مفهوم والدین و فرزند در فلش

سلام
من درک درستی از مفهوم والدین و فرزند در فلش ندارم. میخام ببینم این مقوله به مثالی که میزنم ارتباط داره.
من اگه چند مووی را تبدیل به یک سیمبل کنم می تونم از طریق این مفهوم به صورت جداگانه با اون ارتباط برقرار کنم مثلا مستقل از کل سیمبل ایکس یا وای اونو تغییر بدم. و چطور میتونم صداش کنم؟
من قبلا مختصات ایکس و وای اجزائ یک گروه را با یک مووی اصلی تعریف می کردم و با جابجایی اون شیئ اصلی اونها هم جابجا میشدن ولی این روش مستلزم مقدار اضافی کد نویسی بود. تا اینکه در برخی مثالها متوجه شدن میشه اونها را تبدیل به یک سیمبل کرد ولی نمیدونم وقتی تبدیل به یک سیمبل شدن چطور اونها را صدا بزنم!
ممنون میشم راهنمایی کنید. و کد نحوه صدا زدن اونها را برام بزارید.
 

triton

کاربر فعال
پس ما یک MovieClip داریم که داری چندین MovieClip هست (که همگی Instance Name دارند).
این بستگی داره که کدهای خودت را کجا بنویسی. اگر داخل MovieClip اصلی که شامل دیگر MovieClipها هست (که به اون container گفته می شه) این کار را بخواهی انجام بدی که مثل قبل نام MovieClip مورد نظرت را می نویسی و ازش استفاده می کنی. ولی اگر خارج از container بخواهی به محتویات آن یعنی همان MovieClipها دسترسی داشته باشی باید از نقطه (.) کمک بگیری به این صورت که اسم container را می نویسی بعد نقطه و بعد نام MovieClip مورد نظرت را می نویسی و بعد از اون مشخصه دلخواهت را میاری مثلا همون x یا y که خودت گفتی. البته در اینجا از intellisense دیگر خبری نیست (قسمتی که بعد از زدن نقطه ظاهر می شود ) که اگر آن را می خواهی باید از کلاس ها و وراثت استفاده کنی.
 
سلام
ممنونم میشه یک نمونه بگذارید. من از
container فکر می کنم استفاده نمیکنم یعنی کدهامو تو کلاسها مینویسم. یک نمونه بگذارید که چگونه میتونم با سیمبل های داخل یک سیمبل دیگر ارتباط برقرار کنم. چون منظورتون را از این قسمت متوجه نشدم.
«
البته در اینجا از intellisense دیگر خبری نیست (قسمتی که بعد از زدن نقطه ظاهر می شود ) که اگر آن را می خواهی باید از کلاس ها و وراثت استفاده کنی.»
 

جدیدترین ارسال ها

بالا