مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

efanetco

New Member
هدف از ایجاد این تاپیک ،انتشار مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی ، اعتماد سازی ، مشتری مداری و ... به صورت خلاصه و مفید میباشد .
 

efanetco

New Member
از فردا به صورت روزانه دو مقاله در این تاپیک منشتر میکنیم انشالله
 

efanetco

New Member
استفاده از طراحی سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه

اگر بهینه سازی سایت به عنوان یک جزء از هسته اصلی استراتژی های شما برای بازاریابی اینترنتی میباشد ، داشتن یک وب سایت که قابل روئیت در تلفن های همراه باشد بسیار پسندیده خواهد بود. امروزه میزان فروش تلفن های همراه نسبت به فروش کامپیوترهای خانگی و یا لپ تاپ ها پیشی گرفته است همچنین در سال 2014 میزان استفاده از اینترنت از طریق تلفن های همراه نسبت به سال های قبل بسیار افزایش یافته است به همین دلیل داشتن وب سایتی که به طور کامل و بدون هیچ گونه عیب و نقصی در تلفن های همراه قابل رویت باشد بسیار کار منطقی ای خواهد بود. اصلا تعجب نکنید اگر به زودی میزان بازدید از سایت شما از طریق تلفن های همراه برابر با میزان بازدیدهای سایتتان از طریق کامپیوترهای خانگی بود و یا حتی ممکن است در آینده ای نزدیک میزان استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه حتی نسبت به میزان استفاده از اینترنت از طریق کامپیوترهای خانگی بیشتر شود. تحقیقات نشان دهنده این است که چیزی در حدود 67 درصد از کاربرانی که از طریق تلفن همراه به اینترنت متصل میشوند علاقه زیادی به خرید از این طریق نشان میدهند به همین دلیل شرکت هایی که همواره رفتاری عاقلانه و منطقی نسبت به علایق بازدیدکنندگان دارند از مدتی قبل اقدام به تغییراتی در سایت خود به جهت نمایش بی عیب و نقص در تلفن های همراه داشته و به دنبال ایجاد سایتی هستند که در هنگام نمایش در تلفن های همراه هیچ تفاوتی نسبت به نمایش در کامپیوترهای خانگی نداشته باشد. برخی از صاحبان کسب و کارهای آنلاین تمایل به داشتن دو وب سایت متفاوت دارند ، یکی برای کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها ، یکی برای نمایش درون تلفن های همراه ، از طرفی برخی از صاحبان کسب و کارهای آنلاین علاقه ای به طراحی دو وب سایت مجزا نداشته و ترجیح میدهند یک وب سایت قابل نمایش در کامپیوترهای خانگی ، لپ تاپ ، تبلت ها و تلفن های همراه داشته باشند . ممکن است برخی از صاحبان کسب و کارهای آنلاین نسبت به استفاده کاربران از تلفن های همراه بی تفاوت باشند ، این دست از مدیران وب سایت ها باید قید بسیاری از کاربران خود را زده و از طرفی آماده تخریب نام تجاری خود باشند زیرا بسیاری از کاربران هنگام بازدید از این سایت از طریق تلفن همراه با سایتی بهم ریخته و بسیار نا مرتب رو به رو خواهند شد که قطعا از نظر کاربران سایتی نامناسب بوده که کاربر هیچ علاقه ای به ماندن در آن نخواهد داشت و قطعا با این شرایط توقع فروش از این طریق توقعی بی جا تلقی خواهد شد.
طراحی سایت واکنش گرا توصیه ما به شماست ، قطعا یکی از بهترین روش ها برای اینکه وب سایت شما در هر مانیتوری ( با وضوح تصویر مختلف ) و یا گوشی های تلفن همراه و ... به خوبی نمایش داده شود طراحی سایت با استفاده از تکنیک واکنش گرا است بدین صورت وب سایت شما در هر مانیتور و یا تلفن همراهی بدون عیب و نقص نمایش داده میشود.در طراحی سایت واکنش گرا ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود و با کمک خاصیت مدیا در تگ لینک با توجه به سایز صفحه، شیوه نامه های آبشاری مربوطه بار گزاری می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و ... در ابعاد مختلف می‌شود . طراحی سایت واکنش گرا برای واکنش سایت نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این تکنیک با استفاده از ویژگی های جدید و همچنین طراحی های شناور وب سایت را بدون نیاز به نسخه های متفاوت برای دستگاه ها و رزولوشن های مختلف طراحی می نماییم. مسئولین گوگل میگویند که استفاده از طراحی وب سایت واکنش گرا برای تلفن های همراه باعث جذب مخاطبین زیادی خواهد شد و از طرفی به میزان بازاریابی شما کمک بسیاری خواهد نمود. طراحی وب سایت واکنش گرا که توسط گوگل توصیه می شود، اجازه می دهد تا یک وب سایت در هنگام بارگذاری در دستگاه ها و صفحات نمایش مختلف به صورت کامل و بدون عیب و نقص نمایش یافته و کاربران مختلف که با استفاده از ابزارهای مختلف وارد سایت میشوند تماما و بدون هیچ مشکلی از سایت دیدن نمایند. این مسئله باعث میشود تمامی کاربران از نحوه نمایش اطلاعات راضی بوده و این مسئله یک استراتژی مهم در بازاریابی آنلاین میباشد. یکی از جنبه های جذاب طراحی سایت واکنش گرا این است که یک وب سایت واکنش گرا می تواند سایت را برای یک کاربر با بهترین امکانات و یا یک کاربر با امکاناتی کاملا پیش پا افتاده که هرکی از دستگاه هایی با صفحه نمایش های متفاوت استفاده میکنند ، به یک صورت نمایش دهد. این یک ویژگی مهم است ، غیر ممکن است که این مسئله در رتبه های سایت شما در میان موتورهای جستجو بی تاثیر باشد زیرا در این شرایط شما شرایطی مهیا نموده اید که کاربران از هر طریقی وارد وب سایت شما شدند نسبت به یکدیگر تفاوتی نداشته و در واقع همه کاربران دارای شرایطی یکسان باشند ، بدین ترتیب شما خطر از دست دادن کاربرانی که از طریق گوشی های تلفن همراه و یا تبلت ها از سایتتان بازدید خواهند کرد را به صفر درصد رسانده و میتوانید بر روی بازیدکنندگان خود از طریق انواع و اقسام دستگاه ها برنامه ریزی کرده و روی فروش بیشتر خود ، سرمایه گذاری نمائید.
منبع : شرکت طراحی سایت و بهینه سازی سایت ایفانت
 

efanetco

New Member
به روز رسانی محتوای قدیمی یا آرشیو کردن مطالب

اگر هم اکنون در حال آماده کردن متنی برای نمایش در وب سایت و یا وبلاگ خود میباشید تا از طریق آن ایده های جدید خود را در صفحاتتان اجرا نمایید ، هرگز ترس و یا نگرانی نداشته باشید . بنا به هر دلیلی ممکن است هرگز ایده های قبلی شما به اهداف دلخواهتان نرسیده باشد اما هرگز نترسید ، از همین لحظه به بعد مطالب قبلی خود را به فراموشی سپرده و از این به بعد سعی کنید محتوای مناسبی برای استفاده درون وب سایت یا وبلاگ خود بنویسید. هنگامی که شما یک مطلب را درون وب سایت خود منتشر میکنید و یا پست جدیدی درون وبلاگتان مینویسید ، امیدوار هستید که اکثریت خوانندگان و مخاطبین دائمی شما این مطلب را خوانده و بپسندند اما تصور کنید برخی از خوانندگان وفادار سایت و یا وبلاگ شما برای مدتی بنا به هردلیلی نتوانند از صفحات شما بازدید نمایند ، اکنون شما چندین و چند مطلب جدید دیگر در وب سایت و یا وبلاگ خود نوشته اید و قطعا این افراد دسترسی ای به مطالب قدیمی تر شما نخواهند داشت ، به نظر شما آیا این مسئله موجب ناراحتی این دسته از کاربران وفادار به سایت شما نخواهد شد ؟ از این گذشته آیا ممکن نیست که کاربران جدیدی نیز وارد وب سایت یا وبلاگ شما شوند و بخواهند از مطالب قدیمی تر شما استفاده کنند ؟ به نظر شما حل این مسئله بسیار سخت و غیرقابل انجام است ؟ خیر ، برای حل این مشکل راه حلی بسیار ساده و منطقی وجود دارد آن هم ایجاد بخشی درون وب سایت و یا وبلاگ خود به نام آرشیو مطالب میباشد . اگر مطالب وب سایت یا وبلاگ خود را به دو بخش تقسیم نمایید ، یک بخش آن مربوط به مطالب قدیمی شما میشود و بخش دیگر به مطالب جدیدی که منتشر کرده اید اختصاص میابد به همین دلیل میبایست میان این دو نسل از محتوای خود ارتباط برقرار کرده و شرایط را به گونه ای مهیا نمایید که کاربران در هنگام ورود به صفحات شما با مطالب جدید شما برخورد داشته و از آنها استفاده نمایند همچنین در صورتی که علاقه مند به مطالعه مطالب قدیمی وب سایت یا وبلاگ شما بودند نیز بتوانند از آنها به راحتی و بدون دردسر استفاده نمایند. برخی افراد تصور میکنند که میبایست تاریخ انتشار مطالب خود را تغییر داده و سیستمی گردشی مورد استفاده قرار دهند بدین صورت که مطالب قدیمی شده پس از مدتی مجددا به عنوان مطلب جدید بر روی صفحات قرار گرفته و تاریخ آن ویرایش شود اما این مسئله امری بسیار اشتباه میباشد زیرا این کار توهین به مخاطبین دائم شما تلقی میشود . ممکن است افراد زیادی مطالب شما را دنبال کنند پس در نظر داشته باشید هنگامی که مطالب قبلی خود را مجددا در صفحات اول خود قرار میدهید این افراد از این کار شما مطلع شده و ممکن است بسیاری از مخاطبین دائم خود را از دست بدهید زیرا کسی به دنبال خواندن مطالب تکراری نیست و کاربران همواره به دنبال مطالب جدید میباشند که برایشان جذاب بوده و باعث سرگرم شدن آنها بشود . استفاده مجدد شما از مطالب قدیمی برای رتبه های شما در موتورهای جستجو نیز بسیار مضر است زیرا هیچ موتور جستجویی وجود ندارد که نسبت به مطالب تکراری علاقه نشان دهد به همین دلیل هرچقدر شما از مطالب قدیمی خود به صورت تکراری استفاده نمائید شاهد کاهش رتبه های خود در کلمات کلیدی مختلف خواهید شد. قطعا وجود بخشی در سایت یا وبلاگ شما برای آرشیو مطالب قدیمی که منتشر کرده اید میتواند کاری بسیار حرفه ای باشد زیرا تنها با این کار میتوانید شرایطی برای کاربران خود فراهم نمائید که به سادگی و بدون نیاز به صرف وقت ، هر زمان که بخواهند از مطالب قدیمی شما استفاده نمایند . این مسئله را میتوانید به روش های مختلف مورد استفاده قرار دهید تا کاربران خود را بیش از پیش راضی نگه دارید ، یک روش که میتواند ایده آل شما باشد این است که آرشیو موضوعی برای وب سایت یا وبلاگ خود در نظر بگیرید یعنی به عنوان مثال اگر مقالات زیادی در رابطه با قیمت طراحی سایت و یا بهینه سازی سایت در وب سایت یا وبلاگ خود منتشر کرده اید ، آرشیو وب سایت یا وبلاگتان به گونه ای باشد که مطالب قدیمی مربوط به تعرفه طراحی سایت در بخش مربوط به خود تحت عنوان طراحی سایت و مطالب مربوط به بهینه سازی سایت در بخش مربوط به خود تحت عنوان بهینه سازی سایت قرار گرفته و بدین ترتیب کاربران بتوانند به راحتی در آرشیو مطالب شما نسبت به خواندن مطالب مورد نظر خود اقدام نمایند. یک روش دیگر استفاده از آرشیو هفتگی یا ماهانه و یا حتی سالانه است بدین ترتیب که مطالب یک هفته اخیر شما و یا مطالب منتشر شده شما در یک ماه اخیر و یا یک سال اخیر به صورت مجزا در اختیار کاربران قرار بگیرد. این روش نیز روش نسبتا خوبی است اما مشکلاتی نیز دارا میباشد به عنوان مثال درهم ریختگی و عدم وجود دسته بندی موضوعی میتواند سبب نارضایتی کاربران شود به عنوان مثال ممکن است مطالب شما در خصوص زمینه های مختلف یکی پس از دیگری منشتر شده باشد و کاربران نتوانند مطالب دلخواه خود را از میان انبوه مطالب شما استخراج کنند به عبارتی تصور کنید صاحب یک وب سایت خبری میباشید که اخبار علمی - فرهنگی - سیاسی و ورزشی منتشر میکنید حال اگر فردی به آرشیو شما وارد شود و بخواهد تنها اخبار ورزشی را مطالعه نماید میبایست میان انبوه اخبار سیاسی و فرهنگی و علمی شما به دنبال اخبار ورزشی مد نظر خویش باشد به همین دلیل ممکن است بسیاری از کاربران را از دست بدهید زیرا کاربران علاقه ای به صرف وقت برای بدست آوردن مطالب مد نظرشان نیستند. توصیه ما به شما استفاده از هر دو روش به صورت همزمان است یعنی اولا آرشیو شما دارای دسته بندی موضوعی باشد ، دوما دارای دسته بندی از نظر زمان انتشار باشد . بدین ترتیب هنگامی که کاربری وارد وب سایت شما شود و به بخش آرشیو سایتتان سر بزند ، به سادگی میتواند مطالب مربوط به موضوع مد نظر خود را در یک ماه اخیر یا یک هفته اخیر و... مطالعه کرده و از سایت شما لذت ببرد.
منبع : شرکت طراحی سایت و سئو ایفانت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا