مقایسه دو نرم افزار مایا و تری دی مکس با هم

farsicom

Member
هر دو جزو نرم افزارهای حرفه ای هستند که در اکثر استدیوهای حال حاضر جهان مورد استفاده قرار میگیرند.
اگر میخواهید انیمشین سازی را شروع کنید،پیشنهاد من نر افزار Maya است،چون این نرم افزار رابطه ی خیلی نزدیکی با این حرفه دارد و اکثر انیمیشن های حال حاضر جهان،با این نرم افزار و چند نرم افزار جانبی ساخته میشود،اما 3d max هم خوب است اما بیشتر در ساخت بازی مورد استفاده قرار میگیرد.
پینشهاد من این است که شما اگه میخواهید انیمیشن سازی را شروع کنید،با نرم افزار تخصصی این کار شروع کنید.نگران این نباشید که 3d max را بلد نباشید،برایتان مشکل به وجود می اید زیرا:

اما بعضی اعتقاد دارند که:
خود نرم افزار Maya دارای ابزار modeling است و نیازی به استفاده از نرم افزارهای دیگر ندارید. اما مدلینگ مایا ضعیف تر عمل می کنه.
اگه تازه بخوای مایا یاد بگیری اول برو سراغ 3d چون مایا سخت تره و یه تازه کار همیشه اول میره سراغ 3d !!!
و مایا بیشتر برای انیمیشن سازی به کار میره درحالی که از 3d برای تصاویر ثابت به کار میره!!!(بماند که ایران از 3d برای انیمیشن هاش استفاده میکنه...)

 

pclord

کاربر متخصص
در مورد مدلینگ مایا مخالفم، چون خودم باهاش کار کردم ،نه تنها کم نداره بلکه به نظر من قویتر هم هست.برای کسایی هم که تازه میخوان شروع کنن، اگه با یه آموزش فارسی شروع کنن، هیچ مشکلی براشون پیش نمیاد و سختی هم من تا حالا ازش ندیدم.

موفق باشید.
 

esfehanei

Member
بله
البته من در اون حدی نیستم که بخوام نظر بدم
ولی به نظر من مایا قویتر از مکس هست
در مدلینگ
چون من هنوز انیمشن رو بلد نیستم نمی تونم دربارش نظر بدم
ولی در مورد مدلینگ راحت میگم که مایا قویتره
اگه من زورتر با مایا آشنا شده بودم اصلا دنبال مکس نمی رفتم
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
هر دو جزو نرم افزارهای حرفه ای هستند که در اکثر استدیوهای حال حاضر جهان مورد استفاده قرار میگیرند.
اگر میخواهید انیمشین سازی را شروع کنید،پیشنهاد من نر افزار Maya است،چون این نرم افزار رابطه ی خیلی نزدیکی با این حرفه دارد و اکثر انیمیشن های حال حاضر جهان،با این نرم افزار و چند نرم افزار جانبی ساخته میشود،اما 3d max هم خوب است اما بیشتر در ساخت بازی مورد استفاده قرار میگیرد.
پینشهاد من این است که شما اگه میخواهید انیمیشن سازی را شروع کنید،با نرم افزار تخصصی این کار شروع کنید.نگران این نباشید که 3d max را بلد نباشید،برایتان مشکل به وجود می اید زیرا:

اما بعضی اعتقاد دارند که:
خود نرم افزار Maya دارای ابزار modeling است و نیازی به استفاده از نرم افزارهای دیگر ندارید. اما مدلینگ مایا ضعیف تر عمل می کنه.
اگه تازه بخوای مایا یاد بگیری اول برو سراغ 3d چون مایا سخت تره و یه تازه کار همیشه اول میره سراغ 3d !!!
و مایا بیشتر برای انیمیشن سازی به کار میره درحالی که از 3d برای تصاویر ثابت به کار میره!!!(بماند که ایران از 3d برای انیمیشن هاش استفاده میکنه...)




من با این مخالفم که اول باید 3dsm یاد گرفت بعد مایا
مایا خودش یه نرم افزار بزرگه که باهاش میشه همه چی ساخت وجزو نرم افزارهای پایه ی این کار محسوب میشه

اما به نظر من به غیر از مدلینگ که به نظر من 3dsm قویتره
دیگه 3dsm هیچی برای گفتن نداره
همین
 

Mohsen-Maya

New Member
به نظر من مدلینگ هر دوتاشون خوبه ولی چون مایا کار رو بهتر و راحتتر کرده خب بهتره به نظر منم مکس تو تک فریم ها خوبه و انیمیشن مایا
 

vahid m2

Member
سلام . به نظر من تو مدلینگ مکس قوی تر از مایاست ولی تو انیمیت مایا قوی تره . در مورد تازه کارا هم به نظر من میتونن از همون اول مایا کار کنن .چون فرقی نمیکنه هر دو مثل هم هستن .
 

wall_e

Well-Known Member
بی کارینا خارجیا دارن روز به روز پیشرفت میکنن ما هم داریم همینجوری بحث های تکراری میزنیم :-?
 
سلام، دوستامون راست میگن!
این بحث دیگه بیش از فسیل شده!

هر دو نرم افزار قوی هستن
با هر کدوم حال کردین شروع کنین! اون قدیما بود مایا قویتر بود! (بر نخوره! خوردم رو مایا تعصب دارم!) الآن اگه انصاف بدیم هر ذو قوی هستن
اما بازم مایا رو عشقه!
 

s_mostafa_h

Well-Known Member
هردوی نرم افزار بی اندازه قوی هستند . فیلم های زیادی هم با تری دی مکس ساخته شده و هم با مایا . اینکه کدوم قوی تر است یا چیز دیگه ، به ما بستگی داره که چقدر از توانایی های این نرم افزار ها استفاده کنیم . به نظرم هر دو را باید یاد گرفت و در وقت و زمانش از اون ها استفاده کرد .
من از هر دو استفاده می کنم . اما محیط مکس روان تر می باشد و مایا پیچیده تر .
 

mohssen_00

New Member
من خودم مایا کار می کنم اما به نظر من مدلسازی max بهتر از مکس هست چون مقایسه کردم ام مایا هم بد نیست
 
ببخشید میشه راجع به رندر های مکس و مایا بیشتر صحبت کنیم و اینکه توی رندر پارتیکل ها و زررات کدوم یکی بهتر عمل میکنه و چنتا نمونه و . . .. ؟
 
با سلام و آرزوی شادی :

بنده نمی خوام تو بحث مکس و مایا مداخله کنم چون خیلی وقته که این بحث تموم شده ولی اگه بحث ذرات هستش دیگه وضع فرق می کنه چون هیچ ابزاری بجز مایا قدرت مانور روی داینامیک و ذرات رو نداره این برنامه جانبی مشهور Realflow هم که مخصوص ذرات و سیالات هست دراصل برای اینه که مایا بیش از بیش سنگینتر نشه وگرنه کسی که بتونه بطور حرفه ای با ذرات و سیالات خود مایا کار کنه دیگه به هیچی احتیاج نداره ، با توجه به اینکه اسکریپت مایا رو برنامه عظیمی مثل ++C پشتیبانی می کنه در نتیجه داینامیک و ذرات مایا پایان ناپذیره و تموم شدنی نیست .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا