مشکل transparency در Vray

ahura3d

Active Member
سلام دوستان، من باید برای شیشه های یک خونه یه سری تور بر روی شیشه بزنم که برای سبکی کارم میخوام از یک تکسچر با transparency استفاده کنم که به خوبی هم در اومده ولی یه مشکلی داره که نور بعد از عبورش از این توری، شیشه رو مثل دیوار نشون میده ، یعنی به حالت سفید نشون میده، در کل بهتره بگم که اصلاً نوری از transparency عبور نمیکنه و جسم های پشت توری هم معلوم نیستن، راه حلش چیه برای اینکه هم نور عبور کنه و یا اینکه حداقل جسم های پشتش نشون داده بشن؟:rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
دوست عزیز به احتمال زیاد شما برای شبیه سازی توری با یه texture توری اون رو به خاصیت refraction شیشه دادید و این کار اشتباه هست به دو دلیل
یک این که جسم شما خاصیت شیه رو تو خودش خواهد داشت یعنی شکست نور و تصویر رو دوم این که سیستم برای رندر صحنه اون جسم رو با خاصیت شیشه حساب میکنه و در نتیجه رندر شما سنگین تر میشه.

شما باید texture مورد نظرتون رو به opacity متریالتون بدید که تو بحش maps متریالتون قرار داره،هم سبکتر ندر میشه هم نور از بخش های شفاف میگذره.

حق یارت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا