مشکل عجیب در ویندوز xp

shayanboy

Active Member
سلام دوستان
من یه چند روزی هست به مشکلی عجیب در ویندوزی که تازه نصب کردم خوردم .
ویندوز xp 2008 هست . ویندوز ایرادی نداره . اما بعضی وقت ها یک دفعه دارم کار می کنم . صفحه نمایش خاموش می شه اما کیس روشنه . یا اینکه . یک دفعه کل صفحه شطرنجی میشه .
کسی می دونه ایراد از چیه ؟
کسی به این مشکل خورده ؟ تا حالا ؟
:cry:
 

H-M-P

Member
یه احتمالش اینه که درایور کارت گرافیک بصورت دقیق نصب نشده یا درایور مانیتور و همچنین امکان داره مشکل از کابل برق مانیتور باشه که هر از گاهی شل میشه و یکم از جاش لق میشه و اینطوری سیاه میشه و بر میگرده راستی یه چیزی اگر کارت گرافیکیت از سری Hd ای تی آی هستش باید درایور بایوست رو آپتودیت کنی این مشکل تو این سری کارت گرافیکی ها هست که با مادربورد های سری های یکم قبلتر از خودش مشکل داره ! یکی هم تنظیمات پاور کامپیوتر هست که منظورم منیتور پاور هستش که مثلا مشخص میکنی اگر سیستم یه دقیقه دست نخورد بهش مانیتور خاموش بشه یا هارد خاموش بشه بصورت موقت یا بره استندبای و از این چیزا یه نگاه به اونجا هم بندازی بد نیست !

اگر تمامی این موارد رو چک کردین و درست نشد به احتمال زیاد مشکل از همین ویندوزتون باشه من تا حالا ویندوز 2008 نشنیدم والا ! وقت کردین یه نسخه دست نخورده و بدون مشکلش رو نصب کنین و بعدا سرویس پک 3 رو روش بزنین انشاالله حل میشه مشکلتون !

موفق باشید .
 

shayanboy

Active Member
نه . من اصلا تا حالا مشکلی به این چنین نداشتم
در کیس رو باز کردم . سوکت ها رو چک کردم . بهتر شد. خیلی دیر به دیر اون طوری میشه
بعدشم مشکل از کارت گرافیک و مونیتور من نیست . چون قبلا این طوری نبوده
احتمال کمی هم می دم از ویندوز باشه
فکنم از هارد یا سی پیو می تونه باشه .
چون وقتی یه هویی هنگ می کنه اون اتفاق می افته
 

snmsoftpc

Active Member
سلام ...
صحبت های دوستمون را کاملا تایید میکنم و امکان را به اون موارد میدم .
در مورد ویندوز هم من امکان 90 درصدی میدم که چنانچه مشکل از موارد نامبرده نبود از ویندوز باشه .
چون اگر Cpu بود کامپیوتر یا روشن نمیشد یا ریستارت میشد . هارد دیسک هم اگر بود با همین صورت یا بالا نمی آمد یا کاملا گیر میکرد اونم زمانی که دارید از غاطلاعات هارد بهره میبرید .
در مورد ویندوز هم آخرین نسخه ویندوز Xp که اومده 2005 بود که اون هم مدیاسنتر بود و نسخه قبلی 2002 و 2006 هم که ویستا بود .
دیگه اگر ویندوز جدیدی اومده که کار خدا هست و ماکروسافت نداده . البته از ماکروسافت حرفه ای تر هم هست که همون ایرانی های عزیز خودمون هستند که چون شرکت مقابل نسخه ویندوزش رو زده 2006 اونا میزارن 2008 ( لوول )
یا یک مدیا پلیر میزارن میگن قرار در سال جدید بشه 2009
اما در کل به نظر من از اطلاعات هاردیسک یک پشتیبان بگیرید ، بد هاردیسک خودتان را با یک برنامه مثل Maxblast یا همان پارتیشن مکستور فول فرمت کنید تا همه ایراد ها گرفتهع بشه . بعد تمام سخت افزار های رایانه را یک بار چک کنید که مشکلی نباشه .
در صورتی که تونستید یک بادی هم تو کیس بگیرید و پس از خالی کردن سیموس رایانه به Setup برید و کلیه تنظیمات رو دوباره از سر بگیرید .
و پس از پارتیشن بندی هارد ویندوز خودتان را نصب کنید .
انشاءال... تمام مشکلاتتون حل میشه
موفق باشید
 

H-M-P

Member
والا با این رم هر سیستمی اینطور میشه موقع ورود به ویندوز شما یه کنترل آلت دلیت بزن ببین چقدر از رمت بدون باز کردن یه برنامه در حال استفاده است حالا چه برسه یه فایرفوکس یه فتوشاپ یا برنامه جانبی دیگه رو باز کنین ظرفیت رم هم حدی داره و اگر از این حد بالاتر بده سیستم دیگه کشش نخواهد داشت و در صفحه ای آبی رنگ یک رم ارور به شما خواهد داد طبیعی هم هست پیشنهاد میکنم رمتون اگر Ddr هستش یک رم 1 گیگ برای کامپیوتر خود خریدداری نمایید قیمتی هم نداره !

موفق باشید .
 

shayanboy

Active Member
سلام دوستان .... ممنون از راهنمایی شما .
مشکل از ویندوز نیست و نبود . ویندوز من 2008 xp سرویس پک 2
حالا مهم نیست . چون اصلا از ویندوز نبوده
کلا . پاور کامپیوترم سوخت . اونو عوض کردم . اما وقتی پاور رو زدم . همه فن ها و همه قطعات شروع به کار کردن کردن . اما هارد من جواب نداد.
فهمیدم که مشکل کلا از هارد بوده . با هاش ور رفتم . سوکت ها رو در آوردم و چک کردم اما بازم نشد
هارد رو در آوردم بردم بیرون نشون دادم . گفت : برد هارد داقون شده . چون زیاد ازش کار کشیدم . با فتوشاپ و فلش و.... های سنگین .
نتیجه گرفتم که باید سیستم خود را ارتقا بدم . چون تا به حال کارهای گرافیکی و طراحی زیاد نمی کردم . مشکل چنین نداشتم . اما باید ارتقا بدم .
ممنون از همه . من کامپیوترم رو خیلی دوست دارم . شما هم مواظب کامپیوتر خودتون باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا