتر بود (ماه که خیلی دوره باید محوتر باشه که با فتوشاپ میتونی انجام بدی) و شایدم بهتر بود کمی کوچیک تر باشه..
 

miladwolf

New Member
ممنون از نظرت ودقیقا درست گفتی شما درخت روشن شده اما ماه رو از قصد روشن کردم اخه میخواستم با روشنایی زمین بخونه (نور مهتاب)
 

shin shin

Member
آقا کارت خیلی خوب شده فکر کنم بیشتر تو قسمت انیمیشن فعالیت می کنی نه ؟ یک سوال هم داشتم چهحوری می شه نویز تصویر رو کم کرد؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا