مشکل در viewport مکس 2014

javad online

Active Member
سلام دوستان
مدتی هستش که این مشکل رو دارم قبلا کار رو در سیستم دیگه مدل میکردم و می آوردمش تو سیستم خودم همچین مشکلی بر می خوردم ولی الان دیگه استارت کار هم تو سیستم خودم باشه همچین حالتی میشه.

Display Drivers هم روی Direct3d 11 هستش روی بقیه گزینه ها هم مشکل وجود داره.

بدجوری گرفتارم کرده نمیشه مدل کرد لطفا راه حلی نشون بدید تا مشکلم حل شه.
 

پیوست ها

  • Captureی.PNG
    Captureی.PNG
    1,018.8 کیلوبایت · بازدیدها: 39
  • 1.PNG
    1.PNG
    123 کیلوبایت · بازدیدها: 31

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اولین کاری که من به همه میگم انجام بدن پاک کردن پوشه ی مربوط به تنظیمات ذخیره شده ی مکسه که باعث میشه مکس مثل روز اولش بشه، شما هم امتحان کن شاید جواب بده: پوشه زیر رو پاک کن
C:/Users/[User Name]/AppData/Local?Autodesk/3dsMax

دوم هم DirectX رو ReInstall کنید، درایور کارت گرافیک رو هم ReInstall یا Repair کنید.

اگر باز هم نشد بگید تا یه فکر دیگه کنیم
ضمنا چه ویندوزی استفاده می کنید؟
 

javad online

Active Member
اولین کاری که من به همه میگم انجام بدن پاک کردن پوشه ی مربوط به تنظیمات ذخیره شده ی مکسه که باعث میشه مکس مثل روز اولش بشه، شما هم امتحان کن شاید جواب بده: پوشه زیر رو پاک کن
C:/Users/[User Name]/AppData/Local?Autodesk/3dsMax

دوم هم DirectX رو ReInstall کنید، درایور کارت گرافیک رو هم ReInstall یا Repair کنید.

اگر باز هم نشد بگید تا یه فکر دیگه کنیم
ضمنا چه ویندوزی استفاده می کنید؟


پوشه ی مربوط به تنظیمات ذخیره شده رو پاک کردم درست نشد درایور گرافیک رو با نرم افزار
Uninstall،
Your Uninstall
کردم
و دوباره نصب کردم باز هم همین آش و همین کاسه

DirectX رو ReInstall نکردم چون نرم افزارشو ندارم دوباره نصب کنم و نمیدونم چه طوری ReInstall کنم.

ویندوز 7 و ورژن درایور کارت گرافیک 334.89 nVIDIA
 
سلام دوستان
مدتی هستش که این مشکل رو دارم قبلا کار رو در سیستم دیگه مدل میکردم و می آوردمش تو سیستم خودم همچین مشکلی بر می خوردم ولی الان دیگه استارت کار هم تو سیستم خودم باشه همچین حالتی میشه.

Display Drivers هم روی Direct3d 11 هستش روی بقیه گزینه ها هم مشکل وجود داره.

بدجوری گرفتارم کرده نمیشه مدل کرد لطفا راه حلی نشون بدید تا مشکلم حل شه.

ببین دوست عزیز در اینکه مشکل گرافیکی داری شکی نیست، اما به نظرم ترتیب صحیح کاری که باید انجام بدی به این صورت هست ، اگر مشکل پیجیده ای داری.

1- جدیدترین نسخه ویندوز 7 رو نصب کن ( ضمن اینکه درایو هات رو یه بار فرمت و ویروس کشی کن )
2- قبل از نصب هرگونه نرم افزاری ، کلیه لایبرری هارو نصب کن ( الان تو مجموعه های کینگ بسته کامل لایبرری ها موجوده) ، از جمله دایرکتس آخرین ورژن و نت فریم ورک آخرین ورژن رو.
3-کارتها و سخت افزار های روی مادربردت رو یکی یکی نصب و در صورت لزوم به سیستم اجازه ری استارت بده، و همه رو پشت هم ننداز!!
4-در مرحله آخر کارت گرافیک رو نصب کن ، ( حتماً در زمان نصب هر نوع برنامه ای ، حواست باشه که برنامه ی دیگه ای باز نباشه ، مخصوصاً در زمان نصب سخت افزارها.
5-در مرحله آخر ابتدا پلیرها و کودک های تصویری رو نصب کن و پس از نصب و اجرای یکباره ی هر کدوم ، سیستم رو یکبار ریست کن و آخرین ورژن مکس یا هر نرم افزار دیگه ای رو نصب کن، حتماً حواست جمع باشه که از کرک و نسخه های غیر معتبر استفاده نکرده باشی.

نکته: قبل از اینکه وارد درایوها سی دی ها و هر نوع حافظه ای بشی ، حتماً در حالت safe mode کل سیستمت رو یکبار با یه آنتی ویروس آپدیت شده!! ، بصورت عمیق اسکن کن، این رو فراموش نکن!! و حتماً حتماً هر نوع حافظه ای که داری رو یکبار فرمت کن

اما توصیه: قبل از اینکه بخوای همه این اقدامات رو انجام بدی ، حتماً درب کیس سیستمت رو باز کن و نگاه کن که کارت گرافیک در جای خودش بخوبی نشسته باشه! ( فراموش نکن سیستم خاموش و دکمه پشت پاور رو بزنی ، ضمن اینکه دستت رو به یه وسیله آهنی بگیری تا بار الکتریکی بدنت تخلیه بشه ( این رو جدی بگیر دوست من ) ممکنه صرفاً مشکل همین باشه.


به هر حال این ها فقط راه های درمان هست ، و تا موضوع از نزدیک بررسی نشه خیلی بعید به نظر می رسه که بشه هم زود به نتیجه رسید و هم مشکل رو جهت برطرف نمودن پیدا کرد.

بطور مثال ، ممکنه اصلاً مشکل از مانیتور!! باشه. کسی چه می دونه ؟!!
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

اگه display driver رو روی openGL و Software هم امتحان کردی و مشکل حل نشده به احتمال زیاد مشکل در تنظیمات unit و صحنه است

به عنوان مثال اگه در تنظیمات unit گزینه System unit روی میلیمتره اما Unit صحنه روی متر و مثلا مدل شما 50*50 متره

این مشکل بوجود میاد.

اگه Unit رو چک کردی دیدی اینجوریه در قسمت System unit سیستم رو روی حالت متر قرار بده اما به unit صحنه دست نزن و بعد

در پنل Utility از کلید More استفاده کن و از گزینه rescale world unit در حالیکه موضوعات داخل صحنه انتخاب هستند استفاده کن با عدد 0.001

جون قراره میلیمتر به متر تبدیل بشه و در صورت وجود unit دیگه باید نسبت مبدا و مقصد رو رعایت کنی

امیدوارم این مطلب مفید بوده باشه.

موفق باشید.
 

.:BehzAd:.

Active Member
در اینکه کاملا مطمئنم این یک باگ در مکس 2014 هست شک ندارم رو بعضی سیستم ها بیشتر خودشو نشون میده پس خیلی به دنبال حدف و نصب دوباره درایور نباش.تو انجمن های خارجی راجب همین نقص خیلی حرف زده شده!!!

پس ربطی که اسکنو این کار رو بکن و اون کار رو بکن نداره!

من الان هم موفق به استفاده ازیکی دو تا پلاگین که رو سیستم همه جواب میده و مشکل نداشت نشدم!! مثلا رو دکستاپم خوشکل کار میکنه ولی رو لپ تاپم نه که نه!!


 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام راه کار بچه ها همه متین اما این مشکل اگه در تمامی فایل های مکس شما وجود داشته باشه صدق میکنه.اگه فقط توی یه فایل اینطوره حتما بخش unit setup رو روحالت meter بزار و system unit رو روی سانتی متر
بحث دیگه حتما روی انجین nitros باشه.سایر انجین ها نباشه.منظورم درایور ویو پورت هست
بعید می دونم از ویندوز اینها باشه
من از وقتی ویندوز 8.1 رو نصب کردم به معنای واقعی کلمه با یه موجود بسیار هوشمند روبرو شدم. خیلی از ویندوز 7 رابط کاربری بهتری داره.
مثل فرق جاوا نفهم و بی شعور با اندروید!
 
عارف خان ما نصب کردیم اما خوشمون نیومد، به نظرم هنوز یکم زوده تا بریم روی ویندوز هشت و یک، شایدم نباشه، اما من که خوشم نیومد. البته من هم دیر یا زود می رم روی ویندوز هشت و یک ، اما ایشالا روی سیستم جدید :)
 

javad online

Active Member
مرسی از همه دوستان گلم که جواب دادن :rose:

مشکل حل شد:oops:
در تنظیمات unit گزینه System unit روی سانتی متر بود اما Unit صحنه روی متر . همون طوری که دستمون فرمودن در قسمت System unit سیستم رو روی حالت متر قرار دادم در پنل Utility از گزینه rescale world unit در حالیکه موضوعات داخل صحنه انتخاب بود عدد rescale
0.1 گذاشتم مشکل حل شد ولی بعضی از آبجکت ها مقیاس شون تغییر نکرد و رو هم افتادن همه رو گروپ کردم باز هم نشد. مکس رو بستم و دوباره فایلم رو توی مکس مرج کردم با این تغیییری که System unitد ، Unit صحنه روی متر تنظیم کرده بودم و مشکل به طور کامل حل شد.

حالا اگر بخوام دوباره فایلم رو تبدیل کنم به واحد یا مقیاس سانتی متر بایستی چیکار کنم. البته فایلم رو
مرج کنم توی صحنه ای که System unitد ، Unit صحنه روی سانتی متر تنظیم باشه مشکلی که پست اول مطرح کردم به وجود میاد.

تشکر میکنم از همه دوستان که جواب دادن مشکل بزرگی بود که حل شد.

 

پیوست ها

  • 2.PNG
    2.PNG
    487.6 کیلوبایت · بازدیدها: 8

.:BehzAd:.

Active Member
مهدی جان آنلاین هم سر میزنیم یه سری دوست قدیمی داریم که دلخوشیمون هستن اینجا!

اگه unit setup رو روحالت meter باشه و system unit رو سانتی متر اون وقت مقیاس ها به هم میخوره یه متر میشه 10 متر برای اینکه درست بشه واحد 1 بشه یک دهم

1Unit = 0.1 تا انداره های درستی داشته باشیم اگه هم system unit متر بشه که این مقدار میشه 1Unit = 0.001


attachment.php
 

پیوست ها

  • Unit.jpg
    Unit.jpg
    74.5 کیلوبایت · بازدیدها: 24
آخرین ویرایش:

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

خوب خدا رو شکر ایندفعه به خیر گذشت:wink: گفتم نکنه شما هم مثل ما باشی و یهو جو زده بشی و بری کلا سیستم رو مورد عنایت قرار بدی و

حکایت اون بنده خدا تکرار بشه که یه چیزی لای دندونش گیر کرده بود بهش توصیه کردند واسه خلاصی از درد بره همه دندوناشو بکشه و اونم .....:lol: آخ که چقدر بی مزه ام من!!!!

خوب حالا یه چند تا دونه توصیه:

از اونجاییکه ما از بچگی با سیستم متریک آشنا شدیم به همین خاطر گزینه های مثل میلی متر و سانتی متر و متر و ... در اندازه گیری و درجه در چرخش برای ذهن ما آشنا تره

اما از اونجاییکه مکس دستپخت برادران چشم آبیمون در ینگه دنیاست و یانکی ها تو نوشتن نرم افزارهای اون دست داشتند به همین خاطر از سیستم امپریال یعنی همون اینچ و فیت و ... در اندازه گیری

و رادیان برای چرخش استفاده کردند به همین خاطر تمامی استانداردهای دیگه برای Unit ها نهایتا به سیستم امپریال تبدیل میشه ...

حالا این نطق پیش از دستور قرائت شد که چی:-?_ بابا یکم صبر داشته باش مگه تا حالا حرف بدرد نخورم ازما شنیدی !!!؟؟_

به همین دلیل اگه با مبحث مربوط به Script در محیط مکس کاری نداشته باشیم که دائما مجبور باشیم نکات بالا رو مد نظر داشته باشیم

تنها کاری که باید بکنیم اینه که unit رو به حالت global تنظیم کنیم :-?:mad:_ بابا جدا 6 ماهه به دنیا اومدی، گفتم که یکم صبر داشته باش _

یکی از بهترین شیوه ها که تجربه شخصی خودم هم اونو تایید میکنه به این شکله

1- System unit و Display unit رو از این به بعد روی سانتیمتر قرار بده 1Unit = 1

2- اگه صحنه رو کلا داخل مکس میسازی که از این به بعد همه چیز حله، اما در نظر بگیر یه فایل اتوکد داری با مقیاس یک صدم

یعنی هر متر 1 واحد و مثلا 3 متر 3 واحد در نظر گرفته شده، اونوقت در هنگام وارد کردن فایل اتوکد هیچ نوع تغییری در ابعاد صحنه ایجاد نکن

اما بعد از ورود فایل اتوکد تمامی ترسیمات رو انتخاب کن و یه اصلاح کننده( Xform modifier ) به همشون اعمال کن و سپس Gizmo اون رو انتخاب

کن و بعد روی ابزار Scale در نوار ابزار راست کلیک کن و در پنجره باز شده نسبت 100 رو در Scale به 10000 تبدیل کن تا تمام موضوعات صد برابر بشند

با این کار هر متر 100 واحد نمایش داده میشه و از اونجایی که واحد نمایش ما روی سانتی متر قرار گرفته بوده یک متر 100 سانتی متر خواهد بود که

کاملا درسته ، بعد از این کار از Gizmo خارج شو و در حالیکه تمامی موضوعات انتخاب هستند اونهارو تبدیل کن به Editable spline با اینکار صحنه به صورت Global

روی مقیاس سانتی متر قرار گرفته و نه تنها دیگه در نمایش و یا ساخت حجم سه بعدی مشکلی نخواهی داشت بلکه در هنگام نورپردازی و رندر با Vray و یا هر

رندر کننده فیزیکال دیگه یا در هنگام تکسچرینگ و انیمیشن و اعمال افکت ها و از همه مهمتر به هنگام استفاده از محاسبات دینامیک مانند Cloth , mass fx و ....

بسیاری از مشکلات خود به خود حل خواهند شد چون شما تمامی مقیاس ها رو بصورت هماهنگ و یکپارچه تبدیل کردی و مکس تنها در زمان محاسبات داخلی خودش

به راحتی این حالت Global رو بصورت امپریال تبدیل میکنه، دلیلی هم که از Xform استفاده کردیم برای این بود که Data flow شکسته بشه تا بتونیم Scale رو از

Transform level به Modifier level منتقل کنیم تا Transform matrix موضوعات به هم نخوره **:-?حتما میخوای بپرسی خب این حرفای آخر یعنی که چه؟؟؟!!! **

خداییش یه رحمی به مچ دست من بکنید تا همین جا از من قبول کنید تا بعدا سر فرصت بگم داستان از چه قرار بوده

امیدوارم مطالب فوق مفید بوده باشه

موفق باشید
 

javad online

Active Member
سلام مرسی بهزاد جان:rose:اما شما دوست عزیز(hidden) اولا خیلی خیلی سپاس گذارم بابت حل کردن مشکلم . فکر کن تقریبا بابت هر move یه تست رندر میگرفتم البته مشکل اساسی حل شد ولی چندتا مشکل دیگه به وجود آمد قبل مطرح کردن مشکلات بزار یه دعایی برات کنم خدایا این دست و پنجه دوستمون رو برای ما سریعتر با دوام تر نگه دار تا بیشتر ازش بخونیم.:green:

اولین مشکل اینکه من به دلایلی و همچنین عادت داشتم با واحد سانتی متر کار کنم که این بار از دستمون در رفت و یکی شد سانتی متر و یکی دیگه شد متر و این بلا سرمون آمد.حالا دوباره خواستم فایل رو توی صفحه ای که با سانتی متر تنظیم شده بود مرج کنم دوباره همون مشکلی که تو پست اول مطرح کردم به وجود آمد .نمیدونم شاید تبدیل کردن فایلی که با متریک تنظیم شده بود با مرج کردن توی صفحه ای که سانتی متر هستش تبدیل نمیشه به سانتی متر!!!!!!
:-?

مهمترین سوالم اینه که همچین بهم خوردگی توی unit به وجود بیاد تاثیری توی رندر داره ؟؟؟ چون رندری که گرفتم با تنظیمات کیفیت نسبتا خوب و تست شده ، دیگه اون کیفیت رندر های قبلی رو بهم نمیداد. رندرها کمی زوم میشد دیتل ها از بین میرفت پیکسل ها خراب میشد.تنظیم و ابعاد عکس ها رو بالاتر گرفتم بهتر شد ولی بازم خیلی ضعیف بود.فکر کردم مشکل از ویری 3 هستش. فایلی که قبلا کار کرده بودم با ویری 2 ، تست گرفتم دیدم مشکلی نداره. حالا شما دوستان بگین که مشکل کار از کجاست...

البته یه مشکلی که با دوربین ویری 3 داشتم این بود که بعضی وقت ها رندر میگرفتم دوربین یه خورده زاویه میگرفت چرخش داشت.
بابت متن بالا هم خیلی خیلی ممنون مفید و آموزنده بود . فقط ، بازم سوال من فایلی رو که از کد مرج میکردم واحد مکس سانتی متر بود ولی واحدی که در صفحه مرج برای کد میتونستم تغییر بدم رو به متر تبدیل میکردم . آیا همون تبدیل
Xform modifier انجام میداد یا این کجا واون کجا؟
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    349.8 کیلوبایت · بازدیدها: 8
آخرین ویرایش:

.:BehzAd:.

Active Member
اول یه چیزی بگم که فعلا وی ری 3 کرک شده رو بیخیال بشید خیلی بد کرک شده حالا حالا طول میکشه که یه کرک دریت و حسابی بشه که بتونید ازش بدونه مشکل استفاده کنید!

دقت کن یونیت و سیستم یونیت درست تنظیم شده باشن مثل همومنی که بالا گفتم! و اما این مشکلاتی که گفتی

دیگه اون کیفیت رندر های قبلی رو بهم نمیداد. رندرها کمی زوم میشد دیتل ها از بین میرفت پیکسل ها خراب میشد.تنظیم و ابعاد عکس ها رو بالاتر گرفتم بهتر شد ولی بازم خیلی ضعیف بود

این بیشتر به تنظیمات رندر مربوط میشه یونیت مربوط به خوده محی مکس هست یعنی میحط وکتوری مکس! ربطی به پیکسل نداره!
 
با سلام،

خوب خدا رو شکر ایندفعه به خیر گذشت:wink: گفتم نکنه شما هم مثل ما باشی و یهو جو زده بشی و بری کلا سیستم رو مورد عنایت قرار بدی و

حکایت اون بنده خدا تکرار بشه که یه چیزی لای دندونش گیر کرده بود بهش توصیه کردند واسه خلاصی از درد بره همه دندوناشو بکشه و اونم .....:lol: آخ که چقدر بی مزه ام من!!!!

خوب حالا یه چند تا دونه توصیه:

از اونجاییکه ما از بچگی با سیستم متریک آشنا شدیم به همین خاطر گزینه های مثل میلی متر و سانتی متر و متر و ... در اندازه گیری و درجه در چرخش برای ذهن ما آشنا تره

اما از اونجاییکه مکس دستپخت برادران چشم آبیمون در ینگه دنیاست و یانکی ها تو نوشتن نرم افزارهای اون دست داشتند به همین خاطر از سیستم امپریال یعنی همون اینچ و فیت و ... در اندازه گیری

و رادیان برای چرخش استفاده کردند به همین خاطر تمامی استانداردهای دیگه برای Unit ها نهایتا به سیستم امپریال تبدیل میشه ...

حالا این نطق پیش از دستور قرائت شد که چی:-?_ بابا یکم صبر داشته باش مگه تا حالا حرف بدرد نخورم ازما شنیدی !!!؟؟_

به همین دلیل اگه با مبحث مربوط به Script در محیط مکس کاری نداشته باشیم که دائما مجبور باشیم نکات بالا رو مد نظر داشته باشیم

تنها کاری که باید بکنیم اینه که unit رو به حالت global تنظیم کنیم :-?:mad:_ بابا جدا 6 ماهه به دنیا اومدی، گفتم که یکم صبر داشته باش _

یکی از بهترین شیوه ها که تجربه شخصی خودم هم اونو تایید میکنه به این شکله

1- System unit و Display unit رو از این به بعد روی سانتیمتر قرار بده 1Unit = 1

2- اگه صحنه رو کلا داخل مکس میسازی که از این به بعد همه چیز حله، اما در نظر بگیر یه فایل اتوکد داری با مقیاس یک صدم

یعنی هر متر 1 واحد و مثلا 3 متر 3 واحد در نظر گرفته شده، اونوقت در هنگام وارد کردن فایل اتوکد هیچ نوع تغییری در ابعاد صحنه ایجاد نکن

اما بعد از ورود فایل اتوکد تمامی ترسیمات رو انتخاب کن و یه اصلاح کننده( Xform modifier ) به همشون اعمال کن و سپس Gizmo اون رو انتخاب

کن و بعد روی ابزار Scale در نوار ابزار راست کلیک کن و در پنجره باز شده نسبت 100 رو در Scale به 10000 تبدیل کن تا تمام موضوعات صد برابر بشند

با این کار هر متر 100 واحد نمایش داده میشه و از اونجایی که واحد نمایش ما روی سانتی متر قرار گرفته بوده یک متر 100 سانتی متر خواهد بود که

کاملا درسته ، بعد از این کار از Gizmo خارج شو و در حالیکه تمامی موضوعات انتخاب هستند اونهارو تبدیل کن به Editable spline با اینکار صحنه به صورت Global

روی مقیاس سانتی متر قرار گرفته و نه تنها دیگه در نمایش و یا ساخت حجم سه بعدی مشکلی نخواهی داشت بلکه در هنگام نورپردازی و رندر با Vray و یا هر

رندر کننده فیزیکال دیگه یا در هنگام تکسچرینگ و انیمیشن و اعمال افکت ها و از همه مهمتر به هنگام استفاده از محاسبات دینامیک مانند Cloth , mass fx و ....

بسیاری از مشکلات خود به خود حل خواهند شد چون شما تمامی مقیاس ها رو بصورت هماهنگ و یکپارچه تبدیل کردی و مکس تنها در زمان محاسبات داخلی خودش

به راحتی این حالت Global رو بصورت امپریال تبدیل میکنه، دلیلی هم که از Xform استفاده کردیم برای این بود که Data flow شکسته بشه تا بتونیم Scale رو از

Transform level به Modifier level منتقل کنیم تا Transform matrix موضوعات به هم نخوره **:-?حتما میخوای بپرسی خب این حرفای آخر یعنی که چه؟؟؟!!! **

خداییش یه رحمی به مچ دست من بکنید تا همین جا از من قبول کنید تا بعدا سر فرصت بگم داستان از چه قرار بوده

امیدوارم مطالب فوق مفید بوده باشه

موفق باشید

آره من متوجه شدم، کلاً باید بریم مکس رو از اول یاد بگیریم :)
بی نهایت سپاسگذارم بابت دست و دلبازیتون ، خیلی مطالب خوبی رو آموزش دادید.
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
آره من متوجه شدم، کلاً باید بریم مکس رو از اول یاد بگیریم :)
بی نهایت سپاسگذارم بابت دست و دلبازیتون ، خیلی مطالب خوبی رو آموزش دادید.

با سلام،

از لطف شما دوستان سپاسگزارم و خدا رو شکر که این علم اندک و ناقصی که دارم مفید به فایده بود.

ضمنا شوخ طبعی بنده رو تعبیر به بی ادبی و جسارت نفرمایید تنها قصد دارم تا مطالب بعضا پیچیده رو

با چاشنی طنز در فضایی صمیمانه تر منتقل کنم و اگر خدای ناکرده این شوخ طبعی باعث رنجشی

شده به اینصورت :snap: مراتب عذرخواهی خودم رو اعلام می کنم.

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا