مشینگ

hamedshd

Member
سلام
چطوری می تونم یه آبجکت را به صورت منظم divide کنم
وقتی از subdivide استفاده می کنیم به صورت مثلث های پیوسته divide می شه.
ممنون می شم اگه راهکاری داره یا پلاگینی داره راهنماییم کنید..
 

hamedshd

Member
منظورم اینه که چجوری به جای اینکه به حالت مثلثی با subdivide تقسیم بشه به صورت شکل در بیاد.کلا برای آبجکت های متفاوت این قضیه چطوری می تونه اتفاق بیفته؟
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    16 کیلوبایت · بازدیدها: 16

hamedshd

Member
هیشکی جواب این سوالا نداده دلم گرفت آخه چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوست من

اگر تمام فیس هایی که داری 4 وجهی و در واقع استاندارد باشه ، میتونی در خود Editable Poly فیس های مورد نظر یا تمام جسم رو انتخاب و از دستور Tessellate استفاده کنی .

موفق باشی
 

hamedshd

Member
خیلی خیلی ممنون shahin666 و Baloot3Dعزیز
Tessellate خوبه ولی یه جوری می خواستم تعداد تقسیمات روی یه فیس را خودم تعریف کنم که مثلا این فیس به این تعداد فیس تبدیل بشه .
مثلا یه فیس به 4*5 تبدیل بشه یا یه همچین چیزی چه جوری میشه؟
 

hamed.f

Well-Known Member
سلام
1-جسم مورد نظرت رو انتخاب کن
2-روش راست کليک کن و از:convert to گزينه ی canvert to editable poly رو انتخاب کن
3- edge هايی رو که ميخوای وسطشون خطوط ديگه اي اضافه کنی رو انتخاب کن (اگه ميخوای کل جسم روdivide کنی ،دکمه ی ctrl+a رو بزن)
4-راست کليک کن و دنبال کلمه ی connect بگرد،اگه با دقت بهش نگاه کنی ميبينی يه چيز مربعی شکل روبروش هست
5-روی اون مربع کوچيک کليک کن
6-حالا عددی که مد نظرت هست رو در مقابل سطر اول بنويس
نتيجه: حالا به همون تعدادی که عدد رو وارد کردی،edge ها موازی و هم راستا با edge های ديگه به face يا faceهات اضافه ميشه(
دقيقاً همونی که شما ميخواستيد)
موفق باشيد:rose:
 
آخرین ویرایش:

hamedshd

Member
کار را افتاد ممنون داش حامد.:)فقط باید اج های موازی را به نوبت انتخاب کرد تا جواب بده و الا باز مثلثی میشه.
 

hamed.f

Well-Known Member
کار را افتاد ممنون داش حامد.:)فقط باید اج های موازی را به نوبت انتخاب کرد تا جواب بده و الا باز مثلثی میشه.

خواهش ميکنم،:rose:
در صورتی اين مشکل پيش مياد که face شما 3 وجهی باشه،اگه 4 وجهی باشه به اين مشکل هم بر نميخوريد:rose:
 

hamedshd

Member
حالا چطوری میشه فیس های سه وجهی را به فیس های چهار وجهی تبدیل کرد؟
مثلا وقتی یه مکعب را (مثل تصویر)به ادیت پلی تبدیل می کنیم فیس های چهار وجهی ایجاد می شه کلا میشه فیس های سه وجهی را به چهار وجهی تبدیل کرد؟ ممنون داداش
 

پیوست ها

  • Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    54.7 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    75 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • Untitled-3.jpg
    Untitled-3.jpg
    92.7 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • Untitled-4.jpg
    Untitled-4.jpg
    68.1 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • Untitled-6.jpg
    Untitled-6.jpg
    78.1 کیلوبایت · بازدیدها: 3

hamed.f

Well-Known Member
سلام،من تا حالا اين کار رو نکردم پس شايد اين جوابی که ميدم زياد دقيق نباشه:rose:
با مکس نه ولی بعضی از نرم افزارها اين کارو ميکنن که باعث به هم خوردن مدلينگ کار ميشه!(شايد بعضی از 3 وجهی ها جزوی از مدل باشه )
ولی ميتونی دستی هم اين کار رو انجام بدی
1- جسمت رو به editable poly تبديل کن
2-روی يکی از اجهای اريب کيليک کن
3-به تناسب کارت از loop و ring استفاده کن تا اين خطوط اضافی انتخاب بشن،اگه لازم شد دستی انتخابشون کن
4-راست کليک کن و دکمه ی remove رو بزن
توضيح بيشتر:برای ديده شدن اجها در ويوپرت ميتونی از ماکروی f4 استفاده کنی

موفق باشيد:rose:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا