SajjadKhati
کاربر فعال <A href="http://forum.majidonline.com/f
سلام استاد .
یه سیستم برام آوردن که هم گاها هنگ میکنه و موس و کیبرد را پاسخ نمیده و مجبور میشیم بصورت دستی سیستم را ریست کنیم (دکمه ی ریست روی کیس را بزنیم) ؛ و هم گاها هنگ به علاوه ی صفحه ی آبی مرگ را نشون میده .
وقتی که تنها هنگ کرد و مجبور شدم دکمه ی ریست را بزنم (در این موقع ، صفحه ی آبی مرگ نیومد) ، بعد که در event viewer رفتم ، پیام های زیر را در پی داشت (چند تا پیام مختلف هست چون چندین بار در بازه ی زمانی مختلف و با اختلاف حدودا 5 دقیقه هنگ کرد) :
اما وقتی که ارور صفحه ی آبی مرگ میده ، جزئیات زیر را داره :
و در نرم افزاری که فایل dump را هم میخونه ، این اطلاعات را میده (این صفحه ی آبی مرگ ، کلا 2 بار داده که هر دو یک کد ارور را دارن اما یکیش امروز بوده و یکی دیگه واسه 20 روز قبل حدودا) :
من ارور 0x133 را که زدم ، لینک زیر اومد :
که انگار میگه اغلب ، بخاطر اتفاقات و تاخیر درایور بوجود میاد .
درایور هم انگار شکل بالا نشون میده که برای ntoskrnl.exe هست (که نمیدونم برای چه درایوری هست) .
ولی توی اینترنت جستجو که کردم ، میگن انگار اگه برای درایور باشه ، چند تا مهم هستن :
- اول آپدیت میان افزار ssd
- آپدیت بایوس
- آپدیت کارت گرافیک
بایوسش را که قبلا به آخرین نسخه به روزرسانی کرده بودم .
میان افزار ssd اش را سعی میکنم پیدا و در صورت نیاز به روز کنم . (الان دیدم ، مدل SP580 اصلا براش توی سایت رسمی adata میان افزار نداره . برای سری SU اون هم سری 600 به بالا داره) .
کارت گرافیکِ مجزاش آپدیت هست .
اما آپدیت گرافیک مجتمع و درایورهای مادربردش اینکه این درایورها را از سایت رسمی ایسوز (از مدل مادربردش) دانلود کردم .
با اون حال ، درایورهای PCI Memory Controller و SM Bus Controller را در Device Manager نمیشناسه (ولی من همه ی درایورهایی که مربوط به مدل مادربردش در سایت ایسوز برای ویندوز 10 X64 بود را دانلود و نصب کردم) .
کلا ایسوز از لحاظ پشتیبانی درایور ، وضعیت خوبی چندان نداره . مادربرد گیگابایت من با اونکه واسه ی نسل قدیمی تره ، کامل همه ی درایورها را پشتیبانی میکنه .
مدل سخت افزارش :
مادربرد :
Asus H110M-C
پردازنده :
i3 6100
رم :
4GB Ram
گرافیک :
Asus GT 710
اس اس دی :
Adata SP580 120GB
و همچنین هارد قدیمی 160 گیگ مکستور .
پرینتر :
Canon MF230
سیستم عامل :
Windows 10 X64 آپدیت 19043.1237 (تقریبا چند ماه اخیر) هست .
----------
حالا این کارهایی که توی اینترنت پیدا کردم را انجام میدم ببینم درست میشه یا نه .
ولی میدونین که این درایور ntoskrnl.exe برای کدوم قطعه هست؟ یا برای سیستم عامل هست؟ علاوه بر موارد بالا ، راه حل پیشنهادی ای برای رفع ارور صفحه آبی مرگ دارین؟
بعد اینکه به نظرتون این صفحه ی آبی مرگ که میده ، به اون زمانی که تنها هنگ میکرد اما صفحه ی آبی مرگ نمیومد و مجبور بودم ریست کنم (دو تا عکس اول) ، به هم ربط دارن؟ یعنی منشا هر دو مشکل ، یه چیز هستن یا متفاوت هستن به نظرتون؟
تشکر استاد .
یه سیستم برام آوردن که هم گاها هنگ میکنه و موس و کیبرد را پاسخ نمیده و مجبور میشیم بصورت دستی سیستم را ریست کنیم (دکمه ی ریست روی کیس را بزنیم) ؛ و هم گاها هنگ به علاوه ی صفحه ی آبی مرگ را نشون میده .
وقتی که تنها هنگ کرد و مجبور شدم دکمه ی ریست را بزنم (در این موقع ، صفحه ی آبی مرگ نیومد) ، بعد که در event viewer رفتم ، پیام های زیر را در پی داشت (چند تا پیام مختلف هست چون چندین بار در بازه ی زمانی مختلف و با اختلاف حدودا 5 دقیقه هنگ کرد) :
اما وقتی که ارور صفحه ی آبی مرگ میده ، جزئیات زیر را داره :
و در نرم افزاری که فایل dump را هم میخونه ، این اطلاعات را میده (این صفحه ی آبی مرگ ، کلا 2 بار داده که هر دو یک کد ارور را دارن اما یکیش امروز بوده و یکی دیگه واسه 20 روز قبل حدودا) :
من ارور 0x133 را که زدم ، لینک زیر اومد :
Bug Check 0x133 DPC_WATCHDOG_VIOLATION - Windows drivers
The DPC_WATCHDOG_VIOLATION bug check has a value of 0x00000133.
docs.microsoft.com
که انگار میگه اغلب ، بخاطر اتفاقات و تاخیر درایور بوجود میاد .
درایور هم انگار شکل بالا نشون میده که برای ntoskrnl.exe هست (که نمیدونم برای چه درایوری هست) .
ولی توی اینترنت جستجو که کردم ، میگن انگار اگه برای درایور باشه ، چند تا مهم هستن :
- اول آپدیت میان افزار ssd
- آپدیت بایوس
- آپدیت کارت گرافیک
بایوسش را که قبلا به آخرین نسخه به روزرسانی کرده بودم .
میان افزار ssd اش را سعی میکنم پیدا و در صورت نیاز به روز کنم . (الان دیدم ، مدل SP580 اصلا براش توی سایت رسمی adata میان افزار نداره . برای سری SU اون هم سری 600 به بالا داره) .
کارت گرافیکِ مجزاش آپدیت هست .
اما آپدیت گرافیک مجتمع و درایورهای مادربردش اینکه این درایورها را از سایت رسمی ایسوز (از مدل مادربردش) دانلود کردم .
با اون حال ، درایورهای PCI Memory Controller و SM Bus Controller را در Device Manager نمیشناسه (ولی من همه ی درایورهایی که مربوط به مدل مادربردش در سایت ایسوز برای ویندوز 10 X64 بود را دانلود و نصب کردم) .
کلا ایسوز از لحاظ پشتیبانی درایور ، وضعیت خوبی چندان نداره . مادربرد گیگابایت من با اونکه واسه ی نسل قدیمی تره ، کامل همه ی درایورها را پشتیبانی میکنه .
مدل سخت افزارش :
مادربرد :
Asus H110M-C
پردازنده :
i3 6100
رم :
4GB Ram
گرافیک :
Asus GT 710
اس اس دی :
Adata SP580 120GB
و همچنین هارد قدیمی 160 گیگ مکستور .
پرینتر :
Canon MF230
سیستم عامل :
Windows 10 X64 آپدیت 19043.1237 (تقریبا چند ماه اخیر) هست .
----------
حالا این کارهایی که توی اینترنت پیدا کردم را انجام میدم ببینم درست میشه یا نه .
ولی میدونین که این درایور ntoskrnl.exe برای کدوم قطعه هست؟ یا برای سیستم عامل هست؟ علاوه بر موارد بالا ، راه حل پیشنهادی ای برای رفع ارور صفحه آبی مرگ دارین؟
بعد اینکه به نظرتون این صفحه ی آبی مرگ که میده ، به اون زمانی که تنها هنگ میکرد اما صفحه ی آبی مرگ نمیومد و مجبور بودم ریست کنم (دو تا عکس اول) ، به هم ربط دارن؟ یعنی منشا هر دو مشکل ، یه چیز هستن یا متفاوت هستن به نظرتون؟
تشکر استاد .
آخرین ویرایش: