مفهوم این تگ چیه !؟

rahgouzar

Member
این تگ که بالای بیشتر سایتها هست یعنی چی ؟
:neutral:
کد:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
 
آخرین ویرایش:

voldemort

New Member
تگ "داک تایپ" در واقع هیچ اثر عینی و ظاهری نداره...منتها چون"W3C" خواسته که استاندارد هایی رو برای html که عملا هیچ اسانداردی نداره رو تعریف کنه این تگ رو برای معرفی یک html استاندارد به بروزر های استانداردی مثل Opera, IE, نت اسکیپ و... قرار داده.
در ضمن میشه به جای Transitional دو کلید واژه ذیگه هم گذاشت که الان یادم نیست ولی اگه بخوای بعدا برات می نویسم...
 

voldemort

New Member
چشم... اینم اونی که قولش رو داده بودم:
HTML4 و XHTML در حال حاضر سه حالت دارن که این حالت ها برای معرفی میتونه جای Transitional بیاد.
-strict
-transitional
-frameset
حالت اول (strict) کلیه تگ ها و المان های قدیمی و غیر استاندارد یا تگهایی که در بعضی بروزر ها پشتیبانی شدن و تو بعضیا نه...رو ممنوع کرده و قبول نمیکنه...یعنی اگه از اون تو تگ "داک تایپ" استفاده بشه بروزر های استاندارد تگهای مذکور رو نادیده میگیرن.
حالت دوم (Transitional) و همچنین حالت سوم (frameset) استفاده از همه تگها رو مجاز میدونن به خاطر همین پر کاربرد تر از نوع اولن و بیشتر دیده میشن... فرق دومی و سومی هم اینه که سومی به شما اجازه استفاده از فریمها رو هم میده...
راستی تگ DOCTYPE ,کیس سنستیو هست یعنی به کوچیکی و بزرگی حروف حساسه و اگه یک کاراکترش هم اشتباه باشه نادیده گرفته میشه.شایدم باعث Eror بشه. حتما هم باید در اولین سطر فایل باشه و بدون شکستگی نوشته بشه...کاملش هم اینه:
کد:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 [COLOR="red"]Transitional[/COLOR]//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-[COLOR="Red"]transitional[/COLOR].dtd">
 

voldemort

New Member
که در این کد به جای قسمتهای قرمز باید یکی از سه نوع ذکر شده رو وارد کنی.
با تشکر از شما و خودم!!!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا