معرفی گوشی زیبا و خوشدست سونی sp

blues5

Member
این گوشی همانند دیگر گوشی های سونی از شیشه، فلز و پلاستیک ساخته شده است. ابعاد دقیق گوشی SP، 130.6*67.1 میلیمترو به ضخامت 10 میلیمتر است. این گوشی فوق العاده خوش دست است و شما به راحتی می توانید با یک دست با آن کار کنید. وزن دقییق آن 155 گرم است. این مقدار برای بار اول که گوشی را در دست می گیرید بسیار زیاد به نظر می رسد.
علاوه بر نوار دور این گوشی، نوار فلزی در پایین این گوشی زیبایی خاصی به ظاهر این گوشی داده است. همین امر موجب تفاوت چشمگیر این گوشی نسبت به دیگر گوشی های سونی شده است. این نوار هر گونه آلارم، پیامک، تماس ورودی را توسط هشداری با رنگهای گوناگون و البته قابل مدیریت با خبر می سازد. وقتی هم که به آهنگی گوش می دهید پالس های زیبایی شبیه ضربان قلب نمایش داده می شود که با افزایش صدا ، شدت می گیرند.
صفحه نمایش استفاده شده در این گوشی، از نوع TFT به سایز 4.6 میلیمتر است. رزولوشن آن هم 720*1280 پیکسل با تراکم پیکسلی 319ppi می باشد. این صفحه نمایش براق، ضد خش و دارای تکنولوژی Mobile BRAVIA engine 2است.
34094692352263708608.jpg

با وجود این تکنولوژی، افزایش کیفیت تصویر به وضوح قابل مشاهده است. البته متاسفانه این موتور فقط در زمان تماشای عکس یا ویدئو با اپلیکیشن استاندارد دستگاه فعال می‌باشد و برای مثال در هنگام مشاهده عکس در Browser، از مزیت این موتور بهره‌مند نخواهید شد. اما از نظر عملکرد، تا وقتی که از روبرو به صفحه نمایش نگاه کنید، کیفیت آن برایتان کاملا لذت بخش است.
در این گوشی از پردازنده ی دو هسته ای اسنپ دراگون کوالکام MSM8960T با 1.7 گیگاهرتز سرعت پردازشی استفاده شده است.
از نظر گرافیکی هم پردازنده ی گرافیکی Adreno 320 این مسئولیت را برعهده دارد.
این گوشی دارای یک گیگابایت حافظه RAM و 8 گیگابایت حافظه داخلی است که البته می‌توان این حافظه را در صورت نیاز از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت دیگر افزایش داد.
Xperia SP از یک دوربین 8 مگا پیکسلی به همراه فلاش LED بهره می‌برد. رزولوشن این دوربین 2448×3264 پیکسل می‌باشد. همچنین، امکان فوکوس لمسی، ثبت موقعیت مکانی و زمانی، عکاسی HDR و Panorama، تشخیص چهره و لبخند،بزرگ نمایی دیجیتال 16 برابر و البته لرزشگیر دست نیز برای این دوربین وجود دارند.
دوربین دوم گوشی نیز که در جلوی آن قرار دارد کیفیت VGA دارد.
25533734809041588015.jpg

تکنولوژی HDR انقلابی در تکنولوژی گوشی های سونی محسوب می شود. استفاده از تکنولوژی کاهش نویز تصویر باعث می شود تا حتی در شب یا نورهای نامناسب، تصاویر با شفافیت و وضوح بیشتری ضبط شود.
از یک باتری لیتیوم یونی 2370 میلی آمپر ساعتی در این گوشی سونی استفاده شده است.
با یکبار شارژ این گوشی می توانید 635 ساعت از شبکه 2G (10ساعت و 25 دقیقه) و یا بیش از 734 ساعت از شبکه 3G استفاده کنید.
گوشی SP دارای سیستم عامل اندروید Jelly Bean 4.1 می باشد.
یکی از امکانات نرم افزاری بسیار جالبی که در این گوشی نیز وجود دارد "برنامه های کوچک" یا "Small Apps" می‌باشد. هنگامی که کلید مالتی تسک را انتخاب می‌کنید، علاوه بر لیست آخرین برنامه های اجرا شده، تعدادی برنامه در نوار پایینی وجود دارند (مانند ماشین حساب، دفترچه یادداشت، ...) که با انتخاب آن‌ها، برنامه مورد به صورت کوچک شده اجرا می‌شود و شما می‌تواند همزمان با کارهای دیگر، همیشه این برنامه را بر روی صفحه خود همراه داشته باشید.
این گوشی علاوه بر پشتیبانی از 3 جی از شبکه پر سرعت 4 جی نیز ساپورت می کند. از دیگر امکانات ارتباطی آن می توان به NFC و DLNA نام برد.
توسط ویژگی One-touch mirroringعکس های موجود در گوشی خود را می توانید بر روی تلویزیون نگاه کنید . تنها با یک لمس گوشی XPERIA SP با ریموت کنترل تلویزیون سونی BRAVIA این قابلیت ، فعال می شود .


منبع :بررسی دقیق گوشی سونی اکسپریا اس پی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا